Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2023, 19:42   #2501
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"het hoogstwaarschijnlijke Oekrainse offensief"
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Ze "mobiliseren" via ontvoering, nog een beetje en ze beginnen mekaar neer te knallen, voor zover dat al niet het geval is.
We zitten inderdaad dicht bij het einde van het Zelenski regime: ook in de westerse MSM begint de waarheid door te druppelen. Gisteren in de washington post verscheen onder andere dit artikel:
https://www.washingtonpost.com/world...tion-shortage/

Nog een beetje en Zelenski zal verdwijnen/ vluchten. De duikboot maakt water, hangt 30° naar beneden en zinkt langzaam. Helaas zit er geen lucht meer in de balasttanks en werkt de propeller niet meer.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 19:56   #2502
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
We zitten inderdaad dicht bij het einde van het Zelenski regime: ook in de westerse MSM begint de waarheid door te druppelen. Gisteren in de washington post verscheen onder andere dit artikel:
https://www.washingtonpost.com/world...tion-shortage/

Nog een beetje en Zelenski zal verdwijnen/ vluchten. De duikboot maakt water, hangt 30° naar beneden en zinkt langzaam. Helaas zit er geen lucht meer in de balasttanks en werkt de propeller niet meer.
Dat is prima, he. Zolang het deel dat door de Russen ingenomen wordt, maar voldoende vernietigd is, en zolang er zo goed als geen recruteerbaar volk meer rondloopt om een verdere aanval richting westen mee te bemannen.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat Oekraine nog niet voldoende omzeep is geschoten, maar goed, de eindmeet is er nog niet ook niet he.

Niet vergeten he: GANS het doel van ons ginder is om de invasie van Europa door de Russen af te remmen en te stoppen voor die aan een Europese grens komt. Als dat lukt, dan is de oorlog voor ons gewonnen he. Aan de kost van wat oud ijzer. En met het openen van onze ogen, en het doorknippen van een smeerpijp.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2023 om 19:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 20:07   #2503
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is prima, he. Zolang het deel dat door de Russen ingenomen wordt, maar voldoende vernietigd is, en zolang er zo goed als geen recruteerbaar volk meer rondloopt om een verdere aanval richting westen mee te bemannen.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat Oekraine nog niet voldoende omzeep is geschoten, maar goed, de eindmeet is er nog niet ook niet he.
Ik denk niet dat ge u daar nog zorgen over hoeft te maken: het beeldmateriaal waar beide partijen elkaar ontmoet hebben spreekt boekdelen. Nu hoeft voor mij Oekraïene niet per sé volledig naar de filistijnen geschoten te worden, maar ik hou in elk geval rekening met de aankondiging van Putin dat hij zal oprukken vanuit de Donbass tot waar het verdedigingswapen met de langste afstand in handen van Oekraïene rijkt. Vermoedelijk zullen er dus feestjes zijn tot en met de Dnjeper.

Citaat:
Niet vergeten he: GANS het doel van ons ginder is om de invasie van Europa door de Russen af te remmen en te stoppen voor die aan een Europese grens komt. Als dat lukt, dan is de oorlog voor ons gewonnen he. Aan de kost van wat oud ijzer. En met het openen van onze ogen, en het doorknippen van een smeerpijp.
En dat gaan ze dus volgens mij nooit doen: het zal gewoon een stukje asgrond worden tussen Rusland & de rest van Europa als buffer.

Oud 14 maart 2023, 20:17   #2504
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat gaan ze dus volgens mij nooit doen: het zal gewoon een stukje asgrond worden tussen Rusland & de rest van Europa als buffer.
Dat is de bedoeling. Wat niet mag zijn, is dat het een Russische vazalstaat wordt die dient als:

1) succesvolle regime change test zoals Hitler in Spanje deed
https://nationalinterest.org/blog/re...-war-ii-171327

2) uitvalsbasis en recruteringsbasis

3) lekkere buit waar serieuze winst mee geboekt wordt en die het lonend maakt om "meer van 't zelfde" te doen.

Hiervoor moet Oekraine dus in een zo lamentabel mogelijke toestand, aan een zo hoog mogelijke kost, en met een zo laag mogelijke buit, "overwonnen" worden.

WIJ willen namelijk een buffer, geen uitvalsbasis, aan Europa's grenzen. De Russen misschien ook, dat kan ons niet schelen.

En ja, ik heb al vaak gezegd dat de Russen moeten "winnen" omdat we anders in een Versailles verdrag situatie komen waar ze enkel maar aan wraak denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2023 om 20:18.
Oud 14 maart 2023, 21:25   #2505
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet vergeten he: GANS het doel van ons ginder is om de invasie van Europa door de Russen af te remmen en te stoppen voor die aan een Europese grens komt.
Dit argument zou meer steek houden moesten de Baltische staten niet al 19 jaar en Polen niet al 24 jaar lid zijn van de NATO.

Rusland en de NATO delen al zo lang een grens. En toch zijn de Russen er nog steeds niet over getrokken.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 22:15   #2506
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ge u daar nog zorgen over hoeft te maken: het beeldmateriaal waar beide partijen elkaar ontmoet hebben spreekt boekdelen. Nu hoeft voor mij Oekraïene niet per sé volledig naar de filistijnen geschoten te worden, maar ik hou in elk geval rekening met de aankondiging van Putin dat hij zal oprukken vanuit de Donbass tot waar het verdedigingswapen met de langste afstand in handen van Oekraïene rijkt. Vermoedelijk zullen er dus feestjes zijn tot en met de Dnjeper.

Er wonen daar natuurlijk mensen die niet om deze oorlog gevraagd hebben. Blijkbaar hebt ge de capaciteit niet om u daarin te leven. Voor u is het als een computer spelletje waar ge tussendoor eens aan uw gat krabt en iets uit de frigo gaat halen om te knabbelen en te drinken. Tot ze uw huis eens zouden platleggen en uw vrouw en minderjarige dochter eens met een dertigtal in alle gaten zouden pakken en uw kloten afsnijden.

Leuk vanuit de confortabele luxe zo te peroreren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 22:53   #2507
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er wonen daar natuurlijk mensen die niet om deze oorlog gevraagd hebben. Blijkbaar hebt ge de capaciteit niet om u daarin te leven. Voor u is het als een computer spelletje waar ge tussendoor eens aan uw gat krabt en iets uit de frigo gaat halen om te knabbelen en te drinken. Tot ze uw huis eens zouden platleggen en uw vrouw en minderjarige dochter eens met een dertigtal in alle gaten zouden pakken en uw kloten afsnijden.

Integendeel: dat moet daar een verschrikkelijke hel zijn om op dit moment te wonen op dit moment. Dat is ook verschrikkelijk geweest voor alle Russen of Russischgezinde Oekraïeners die de afgelopen 10 jaar in de Donbasregio wonen/ woonden. Ik heb al vaak gepleit voor onderhandelingen om dit soort mensonwaardige omstandigheden te stoppen, maar ironisch genoeg zijn het hardliners (die om één of andere reden met een Oekraïense vlag in hun reet rondlopen) die net willen dat die oorlog doorgaat en dat de wapenleveringen blijven komen.

Het is nochthans heel simpel hé: een oorlog kan pas eindigen op twee manieren; ofwel wint men die ofwel onderhandelt men een vredesoplossing. Hardliners zoals gij zijn echter de opvatting genegen dat er om één of andere reden geen onderhandelde oplossing mag zijn ( en al zeker gene waar de gebieden die proRussisch zijn afgescheiden worden of waar Rusland een voordeel uit haalt) of dat de wapens aan Oekraïene geleverd moeten blijven worden zodat die oorlog verder doorgaat in de hoop dat David Goliath verslaat. Ja, dan moet je niet komen beweren dat je aan die mensen denkt hé: het enige doel lijkt dan net te zijn dat Rusland vooral niet mag winnen en dus niet dat de oorlog ophoudt waardoor de gewone burger weer kan leven, hetzij onder een Oekraïens of een Russisch vlagje.

Ik heb in verschillende threads al voor die onderhandelingen gepleit, maar ben daar in in de minderheid. Ik ben echter van oordeel dat hoe eerder die oorlog eindigt, hoe eerder al die mensen die daar wonen ook van al het gebombardeer af zijn, hoe eerder wij terug handel kunnen drijven met Rusland, hoe eerder de boel weer wat kalmeert en hoe eerder al die Oekraïeners terug naar daar kunnen verhuizen. Wat de uitkomst van die oorlog echter is, interesseert me niets: dat is iets voor vlagjeslopers die een wenselijke uitkomst hebben en die soms het leed van die mensen als excuus gebruiken om zich achter die wenselijke uitkomst te verschuilen (maar dus eigenlijk standpunten aanhangen die deze oorlog langer doet duren en heviger doet woeden).

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 14 maart 2023 om 22:57.
Oud 15 maart 2023, 06:12   #2508
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat was een van de betere moppen van de Russische Minister van Defensie...(Mr Shoigu)

De Oekrainers hebben langsheen de grenzen van hun Oblasts Chernihiv en Kharkiv ruim genoeg mogelijkheden om zelfs met KORTE-afstandsartillerie op volle afstand in Russisch territorium te schieten....

Het is echter omgekeerd,DAGELIJKS worden vanuit die grensgebieden artillerieaanvallen naar Oekrains territorium,dat letterlijk honderden kilometers van enigerlei aktieve front verwijderd is,gedaan en via diezelfde grenzen zoeft al te regelmatig tuig de Republiek binnen,gelanceerd veilig van ver buiten het bereik van de Oekrainse luchtafweer...

Maar goed,in deze oorlog,die ook in de mediawereld gevoerd wordt,zet Rusland,met hulp van zijn diplomatieke- en beinvloedingsmachine langzaam maar zeker Oekraine neer als de agressor,en sprekende hoofden bouwen dat beeld mee op onder het mom van het streven naar vrede,of het verwijzen naar economische moeilijkheden.....

We zien ook wel hoe politici aan het proberen zijn om Oekraine te dwingen concessie te doen hoewel ze dan snel eraan toevoegen dat het "Oekraine zal zijn die de aard en vorm daarvan moet bepalen".......Dat is echter het gif in de angel van politieke scorpioenen natuurlijk.

Het is wat het is...

Ondertussen spelen de Russen een beetje met de voedselzekerheid van een deel van de wereld.Ook in Oekraine is het zaaiseizoen in volle voorbereiding en dat moet met alle mogelijke middelen gesaboteerd worden natuurlijk...

In de "van nazi's bevrijde" gebieden zijn immense stukken landbouwgrond "out of commission" dit jaar wegens de graafwerken en mijnenvelden die de Russen daar verricht hebben en omdat dit straks slagveld wordt....En aan de andere kant ,de "nazi-kant" zit er nog te veel product van vorige oogst,het zit in de weg van zaaigoed, en verder gaat het aanvoeren van zaaigoed ,wegens financiele problemen van de landbouw ,maar traag...Het aanhoudend bombarderen met artillerieschoten van al die UKR gemeenschappen langsheen de contactlijn helpt ook niet om de agriculturele infrastruktuur op punt te houden...

MAar dat is dan ongetwijfeld ook de schuld van Oekraine......de Russen hebben het echt wel goed voor met iedereen..

Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2023 om 06:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 07:18   #2509
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dit argument zou meer steek houden moesten de Baltische staten niet al 19 jaar en Polen niet al 24 jaar lid zijn van de NATO.

Rusland en de NATO delen al zo lang een grens. En toch zijn de Russen er nog steeds niet over getrokken.
Het is juist omdat de inval in Oekraine daar twijfels over laat bestaan, dat dit niet als een gemakkelijke overwinning mocht gezien worden. De NATO is grotendeels een poker blufspel. Er is geen kat die zeker weet of die NATO bescherming echt bestaat. Niemand weet of er Belgische soldaten gedwongen zullen gaan sneuvelen in de Baltische staten onder NATO bevel, omdat er ginder een Russische inval is.

Het is niet omdat in het verleden geen inval is geprobeerd, dat dat enige garantie voor de toekomst is. Immers, voor 2014 was er ook geen inval in Oekraine. Men kon dus in 2013 nog zeggen: Oekraine heeft niks van de Russen te vrezen, iedereen die het heeft over een mogelijke inval in de Krim is een zeveraar of een propagandist: Rusland heeft de Oekrainse grens tot hier toe altijd gerespecteerd. Trouwens, dat is exact wat men ook kon horen tot een paar dagen voor de inval in februari 2022, behalve dat er nu toch al een precendentje was.

De poging tot snelle algemene verovering van Oekraine, met een Blitzkrieg programma en de bedoeling om op een week of zo een puppet regime te installeren was ook iets dat nog niet eerder was gedaan. De bijzonder BANGE reactie van de NATO was eerder een aanmoediging om te zeggen: die blufpoker is inderdaad maar blufpoker.
Eerst het laaghangende niet-NATO fruit binnenhalen als training, en om ze doen te bibberen. En dan de kleine NATO snoepjes om te zien hoe ze reageren (waarschijnlijk met knikkende knieen). En dan de hoofdmoot he, met als kers op de taart, Berlijn natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 maart 2023 om 07:19.
Oud 15 maart 2023, 07:39   #2510
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De ogen zijn idd. opengegaan. De lotsbepaling van de europeanen gebeurt niet in europa.
Oud 15 maart 2023, 07:44   #2511
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

U denigreert uw eigen tussenkomst door ze te larderen met persoonlijke aanvallen.
Oud 15 maart 2023, 08:18   #2512
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
U denigreert uw eigen tussenkomst door ze te larderen met persoonlijke aanvallen.
Niks persoonlijke aanval. Wat ik wel lees is een poging tot onterecht triggeren van slachtoffergedrag met je schrijfsel.
TIP: Het kan soms helpen om een psy te raadplegen. (geen garanties echter).

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 maart 2023 om 08:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 08:46   #2513
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel: dat moet daar een verschrikkelijke hel zijn om op dit moment te wonen op dit moment. Dat is ook verschrikkelijk geweest voor alle Russen of Russischgezinde Oekraïeners die de afgelopen 10 jaar in de Donbasregio wonen/ woonden. Ik heb al vaak gepleit voor onderhandelingen om dit soort mensonwaardige omstandigheden te stoppen, maar ironisch genoeg zijn het hardliners (die om één of andere reden met een Oekraïense vlag in hun reet rondlopen) die net willen dat die oorlog doorgaat en dat de wapenleveringen blijven komen.

Het is nochthans heel simpel hé: een oorlog kan pas eindigen op twee manieren; ofwel wint men die ofwel onderhandelt men een vredesoplossing. Hardliners zoals gij zijn echter de opvatting genegen dat er om één of andere reden geen onderhandelde oplossing mag zijn ( en al zeker gene waar de gebieden die proRussisch zijn afgescheiden worden of waar Rusland een voordeel uit haalt) of dat de wapens aan Oekraïene geleverd moeten blijven worden zodat die oorlog verder doorgaat in de hoop dat David Goliath verslaat. Ja, dan moet je niet komen beweren dat je aan die mensen denkt hé: het enige doel lijkt dan net te zijn dat Rusland vooral niet mag winnen en dus niet dat de oorlog ophoudt waardoor de gewone burger weer kan leven, hetzij onder een Oekraïens of een Russisch vlagje.

Ik heb in verschillende threads al voor die onderhandelingen gepleit, maar ben daar in in de minderheid. Ik ben echter van oordeel dat hoe eerder die oorlog eindigt, hoe eerder al die mensen die daar wonen ook van al het gebombardeer af zijn, hoe eerder wij terug handel kunnen drijven met Rusland, hoe eerder de boel weer wat kalmeert en hoe eerder al die Oekraïeners terug naar daar kunnen verhuizen. Wat de uitkomst van die oorlog echter is, interesseert me niets: dat is iets voor vlagjeslopers die een wenselijke uitkomst hebben en die soms het leed van die mensen als excuus gebruiken om zich achter die wenselijke uitkomst te verschuilen (maar dus eigenlijk standpunten aanhangen die deze oorlog langer doet duren en heviger doet woeden).
Ik denk dat ik je gelijk kan geven. Ik begrijp ook niet waarom die twee achterlijke provincies al die miserie waard zijn ? Soms moet men zijn meerdere erkennen en Rusland is nu niet direct een dwergstaatje dat zich zo maar laat kleineren.
Ik zou mij neerleggen en die twee provincies laten inlijven en daarna stevig onderhandelen van tot hier en nooit of te nimmer verder want dan krijgen jullie rechtstreeks te maken met de Navo.
Zoals het nu bezig is kunnen we nog jaren aanmodderen en zal het nog heel veel bloed en ellende kosten
Maar positief is wel dat de wapenindustrie en Co daar miljarden zijn aan het verdienen en uiteindelijk is het altijd alleen om geld dat het draait.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 08:46   #2514
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niks persoonlijke aanval. Wat ik wel lees is een poging tot onterecht triggeren van slachtoffergedrag met je schrijfsel.
TIP: Het kan soms helpen om een psy te raadplegen. (geen garanties echter).
Heeft u ervaring met zieleknijperds? U heeft het over niets anders. Interessante bijdragen of uw mening kenbaar maken is een andere zaak. Anderen afzeiken, daar blijft het zowat bij.

Meh. Whatever floats your boat, dude.
Oud 15 maart 2023, 08:51   #2515
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat ik je gelijk kan geven. Ik begrijp ook niet waarom die twee achterlijke provincies al die miserie waard zijn ? Soms moet men zijn meerdere erkennen en Rusland is nu niet direct een dwergstaatje dat zich zo maar laat kleineren.
Ik zou mij neerleggen en die twee provincies laten inlijven en daarna stevig onderhandelen van tot hier en nooit of te nimmer verder want dan krijgen jullie rechtstreeks te maken met de Navo.
Zoals het nu bezig is kunnen we nog jaren aanmodderen en zal het nog heel veel bloed en ellende kosten
Maar positief is wel dat de wapenindustrie en Co daar miljarden zijn aan het verdienen en uiteindelijk is het altijd alleen om geld dat het draait.
Wat is er positief aan de miljarden die de wapenindustrie verdient? Maar ik ben het eens dat er dringend gepraat moet worden.

Fait accompli. Of we dat nu leuk vinden of niet.

Zij die het conflict willen blijven verlengen, hebben het extra bloed aan hun handen.

Ik heb het al veel eerder gezegd/geplagieerd; oorlog is de verderzetting van politiek met andere middelen, en de russen hebben de minsk-akkoorden met tanks en bommen uitgewonnen.

Er is dus gewoon een nieuwe realiteit op de grond. Geen oorlogspropaganda die dat nog verandert.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 maart 2023 om 08:53.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 09:11   #2516
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ogen zijn idd. opengegaan. De lotsbepaling van de europeanen gebeurt niet in europa.
Inderdaad, die gebeurt nu al meer dan een halve eeuw in Moskou.
Oud 15 maart 2023, 09:18   #2517
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u ervaring met zieleknijperds? U heeft het over niets anders. Interessante bijdragen of uw mening kenbaar maken is een andere zaak. Anderen afzeiken, daar blijft het zowat bij.

Meh. Whatever floats your boat, dude.
Hear, hear... Uw vorige bijdrage was Gipsy afzeiken. Of was je dat vergeten als te ongemakkelijk?
Meh yourself zodus, jongen
Oud 15 maart 2023, 09:23   #2518
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

RU gaat nog eens 400k man recruiteren.
bizar, ze hebben 3000 tanks uit WOII en duwen daar 400k man een geweer uit de WOI in hun handen en denken dat ze de oorlog gaan winnen omdat ze mannensuperioriteit hebben

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/03/15/7393449/

en kijk met veel succes:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/03/15/7393448/

RU heeft idd 0.039% van het territorium van UKR veroverd, wat een overwinning, je overspoelt het veld met vlees, en zo gaat de frontlinie traagjes maar zeker vooruit

Wiskundig zie ik 2 resultaten

1/ één UKR doodt 1K per dag, de oorlog duurt dus nog 1 jaar langer tot 2025..

2/ 1miljoen hongerige vagina's in RU en UKR... we moeten dringend een dating buro beginnen tussen UKR - EU
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 12:27   #2519
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hear, hear... Uw vorige bijdrage was Gipsy afzeiken. Of was je dat vergeten als te ongemakkelijk?
Meh yourself zodus, jongen
Mijn vorige bijdrage was niet gipsy afzeiken, maar hij moet niet trachten de intelligentie van een ander forumlid te kleineren om zijn punt te maken.

Maar het is wel romantisch dat je het zo voor uw vriendje opneemt.
Oud 15 maart 2023, 12:28   #2520
gunter5148

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die gebeurt nu al meer dan een halve eeuw in Moskou.
Mhh. Ge bedoelt via de pvda? Of groen? Groenlinks? Die grunen? Nee, Merkel. Daar valt wel iets voor te zeggen.
In macron zie ik geen communist. Was zarkozy er ene? Kohl? Rutte? Decroo is met zijn italiaanse hoer wel chanteerbaar natuurlijk.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 maart 2023 om 12:31.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be