Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet bedelen verboden worden ?
ja 26 59,09%
neen 18 40,91%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2023, 12:42   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is trouwens zinloos. Echte bedelaars en daklozen leven van wat de straat hen aanbiedt. Zo ken ik er hier een paar.
Natuurlijk is dat zinloos. Die mensen zijn door omstandigheden - vaak zelfs niet hun schuld (mogelijk onterechte belasting ...) - op straat beland.
In de moderne samenleving betekend dat een richting zonder terugweg.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 12:51   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zinloos. Die mensen zijn door omstandigheden - vaak zelfs niet hun schuld (mogelijk onterechte belasting ...) - op straat beland.
In de moderne samenleving betekend dat een richting zonder terugweg.
Akkoord. Ik heb geen zicht op de omstandigheden. Wat ik wel weet is dat er bedelaars en daklozen zijn die een bewuste keuze hebben gemaakt. Ze willen bewust geen deel uitmaken van het mainstream maatschappelijk leven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 12:51   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Bedelaars zijn zakenmensen zoals anderen. Wat bedelaars doen, is "goed gevoel" verkopen, in ruil voor een premie. Zij verkopen "superioriteitsgevoel", zij verkopen "weldoensgevoel", zij verkopen "toch maar zien dat ik zelf geen bedelaar wordt" gevoel.
In ruil voor die gevoelens die men koopt bij een bedelaar, betaalt men hem.

Ik heb nog nooit geld aan een bedelaar gegeven, want die gevoelens zijn voor mij ongewenst.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 13:29   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bedelaars zijn zakenmensen zoals anderen. Wat bedelaars doen, is "goed gevoel" verkopen, in ruil voor een premie. Zij verkopen "superioriteitsgevoel", zij verkopen "weldoensgevoel", zij verkopen "toch maar zien dat ik zelf geen bedelaar wordt" gevoel.
In ruil voor die gevoelens die men koopt bij een bedelaar, betaalt men hem.

Ik heb nog nooit geld aan een bedelaar gegeven, want die gevoelens zijn voor mij ongewenst.
Dat hangt van uw persoonlijke gevoelens af. Als ik iets geef aan een bedelaar is dat niet uit superioriteitsgevoel. Gewoonweg omdat ik weet dat die ook moeten eten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 14:00   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Ik geef bedelaars heel soms iets om bij niets geven een later schuldgevoel te vermijden.
Intussen heb ik van dat laatste minder last dan vroeger.
De laatste bedels repliceerde ik met klop aan bij overheid, die pakte mijn Sinterklaasgeld af om Sinterklaas te spelen in mijn plaats. Het grappige is dat die gebroken 2 woorden Nederlands sprekenden dat blijkbaar verstaan.
Er zijn 2 klassen bedelaars, de ene zie je telkens opnieuw her en der, merken je op, en komen op je af om je te komen ambeteren, sommigen zelfs voor verkeerslichten om dat bij chauffeurs door hun venster te doen, de andere zetten zich ergens met een kommeke voor zich, sommigen zelfs in een soort biddende positie nikszeggend met gezicht naar de grond.
Ik zou zeggen, het eerste is wat gebeurt in de staatswereld, het laatste in de geloofswereld, en het verschil tussen beide werelden is hetzelfde als tussen een kostuum en een pij, beide te koop in carnavalswinkels.
Van de pakweg 30 bedelaars die ik de laatste 5 jaar in Gent tegenkwam, leek er mij welgeteld één echt uit noodzaak, in nazi coup jaar 2020 voorjaar, een jonge vrouw die toen ik mijn fiets voor Aldi parkeerde van kweet niet waar pardoes voor me stond en even pardoes en kort 20 euro vroeg, zonder 1 verder woord, alsof het fel tegen haar zin was. Ik haalde zo een briefke boven, gaf het zonder 1 woord, de vrouw pakte het zonder 1 woord en beende weg, en ik heb die, in tegenstelling tot de andere pakweg 29, nooit meer terug gezien, niet als bedelaar en niet als eventuele passante ergens opgevallen.
Ik kan het mezelf hier wijsmaken, maar ik denk dat dat de enige van de 30 was die echt geld nodig had, en de rest maar voor tgemak, zo krijgen is gemakkelijker dan verdienen.
Ik denk daardoor ook dat bedelaars zakenmensen zijn. Die vrouw bedelde niet, ze poogde me niet te overtuigen, ze vroeg kort en direct en mijn reageren ging dito, er was geen onderhandeling of andere blabla. Ik had er geen gevoel bij en hield er geen gevoel aan over net zomin als bij het kopen van een doos tortilla chips in Colruyt. De vrouw hield er 20 euro aan over, ik een herinnering die bij het lezen hier even plots boven kwam.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 januari 2023 om 14:00.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 14:10   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Ik weet dat ze hier her en der soep bedelen, moet dat dan ook verboden worden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 14:13   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nog nooit geld aan een bedelaar gegeven, want die gevoelens zijn voor mij ongewenst.
Ik heb dat denk ik 5 keer gedaan, bij de eerste keren, en dan maakte de ervaring mij wijzer.
Een beetje de gang van zaken in elke materie, je doet eerst dommigheden en de gevolgen maken je slimmer.
Rudy zei daarjuist dat hij weet dat ze ook moeten eten.
Deed me denken aan een bepaalde bedelaar in Gent, die mij aan een brugske over de Coupute 50 cent vroeg, dat ik toen gaf. Later zag ik hem nog eens in Aldi, ie stond voor de kassa, draaide zich om naar de klant achter hem, en zei dat ie 50 cent tekort had, en kreeg die. Nog later zag ik hem op een parking aan het stuur van een auto. Prioriteiten stellen, eerst auto, dan eten, ja, da zal wel zijn zunne!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 14:17   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

En eigenlijk is heel het economisch gebeuren één grote bedelbedoening.
Mensen die elkaar lastig vallen omdat ze veel van een ander voor zo weinig mogelijk willen, dat is krak hetzelfde als bedelaars pogen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 17:26   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet dat ze hier her en der soep bedelen, moet dat dan ook verboden worden?
Neen, dat zou de standaard moeten zijn. Als de overheid dan toch uitkeringen wil uitreiken, dat die mensen kunnen laten overleven.

Voor iedere "Belg" onderdak en voldoende voedsel om te leven, alswel basis medische zorg, vrij beschikbaar.
In plaats van uitkeringen.

Het enige ge als "Belg" moet doen is het aangeboden onderdak gebruiken als goeie huisvader, en aanschuiven aan de gaarkeukens voor de maaltijden die geregistreerd worden via de identiteitskaart. Medische zorgen, van't zelfde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 22:22   #50
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nog nooit geld aan een bedelaar gegeven, want die gevoelens zijn voor mij ongewenst.
Dat zijn zo van die momenten dat ik me gelukkig prijs dat ik anders ben.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 22:27   #51
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En eigenlijk is heel het economisch gebeuren één grote bedelbedoening.
Mensen die elkaar lastig vallen omdat ze veel van een ander voor zo weinig mogelijk willen, dat is krak hetzelfde als bedelaars pogen.
Niet echt. Een bedelaar kan je gewoon negeren.
Economie is nog steeds een dienst of product dat je levert.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 22:48   #52
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat zou de standaard moeten zijn. Als de overheid dan toch uitkeringen wil uitreiken, dat die mensen kunnen laten overleven.

Voor iedere "Belg" onderdak en voldoende voedsel om te leven, alswel basis medische zorg, vrij beschikbaar.
In plaats van uitkeringen.

Het enige ge als "Belg" moet doen is het aangeboden onderdak gebruiken als goeie huisvader, en aanschuiven aan de gaarkeukens voor de maaltijden die geregistreerd worden via de identiteitskaart. Medische zorgen, van't zelfde.
Ook mijn mening. Zonder onderscheid en zonder voorwaarden onderdak,warmte,voedsel en kleding. Als de staat hier niet in slaagt, een compensatie/uitkering die het mogelijk maakt om je zelf van onderdak,warmte,voedsel en kleding te voorzien.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 23:39   #53
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet echt. Een bedelaar kan je gewoon negeren.
Economie is nog steeds een dienst of product dat je levert.
Hoezo niet echt? Je kunt een opdringerige verkoper toch ook net als een bedelaar niks geven? En net zoals een bedelaar wat geven, iets kopen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 07:41   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat hangt van uw persoonlijke gevoelens af. Als ik iets geef aan een bedelaar is dat niet uit superioriteitsgevoel. Gewoonweg omdat ik weet dat die ook moeten eten.
Ik vind niet dat die ook moet eten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 07:42   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik geef bedelaars heel soms iets om bij niets geven een later schuldgevoel te vermijden.
Voila.

Eens je leert om daar eigenlijk enige voldoening te scheppen, uit dat niet-geven, dan is het geven niet iets waar je nog wat voor koopt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 07:46   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat zou de standaard moeten zijn. Als de overheid dan toch uitkeringen wil uitreiken, dat die mensen kunnen laten overleven.
Doet mij denken aan mijn lang vervlogen voorstel voor uniforme sociale steun: tentenkampen met een matras, vrij uitdelen van brood en water, en zelfs een verpleegster die een aspirientje kan geven en een wonde ontsmetten.

Destijds was mijn voorstel luxueus want ik dacht zelfs aan verwarmde tenten Nu weet ik niet of zoiets nog redelijk is...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 08:13   #57
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het geen goed idee om bedelarij te reglementeren omdat het moeilijk te bepalen is of het gaat om echte bedelaars enerzijds die niets hebben, en georganiseerde bendes anderzijds waar uiteindelijk de bedelaar zijn/haar centen moet afgeven.
Daarom dat het niet gereglementeerd maar verboden moet worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 08:17   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat zou de standaard moeten zijn. Als de overheid dan toch uitkeringen wil uitreiken, dat die mensen kunnen laten overleven.

Voor iedere "Belg" onderdak en voldoende voedsel om te leven, alswel basis medische zorg, vrij beschikbaar.
In plaats van uitkeringen.

Het enige ge als "Belg" moet doen is het aangeboden onderdak gebruiken als goeie huisvader, en aanschuiven aan de gaarkeukens voor de maaltijden die geregistreerd worden via de identiteitskaart. Medische zorgen, van't zelfde.
Bed, brood, bad dus.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 08:23   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Daarom dat het niet gereglementeerd maar verboden moet worden.
Ik begrijp niet hoe je kan verbieden van te bedelen. Tenslotte is het enkel maar mensen die een vraag stellen aan andere mensen: "wil jij mij een beetje geld geven in ruil voor een goed gevoel aan uw ego ?"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 10:02   #60
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Die sonde op de stoffigste planeet van tzonnestelsel die nu met lege accu staat door zonnepaneel niet voorzien van een borstelke maar 't is goe want we zijn voorbij onze geplande levensduur geraakt OEF het prijskaartje van wat was het 850 miljoen euro is okee.
Hoeveel popuptentjes (doel is tijdelijk over- niet normaal- laat staan luxueus leven) kun je daarmee zetten?
De in 2022 in NL als best geteste popup tent kostte 75 euro btw en levering in, btw is voor de nazi's een vestzakbroekzakoperatie en levering is voor de nazi's per 1000 dus pak dat 55 euro te doen is.

Met de euro's van die sonde op Mars kunnen ze de hele BE bevolking (15 miljoen tentjes), van bompa tot peuter een eigen 1-2-open tentje als beste getest geven met als reklaam maar ook dus getest "Ideaal voor kamperen, wandelen, hikes, reizen, op het strand, in de tuin of als festivaltent; voor een onvergetelijke vakantie in de natuur. Plan uw volgende campingvakantie of uw volgende survivalexpeditie! Effectieve bescherming tegen zon, regen, wind en zandverstuiving "

Met de kost van die ENE sonde naar Mars dus.
Doe dat maal de vele duizenden peperdure fratsen die de nazi's tijdens hun ambetantstermijnen verbranden en je begint de weerslag daarvan op de samenleving te beseffen.
De Brusselse Brigade van de Nazi's heeft tenten geband. De Nazi's doen dan razzia's, om die tentenvrijemarkt te beknotten tot 0.
Om dan, typerend genoeg, voor de vrindjes en meelopers via juridische oudeambachtstechnologie een uitzonderingsgateke te laten.
https://www.pasabon.nl/design/kartonnen-tent/
Een bouwer van de nazi gesponsorde en geputschte elektrische rantsoenwagens laat in nazi gevangenissen door gevangenen kartonnen "tenten" maken.
https://www.pasabon.nl/design/kartonnen-tent/
De reklaam:
Citaat:
Karton is licht en draagbaar en houdt de warmte redelijk goed vast. Bovendien zijn deze kartonnen tenten niet illegaal in Brussel en mag je ze overal neerzetten. En last but not least: zo’n kartonnen tent is redelijk betaalbaar De kosten bedragen slechts $36,-
Die opgesomde voordelen van karton als éérste waarom, zijn natuurlijk dikke nep, tentdoek weegt niet meer dan karton en is ook draagbaar en warmte vasthouden, haha, totdat het vochtig / nat wordt, paar nachten zweten en je kartonnen dak buigt al door. En hoe veranker je karton tegen de wind? Een lichte bries blaast de boel al weg zonder. Je moet hem dan al schranken tegen een muur of zo, waartegen het karton dan gaten zit te schuren.
De tweede waarom is natuurlijk DE grote echte reden: de Nazi's laten kartonnen "tenten", allez, dozen, wèl toe.
Verhaalke analoog aan gloeilampen, productie en verkoop bannen, maar hun gesponsorde kringwinkels, die die daardoor en door de door de nazi's ingestelde woekerelektriekprijzen en masse binnenkrijgen EN die dus te koop leggen, zelfs aan zotte prijzen als 10 euro voor een zak van 10 vanalles. Die blijven daar dan onverkocht liggen totdat hun rekken weer eens te vol komen te liggen en ze voor nieuw afgedankte spullen geen plaats meer hebben, waarop ze een dag een razzia houden op hun rekken en al dat afgedankt en onverkocht geraakte in hun 15 grote afvalcontainers gesmeten ligt.
Totaal nutteloos werk geweest, al die gemaakte manuren kost voor nikske, maar dat is dan ook het doel van die hele staatsgesponsorde mikmak: een excuus om een uitkering een loon te kunnen noemen.
Dito hier die kartonnen "tenten". Die kosten dus begot TOCH nog "slechts 36 dollar". 2 van die kartonnen vehikels kosten evenveel als bovenstaande als beste geteste popup-1-2 echte tent. En die popuptenten zijn dan nog een heel stuk duurder dan andere tenten, door dat mechanisme.
Zo begin je geleidelijk aan te snappen wat voor een wanstaltig verspillende organisatie de nazi's hebben, en meer zelfs, om die te bestendigen en niet ergens aan een paal komen te bengelen, leggen ze een totalitair juk over de bevolking.
Dus nazi's die bedelen verbieden, lol nee, bedelaars hebben ze nodig als excuus voor hun nepjobkes, zonder miserie in de wereld moeten ze gaan metselen pleisteren behangen vieze apparaten onderhouden en vervangen, en als grote klapper nog gedaan krijgen in een voorziene tijd of de baas komt naar je kijken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be