![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zoals drugdealers die eerst drugs gratis laten proeven tot je verslaafd bent.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet wat mensen in commerciele sociale media zien, eerlijk gezegd. Maar zolang het "gratis" is kan ik nog begrijpen dat men erin trapt. Als men daarvoor moet betalen is dat toch 5 bruggen te ver. Wie wil er nu zoiets ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die "open" sociale media zoals facebook tiktok en zo, dat dient toch voornamelijk om dinges te zien van mensen die je NIET kent en waar je geen contact gegevens van hebt/had ? En dus om U te laten influencen, trends te volgen, en te lezen wat facebook vindt dat gij moet lezen ? Maar als communicatie tussen bekenden is dat toch waardeloos ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Facebook vind ik een praktische tool, in de eerste plaats voor contacten met kennissen of familieleden. Geen plaats voor onbekenden. De mogelijkheid om lid te zijn van een groep vind ik alleszins een meerwaarde, zelfs al bestaat de groep enkel uit familieleden. Je hebt een vraag of een opmerking en alle leden kunnen die lezen en eventueel reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() ik betaal ni
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu is dat de goeie ouwe manier van doen. En zoniet zijn er toch enorm veel andere dingen die veel meer geschikt zijn voor een gesloten groep gekenden, dan facebook ? Facebook is toch vooral om onbekenden "leren te kennen" dacht ik, of om mensen van wie je geen contact gegevens (meer) hebt, terug te vinden, of om "gelijkgezinden" te vinden, of dergelijke ? Maar met gekende contacten heeft dat ding toch geen enkele meerwaarde ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 februari 2023 om 18:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ER wordt eerst uitgerold bij de Kangoroes en de Kiwi's...Bedoeling is in eerste instantie (jaja
![]() ![]() Of nog.....reclame is dood...leve reclame.... Maar reclame is ,zo ziet het er naar uit,en getuige recente ontslagrondes ook bij Meta,niet meer voldoende om het ganse gezwel in leven te houden...Geen probleem,geleidelijk aan zullen de producten(ja JIJ!) ook betalen voor hun bestaan op de sociale media,en de uitbaters daarvan gaan dan verder doen alsof ze belangrijk zijn...(en ontvangen) briljant toch? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2023 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() het is wel Meta Verified’ - zoals de dienst gaat heten - die betalend zal zijn
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En selfies ook al niet. Toch check ik facebook dagelijks wel drie of vier maal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit op facebook in een stuk of 20 groepen.
Sommige besloten, andere open. Een besloten groep betreft mijn moto-club. Een open groep betreft een groep van ongeveer 3000 motorliefhebbers die specifiek in deze groep info uitwisselen van interessante haltes en pauzeplaatsen. Je kan geen hobby bedenken, of er is wel een groep voor waar interessante weetjes uitgewisseld worden. Niet alle contacten zijn super-interessant. Niet alle mensen zijn super-interessant. Bijvoorbeeld mensen die kritiek geven op zaken die ze niet (goed) kennen (vb. kritiek op facebook zelf): helemaal niet interessant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gebruik facebook totaal niet (ik heb wel ooit een account aangemaakt waarvan ik zelfs niet weet of die nog bestaat), en toch kan ik voldoende dingen vinden over zekere onderwerpen. Ook daar vraag ik mij af welke de noodzaak van facebook is hierbij. Dat facebook hiervoor KAN gebruikt worden, impliceert niet dat facebook hiervoor nodig is. Het probleem is natuurlijk dat als je bij facebook zit, en je al die dingen doet, facebook perfect al jouw interessen kent en die combinatie van interesses doorverkoopt aan bijzonder machtige manipulatoren die hiervan zullen gebruik maken om U bij de neus te nemen op een manier die je niet zal door hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, je kan hetzelfde via e-mail, tenminste als ieder lid regelmatig zijn of haar e-mails leest. Lid zijn van een groep, en iets "in de groep smijten", impliceert dat ieder lid onmiddellijk is geïnformeerd. Ik zie momenteel geen reden waarom ik Facebook niet zou gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij doen maar, ik gebruik dat toch niet.
![]() En ik ben ook niet van plan dat ooit te gaan gebruiken.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2023 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Exact de reden waarom ik me er niet door laat gebruiken.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Al vragen ze maar één cent, vanaf dat er geld in het spel komt, vliegen ze.
Gebruik fb enkel als verjaardagskalender en chatdienst. Alternatieven genoeg dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, je KAN facebook gebruiken, en ma foi, het werkt voor wat je wil doen, dus OK. Maar stel nu dat je bij FB een abonnement moet betalen van 12 Euro per maand of zo, dan is dat toch te zot ? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op facebook kan je stoefen met foto's zonder dat het in your face is wat wel het geval zou zijn als je dat in een mail doet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |