![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zoeken wel verder. En idd chemo werkt ook niet zo goed. Men zal dringend met heel veel centjes betere chemo of iets anders moeten zien te vinden.
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de oorzaken in de kiem smoren. Dat voedsel kankerverwekkend is zou niet mogen zijn. Ze vervangen die pfos fabrieken beter door wietplantages.
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik geloof wel dat wiet in het illegale circuit voor problemen kan zorgen. Maar voor de war on drugs was dat gewoon een medicijn. Ironisch is dat ze toen voorzichtig moesten zijn met tincturen edm omdat alcohol verboden was.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook niet begrijp is waarom de CBD coffeeshops gesloten werden? Daar werden legale soorten verkocht, maar toch moesten die toe, waarom?
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat er niet veel nadelen aan verbonden zijn maar dat is dan ook enkel als je verder geen medicijnen neemt. Wat ik wel weet, maar vraag er niet te lang op door want ik ben niet medisch geschoold, dat er in combinatie met bepaalde medicijnen wel de nodige voorzichtigheid aan de dag gelegd moet worden. En bij olieën met een hoog THC-gehalte moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat even "lekker weg van de wereld zijn" niet voor iedereen persé een aangename ervaring is. Citaat:
Een chronisch pijntje links of rechts misschien wel ja. En dan heb ik er ook geen problemen mee dat iemand olie gebruikt om dat te verhelpen. Ik zou alleen de raad geven om dat in samenspraak met een arts te doen en niet in samenspraak met een kweker die geen flauw idee heeft hoe zijn wiet gaat interageren met eventuele andere medicijnen die de patient al neemt.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger (en dan hebben ze het niet over 50 jaar geleden maar over pakweg 5a10 jaar geleden) kregen ze ongeveer eens om de twee maanden een geval binnen als ik (op mijn leeftijd die bepaalde aandoening). Tegenwoordig krijgen ze er meerdere per maand binnen. En dat kon ik zelf vaststellen als ik de mensen op de afdeling ontmoette. Praktisch allemaal min of meer dezelfde leeftijd. En wat ik raar vind is dat je hier nauwelijks iets over in de pers leest. Er is blijkbaar iets gaande maar het feit dat Pommeline een tattoo heeft laten zetten is blijkbaar belangrijker dan een ziekte die plots wel heel erg vaak rondwaart.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2023 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar is ook al genoeg over te lezen, en er zijn vroeger tijden geweest waar ik perioden elke avond ofzo gebruikte waarbij ik dat zelf ook wel merkte.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja zoals met alles is geen mate houden niet al te best. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2023 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://scholar.google.be/scholar?hl...3Dx6Kbt3bFbvkJ
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom zijn we bijna verplicht het stigma om te keren.
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook THC.
Interestingly, combination therapies of CBD and ?9-tetrahydrocannabinol (THC), the main active ingredient of cannabis sativa, show that CBD can antagonize the psychoactive effects associated with THC and possibly mediate greater therapeutic benefits than either phytocannabinoid alone. The studies provide “proof of principle” that CBD and possibly CBD-THC combinations are valid candidates for novel AD therapies. Further investigations should address the long-term potential of CBD and evaluate mechanisms involved in the therapeutic effects described. The delta-9-tetrahydrocannabinoid (?9-THC) and cannabidiol (CBD) cannabinoids of plant Cannabis sativa have shown neuroprotection upon PD and AD animal models yet triggered toxic effects on patients when administered directly. Therefore, understanding the precise molecular cascade following cannabinoid treatment is suggested, focusing especially on gene expression to identify drug targets for preventing and repairing neurodegeneration. https://scholar.google.be/scholar?hl...3DkHgdoMluHJUJ
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cannabis can potentially facilitate the growth of new brain cells. Traumatic brain injury usually leads to anxiety and depression but according to research, cannabis compounds can help in mood recovery after injury https://www.google.com/url?q=https:/...3kWBfdKqMzdo5t What If Weed Could End the NFL's Concussion Epidemic? CBD could protect brain cells as well as promote cell growth, offsetting CTE, the degenerative brain disease caused by concussions and linked to depression, memory loss, and suicide. In other words, marijuana could work as both a preventative and healing measure to treat the battered brains of football players. https://www.esquire.com/lifestyle/he...h-concussions/ The treatment of 1.5 mg/kg of ?9-THC has increase all the markers for neurogenesis and cognition function while improve the cognitive performance. Throughout this study, ?9-THC enhanced the markers involved in all stages of neurogenesis mechanism. Simultaneously, the cognitive behaviour of rat also showed improvement in learning and memory functions observed in behavioural test and molecular perspective. Administration of ?9-THC was observed to enhance the neurogenesis in the brain, especially in hippocampus thus improved the cognitive function of rats https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5766723/
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een doorgewinterde dealer zal daar allicht vierkant zijn kl..aan vegen.
![]() |