![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#39081 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dramaqueen Saakashvili, die gruwelijke misdaden op zijn geweten heeft van toen hij president van Georgië was, zegt voor de zoveelste keer dat zijn einde nabij is. Jammer genoeg komen zijn voorspellingen nooit uit. Hij dacht door naar Georgië af te reizen in plaats van comfortabel in Nederland te blijven (in Oekraïne had hij al te veel vijanden gemaakt, waaronder Avakov ze zouden hem daar afmaken en het op de Russen steken) hij opnieuw oorlog en geweld zou kunnen ontketenen in Georgië, maar hij vloog in de bak, en blijft in de bak, hij zit daar goed.
https://www.youtube.com/watch?v=OXdQO5__sLM (moeilijk om nog een fragment te vinden met Engelse ondertiteling, de mensen in het Westen mogen duidelijk niet weten hoe het er aan toe gaat binnenin het Oekraïense regime) https://www.hln.be/buitenland/oud-pr....google.com%2F Overigens het Westen heeft de regering van Georgië niet veroordeeld. Georgië vaart een neutrale koers in dit conflict en het Westen wil het land niet al te openlijk in de armen van Rusland duwen. Moest het van Saakashvili afhangen was de oorlog al lang uitgebreid naar Georgië. Zijn laatste poging liep falikant af, maar vergeleken met het regime in Oekraïne is hij maar een amateur. Ze hebben hem trouwens vlug genoeg buiten geshot daar. Het Westen zou wel liever Saakashvili of een van zijn trawanten aan de macht zien in Georgië, en het land in het oorlogsgeweld storten, in feite vinden ze de neutrale houding van Georgië maar niets. Maar door teveel te pushen zouden ze de huidige regering richting Rusland pushen, dus pakken ze het heimelijk aan, net alsof de Georgiërs dat niet door hebben. Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2023 om 04:26. |
|
|
|
|
|
#39082 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#39083 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ge kunt het verleden cancellen, als ge u daar beter bij voelt, maar de geschiedenis trekt zich niets aan van onze gevoelens.
|
|
|
|
#39084 | |
|
|
Citaat:
Maar of die er "moet" zijn, dat is een andere discussie.
|
|
|
|
#39085 | |
|
|
Citaat:
Des te meer we afglijden naar "gelijk krijgen" in plaat van "gelijk hebben," een des te slechtere plaats is de wereld. We hebben dat gezien bij "de maatregelen." De meest onware, de meest onwetenschappelijke, de meest leugenachtige, de meest "gelijk-krijgen," de meest collectivistisch-fascistische periode ooit, die de mensheid mocht meemaken. Maar 't was eventjes goed beargumenteerd.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 maart 2023 om 08:44. |
|
|
|
|
|
|
#39086 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over het fenomeen van de russofielen :
Citaat:
Zou Vlaanderens beroemde Kruisridder voor rusland, Kris Roman ook deelgenomen hebben ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 maart 2023 om 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#39087 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39088 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onze domme politici hebben er niet beter op gevonden dan de BTW te doen zakken ipv de taks te doen stijgen... |
|
|
|
|
|
|
#39089 |
|
|
Het verleden is de beste voorspeller van de toekomst, wegens het feit dat het de enige voorspeller is. De rest is puur gis- en raadwerk.
|
|
|
#39090 | |
|
|
Citaat:
Jaaaa.
|
|
|
|
#39091 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De feiten zijn uiteraard ook belangrijk bij een argumentatie, maar gewoon liegen over de feiten is op zich geen sofisme natuurlijk, het is plat liegen. Ethiek heeft NOOIT een plaats in een argument. Het is niet omdat het niet ethisch zou zijn om te besluiten dat als ge in een ravijn valt, ge openkwakt gelijk een rotte tomaat, dat dat argument fout zou zijn. |
|
|
|
|
|
|
#39092 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En is het feit dat de Russen half Europa een halve eeuw bezet hielden ook een gids. En is het gegeven dat de discours van Poetin hoe langer hoe meer leken op die van iemand die zijn "vroegere grootsheid en macht" van de Soviet Unie wilde herstellen, INCLUIS hun bezette gebieden he. Was het zo dat hij toch aan de bibberende NATO grens zou gestopt zijn ? Misschien, maar we konden dat risico niet nemen om vast te stellen dat we mis waren he. |
|
|
|
|
|
|
#39093 | |
|
|
Citaat:
Bovendien, als ge die "bibberende nato-grens" blijft opschuiven naar het oosten, zitten we binnenkort aan de donbass hé. Weet ge, tijd lost alles op. Geen leugen, geen omissie, geen censuur, geen propaganda is opgewassen tegen tijd. Intussen kunnen wij de dode momenten wat opvullen met oeverloos gelul.
|
|
|
|
#39094 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet je waar je gelijk hebt: als je geld drukt stijgt de waarde van goud... Dat is geen fatalistisch verband maar een economisch verband... Die dingen kun je beschrijven, maar andere dingen hangen dan niet samen want zijn gewoon evoluties ifv grondstoffen, technologie etc Dus RU die bvb terug sterk wordt heeft zoals vroeger steunt op geen enkele fundamentele waarde, ze heeft haar producties in het oostblok verloren aan EU... de opgang van de romeinen ging samen met bvb beton, organisatie, wegenbouw, munt etc dus een groep krijgt ineens een dominante invloed op de wereld door zijn technologische vooruitgang. We hebben dus veel kans dat china momenteel een technologische voorsprong ontwikkelt die het een dominante speler doet worden... we voorspellen hier niet op basis van het verleden, maar op basis van een economisch inzicht maar , een ander inzicht zegt,d at CHina 50% van zijn economie steunt op export, dus zij hangen af van ons... China heeft havens nodig, heeft handel met EU /VS nodig en de rest van de wereld kan dat niet opvangen, en intern kan ze dat ook niet opvangen... DUs China heeft een probleem als de handel stilvalt, momenteel draait hun economie trager, bestellingen worden snel uitgevoerd ondanks alle onzekerheden daaromtrent, hebben wij veel kans dat EU groeit omwille van zijn 'schaalvoordeel van de UNIE' de unie betekent standaardisatie van stekkerdozen, geneesmiddelen, onderwijs, wegenbouw, handelsdocumenten, GSM, masten etc Die standaardisatie bepaalt het succes van EU, het is goedkoper en beter techniek en efficienter etc, het is niet de oppervlakte van een land dat telt, maar het aantal inwoners en gebruikers die een rol spelen. HOeveel inwoners telt volledige cluster EU-VS 700miljoen;. Dit is een standaard gebruikt door 700miljoen burgers, versus INdie 1.2milard en China 1.2miljard dat zijn de drie blokken... En daar draait de toekomst rond...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2023 om 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#39095 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) omdat het expliciet ging over het gebrek aan 'pro-Russische' meningen vermeldde ik de 'pro-Westerse' niet, maar uiteraard mogen die net zo goed meedogenloos satirisch worden aangepakt. Aangezien het u toch niet veel moeite zou kosten, hoeft u zich vooral niet in te houden. 2) Ja, daar nemen wij geen deel aan, nietwaar. 3) Hoe meer ze van correcte informatie gebruik maakt, hoe sterker de propaganda wordt. Specifiek betreffende de 'speciale militaire operatie' heeft "Het Westen" het net daardoor heel wat gemakkelijker. 4) Ik had het nochtans al eerder over de 'existentiële strijd'. 5) Beide beweringen zijn een beetje onnauwkeurig, maar niet dermate dat ze volkomen verkeerd worden. Laten we zeggen dat ze voor 90% kloppen. 6) U hoeft zich daar niet de hele tijd aan bloot te stellen, hé. Op straat bijvoorbeeld is daar bitter weinig van te merken. 7) Ik heb tot nu toe de indruk dat er iets méér 'diversiteit' in het koor aanwezig is, van 'extreem' tot 'gematigd', en van alles daar tussen in. a) ja, een grass roots activist voor free speech en directe democratie gaan we er écht niet van kunnen maken, hé b) Oekraïne leek vrij goed op weg naar een politiek bestel dat méér dan het Russische kon beantwoorden aan EU-'normen' terzake, maar daar moest en zou een stokje voor gestoken worden c) dat is een halve waarheid, uiteraard; dat hoeft echter niet te betekenen dat beide partijen precies éven 'mensonwaardig' bezig zijn d) dat lijkt me eerder te gaan over de VN e) er waren drogredenen en voorwendsels, maar er was géén 'aanleiding'. Dat laatste was 'propaganda', en daar gaan we voortaan de vloer mee aanvegen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#39096 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast wordt er natuurlijk ook gewoon gelogen. "Oekraine is een democratie " (goed kun je ook als een mening zien, Noord-Korea noemt zich ook democratisch), "Poetin is dement", "de Russen maken meer burgerslachtoffers dan dat ze soldaten doden", etc. |
|
|
|
|
|
|
#39097 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
is Putin een dictator ?
tomm schijnt daar aan te twijfelen... je hebt niet naar telefacts gekeken ,naar die tientallen oligarchen die 50% van hun winst mogen afdragen op straffe van 'eliminatie' als ze tegenwerken... en dan het groepje die gevlucht is naar UK, en waar ze dan vlotjes uitgedund worden met alle scheikundige elementjes waarvan we niet wisten dat je iemand kunt mee doodkrijgen.. type polonium, ontvoering, doodgereden, door raam vallen,
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2023 om 13:27. |
|
|
|
|
|
#39098 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is dus onmogelijk om tot een zeker besluit te komen op basis van zekere feiten, en juiste logica, en tot een tegengesteld besluit te komen, op basis van dezelfde of andere feiten, en een andere logisch juiste redenering. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2023 om 15:27. |
||
|
|
|
|
|
#39099 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is allemaal irrelevant. Oekraine zal westers gezind zijn, of zal niet zijn, meer is daar niet aan. Hoe meer de Russen meehelpen om Oekraine te vernietigen, hoe beter dat voor ons is, tenminste in de veronderstelling dat Oekraine of wat ervan overblijft, Russische wingebied zal worden.
Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2023 om 15:28. |
|
|
|
|
|
#39100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"(...)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 maart 2023 om 15:29. |
|
|
|
|