![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het voorval heeft niks met het capaciteitstarief te maken. En; Met enkele miljoenen energieklanten zal het altijd links of rechts wel eens fout lopen. En "fout lopen" is in deze dan nog vrij veel gezegd. Mevrouw kreeg een "voorstel". Geen factuur eh? Sommige mensen zijn misschien wat sneller over hun toeren dan anderen maar als ik lees dat dat "psychisch op mevrouw heeft gewogen" frons ik toch even mijn wenkbrauwen.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit geval is als een auto die uit de fabriek komt zonder wielen. Stuur maar naar de klant. Hallo klant, hier is uw auto. Maar... hij heeft geen wielen. Dat klopt klant, maar... hier is uw auto. En dat zo een paar maanden lang.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 januari 2023 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat flagrant? Dat is een fout ja. Maar laat ons eerlijk zijn: het was een voorstel. Gewoon te negeren. Alsof je het nooit hebt aangekregen. Stel dat het een factuur was geweest. Met nalatigheidsintresten en deurwaarders over de vloer. Ja, dan zou ik te overhalen zijn geweest om dit flagrant te noemen. Maar hier? Naah... Citaat:
Mevrouw kreeg haar nieuwe auto uit de fabriek MET wielen. (ze kreeg immers elektriciteit geleverd). En ze kreeg na levering van die auto een VOORSTEL om de wielen van haar auto te laten vervangen door veel duurdere wielen. Een paar maanden lang: elke dag reclame voor duurdere wielen in haar mailbox. En op 'uitschrijven' klikken helpt niet. Heel vervelend ja. Maar ook niet meer dan dat. Dát is een juiste vergelijking. Ken jij veel mensen die psychisch op instorten staan omdat ze reclame voor nieuwe velgen aankrijgen? Pas op: ik verdedig de energieleverancier niet eh? Die maakte wel degelijk een fout door de vergissing niet sneller recht te zetten en pas met een oplossing te komen nadat het probleem in de kranten uitgesmeerd werd. Dat was fout. Maar het 'slachtoffer' overdrijft volgens mij nog geen klein beetje. Psychisch lijden omdat je een verkeerd voorstel in de bus krijgt? Omdat je niet onmiddellijk gehoor krijgt bij je leverancier? Komaan eh? Fifteen minutes of fame ja.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij ogen om te kijken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal je een tip geven. Gedurende de zomermaanden betaal je veel meer voor je energie, via de maandelijkse voorschotten, dan dat je gebruikt hebt. Dat teveel, kan je dan aanwenden in de winter. Hoe heet zoiets. En wie verplicht zowel de energieleveranciers als ons om dit systeem te aanvaarden? (behoudens de recent gemaakte opening)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Basispiek", te interpreteren als een minimumprijs? Een "forfait"?
Alles eronder = geen lagere prijs meer. Anders verwoord: ze reserveren zich winst, totaal los van klant. Ook, een onnozel kwartier als selectie resolutie, dat is een hetzelfde, alsof een edelmetaalhandelaar de hoogste edelmetaalkoers, al bleef die maar een kwartier, van de maand kiest en die de hele maand zijn klanten aanrekent
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 10 januari 2023 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- De distributienetbeheerder geeft Luminus door dat ze een spionagemeter hebben geinstalleerd. - Luminus registreert op dat moment dan tellerstand 0 - De distributienetbeheerder geeft Luminus door dat ze GEEN spionagemeter hebben geinstalleerd. - Luminus corrigeert de registratie tellerstand naar origineel NIET, waarom NIET, weten ze naar eigen zeggen zelf NIET. - Madam klaagt veel hogere tarief maandenlang bij Luminis aan en geeft ook de verklaring. - Luminus geeft geen krimp. - Het komt in de gazet. - Luminus onderzoekt de zaak en vindt de verklaring. Dat is een even zotte gang van zaken als he Jefke uw broek staat open, Jefke reageert niet. Tot ie ermee in de gazet staat. Dan bestelt ie een onderzoek dat uitwijst dat zijn broek openstaat. En vala, Jefke trekt zijn rits toe. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 10 januari 2023 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg zojuist mijn maandelijkse nieuwsbrief van mijnenergie binnen. Het handelt over capaciteitstarief. Blijkbaar let je goed op welke toestellen je gelijktijdig gebruikt. Het gaat over pieken in het verbruik.
Waar is dat goed voor ? Laatst gewijzigd door Rudy : 10 januari 2023 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een café zou bijvoorbeeld zijn prijzen kunnen verhogen naarmate er meer klanten zijn, want dan moeten de barmannen en kelners harder werken. Zoiets dus.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 10 januari 2023 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 40-80€ per jaar wil besparen kan je altijd opletten om tijdens de was niet te zitten koken. Dat is het zowat.
![]() |
![]() |
#94 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vorige maand was de piek zonder meerkosten 1.85 kWh en had ik de hoogste piek 1.42 kWh Deze maand is piek zonder meerkosten 1.85 kWh en heb ik (voorlopig) de hoogste piek 1.06 kWh
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 januari 2023 om 23:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ter info: In Wallonië is de Waalse energieregulator CWaPE verantwoordelijk voor de hervorming van de nettarieven. Er zijn nog geen concrete maatregelen genomen.
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's niet moeilijk hoor. Ge zet gewoon geen 2 grote verbruikers tegelijk aan voor langer dan 14 minuten.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2023 om 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of op hout uit eigen bos. Maar dan wel met een primitieve kachel. Dan ontzeg je de (r)Overheid nog de belastingen en taxen op fossiele brandstoffen. (eigen steenkoolmijntje is ook mogelijk, werken met ruwe aardolie is moeilijker)