![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om een oorlog te winnen, moet je hem in de eerste plaats voeren.
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() dit soort tuig? natuurlijk moet dat aangepakt worden. maar de gebruiker viseren en hard straffen voor zijn gebruik is niet de oplossing
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, wat je met de gebruikers doet is een andere vraag. Maar toch: ze geheel buiten beschouwing laten, lijkt mij ook niet juist. Wel? Laatst gewijzigd door Nietzsche : 10 januari 2023 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Ik claim dat drugsoverlast een demand-side probleem is, het is niet alsof de drugsdealers marketingscampagnes voeren, het zijn de gebruikers die naar hen komen. Degenen die coke kopen voor recreatief gebruik zijn moreel even verantwoordelijk voor dat dode meisje als de schutters.
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Tja. In elke oorlog vallen slachtoffers.
Alle kogels en granaten indachtig heeft 't nog lang geduurd ook.. Trouwens, wanneer ge als overheid 't nalaat om de handel uit criminele handen te halen, dan moet ge er niet van verschieten dat er criminele dingen gebeuren. Maar wat boeit het zolang die dingen gebeuren binnen die criminele families.. onschuldig zijn ze niet eh.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik wel. Wie thuis of elders een pint drinkt is ook niet noodzakelijk een verslaafde.
Een verslaafde die thuis stoned is of zich lazarus zuipt zie ik ook niet als een onmiddellijk gevaar. Gebruikers aanpakken moet kunnen, maar dan enkel als ze een gevaar vormen voor anderen, bijvoorbeeld de andere weggebruikers. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 januari 2023 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Repressie helpt alleen in uw rechtse totalitaire utopie. Niet in de praktijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo? U bent toch voorstander van de multiculturele samenleving?
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, dan moet ge ook langs justitie passeren? En dat voor alle gebruikers, dan gaat ge eens achterstand zien.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben die manier nog nooit geprobeerd.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dat allemaal wel goed vinden, maar wat we niet mogen tollereren is dat er een sub groepje in hun wijken wat de scepter gaat zwaaien omdat de flikken er niet meer durven komen omdat ze die subgroep met rust moeten laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cash is voor t stadhuis, de gebruikers kunnen zich verder naar de kloten snuiven aan bodemprijzen. De gangsters pissed omdat hun stock ineens devalueert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja daarvoor moet eerst mijn totalitaire utopie worden opgezet. Daar staan we nog een eindje van weg spijtig genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vreemde is dat ik zou denken dat iemand als De Wever, die toch geschiedkundige is, zou weten dat een oorlog tegen drugs niet werkt en dat het geweld altijd zal escaleren. Dat is toch iets wat ik uit de drooglegging in de VS heb geleerd. Criminelen verdienden geld, veel gebruikers stierven door slechte productkwaliteit en geweld was schering en inslag. Ik ben pro legalisering. Op die manier heb je zelf de controle op productkwaliteit, kan je sensibilseringscampagnes voeren en het geld dat nu naar criminelen gaat, kan dan naar de staatskas. De Wever vreest volgens mij echter dat een legalisering zal zorgen voor een explosieve stijging in het gebruik van drugs zoals coke of heroine, maar ik denk dat eerlijk gezegd niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge trolt aan zulk een tempo dat ge de schuld voor het slechte weer in de schoenen van De Wever zou schuiven.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is een mening als een andere. Wil je echt nog meer druggerelateerde "ongevallen" ? We zien waar jarenlange tolerantie toe heeft geleid. Zwaar banditisme waar niemand, gerecht noch handhaving, nog tegen opgewassen is.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet mee eens. Gewoon moordend strenge straffen toepassen. Letterlijk vele jaren gevangenisstraf.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |