Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2023, 08:01   #201
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, je vergeet dat een kind nog de meeste levensjaren voor zich heeft, en je vergeet dat het op de schaal van een individu is. Als ik 1 kind dood, dan kan ik 3 keer meer CO2 uitstoten, dat is gecompenseerd. Omdat ik misschien nog een derde (of minder !) van de leeftijd van dat kind te leven heb, en ik aanneem dat dat kind min of meer dezelfde hoeveelheid CO2 per jaar zal uitstoten als ik gedurende zijn leven. Ik mag dan 3 keer zoveel gas opstoken, 3 keer zoveel benzine opdoen, en zo voort. Dood ik 3 kinderen, dan kan ik gewoon bijna 10 keer zoveel verbruiken en ik ben CO2 neutraal
Meer nog, het kan zich op termijn ook niet meer voortplanten. De CO2 winst wordt daardoor, op lange termijn, enorm.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 januari 2023 om 08:01.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:10   #202
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die mocros lachen daar eens mee, dat dat agentje op zijn dure motorfiets hem zijn identiteitspapieren vraagt.
Hoe zinloos de antidrugs politiek van De Wever was.

-Zijn stoer plan om de drugsmaffia aan te pakken.
"Maar diezelfde politie geeft meestal snel toe dat de Bearcats niet kunnen helpen om bijvoorbeeld de achtervolging in te zetten wanneer twee criminelen op een scooter rond rijden om een granaat aan een voordeur te deponeren."

- De laatste geniale vondst van De Wever (toen zijn antidrugsplan een grote mislukking bleek) en het wicht De Ridder: het leger inzetten!
Alleen: "Moet het leger dan door de haven patrouilleren om drugscriminelen op heterdaad te betrappen? Daar dient het leger eigenlijk niet voor, zegt criminologe Sofie De Kimpe (VUB). “Bovendien: iedereen weet dat die criminelen niet zomaar tussen die containers rondlopen. Als dat het probleem was, had je evengoed private bewakingsfirma’s kunnen inschakelen.”"
(De Morgen, vandaag)

En zo modderen ze maar aan in Antwerpen. Toegegeven, het is niet simpel. Hoe dan ook, inzake antidrugsbeleid heeft De Wever goed gefaald.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 januari 2023 om 08:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:16   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja, alleen erger. We moeten ze niet bestrijden met gelijke wapens, maar zorgen dat onze wapens, tactieken beter zijn. Ik wil de grootste drugscriminelen zien huilen en smeken om genade.
Ieder zijn dada's. Ik wil dat bijvoorbeeld voor moslims.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:19   #204
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder zijn dada's. Ik wil dat bijvoorbeeld voor moslims.
Maar jij wil is irrelevant.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:23   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jij wil is irrelevant.
Jouw willetje om drugshandelaren te willen zien smeken is even irrelevant he.
Oud 12 januari 2023, 08:26   #206
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw willetje om drugshandelaren te willen zien smeken is even irrelevant he.
Integendeel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:06   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

"Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid ook bij de burgemeester en bij het stadsbestuur", zegt Vlaams Parlementslid Filip Dewinter (VB) in "Villa Politica". "Al was het maar omdat men er een partijpolitiek steekspel van maakt: de N-VA tegen Vivaldi, het is de schuld van de federale regering of van de burgemeester, ...?*In plaats van samen te werken en een oplossing na te streven."

"Met spreekt nu over een escalatie, maar die escalatie is er al vijf jaar." Dewinter wijst erop dat er de afgelopen vijf jaar al 218 aanslagen zijn gepleegd in Antwerpen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01...-op-zit-in-go/

Ik ben het volkomen ééns met Filip De Winter dat lokale, gewestelijke en communautaire overheden 100% loyaal dienen te zijn aan het federale niveau.

Wie een beetje verstand heeft geeft zijn stem aan het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 januari 2023 om 09:07.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:27   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Onze willetjes zijn allebei even irrelevant hoor.
Oud 12 januari 2023, 09:34   #209
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mocros lachen daar eens mee, dat dat agentje op zijn dure motorfiets hem zijn identiteitspapieren vraagt.
Alle mocros lachen ons al vijftig jaar uit, dankzij de migratie-politiek van eerst "onze" traditionelen, en vandaag de vermaledijde EU die haar lidstaten dermate verlamd heeft inzake beslissingen over immigratie. En wie daartegen protesteert (Orban bijv.) wordt dan maar weggezet als nazi en fascist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:01   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe zinloos de antidrugs politiek van De Wever was.

-Zijn stoer plan om de drugsmaffia aan te pakken.
"Maar diezelfde politie geeft meestal snel toe dat de Bearcats niet kunnen helpen om bijvoorbeeld de achtervolging in te zetten wanneer twee criminelen op een scooter rond rijden om een granaat aan een voordeur te deponeren."

- De laatste geniale vondst van De Wever (toen zijn antidrugsplan een grote mislukking bleek) en het wicht De Ridder: het leger inzetten!
Alleen: "Moet het leger dan door de haven patrouilleren om drugscriminelen op heterdaad te betrappen? Daar dient het leger eigenlijk niet voor, zegt criminologe Sofie De Kimpe (VUB). “Bovendien: iedereen weet dat die criminelen niet zomaar tussen die containers rondlopen. Als dat het probleem was, had je evengoed private bewakingsfirma’s kunnen inschakelen.”"
(De Morgen, vandaag)

En zo modderen ze maar aan in Antwerpen. Toegegeven, het is niet simpel. Hoe dan ook, inzake antidrugsbeleid heeft De Wever goed gefaald.

Eigenlijk is dat niet meer dan zijn onvermogen uitroepen met een oerdomme slogan : "stuur het leger"
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:05   #211
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dat niet meer dan zijn onvermogen uitroepen met een oerdomme slogan : "stuur het leger"
N-VA en het Algemeen Belgisch Leger.,…

Of moeten de knokploegen van Voorpost het gaan oplossen?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 januari 2023 om 10:06.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:07   #212
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle mocros lachen ons al vijftig jaar uit, dankzij de migratie-politiek van eerst "onze" traditionelen, en vandaag de vermaledijde EU die haar lidstaten dermate verlamd heeft inzake beslissingen over immigratie. En wie daartegen protesteert (Orban bijv.) wordt dan maar weggezet als nazi en fascist.

Een grote stap vooruit in deze kwestie zou zijn: nultolerantie voor druggebruiker en dealers. Mensen die betrapt worden op het dealen van cocaïne, gebruikers van cocaïne die betrapt worden, moeten beseffen dat ze een (zeer) zware straf zullen oplopen. Ook de kleine dealers of zogenaamde 'kleine' gebruikers moeten keihard gestraft worden. Of de gebruiker nu arbeider is of advocaat, zij weten wat hen te wachten staat indien ze betrapt worden. Een lijntje snuiven schijnt meer en meer normaal te worden in hoge en minder hoge kringen. Dit is zeer nefast. Zulk hard beleid moet dan vooral volgehouden worden en dat is bij de overheid niet altijd het geval, helaas. Ook de rechters moeten véél strenger straffen en dit zonder medelijden. Wanneer men vermoedens heeft dat er in een pand of huis wordt gesnoven, al dan niet op een feestje, privé of niet, : keihard binnenvallen al dan niet met huiszoekingsbevel indien nodig en ter plaatse controleren of dit effectief zo is. Dat is de enige uitweg die ik voorlopig zie om deze cocaïne-plaag te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 januari 2023 om 10:34.
Oud 12 januari 2023, 10:24   #213
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA en het Algemeen Belgisch Leger.,…

Of moeten de knokploegen van Voorpost het gaan oplossen?

Die militie zit in het kamp van het Vlaams Blok, denk niet dat die Burgemeester Bart gaan helpen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:30   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat moet je dan ook niet doen he. Bij mensen die zijn gesnapt met drugscriminelen zaken, dien je de knieën te verbrijzelen voor ze naar bureau worden gebracht.

De afkomst van de criminelen laat mij dan weer Siberisch koud.
Met andere woorden, tegen dat jij klaar bent roepen de mensen, "Hitler kom terug, alles is vergeven."
Oud 12 januari 2023, 10:37   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een grote stap vooruit in deze kwestie zou zijn: nultolerantie voor druggebruiker en dealers. Mensen die betrapt worden op het dealen van cocaïne, gebruikers van cocaïne die betrapt worden, moeten beseffen dat ze een (zeer) zware straf zullen oplopen. Ook de kleine dealers of zogenaamde 'kleine' gebruikers moeten keihard gestraft worden. Of de gebruiker nu arbeider is of advocaat, zij weten wat hen te wachten staat indien ze betrapt worden. Een lijntje snuiven schijnt meer en meer normaal te worden in hoge en minder hoge kringen. Dit is zeer nefast. Zulk hard beleid moet dan vooral volgehouden worden en dat is bij de overheid niet altijd het geval, helaas. Ook de rechters moeten véél strenger straffen en dit zonder medelijden. Wanneer men vermoedens heeft dat er in een pand of huis wordt gesnoven, al dan niet op een feestje, privé of niet, : keihard binnenvallen al dan niet met huiszoekingsbevel indien nodig. Dat is de enige uitweg die ik voorlopig zie om deze cocaïne-plaag te bestrijden.
Ik begrijp u, je wil eigenlijk nog veel meer van hetzelfde.

Daarna kan je dan zeggen, ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Als je een extra 50.000 mensen wil opsluiten voor lange tijd, bouw de benodigde cellen dan eerst, begin bij het begin. Spendeer 100 miljard aan nieuwe cellen en neem een leger van 250.000 cipiers aan om ze te bewaken.

250.000 ambtenaren erbij, ik geef u op een briefje, daar gaat veel volk naar komen zien.
Oud 12 januari 2023, 10:40   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die militie zit in het kamp van het Vlaams Blok, denk niet dat die Burgemeester Bart gaan helpen.
Tja, die mensen zijn Groot-Nederlanders, die weten dat ze van BDW/N-VA niets te verwachten hebben.
Oud 12 januari 2023, 10:48   #217
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp u, je wil eigenlijk nog veel meer van hetzelfde.

Daarna kan je dan zeggen, ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Als je een extra 50.000 mensen wil opsluiten voor lange tijd, bouw de benodigde cellen dan eerst, begin bij het begin. Spendeer 100 miljard aan nieuwe cellen en neem een leger van 250.000 cipiers aan om ze te bewaken.

250.000 ambtenaren erbij, ik geef u op een briefje, daar gaat veel volk naar komen zien.
En, mogen we dan weten wat u dan zoal voorstelt om deze kwaal te bestrijden?
Oud 12 januari 2023, 10:58   #218
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een grote stap vooruit in deze kwestie zou zijn: nultolerantie voor druggebruiker en dealers. Mensen die betrapt worden op het dealen van cocaïne, gebruikers van cocaïne die betrapt worden, moeten beseffen dat ze een (zeer) zware straf zullen oplopen. Ook de kleine dealers of zogenaamde 'kleine' gebruikers moeten keihard gestraft worden. Of de gebruiker nu arbeider is of advocaat, zij weten wat hen te wachten staat indien ze betrapt worden. Een lijntje snuiven schijnt meer en meer normaal te worden in hoge en minder hoge kringen. Dit is zeer nefast. Zulk hard beleid moet dan vooral volgehouden worden en dat is bij de overheid niet altijd het geval, helaas. Ook de rechters moeten véél strenger straffen en dit zonder medelijden. Wanneer men vermoedens heeft dat er in een pand of huis wordt gesnoven, al dan niet op een feestje, privé of niet, : keihard binnenvallen al dan niet met huiszoekingsbevel indien nodig en ter plaatse controleren of dit effectief zo is. Dat is de enige uitweg die ik voorlopig zie om deze cocaïne-plaag te bestrijden.
Zo is dat.

Toegegeven, overal waar dit geprobeerd is faalde het grandioos.
Maar niet getreurd, de volgende keer zal het lukken, zeker weten!
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:12   #219
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke straf stel je dan voor wanneer cocaïnegebruikers gesnapt worden? Gevangenis??? Die zitten reeds overvol. Ik zou eerder ze financieel aanpakken, want een cocaïnesnuiver is iemand die centen heeft om cocaïne te kopen. Bijgevolg moeten ze op droog zaad gezet worden. Loodzware boetes en opschorting van kinderbijslag, werklozensteun enz.
Oud 12 januari 2023, 11:14   #220
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, mogen we dan weten wat u dan zoal voorstelt om deze kwaal te bestrijden?
Om te beginnen het onderstaande artikel lezen,

Portugal vond alternatief voor ‘oorlog tegen drugs’, en steeds meer landen volgen

Gebruikers beboeten, dealers oppakken en in de cel gooien: is dat het enige mogelijke drugsbeleid? Na vijftig jaar vruchteloze war on drugs gooien steeds meer landen, waaronder Noorwegen, het nu over een andere boeg. Maar Portugal was de pionier: het haalde drugs precies twintig jaar geleden al uit de criminele sfeer, en die aanpak bleek te werken. Al is niet iedereen er onverdeeld gelukkig mee... Bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be