![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog gebeurd. En daar was zeer lang zeer veel tamtam over.
Tuurlijk, toen was het heel anders. En misschien ... misschien moet deze draad nog verhuizen naar een ander subforum. titel: Politieagente in levensgevaar na geweldincident in Brussels cellencomplex link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230207_97178919 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het is heel erg wat er met die agente gebeurd is 2. Wat is er juist aan de hand? Waarom was zij alleen met die arrestant? 3. Het is uiteraard de taak van de politie om met gevaarlijke gasten om te gaan, dus zoiets kan altijd gebeuren. Maar we mogen tevreden zijn dat het hier uitzonderlijk is.
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als het een gewelddadig figuur is met 2 hersencellen die wel samenwerken, koos die de minst imposante gezagsdrager uit de groep om klappen te geven. Dat is ook de manier om een klein groepje bontkraaghyena's op hun plek te zetten. Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoort bij de job wordt wel eens gezegd. Wat er ook zou moeten bij horen is een menselijke opvolging. Maar de lijdensweg van de agente begint pas als ze het overleeft. In ogen van de overheid vindt er nooit geweld plaats tegenover haar personeel en al zeker niet met blijvende schade. Zoals ik al bij zoveel gevallen heb zien gebeuren zal de overheid er alles aan doen om het zware incident niet als een werkongeval te moeten aanzien en zelfs als ze daartoe gedwongen wordt zal ze er nog alles aan doen om er niet voor te moeten opdraaien. Ik wil het overheidspersoneel niet te eten geven dat al meer dan een decennium met de overheid in de clinch ligt omdat het probeert het slachtoffer buiten te krijgen zonder ergens te moeten voor opdraaien.
Kindjes van rijke ouders op het spectrum mogen hun hele leven weed roken en computerspelletjes spelen op kap van de staat maar als overheidspersoneel wordt half dood geslagen, amper nog buiten kan komen door angstaanvallen of met uiteengereten lichamen verder moeten dan staat de overheid plots veel minder te springen om te helpen. Zelfs aangepaste arbeid is dan soms al teveel gevraagd. Hopelijk zal het deze agente beter vergaan maar ik vrees ervoor. Zonder lange arm wordt het leven van de agente meer dan waarschijnlijk een hel als ze blijvende psychische of fysische schade oploopt. Triestige wereld.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 8 februari 2023 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze die flikken nu eens een wapenstok geven en een license to klop , dan komt dat soort gedrag niet voor.
Bij het minste dat zo een opgezwollen testosteronbom begint te zeiken of zijn neusvleugels beweegt klopt ge die zijn knieen vanonder zijn lijf en nog wat stevige tikken over de rest van den body, dat ze het voelen en een week of 3 later nog voelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk trekt de politie daar haar conclusies uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu worden ze al op t matje geroepen als ze hun moustache laten staan of eens vies kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, dit incident speelt zeker niet in het voordeel van de aangehouden persoon. Geweld tegen politie ligt nogal gevoelig tegenwoordig. Die agente ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis, en de korpschef is naar het ziekenhuis geweest om met de familie te praten. Die agente moet nogal serieus wat kloppen gekregen hebben zeg, en ik vraag mij af hoe dit eigenlijk mogelijk is. Was die dan alleen ? Ik denk dat er binnen het korps nog serieus zal gepraat worden. VRT NWS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is materie voor de minister van justitie. In tegenstelling tot wat velen denken kan die de individuele rechter niet 'bevelen' om iets te vervolgen.
Maar hij kan wel in het college van procureurs-generaal het vervolgen van elk fysiek geweld tegen agenten als topprioriteit laten beschouwen. Dat heeft bindende kracht dus de procureurs gaan dan systematisch de betrokkene dagvaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken een agent die van een jonge Belg met dubbele nationaliteit (18 J) een kopstoot heeft gekregen. De agent droeg een bril. Resultaat : gebroken oogkas en een stuk glas in het oog.
Zaak is correctionele voorgekomen. Uitspraak 200 uren werkstraf en een boete van 100€. Schadevergoeding voor de agent, nader te bepalen door expertise verslagen. Uiteraard komt zoiets niet in de pers. Laten we de rollen eens omdraaien, die jonge Belg krijgt een pak rammel van de politie. Binnen de 5 minuten staan er een bende rond de politie, wordt alles met de smartphone gefilmd en op het net gegooid. Dan gaan ze wat protesteren aan het politiebureau en komt het op tv in het nieuws. Was het harde optreden van de politie wel noodzakelijk? De agent kan het komen uitleggen, nog veel kans dat hij wordt aangeklaagd door de familie van het "slachtoffer" Erg he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar is het normaal voor u dat agentes tot moes geklopt worden. Awel, ik vind dat niet normaal.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het waar is, maar ik hoorde ergens dat de agente, naar aloude gewoonte, de Hitlergroet bracht, waarop de man van Joodse afkomst, zijn kalmte verloor.
Is nogal voorgevallen hé die Hitlergroet in de politiecel.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet me denken aan cipiers, die de gevangenen systematisch op zulke wijze pesten dat die alles kapotslaan uit razernij. Soms krijgt die cipier dan ook wat (welverdiende) kletsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, maar bij "de bottinnekes" zou het niet gebeurd zijn.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Positief_injunctierecht
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |