Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2022, 00:04   #661
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt precies weinig uit met welke eenheden in Civilization VI ik de barbarians te lijf ga, ze hebben altijd betere troepen dan ik.

Opnieuw!
Ik heb enkele keren Civilisation uitgespeeld, een of 2 keer door de spacerace te winnen alle andere keren door de rest op te ruimen, ...

ik was daar behoorlijk succesvol in, Je begint het spel met een paar wachtposten te maken, die fortificeer je in je eerste stad, Je maakt dan zo snel mogelijk een tweede Settler unit aan, doel is je productie zo snel mogelijk omhoog te krijgen.

Dus een Settler, Je bouwt je volgende stad, je bouwt weer best een Phalanx unit fortifie die in je stad. , je bouwt een worker om de economie op gang te krijgen (ja ook hier tellen de regels van het kapitalisme) Je maakt terug een Settler, bouwt een stad weer wat verder best aan het water als je die nog niet hebt. en je begint weer opnieuw

Ondertussen moet je je wetenschappeijk pad zodanig kiezen dat je zo snel mogelijk katapulten en aanvalswapens kunt bouwen fregaten kunt bouwen etc...

En als je genoeg offensieve wapens hebt, dan ben je in business om de rest te gaan aanvallen. (je knoopt zolang je zwak bent diplomatieke betrekkingen aan natuurlijk )

Met meer dan x units kan je ze ook bundelen als krijgsmacht, en dan kan het snel gaan om steden van de vijand plat te leggen en in te nemen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 00:21   #662
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb enkele keren Civilisation uitgespeeld, een of 2 keer door de spacerace te winnen alle andere keren door de rest op te ruimen, ...

ik was daar behoorlijk succesvol in, Je begint het spel met een paar wachtposten te maken, die fortificeer je in je eerste stad, Je maakt dan zo snel mogelijk een tweede Settler unit aan, doel is je productie zo snel mogelijk omhoog te krijgen.

Dus een Settler, Je bouwt je volgende stad, je bouwt weer best een Phalanx unit fortifie die in je stad. , je bouwt een worker om de economie op gang te krijgen (ja ook hier tellen de regels van het kapitalisme) Je maakt terug een Settler, bouwt een stad weer wat verder best aan het water als je die nog niet hebt. en je begint weer opnieuw

Ondertussen moet je je wetenschappeijk pad zodanig kiezen dat je zo snel mogelijk katapulten en aanvalswapens kunt bouwen fregaten kunt bouwen etc...

En als je genoeg offensieve wapens hebt, dan ben je in business om de rest te gaan aanvallen. (je knoopt zolang je zwak bent diplomatieke betrekkingen aan natuurlijk )

Met meer dan x units kan je ze ook bundelen als krijgsmacht, en dan kan het snel gaan om steden van de vijand plat te leggen en in te nemen.
Was het daarstraks aan het denken, welke van de anderen eerst aan te vallen eens die barbaren weg zijn.
Of misschien die barbaren laatst pakken, voor alle veiligheid.
Oud 9 december 2022, 02:00   #663
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Er zijn de laatste tijden zo wel wat games die echt wel in je portefeuille zitten.

Zo denk ik even aan de Candy Crush (King) games en dan denk ik, als je een paar kinderen, hebt die daar aan verhangen zijn, lopende rekening.

De 'nieuwe' Nintendo Switch eist dan soms voor een netwerkverbinding.

Dan koop je een game (soms best prijzig) en tijdens het spelen gaat die in bepaalde gevallen zagen voor een internetverbinding om te kunnen upgraden.

Daar zijn spellen bij die je via rechtreeks in de console kan steken maar er zijn er ook bij met een downloadcode.

Anime Legends Fortnite en METRO Redux zijn er al zo enkele.

Dat is gieren als de 'kleintjes' daar met beginnen.
Oud 9 december 2022, 08:10   #664
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het daarstraks aan het denken, welke van de anderen eerst aan te vallen eens die barbaren weg zijn.
voor ge aan die barbaren begint moet ge eerst zelf sterk genoeg zijn. Daarna wals je daar gewoon overheen, en vernietig je alles wat op je pad komt.

(behalve dan hoofdwegen) dat is nog een tacktiek irrigatie en wegen rond steden systematisch vernietigen voor je eraan begint. Ze zitten dan zonder eten en geld, ... hehe dat maakt het allemaal wat eenvoudiger.
Oud 9 december 2022, 09:17   #665
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet nog wel dat het in het begin belangrijk is om snel genoeg te verkennen en te veroveren. Als ge teveel uw eigen stek zit op te bouwen zit ge op de duur ingesloten door veel machtiger beschavingen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2022 om 09:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 09:23   #666
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet nog wel dat het in het begin belangrijk is om snel genoeg te verkennen en te veroveren. Als ge teveel uw eigen stek zit op te bouwen zit ge op de duur ingesloten door veel machtiger beschavingen.
Ja op uw eigen stuk van de grond he, als er een beschaving vlakbij zit, mag je die niet laten groeien, je moet die zo snel mogelijk overweldigen.

Vandaar dat het ook belangrijk is, om uw productie op top niveau te krijgen en uw wetenschappelijke vooruitgang zo snel mogelijk te laten gaan, (die culturele bulshit kan je nog doen als je steden groot genoeg zijn )
Oud 9 december 2022, 09:43   #667
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja op uw eigen stuk van de grond he, als er een beschaving vlakbij zit, mag je die niet laten groeien, je moet die zo snel mogelijk overweldigen.

Vandaar dat het ook belangrijk is, om uw productie op top niveau te krijgen en uw wetenschappelijke vooruitgang zo snel mogelijk te laten gaan, (die culturele bulshit kan je nog doen als je steden groot genoeg zijn )
Ja de competitie zo snel mogelijk platdrukken in het begin.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 9 december 2022, 15:36   #668
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Disco Elysium. Voor op de Steamdeck die ik met kerst ga krijgen.
Kost nu 10 euro in promotie.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2022 om 15:43.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2023, 10:21   #669
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Spel is hier al een paar keer gepasseerd.

Kerbal Space Program is vandaag gratis te claimen in de Epic Game Store.
Oud 6 januari 2023, 11:21   #670
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn CIV VI periode is over, het war gedeelte bevalt me niet. Troepen verplaatsen kost enorm veel beurten, zoveel dat het tegen steekt.
Oud 6 januari 2023, 11:43   #671
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn CIV VI periode is over, het war gedeelte bevalt me niet. Troepen verplaatsen kost enorm veel beurten, zoveel dat het tegen steekt.
Tsja, het is zoals ik al zei: het is een spel met heel veel micromanagement. Tijdens die beurten dien je ook een hoop andere dingen in het oog te houden of het loopt mis. Ofwel raak je verslaafd ofwel begint het op de duur tegen te steken.
Oud 6 januari 2023, 12:56   #672
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Spel is hier al een paar keer gepasseerd.

Kerbal Space Program is vandaag gratis te claimen in de Epic Game Store.
Zeker niet laten liggen om al wat ervaring op te doen voor den 2, die oneindig maal beter gaat zijn.
Dat spel in insane goed! Eindeloze mogelijkheden. Ge kunt op Kerbal blijven en onderwater gaan ook. Te ziek voor woorden. Rocket science.

Maar tutorial zal niet voldoen, ge kijkt best ook op youtube om met uw ogen te stelen. Dat spel is eigenlijk voor hoogbegaafden en wat afsnoepen van anderen is dan een must om er de max uit te halen.
Voor het spel start kunt ge uw budget in de instellingen verhogen, ge kunt ook bonussen toevoegen om sneller aan uw science te komen.
In de sandbox krijg je meteen alles, maar dat is te complex om te beginnen. Beter gradueel opbouwen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 januari 2023 om 13:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 00:54   #673
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even in de STEAM winkel gluren?

Die VR-kit van Valve Index lijkt mij best leuk.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2023 om 00:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 16:34   #674
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb de Oculus Quest 2. Die is volledig draadloos en kan je ook met Steam verbinden (ja, draadloos)
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 19:39   #675
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens Sony gaat de PS5 (na meer dan 2 jaar) vlot leverbaar worden. Ik geloof er niks van.
Oud 8 januari 2023, 19:48   #676
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens Sony gaat de PS5 (na meer dan 2 jaar) vlot leverbaar worden. Ik geloof er niks van.
Met als excuus 'covid' zeker. Slap excuus zunne. Ik ken hun gefaalde logistiek niet en het fijne erachter. Personeelstekort door de vergrijzing ofzo?
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 20:03   #677
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Met als excuus 'covid' zeker. Slap excuus zunne. Ik ken hun gefaalde logistiek niet en het fijne erachter. Personeelstekort door de vergrijzing ofzo?
Er is/was een tekort (aan chips), maar het grootste probleem zijn de scalpers, personen die via bots zoveel mogelijk toestellen kopen en ze dan voor het dubbele doorverkopen.
Oud 8 januari 2023, 23:44   #678
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laatst nog ergens een PS5 zien staan.

Die heeft wel een heel 'aardig' prijsje.

Is dat iets dat je als cadeau geeft aan een kind(je)?

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 januari 2023 om 23:47.
Oud 8 januari 2023, 23:49   #679
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laatst nog ergens een PS5 zien staan.

Die heeft wel een heel 'aardig' prijsje.

Is dat iets dat je als cadeau geeft aan een kind(je)?
De normale prijs is 550€ voor de disc versie en 450€ voor de digital versie.
Prijzen voor games 50-70€.
Oud 9 januari 2023, 09:28   #680
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De normale prijs is 550€ voor de disc versie en 450€ voor de digital versie.
Prijzen voor games 50-70€.
Is dat zo?

De prijzen die ik gezien heb lagen wel hoger... (750€, 990€...)

Op volgende waren de prijzen iets 'aangenamer'

PS5 prijs

Ikzelf heb nog nooit een PS gehad.

Hier staan nog wel enkele oudere Nintendo's, gameboys en dergelijke.

Op de RasPi kan men RetroPie zetten, ook leuk.

p.s.

Op huidig ogenblik haalde ik die Asphalt 8: Airbone eens binnen, best funny.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2023 om 09:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be