Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2023, 07:54   #37841
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mariupol is altijd een Russische stad geweest en zal altijd een Russische stad blijven.
Je verwart "Oekrainers die Russisch spreken" met "Rusland".

Stel U voor dat Frankrijk zou vinden dat alle negers die Frans spreken, Fransen zijn (nu ge het zegt....)

Het betere voorbeeld is waarschijnlijk dat Marokko delen van Brussel en van Antwerpen zou opeisen, vermits men daar al generaties Marokkaans spreekt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2023 om 07:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 09:27   #37842
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De inwoners van Odessa zijn overwegen pro-Russisch. De junta is daar een bezettingsleger.
Wat ne zever. Het is niet omdat in een bepaalde regio mensen liever bij een ander land horen dat ze daar ook toe behoren he. Een land is souverein en wat inwoners van een bepaalde regio daar van vinden is niet belnagrijk.
Oud 15 februari 2023, 09:35   #37843
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zijn Oekrainers die Russisch spreken, en die in Oekraine als ongewenst gezien worden, .
dat maakt TOmm zich wijs

ik schat dat 90% vd azovstrijders daar in Mariupol gewoon russischtalig zijn van geboorte af

1 ding hebben de Russen neit nog en dat zijn vertalers, ze verstaan mekaar perfect
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 11:18   #37844
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

97% van het russisch leger zit in UKR? ze zijn echt wanhopig daar
Dus nu moeten we RU aanvallen via Noorwegen... en zo een tangbeweging recht naar moskow maken...

kunnen ze die gedachte nog verdragen de Russen, dat ze zo kwetsbaar zijn

Ik hoop van harte dat China nu mongolie afknabbelt van rusland, zou hun verdiende loon kunnen zijn

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/15/7389420/

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2023 om 11:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 11:24   #37845
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus nu moeten we RU aanvallen via Noorwegen... en zo een tangbeweging recht naar moskow maken...

Ik hoop van harte dat China nu mongolie afknabbelt van rusland, zou hun verdiende loon kunnen zijn

De regio rond Vladivostok mag China ook opeisen wat mij betreft.
Oud 15 februari 2023, 11:35   #37846
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Amai zeg, en die hebben nog 60.000-80.000 man in Wit-Rusland zitten, en 150-000 in de streek van Belgorod. Dat moet nogal een leger zijn als dat de overige 3% uitmaakt...

Citaat:
Bel jij Stoltenberg? Hij zal deze strategie onmiddellijk opnemen en alles doen om de NAVO direct bij dat conflict te betrekken.

Citaat:

Ja, want niets is erger voor Rusland dan China die een vreemde staat binnenvalt. Dat zal ze leren, die mannen. Het zou waarschijnlijk nog erger zijn mochten ze dat met Taiwan doen. Dat zou Rusland pas helemaal afmaken... Bedankt voor de bron: ik heb de link bij mijn favorieten gevoegd.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 11:46   #37847
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Amai zeg, en die hebben nog 60.000-80.000 man in Wit-Rusland zitten, en 150-000 in de streek van Belgorod. Dat moet nogal een leger zijn als dat de overige 3% uitmaakt...

Bel jij Stoltenberg? Hij zal deze strategie onmiddellijk opnemen en alles doen om de NAVO direct bij dat conflict te betrekken.

Ja, want niets is erger voor Rusland dan China die een vreemde staat binnenvalt. Dat zal ze leren, die mannen. Het zou waarschijnlijk nog erger zijn mochten ze dat met Taiwan doen. Dat zou Rusland pas helemaal afmaken... Bedankt voor de bron: ik heb de link bij mijn favorieten gevoegd.
ja de opvolger van putin staat al klaar , wist je die al ? Alexander Bortnikov
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/20/7332985/

straks gaat die ook weer door het raam vallen ze

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2023 om 11:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 11:48   #37848
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het recht op een vrije meningsuiting een van de fundamenten was van de westerse samenleving?

Ik heb net zo goed het recht om Rusland te verdedigen als U het recht hebt om het regime in Kiev te verdedigen.

Dat ik zelfs op een anoniem forum bedreigd wordt toont aan dat dit "recht op vrije meningsuiting" een van de vele leugens is die de westerse elite ons en de rest van de wereld probeert wijs te maken.
Heel veel verdedigers van Rusland aden zelf in weelde.

citaat telegraaf:
ABU DHABI - Russische privétoestellen vliegen er af en aan, mega-jachten van oligarchen liggen er voor anker en de buitenlandse aankopen van luxueuze villa’s en appartementen worden voor het eerst gedomineerd door Russen: Dubai is razend populair bij Russen die de oorlog of sancties willen ontvluchten. De autoriteiten in het emiraat rollen de hoogpolige loper voor hen uit. Tot woede van het Westen.

Ook in Abu Dhabi, de hoofdstad van de Emiraten, wemelt het in de pretparken en restaurants van de Russen. Hetzelfde geldt voor andere bestemmingen in het Midden-Oosten, zoals Israël en Turkije. Maar ‘Dubai-grad’ is veruit het populairst.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1479...ben-dubai-grad

Laatst gewijzigd door cato : 15 februari 2023 om 11:48.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 17:18   #37849
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

prima idee !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 17:33   #37850
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat de Tsjetjeense Kadyrov manschappen niet al te goed. In Zaporyzhia hebben ze onlangs hun hoofdkwartier in as zien leggen door een Himars aanval, de russen gebruiken hen als cannon fodder in de voorste linies en nu blijkt de nummer 2 van Kadyrov -Apti Alaudinov- permanent gedepoetiniseerd te zijn. Hij kreeg een envelop, waar gif in zat en is nu naar Allah vertrokken.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 20:25   #37851
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je verwart "Oekrainers die Russisch spreken" met "Rusland".

Stel U voor dat Frankrijk zou vinden dat alle negers die Frans spreken, Fransen zijn (nu ge het zegt....)

Het betere voorbeeld is waarschijnlijk dat Marokko delen van Brussel en van Antwerpen zou opeisen, vermits men daar al generaties Marokkaans spreekt.
In de wondere wereld van de russen is blijkbaar alles mogelijk :

Citaat:

Poetin-bondgenoot Kadyrov wil Duitsland binnenvallen en bezetten: "We moeten terugkeren, dit is ons territorium”

Volgens de Tsjetsjeense leider en Poetin-bondgenoot Ramzan Kadyrov was de terugtrekking van Sovjettroepen uit het voormalige Oost-Duitsland (DDR) in 1994 een vergissing. Dat heeft hij gezegd in een interview op de Russische staatszender ‘Rusland 1'. “We moeten terugkeren, dit is ons territorium”, fulmineerde hij.
KVDS 15 feb. 2023

“Alleen door troepen te stationeren in Duitsland zullen de Duitsers hun plaats in de hiërarchie begrijpen”, zei hij. “Diegenen die verantwoordelijken waren voor de terugtrekking van de Sovjettroepen (zoals oud-president Michail Gorbatsjov, die vorige zomer overleed, red.), hadden gestraft moeten worden als verraders.”
Confrontatie

Dat een bezetting van Duitsland zou leiden tot een confrontatie met de NAVO of zelfs een nucleaire oorlog zou kunnen uitlokken, daar ligt hij niet wakker van. “We zullen winnen en hen vernietigen”, reageerde hij.
Een week geleden liet Kadyrov ook al vestaan dat hij Polen wil binnenvallen, eenmaal Oekraïne op de knieën gedwongen is. Ook daar zal de missie het “demilitariseren en denazificeren” van het land zijn.

De “speciale operatie” in Oekraïne moet - ondanks alle tegenslagen - tegen het einde van het jaar afgerond zijn, zo maakt hij zich sterk. “Europa zal erkennen dat het fout gehandeld heeft. Het Westen zal op zijn knieën vallen en de Europese landen zullen op alle vlakken moeten samenwerken met Rusland.”
https://www.hln.be/buitenland/poetin...rium~a818291d/
Oud 15 februari 2023, 20:29   #37852
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het recht op een vrije meningsuiting een van de fundamenten was van de westerse samenleving?

Ik heb net zo goed het recht om Rusland te verdedigen als U het recht hebt om het regime in Kiev te verdedigen.

Dat ik zelfs op een anoniem forum bedreigd wordt toont aan dat dit "recht op vrije meningsuiting" een van de vele leugens is die de westerse elite ons en de rest van de wereld probeert wijs te maken.

De 'bedreiging' geldt enkel en alleen

1) wanneer België 'in oorlog' komt met Rusland

én

2) als u op dat ogenblik doet wat u hier zat te verkondigen (inlichtingen doorspelen en zo).

Een dubbele voorwaarde dus.

Met 'deserteren' heb ik geen probleem.

Ik kan gemakkelijk begrip opbrengen voor mensen die liever niet in legeruniform en/of gewapende bendes rondlopen om wat sukkelaars van kant te gaan maken.

In afwachting van het Grote Moment doe ik u een voorstel:

aangezien u toch al (minstens) één broertje dood hebt aan 'het dolgedraaide, fake Westen met z'n misdadige politiek & zo',

schenken we u vanaf NU exact hetzelfde recht op vrije meningsuiting als de Russen in Rusland hebben.

Of misschien laten we ons goed hart spreken en krijgt u iets dat ongetwijfeld nog véél méér naar uw goesting is:

exact hetzelfde recht op vrije meningsuiting als de Chinezen in China hebben.

Deal?

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 15 februari 2023 om 20:36.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 20:53   #37853
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja de opvolger van putin staat al klaar , wist je die al ? Alexander Bortnikov
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/20/7332985/

straks gaat die ook weer door het raam vallen ze

Die staat al voor het raam dus....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 07:35   #37854
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Interessante beelden van een speech die de Wagner baas heeft gehouden voor zijn huurlingen. Het zegt veel over de shit waarin die zitten nu zijn Bakhmut verhaal niet blijkt te lukken.

https://www.youtube.com/watch?v=_JFwE3ISxuM
Oud 16 februari 2023, 14:26   #37855
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

schenken we u vanaf NU exact hetzelfde recht op vrije meningsuiting als de Russen in Rusland hebben.
Wat vindt U van "twittergate?" accuut of chronisch?
Oud 16 februari 2023, 14:46   #37856
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De 'bedreiging' geldt enkel en alleen

1) wanneer België 'in oorlog' komt met Rusland

én

2) als u op dat ogenblik doet wat u hier zat te verkondigen (inlichtingen doorspelen en zo).

Een dubbele voorwaarde dus.

Met 'deserteren' heb ik geen probleem.

Ik kan gemakkelijk begrip opbrengen voor mensen die liever niet in legeruniform en/of gewapende bendes rondlopen om wat sukkelaars van kant te gaan maken.

In afwachting van het Grote Moment doe ik u een voorstel:

aangezien u toch al (minstens) één broertje dood hebt aan 'het dolgedraaide, fake Westen met z'n misdadige politiek & zo',

Of misschien laten we ons goed hart spreken en krijgt u iets dat ongetwijfeld nog véél méér naar uw goesting is:

exact hetzelfde recht op vrije meningsuiting als de Chinezen in China hebben.

Deal?

Als dat voor alle Belgen zou gelden ok, EN op voorwaarde dat Belgie dan ook geopolitiek de kant van China kiest, de vanken nationaliseert, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 16:07   #37857
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij moet niet huilie huilie doen dat jij daarvoor onder andere door mijzelf keihard wordt aangepakt. Het is van dezelfde orde als het verdedigen van Hitler-Duitsland in de de jaren 30. Bovendien heb jij Nietzsche bedreigd op dit forum.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2023, 03:36   #37858
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Collabolateur, subversie... staatsveiligheid moet ingrijpen... U neemt dit forum precies wel heel ernstig, en vindt kritiek op onze elite dus blijkbaar subversief! Dat op zich vind ik dan weer interessant.

Omdat ik werk in het Westen zou ik volgens U dus mijn muil moeten houden en heb ik geen recht om de buitenlandse politiek van onze elite te bekritiseren?
1. Dat laatste is correct op één detailke na:
2. Wat dat werken betreft is Maddox zijn onderschrift op jou van toepassing, tommboy. :

->
"De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen."

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 februari 2023 om 03:43.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2023, 06:59   #37859
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat vindt U van "twittergate?" accuut of chronisch?
Hoe moet ik uw vraag interpreteren?

Als ik op "twittergate" zoek, vind ik een aantal verschillende 'opties'.

Gaat het om hetgeen 'gelekt' werd, om het 'lekken' zélf, of om de heisa die er rond wordt gemaakt?

Oud 17 februari 2023, 07:04   #37860
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat voor alle Belgen zou gelden ok, EN op voorwaarde dat Belgie dan ook geopolitiek de kant van China kiest, de vanken nationaliseert, etc.

Neen, neen, het gaat hier uitsluitend om 'vrijheid van meningsuiting'.

U krijgt een keuze:

ofwel de (verderfelijke) 'Westerse' versie daarvan, waarbij u gerust kritiek op de overheid en haar politiek mag uitoefenen,

ofwel de (bewonderenswaardige) 'Chinese' versie, waarbij u de overheid en haar politiek enkel mag goedkeuren of toejuichen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be