![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#28861 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met geen suiker bedoel ik snoep zoals ijs, chocolade, eten waar ze suiker aan toevoegen, frisdrank enzovoort. Enkel water, appelsiensap, koffie en thee. Anti oxiderend en anti ontstekend voedsel zal mijn lichaam dit jaar verzadigen.
![]() |
![]() |
#28863 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"bone broth": ° iets wat veel mensen te weinig eten en te veel 'filets', waardoor collageen aanvoer (oa. essentieel voor de darmwand cellen) te laag ligt ° zeker iets wat de moeite en de kookenergie waard is (+natuurlijk het culinaire) "suikerinname naar 0 herleiden": ° denk eraan alle koolhydraten => glucose ° fruit bevat veelal teveel suikers (glucose + fructose die door de lever moet verwerkt worden, opletten in geval van lever die 'aandacht' nodig heeft) "1 glas water met 1 verse citroen": ° je tandglazuur zal je dankbaar zijn als je direct erna effe goed naspoelt met water ° citroen waarvan je schil opeet (prima idee op zich), best biologisch, want op de gewone, de waxlaag + anti-schimmel die voor transport er opgespoten worden, krijg je er nauwelijks afgewassen (ander fruit/groenten kan je evt. uurtje in water met Bicarbonaat leggen, maar door de waxlaag helpt dit niet bij citrus) "pompelmoes": ° prima, maar opletten als je medicijnen neemt (veel interactie met bepaalde medicijnen zowel remmend als versterkend ongewenst effect) Laatst gewijzigd door DIBO : 20 januari 2023 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28864 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() helaas, bestaat niet
da's inderdaad te mijden bucht (chocolade kan je evt. richting hoog cacao % gaan, heeft dan veel minder toegevoegde suikers) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gooide de karkassen vaak weg zonder ze in soep om te zetten. Nu gebruik ik alles de volle 100%. Citroenen zijn vaak bio, maar als ik die gewoon koop doe ik de schil weg zonder te hergebruiken. Het is een wondermiddel als je een bio citroen met schil binnen neemt. Kankercellen haten het. Reinigt het bloed, legt een beschermlaag op de darmen etc. Normaal moet ik dat met een rietje drinken, maar ik spoel regelmatig de mond met mondwater. Total Care van den Aldi, 2 euro maar. En mijn lever is goed. ![]() Iedereen werd ziek vorig jaar en ook dit jaar, zat in gesloten ruimtes met veel hoesters maar tot heden ben ik gespaard gebleven van ziekte. Op iets chronisch na, maar daar hoop ik in 2024 van af te zijn door mijn leven radicaal om te keren. Let food be thy medicine and medicine be thy food!
![]() |
![]() |
#28866 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook mensen die water afraden omdat het het maagzuur neutraliseert en de pancreas harder moet werken? Ik drink soms meer dan 4L water op een dag maar drink niets als ik eet en moet verteren.
![]() |
![]() |
#28868 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() inderdaad, maar tov. een beschadigde lever, is niks duur
Citaat:
"te" is ook nooit goed, je spoelt met 4L (indien extra, buiten soep,thee, etc.) toch al wat mineralen en wateroplosbare vitamines mee weg.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij worden nog echte voedingexperts! En echt, die bone broth van visgraten is een absolute aanrader! Er zaten ook vissenkoppen in mijn zakske van de viswinkel. Kheb ze wat gebroken zodat het merg er makkelijker uitkan. Bladeren van selder, selder, preigroen, ne klop op gember gegeven en ajuin. Die geur is fenomenaal. Ik kan niet wachten tot het etenstijd is! Recept van Piet Huysentruyt. Het water komt me in de mond. Lang leve onze Belgische chefs! Vlaamse boerenkost!
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 20 januari 2023 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28870 |
Minister-President
|
![]() 4 gepocheerde eitjes
![]() |
#28871 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor bone broth van vis, is een namiddag echt wel overkill. Had evengoed geweest met een uurtje denk ik. Tomaten en safraan vergeten. Om 17h45 gooi ik de scampi erin en dan wat later de vis. Volgende keer beter, maar is nu al verukkelijk. Dank u SOS Piet.
![]() |
![]() |
#28873 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Huisgemaakte pompoen/tomatensoep (zoutarm) met zwarte olijven als zoute toets en als balletjes substituut (gewoon zo maar, niet als die-hard vegan of zo) Zelfgebakken pannenkoek van grof boekweitmeel (naar Limburgse traditie, niet om de geitenwollensokken foodie uit te hangen), met appel en spekblokjes, daarbij een goei kwak van de beste Luikse 100% eigen-fruit-eerst ![]() Eten en politiek, in 1 post samen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28874 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Onzijdig: ik heb het vandaag bereid en ik moet zeggen; het was heel lekker!
Het enige dat ik veranderd heb aan je recept is dat ik de room nogal "zwaar op de maag liggen" vond. Daarom heb ik na het proeven één dl melk toegevoegd. Dat was beter verteerbaar. Bedankt ; we zullen dat in de toekomst nog zeker eens eten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eet nu enkele Merci-chocolaatjes en drink sap van bloedappelsienen. Mjam!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 5-2 vasten dieet lijkt mij het beste op persoonlijke maat. Luikse siroop mag ik niet meer eten in mijn nieuwe dieet. Dat is nu vervangen met honing van de imker of agave. Die ik op Nederlandse webshops koop wegens goedkoper ![]()
![]() |
![]() |
#28877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal niet waar! Er bestaan geen 'goede' suikers'. Mensen die lijden aan diabetes mogen zelfs niet alle soorten fruit eten! Goede suikers of niet. Mijnen Albeir mag geen aardbeien, bananen, ananas, druiven eten. Wel appelsienen, mandarijnen, appels, peren, kiwi en daar stopt het zowat. Beter is het om veel groenten te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb een hoog metabolisme, mijn lichaam breekt dat snel af. Mag eten zoveel ik wil, mijn gewicht blijft op peil. En nu ik overzadigd ben van vitamine c ben ik de enigste in mijn omgeving die geen griep, valling of corona kreeg. Fruit zijn heel goede suikers voor mij ![]()
![]() |
![]() |
#28879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eet liever veel groenten! Dat doe ik ook en groenten zijn - zo goed als- suikervrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28880 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fruit is goed voor je. Minstens 2 stukken per dag eten en goed variëren. Als ge synthetische suikers neemt is dat slecht voor je. Maar fruit in de ochtend is ‘s avonds al verwerkt bij mij. Nu nen pompelmoes se, bitter is goed voor de lever. Ik eet meer groenten dan fruit of vlees hoor ![]()
![]() |