Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2023, 06:01   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de verre toekomst zouden 2 miljoen electrische wagens in Belgie, als ze 15.000 km per jaar rijden, aan pakweg 18 kWh/100 km extra 5,4 TWh/jaar electriciteit nodig hebben. (18*150*2.000.000= 5.400.000.000 kWh)
In de verre toekomst mogen er geen niet-elektrische wagens meer rijden, en mag er geen CO2 producerende electriciteit meer gemaakt worden. Waarschijnlijk mag men zich niet meer met fossiel verwarmen.

Bovendien, in de verre toekomst, zou er ook geen kernenergie meer zijn, want de wet op de uitstap is er nog altijd.

In de verre toekomst gaan we dus geen 2 miljoen auto's meer hebben, maar 6 miljoen of zo, en gaan we het nucleaire en het thermische deel van onze productie kwijt zijn.

Kortom, er gaat 50% nucleair af, en er gaat, van de 30% thermisch, misschien 25% fossiel af. 75% minder productie dus. Ja er zullen misschien 20% meer hernieuwbaar bijkomen. Dus ma foi, 55% eraf. En 15 TWHr voor elektrieken ottos erbij. En vergeet ook de warmtepompen niet, als men niet meer met fossiel mag verwarmen.

Die verre toekomst, die zou er dus moeten zijn in 2035 of zo, he. De 10 jaar verlenging van 2 centrales is er dan al doorgejaagd, de kernuitstap is er dan volledig door, en het fossiele voor rijden en verwarming zal ondertussen ook wel verboden worden.

Voila, met nog een stevige verdubbeling van het hernieuwbaar tegen dan, hebben we half zoveel stroom voor 30% meer verbruik of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2023 om 06:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:44   #162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zulke redeneringen zijn zever.


Ik denk dat je niet weet hoe het berekend wordt, en waarom.

Lees eens: https://www.vreg.be/nl/faq/nieuwe-nettarieven-2023


Dus mensen die minder gaan betalen is onrespectvol?
Waarom?
Omdat onze distributienetbeheerders falen in hun opdracht.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 08:47   #163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Via de gegevens die de 'slimme' meter doorstuurt kan men heel uw handel en wandel in kaart brengen - bijna zo goed als camera's die uw huis rondom in het oog houden.

Wanneer kom je thuis, wanneer vertrek je ... wanneer ben je op vakantie... enz...

Gegevens die goud waard zijn voor inbrekers, oplichters, overheid.
En we weten hoe 'beschermd' digitale gegevens zijn.

Staat hier verder niemand stil bij?
Een simpele tijdklok kan die dataverzameling in de war sturen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:14   #164
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.744
Standaard

Is het toeval dat de main stream media braaf in koor een 'koken op gas in gevaarlijk" campagne lanceren terwijl men een capaciteitstarrief invoert waardoor mensen geneigd zouden zijn te concluderen "dan kan ik beter op gas koken"?

Sinds de holbewoners fase kookt de mens al op fossiele brandstof over heel de wereld. Ik zou die optie niet graag verliezen, al is het maar in geval van nood.

Laat u niet bespelen als een orgel zou ik zeggen.

Naam: IMG_20230112_090932.jpg
Bekeken: 803
Grootte: 149,7 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 12 januari 2023 om 09:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:18   #165
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de verre toekomst mogen er geen niet-elektrische wagens meer rijden, en mag er geen CO2 producerende electriciteit meer gemaakt worden. Waarschijnlijk mag men zich niet meer met fossiel verwarmen.

Bovendien, in de verre toekomst, zou er ook geen kernenergie meer zijn, want de wet op de uitstap is er nog altijd.

In de verre toekomst gaan we dus geen 2 miljoen auto's meer hebben, maar 6 miljoen of zo, en gaan we het nucleaire en het thermische deel van onze productie kwijt zijn.

Kortom, er gaat 50% nucleair af, en er gaat, van de 30% thermisch, misschien 25% fossiel af. 75% minder productie dus. Ja er zullen misschien 20% meer hernieuwbaar bijkomen. Dus ma foi, 55% eraf. En 15 TWHr voor elektrieken ottos erbij. En vergeet ook de warmtepompen niet, als men niet meer met fossiel mag verwarmen.

Die verre toekomst, die zou er dus moeten zijn in 2035 of zo, he. De 10 jaar verlenging van 2 centrales is er dan al doorgejaagd, de kernuitstap is er dan volledig door, en het fossiele voor rijden en verwarming zal ondertussen ook wel verboden worden.

Voila, met nog een stevige verdubbeling van het hernieuwbaar tegen dan, hebben we half zoveel stroom voor 30% meer verbruik of zo.
Uw verre toekomst van jouw glazen bol verandert niets aan die simpele berekening van het jaarverbruik.

Laat dat dus maar best over aan de de netbeheerder. Die heeft ook trouwens ook geen echt probleem met het zeer langzaam opschalen naar 1 tot 2 miljoen electrische voertuigen. Zelfs toen ze het in 2017 oppervlakkig berekenden, inmiddels is de gemiddelde electrische autos gemiddeld zuiniger geworden: (maar zelfs die 0,2 kWh/km mogen ze gebruiken)
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...rische-auto-s/

België heeft stroom voor ruim 1 miljoen elektrische auto's

Het duikt af en toe op in de media: meer elektrische auto’s, allemaal goed en wel. Maar gaan we genoeg elektriciteit hebben om al die auto’s te laten rijden? Want we hebben toch al stroom tekort? Een studie van de federale energiewaakhond CREG toont nu aan dat het kan. Meer nog: zelfs twee miljoen elektrische auto’s moeten we probleemloos aankunnen. Op voorwaarde dat we onze auto’s ’s nachts opladen.

Luc Pauwels wo 04 okt 2017

Met 4 procent stroom komen we er

Amper 4% meer stroom hebben we nodig, om 1 miljoen elektrische auto’s te laten rijden, zo rekende de CREG uit. En die 4% halen we moeiteloos. En onze elektrische voertuigen zullen er geen kilometer minder moeten door rijden dan de traditionele auto’s op benzine of diesel. De CREG berekende dat een gemiddelde Belgische bestuurder zowat 15.000 kilometer per jaar rijdt. Met een verbruik van 0,20 kWh per kilometer en een totale vloot van 1 miljoen elektrische auto’s betekent dat er 3 TWh (TeraWattuur) extra stroom zou verbruikt worden. Dat is dus amper 4% meer dan de 80 TWh die we vandaag al verbruiken, stelt de CREG. En die 4% kunnen we aan: door op de juiste momenten zelf stroom te maken. Extra importeren is zelfs niet nodig, als we het slim spelen.
**ik neem bvb de oude Hyundai Kona's met minimum 20.000 km gereden in Duitsland:
Citaat:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...00&powerunit=2

Anzahl Kraftstoff min Ø max
75 Elektrizität 10,74 16,19 20,34
Tel daar nog 10% laadverlies bij en je hebt 0,178 kWh/km.


En moest er echt niet genoeg electriciteit zijn zullen ze minder rijden, evenzo de rest van brandstofwagens want olieraffinaderijen en tankstations werken ook niet zonder electriciteit.

Remember de oliecrisis 1973 toen er benzinebonnen waren en autoloze zondagen: https://www.familie-brandsma.nl/docu...0op%20de%20bon.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2023 om 09:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:31   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw verre toekomst van jouw glazen bol verandert niets aan die simpele berekening van het jaarverbruik.
Mijn "glazen bol" zijn de aangekondigde objectieven op redelijk korte termijn he, zeg maar, 10 - 15 jaar. Kernuitstap (nog steeds een wet), niet meer verwarmen op fossiel, en allemaal nen ellentrieken otto vanaf 2035.

En natuurlijk ook geen fossiele stroom meer, dat zou er nog aan mankeren niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 09:59   #167
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn "glazen bol" zijn de aangekondigde objectieven op redelijk korte termijn he, zeg maar, 10 - 15 jaar. Kernuitstap (nog steeds een wet), niet meer verwarmen op fossiel, en allemaal nen ellentrieken otto vanaf 2035.
Dus in 2034 kan men nog altijd een ICE nieuw inschrijven en er 15-20 jaar mee rijden.

Schat eens hoeveel % van het Belgisch wagenpark full-electrisch is in 2035, of 2050?

Noorwegen heeft vandaag ~20% BEV in zijn wagenpark, België ~1,3% (78.470 BEV per 1.1.2023).

En dit met een zeer gunstige aankooppolitiek, onder andere vrijstelling van BTW. België heeft zelfs de milieubonus tot € 4k afgeschaft 3 jaar geleden.

En dat is de Noorse nieuwwagenverkoop over een periode van de laatste 3 jaar.



En deze is van Belgie van de laatste 3 jaar: rij BEV: we zijn aan 10,3% aandeel geraakt in 2022.


En onderaan het Noors wagenpark inclusief plug-in hybrides.
https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...cles_in_Norway
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Norweagian_stock_of_passenger_cars_by_type_of_powertrain_2018.png‎
Bekeken: 669
Grootte:  79,4 KB
ID: 117403  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2023 om 10:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:20   #168
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
En Quooker draait die op moment dat jullie er niet zijn?
Ik dacht dat deze enkel bij gebruik van kraantjeswater actief was?

En je bespaart wel water
Soms springt die pas een behoorlijke tijd na verbruik van kraantjeswater aan. Dit zouden we kunnen optimaliseren met een timer.

En het bespaart inderdaad veel water.

+ veel gas, want de combi ketel (verwarming + warm water sanitair) hangt in de badkamer. Nu moet die ketel enkel nog warm water voorzien voor de badkamer(en niet meer voor de keuken) en moet er dus nooit warm water voor een langere afstand dan een 2-3 meter worden vervoerd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 10:21   #169
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je gaat (aan de huidige tarieven) niet meer moeten betalen (tenzij je een EV of warmtepomp hebt). Ik ga met mijn 3-5 kW pieken minder betalen.
Vreemd. Ik ga met mijn 3,5 kW piek € 30 meer betalen volgens mijnenergie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:17   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vreemd. Ik ga met mijn 3,5 kW piek € 30 meer betalen volgens mijnenergie.
Het hangt af van de locatie. Als ik Antwerpen invoer dan maakt dat een verschil van +30€. Maar ik betaal nu al een hoger nettarief dan Antwerpen.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:23   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus in 2034 kan men nog altijd een ICE nieuw inschrijven en er 15-20 jaar mee rijden.

Schat eens hoeveel % van het Belgisch wagenpark full-electrisch is in 2035, of 2050?
Willen we rap CO2 vrij worden of niet ?

Ben je nu aan het pleiten om zo traagskes als maar kan op ellentrieken ottos over te schakelen ?

Waarom al dat gelul over ellentrieken ottos als er nog 30% benzinewagens gaan rondrijden en dat dus nergens voor dient ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2023 om 11:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:30   #172
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Willen we rap CO2 vrij worden of niet ?
Ja, maar hoe rap gaat het?

Citaat:
Ben je nu aan het pleiten om zo traagskes als maar kan op ellentrieken ottos over te schakelen ?
Nee, dat hangt van de consument af.

Citaat:
Waarom al dat gelul over ellentrieken ottos als er nog 30% benzinewagens gaan rondrijden en dat dus nergens voor dient ?
Zeg maar gerust 50% in België tegen 2050.

Dat is de clickbaitmedia he. Sommige gaan daar nog in geloven.

Ik geef je snel een Belgisch staaltje van een electrische-wagens-angst-titel en -alinea.

Citaat:
Alles begint bij luisteren
Radio 1 Sessies

"Tegen 2027 alle nieuwe auto’s elektrisch", maar zullen we die wel allemaal kunnen opladen?

di 2 nov. - 4:50

Wie vanaf 2027 een nieuwe auto koopt, zal alleen nog een elektrische auto kunnen kopen. Althans als het van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) afhangt. Bye bye, klassieke brandstofmotoren dus. Maar zullen we over zes jaar al klaar zijn voor die radicale ommezwaai? De auto-industrie vraagt zich vooral af het Belgische elektriciteitsnetwerk dit zal aankunnen.

https://radio1.be/lees/tegen-2027-al...kunnen-opladen
Uiteraard dom gelul en overdreven dikke zever, waarom zou de auto-industrie zich dat afvragen? Leugens dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2023 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:32   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 113.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Antwoord toch eens?
Als in 2035 geen 80% van het Belgische autopark elektrisch rijdt, dan is al die zever over CO2 uitstoot voor te lachen he.

Willen we van de CO2 uitstoot af of niet ? Dat wil zeggen: binnen 15 jaar, niks meer he. Of toch minstens een factor 10 omlaag. Het heeft totaal geen zin om 30% of 50% minder uit te stoten. Dan kan je evengoed blijven voortdoen zoals nu.

Zoniet is het de moeite niet.

Maar meer nog: zelfs al zouden we dus, gelijk onnozelaars na de strijd, in 2050 95% van de ottos ellentriek doen rijden, dan is er NOG ALTIJD NIKS veranderd aan het probleem want vanaf 2035 hebben we maar half zoveel stroom meer en niet echt een zicht op meer he. Want geen kernenergie en geen gas en gene steenkool. Hernieuwbaar gaat dat niet invullen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2023 om 11:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:43   #174
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als in 2035 geen 80% van het Belgische autopark elektrisch rijdt, dan is al die zever over CO2 uitstoot voor te lachen he.

Willen we van de CO2 uitstoot af of niet ? Dat wil zeggen: binnen 15 jaar, niks meer he. Of toch minstens een factor 10 omlaag. Het heeft totaal geen zin om 30% of 50% minder uit te stoten. Dan kan je evengoed blijven voortdoen zoals nu.

Zoniet is het de moeite niet.

Maar meer nog: zelfs al zouden we dus, gelijk onnozelaars na de strijd, in 2050 95% van de ottos ellentriek doen rijden, dan is er NOG ALTIJD NIKS veranderd aan het probleem want vanaf 2035 hebben we maar half zoveel stroom meer en niet echt een zicht op meer he. Want geen kernenergie en geen gas en gene steenkool. Hernieuwbaar gaat dat niet invullen he.
Ik had nog wat aangevuld in mijn reactie.

En hier een oude inschatting van Bloomberg NEF over het verloop van een EV-fleet (wagenpark) tov marktaandeel nieuwe BEV op een plaatje:



https://www.greencarcongress.com/201...0706-bnef.html

Voor menig Europees land zou dat wel zo eens kunnen, hooguit 33% in 2040.

Citaat:
BNEF forecasts EVs to hit 54% of new car sales by 2040; decreasing importance of PHEVs

06 July 2017

Electric vehicles will make up the majority of new car sales worldwide by 2040, and account for 33% of all the light-duty vehicles on the road, according to a new forecast published by Bloomberg New Energy Finance (BNEF). This represents an aggressive jump compared to BNEF’s previous forecast of 35% EV new car market share by 2040.
Of BNEF zijn prognose 2040 in 2022 wat gecorrigeerd heeft kan men opzoeken, deze is recent: https://about.bnef.com/blog/the-road...n-five-charts/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2023 om 11:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 11:54   #175
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het hangt af van de locatie. Als ik Antwerpen invoer dan maakt dat een verschil van +30€. Maar ik betaal nu al een hoger nettarief dan Antwerpen.
Ah vandaar. Ik woon inderdaad in Antwerpen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 12:42   #176
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij overdreven overdrijven heb je echt geen talent.

Een gemiddelde BEV die je 100% thuis oplaadt (zonder PV) zal zelfs minder per jaar verbruiken dan een gemiddelde wamtepomp.

Reken maar uit bij 15.000 km/jaar aan 18 kWh/100 km = 2700 kWh.

Bovendien zullen de zwaarste thuisladers maar max 11 kW AC zijn (400 V*16 A*3f meter), meer kan de interne lader-omvormer van de wagen niet aan

(behalve enkele uitzonderingen met zeer grote batterijpacks, die niet op 1000 € kijken)

Meestal eerder 3,7 kW tot max 7,4 kW op 1 faze, programmeer je dat 's nachts vallen zelfs de netkosten goed mee.
Dat is ook de bedoeling van het capaciteitstarief.
Maar het blijft wel zo dat indien alle inwoners van mijn straat voor een EV zouden kiezen er capaciteitsproblemen zullen/kunnen ontstaan.

Er wonen amper gepensioneerden in mijn straat en aangezien mijn gemeente één van de laagste werkloosheidscijfers in Vlaanderen heeft, gaan de meeste dus werken (waarvan al velen met een bedrijfswagen).

Wanneer ze allen hun EV aan de stekker hangen bij het thuiskomen, en tegelijkertijd de oven, kookplaat, warm water, ... gaan gebruiken ... zit mijn straat in de rats ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 12:44   #177
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je gaat (aan de huidige tarieven) niet meer moeten betalen (tenzij je een EV of warmtepomp hebt). Ik ga met mijn 3-5 kW pieken minder betalen.
Ik maak me sterk dat ik ook met mijn warmtepomp(-en) toch ook minder ga meoten betalen ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 12:45   #178
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn geen 2 miljoen electrische wagens
maar daar wil men wel naar toe ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 12:50   #179
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Willen we rap CO2 vrij worden of niet ?
CO2-vrij? dan vallen we op korte termijn allemaal dood ... probleem opgelost

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ben je nu aan het pleiten om zo traagskes als maar kan op ellentrieken ottos over te schakelen ?
Niet overschakelen zou nog beter zijn ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom al dat gelul over ellentrieken ottos als er nog 30% benzinewagens gaan rondrijden en dat dus nergens voor dient ?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2023, 12:51   #180
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als in 2035 geen 80% van het Belgische autopark elektrisch rijdt, dan is al die zever over CO2 uitstoot voor te lachen he.
Dat is ook voor te lachen, heel blij dat jij dat ook inziet!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be