![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Waarschijnlijk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 57,14% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere is teruggekomen en werkt ondertussen succesvol in Wallonië. De derde is gewoon terug in België komen wonen en werken en de vierde woont nog in Frankrijk maar doet er ondertussen markten met kledij en juwelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh nee. Waar haal je dat? Ik ga pas over pakweg 10 jaar op pensioen. Mijn echtgenote over 7 jaar.
Citaat:
Citaat:
Maar ze wonen wel beiden in een mooi huis (gehuurd) of appartement (gekocht) en leven een goei leven. En ja, ze moeten er allebei hard voor werken maar dat moest ik op die leeftijd destijds ook. En ik ben ook zonder een hoop geld of grond van pa of ma moeten beginnen, net als zij nu moeten. Dus ja, gemakkelijk is het niet. Maar als je bereid bent om te werken kom je er met twee wel. En als je dan de eerste jaren geen kinderen kunt betalen wacht je daar beter wat mee. Ik was ook 28 voor ik de eerste keer vader werd.
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die zelf in elkaar geknutselde Concorde moet wel voldoen aan zekere eisen. Er is een hele procedure te volgen die ook door inspecteurs wordt opgevolgd en goedgekeurd. Verschil met een echt apenland is dat in een echt apenland ze het verstand niet bezitten om die zaken in goede banen te leiden. Nog zoiets leuks .. in Frankrijk mag een particulier ergens ter wereld een straaljager aanschaffen en daar gewoon mee rondvliegen. Luchtvaartregels dienen wel gevolgd te worden, licentie privaat piloot (zoals voor een Cessna /VFR-IFR naargelang weersomstandigheden) In echte apenlanden verbied men gewoon alles. Probleem van onkunde opgelost. Wist je dat je vanuit België naar Duitsland moet om een wagen goedgekeurd te krijgen voor een betere milieu klasse? Ze 'kunnen' dat in België niet.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 maart 2023 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ga jij nu echt bezig blijven over kleiduifschieten en vliegtuigjes bouwen als we het over meer vrijheid in het buitenland hebben?
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent blijkbaar bloedserieus als je het over meer vrijheid in Frankrijk hebt omdat men daar een straaljager mag kopen en er mee rond mag vliegen?? Ieder zijn ding, maar ik haak dan (samen met waarschijnlijk 99,5% van de andere niet-vliegende Belgen) af.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Wat betekend dat? Kan ik daar gewoon terecht als leek? Moet niet. waar zou je het graag nog over hebben?
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CONTACT Citaat:
Ik heb het over vrijheden waar u en ik en mijn buurman en zijn vrouw iets aan hebben.
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
https://www.sport-decouverte.com/vol...RoC_GYQAvD_BwE En ja, de hele mentaliteit zit gewoon totaal anders. België ... als iets niet expliciet is toegelaten is het verboden. Frankrijk ... als iets niet expliciet verboden is mag het.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Lijkt je dat wat? Is van belang voor zowat alle Belgen of heb ik het mis?
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tjsa... Citaat:
Geef eens wat voorbeelden.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan er van genieten als je een huis ofzo gaat kopen maar eenmaal je een woning gevonden hebt ben je daar natuurlijk niet veel meer mee. Maar kom, ik ben al blij dat we van de vliegtuigen verlost zijn.
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Eénmaal gekocht moet het nog betaald worden. Ik voel me redelijk 'vrij' als ik een woning naar mijn goesting cash betaald heb. Vrijheid is recht evenredig met centen die je op het einde van de maand aan die vrijheid kan besteden. Ik geef toe dat zo'n situatie niet ideaal is voor de vele Belgische overheden die zich vandaag aan paniekvoetbal bezondigen om hun rekeningen betaald te krijgen. Liefst jonge koppels die zich aan alles blauw betalen - perfecte zweep toch?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 maart 2023 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even tussen haakjes (en toch ook weer niet):
volgens de Welvaartsindex staat België in de categorie "Persoonlijke vrijheid" op plaats 10, Frankrijk op plaats 28... Straaljagers teller hier blijkbaar niet zwaar door... ![]()
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, kom...
Ik denk dat we ondertussen beiden ons punt wel gemaakt hebben. U vindt het vrijer in Frankrijk, ik betwijfel dat. En zo gelooft ieder wat hij het liefste gelooft. Ander onderwerp dan maar want dit begint een beetje te vervelen eh?
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ja, en de Verenigde Staten staan op plaats 29. Dat zegt genoeg over uw index. Niet dat ik alle vrijheden promoot ... https://en.wikipedia.org/wiki/Constitutional_carry
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 maart 2023 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
In Frankrijk is de gemeente verplicht om je die gegevens binnen de 3 weken te verschaffen. In België mag de gemeente je die gegevens niet verschaffen. Kan zijn dat ze die info liever voor bevriende projectontwikkelaars houden of voor zichzelf.
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik vind dat de mensen mogen weten wat er over de landsgrenzen mogelijk is en hoe het leven daar kan zijn.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel van die (gepensioneerde) Belgen in het buitenland nog gaan terugkomen eens ze op de sukkel zijn en zorg nodig hebben. Een beetje afgelegen wonen is goed en wel als je redelijk gezond bent maar als je als oudere mens elke week bij de arts langs moet en af en toe het ziekenhuis dient aan te doen ...