Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2023, 04:32   #39761
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Poetin is geen grote jongen meer.
Zien we Poetin trouwens nog veel lachen?
Hooguit als Pyrrhus als dat al gebeurt.
Poetin heeft nooit veel gelachen. Maar als hij lacht vindt hij iets oprecht grappig.

Poetin en de Amerikanen bepalen het verloop van de oorlog. Het regime in Kiev en de EU lopen aan de leiband van Washington, en in Rusland is en blijft het Poetin die het laatste woord zal krijgen tijdens de onderhandelingen.

Waarschijnlijk zullen de onderhandelingen gevoerd worden in Istanbul, door Lavrov en Blinken.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2023 om 04:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 04:49   #39762
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

“These are animals, not people”: Zelensky frees convicted child rapists, torturers to reinforce depleted military.
Once condemned by Ukrainian officials and imprisoned for sadistic torture and the rape of minors, leaders of the notorious Tornado Battalion are free under Volodymyr Zelensky’s orders.

https://thegrayzone.com/2022/07/30/z...ture-military/
Oud 3 april 2023, 07:29   #39763
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
“These are animals, not people”: Zelensky frees convicted child rapists, torturers to reinforce depleted military.
Once condemned by Ukrainian officials and imprisoned for sadistic torture and the rape of minors, leaders of the notorious Tornado Battalion are free under Volodymyr Zelensky’s orders.

https://thegrayzone.com/2022/07/30/z...ture-military/
Leuke website!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
The Grayzone is a far-left[13] news website and blog[17] founded and edited by American journalist Max Blumenthal.[14] The website, initially founded as The Grayzone Project,[18] was affiliated with AlterNet before becoming independent in early 2018.[1] A fringe website,[23] it is known for misleading reporting[24] and sympathetic coverage of authoritarian regimes.[1][15][25] The Grayzone has denied human rights abuses against Uyghurs,[29] promulgated conspiracy theories about Venezuela, Xinjiang, Syria and other regions,[30][31] and promoted pro-Russian propaganda during the Russian invasion of Ukraine.[28] The Grayzone has been described by Commentary as a propaganda shop devoted to pushing pro-Assad, pro-Maduro, pro-Putin, and pro-Hamas narratives.[32]
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 09:13   #39764
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Leuke website!
Niet moeilijk dat die arme jongen zo 'misguided' is. Als dat zijn bronnen zijn.
Oud 3 april 2023, 09:57   #39765
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke website!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Niet moeilijk dat die arme jongen zo 'misguided' is. Als dat zijn bronnen zijn.
Grayzone doet aan onderzoeksjournalistiek. Het is normaal dat dergelijke journalistiek, als ze dat goed doet, door bepaalde categorieën van mensen niet geappreciëerd wordt.
Oud 3 april 2023, 10:20   #39766
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Grayzone doet aan onderzoeksjournalistiek. Het is normaal dat dergelijke journalistiek, als ze dat goed doet, door bepaalde categorieën van mensen niet geappreciëerd wordt.
Bepaalde categorieën van mensen, waaronder zulk gespuis als:
  • andere onderzoeksjournalisten
  • mensen die geen fan zijn van dictaturen
  • mensen die geen fan zijn van genocide
Oud 3 april 2023, 11:01   #39767
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grayzone doet aan onderzoeksjournalistiek.
Hoe weet ik als leek, wat onderzoeksjournalistiek is en wat propaganda is?

Ik bedoel, overte propaganda kan ik herkennen, dat is als ze zeggen dat ze kinnekes uit de couveuses halen om ze dood te kloppen. Of dat de Britten verloren tegen de Zulus niet omdat de Zulus een betere generaal hadden, maar omdat de Britten hun kisten met ammunitie niet openkregen.

Maar subtiele propaganda, hoe onderscheid ik die van journalistiek?
Oud 3 april 2023, 11:04   #39768
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaalde categorieën van mensen, waaronder zulk gespuis als:
  • andere onderzoeksjournalisten
  • mensen die geen fan zijn van dictaturen
  • mensen die geen fan zijn van genocide
U probeert op de boodschapper te mikken, maar als u de Grayzone niet gelooft specifiek m.b.t. hetgeen verteld wordt over dat Tornado Bataljon in het geciteerde artikel, moet u het zelf maar eens onderzoeken zodat u desgevallend kunt ontkrachten wat er gemeld wordt. Ik kan u verzekeren, bij wat u gaat vinden, u gaat een sterke maag nodig hebben.

Twee. I.v.m. uw morele superioriteit. Ja, ik denk dat er hier al genoeg aan bod gekomen is dat dergelijk argument meer dan naar de prullemand verwijst.
Oud 3 april 2023, 11:16   #39769
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 12:14   #39770
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U probeert op de boodschapper te mikken, maar als u de Grayzone niet gelooft specifiek m.b.t. hetgeen verteld wordt over dat Tornado Bataljon in het geciteerde artikel, moet u het zelf maar eens onderzoeken zodat u desgevallend kunt ontkrachten wat er gemeld wordt. Ik kan u verzekeren, bij wat u gaat vinden, u gaat een sterke maag nodig hebben.
Ik las in de Jommekeskrant dat de doorsnee Vlaamse supporter van Poetin een kelder vol pinguïns heeft. Nu, het is me veel te veel werk om dat te ontkrachten, en zolang je mij geen lijst bezorgt met beeldmateriaal van elke Vlaamse Poetinsupporterkelder gaan we dat als de waarheid blijven beschouwen.

Wat doen jullie toch met die pinguïns? Wat sneu voor die arme diertjes.

Citaat:
Twee. I.v.m. uw morele superioriteit. Ja, ik denk dat er hier al genoeg aan bod gekomen is dat dergelijk argument meer dan naar de prullemand verwijst.
Dan denk je verkeerd.
Oud 3 april 2023, 13:23   #39771
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Poetin heeft nooit veel gelachen. Maar als hij lacht vindt hij iets oprecht grappig.

Poetin en de Amerikanen bepalen het verloop van de oorlog. Het regime in Kiev en de EU lopen aan de leiband van Washington, en in Rusland is en blijft het Poetin die het laatste woord zal krijgen tijdens de onderhandelingen.

Waarschijnlijk zullen de onderhandelingen gevoerd worden in Istanbul, door Lavrov en Blinken.
ontroerend hoe een mens zo tot in de diepste gedachten van een medemens kan meeleven...
serieus: volgens mij kan hij maar lachen als hij nog een extra 1miljard op zijn rekening kan schuiven

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 april 2023 om 13:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 17:35   #39772
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

wat denk je:
gifpil, kadobommetje, autoongeluk of door het raam ?

https://english.nv.ua/nation/kremlin...-50314985.html

Claiming that the war with Ukraine will drag on so long as Russian dictator Vladimir Putin is in power, Kremlin spokesperson Dmitry Peskov gave Russians a hint of what to do with him, Ukrainian Journalist Roman Tsymbaliuk told Radio NV on March 31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 19:46   #39773
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Maar de Russen hebben dat ook niet nageleefd, want hiervoor moesten zij zware wapens weghalen van de front linie.

Het 10de punt was:

Dat hebben de Russen nooit gedaan. Al ware het maar in de Krim he.
Rusland was geen partij in die akkoorden, en ze betroffen de Donbas, niet de Krim.
Oud 3 april 2023, 20:09   #39774
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jammer genoeg houden de prikkeldraad, de mijnenvelden en de wachttorens aan de Europese grenzen U tegen om Europa te verlaten neem ik aan
Telkens als ik terugkeer naar die landen waarvoor ik vroeger het ijzeren gordijn over moest (en waar ik toen veel bijgeleerd heb), neem ik een paar van die wachttorentjes mee als souvenir. Overigens: wat mij tegenhoudt, is volkomen irrelevant op een politiek forum, want heel individueel. En omdat ik daar vrijer zou zijn dan hier, zou jij dat niet zijn. Ook dat is individueel.

Citaat:
Kijk, ik ben het met U eens dat wij hier, net zoals overal waar er overheid is, afdrijven naar totalitarisme. Dat is normaal, elke overheid doet dat.
We zijn er al lang mee bezig en de rechtsgrond is, zoals ik hier bijna 15 jaar geleden al betoogde, te vinden in de EU-verdragen. Maar ik heb in al die jaren nog nergens op het wereldwijde web een teken gezien van ook maar iemands ernstige pogingen om die te begrijpen.

Citaat:
Maar er zijn er die al veel verder op de lijn zitten, of die zelfs nooit een volksopstand hebben gekend die naar vrijheid heeft geleid.
In Frankrijk is het bijgeloof dat revoluties bevrijdend kunnen zijn, wijd verbreid en bijna de staatsgodsdienst. Persoonlijk vind ik dat heel kinderachtig, maar ik kan er niet veel tijd in steken; er is zoveel onzin in omloop. Over Rusland ben je extreem bevooroordeeld, en dat is niet op te lossen door je daar een poosje te laten leven, want je moet niet alleen kunnen leven, je moet je ook in anderen kunnen inleven, en dat is moeilijk te combineren met jouw theorieën hier, b.v. je genocidale dromen.
Oud 3 april 2023, 21:50   #39775
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beelden van de ontploffing in St Petersburg van een bekende russische propagandist tegen Oekraine. Hij krijgt een geschenk, staat er wat mee te dollen, en ontploft dan.

https://t.me/s/pilotblog
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 22:02   #39776
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Respect voor de dame die hiervoor zorgde. Het intern verzet in Rusland is on.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 22:06   #39777
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Respect voor de dame die hiervoor zorgde. Het intern verzet in Rusland is on.
Tjah, lef had zij zeker maar wat nu...

p.s.

Zelensky dreigt Russische troepen met “vernietiging”
Oud 3 april 2023, 23:07   #39778
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op welke grond lach je Aaron Maté van de Grayzone weg? Is het omdat het ISD, een allesbehalve onafhankelijke organisatie, hem ooit als een verspreider van disinformatie brandmerkte? Het feit dat ze daarmee de belangen van hun broodheren behartigen is waarschijnlijk geheel toevallig. Maté werkt(e) trouwens ook voor het gespuis van The Nation, Vice, Al Jazeera, ... Ook allemaal bekende verspreiders van Russische propaganda?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 02:03   #39779
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier niet over de essentie, namelijk dat de Amerikanen hebben toegegeven dat Oekraine deze oorlog militair niet kan winnen. Dat moet voor pandareus, cato en andere bewonderaars van de westerse neokoloniale wereldorde een bittere pil zijn om te slikken, als hun Amerikaanse Goden zoiets zeggen.
Dus verheerlijken ze dan maar een terroristische aanslag tegen een burger. De Russen kunnen dat nochtans ook hoor.
Of wordt mijn bron belachelijk gemaakt. Dezelfde die hier zonder gene zuivere propaganda als CNN, of zelfs het mondstuk van het regime, de Oekraiense pravda, als "de waarheid" citeren, zeggen dat de Grayzone niet objectief is. Dit zonder ook maar de minste zweem van ironie.
De grayzone is onafhankelijk leeft van bescheiden giften, niet in handen van de financiele en politieke elite. De hoofdredacteur en zn vader kennen het reilen en zeilen van de machtspolitiek en media in Washington als geen ander(de vader was onder meer adviseur van Clinton), en werden er door gedegouteerd. De regime media in handen van de elite beschouwen hen als verraders en doen er alles aan om hen zwart te maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 april 2023 om 02:04.
Oud 4 april 2023, 02:11   #39780
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Als terroristische aanslagen tegen cafe s ok zijn, dan mogen de Russen dat natuurlijk ook. Ik ken cafes in Brussel bijvoorbeeld waar soms Russische opposanten (van het zevenste knoopsgat maar goed) en ook Oekrainers afspreken. Uiteraard, volgens jullie moreel compas, want aanslagen in cafes zijn OK he volgens jullie, mag dat dan ook he?

Je moet toegeven dat het regime in Kiev goed is en soms heel creatief in het ombrengen van tegenstanders. Net als het regime in Saudi-Arabie bvb. De Russen zijn daar soms ook wel goed, zoals de vergiftige brief die een Tsjetsjeense terrorist in Qatar "van zijn moeder" kreeg. Maar ere aan wie ere toekomt, pluim voor de Oekraiense KGB. (is veel minder hervormd dan de Russische)

Laatst gewijzigd door tomm : 4 april 2023 om 02:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be