![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vraag: is de Islam woke?
![]() |
#2482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2487 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe de Vlaming zich Amerikaan waant, met geschifte dominees uit het Zuiden en de Midwest erbij die onderdeel vormen van zijn leven.
https://youtu.be/zcwr9s1Wce4 ("I'll give you thirty bucks for it.") Ingezonden om ons land te vertegenwoordigen in Oslo. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 13 maart 2023 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor sommige 'progressieven', ik zou ze eerder regressieven noemen: diegenen die terug in termen van ras beginnen denken waarbij de 'witten' met alles wat slecht is gelijkgesteld worden, diegenen voor wie de geslachten niet bestaan tenzij om (positief) te discrimineren of het mannelijk geslacht van alles de schuld te geven, ... . Er zijn spijtig genoeg maar weinig progressieven die zich niet laten meeslepen door de ideeën van 'the theory' en door de wokes.
![]() |
#2489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij moslim zijn al in Bart zijn definitie van woke voorkomt natuurlijk, dan moet er zelfs niet geredeneerd worden. Maar de bewering komt van jou, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims hebben heel lange en gevoelige tenen, en ze nemen de cancel-culture heel letterlijk op. Maar daar stopt volgens mij elke overeenkomst met echt wokeism.
Dat is zoiets als Nazi-Duitsland was een modehuis omdat ze coole uniformen droegen.
![]() |
#2491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2492 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar wat ik aan de kaak wil stellen bij de anti-wokisten is dat ze van ‘woke’ de nieuwe vijand (de Grosse Luge techniek) proberen te maken zonder dat ze daar concreet over zijn.
Wat is ‘woke’? Zelfs BDW kan het niet uitleggen. In de Zevende Dag zei hij dat hij dat boekje geschreven had om uit te leggen wat ‘woke’ is, want volgens hem had nog niemand dat gedaan (de arrogantie). En dan komt hij niet verder dan Iets dat zich in werkelijkheid manifesteert het zich als de criminalisering van de westerse beschaving en de verheerlijking van alles wat er afbreuk aan kan doen. Ja, dat is een definitie die volgens conservatief rechts toch ook op de Islam slaat, of niet? En wat er in Forida aan de gang is met de kinderboekencensuur, is dat even woke als de Roald Dahl affaire?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2023 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2494 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat woke betreft bezie ik het wel degelijk als een gevaarlijke en vooral vrijheidsbeknottende hedendaagse trend. Dat behoeft toch geen betoog? Er is toch al genoeg beargumenteerd waarom woke niet deugt? Cancelcultuur is al één voorbeeld ervan. Ik zie voor de rest verbanden die jij vooral maakt om daarna die stropoppen aan te vallen. Laatst gewijzigd door Weyland : 13 maart 2023 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zou ik toch eerder bang zijn voor de Conservatief Religieuze MAGA beweging die bezig is met een theocratie te installeren. En dat gaat niet over of je nu ‘blank’ of ‘wit’ mag/moet zeggen maar om wetten die gestemd zijn/worden over persoonlijke vrijheid (abortus), controle via facebook en twitter op je doen en laten, censuur (boeken), kinderarbeid, kindhuwelijken, bountyhunters afsturen op drag queens,… Dat is nogal wat anders dan die gevaarlijke wokers die ons ‘wit’ willen doen zeggen ipv ‘blank’. En zelfs daar gaat het om een marginale groep die zoiets nastreeft. Ik zeg ook nog altijd ‘blank’ en ‘dik’ ipv ‘wit’ en ‘enorm’ en ik ben niet bang dat ik daarvoor vervolgd ga worden. Je moet echter wel bang gaan zijn dat je iets over DeSantis zegt zonder je bij hem te registreren, want daar ben je mogelijk zelfs als je dat hier doet strafbaar voor (wet in voorbereiding).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2023 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2496 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat Bart De Wever ook geen bal gelooft van wat hij schrijft. Dat boekje is gewoon om in de belangstelling te komen met al die buzz over woke (en dat is hem gelukt, kudo’s daarvoor ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2023 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2498 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De tegenreactie kan inderdaad net zo evenmin fraai zijn. We leven niet meer in 'normale' tijden, helaas. Zelf probeer ik er zo normaal mogelijk op te reageren, maar het klimaat is niet echt in handen van een individu. Laatst gewijzigd door Weyland : 13 maart 2023 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn inderdaad op sociale media maffe ‘progressieven’ die veel zeer lawaai maken, maar die zitten niet op plaatsen waar ze veel kwaad kunnen doen. Of ben je bang dat het gebruik van benamingen zoals ‘roetpiet’, ‘witte mannen’, ‘enorm’ onze Westerse samenleving gaat vernietigen? Doe dan zo als ik: blijf spreken van ‘zwarte piet’, ‘blanke mannen’ en ‘dik’. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2023 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2500 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Koren op de molen voor Bijbelfanaten en dergelijke zotten natuurlijk, die bij ons gelukkig iets minder ingang vinden. Ik onderschat hen niet natuurlijk. De laatste zulke was George W Bush. Laatst gewijzigd door Weyland : 13 maart 2023 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |