Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2023, 18:51   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is dat niet verouderd?

Geen enkele studie bij mensen heeft echter kunnen aantonen dat cannabinoïden tumorgroei verhinderen. Er is dus geen bewijs dat cannabinoïden kanker kunnen behandelen of genezen (2,3).

Wat is bewijs? Als honderdtal mensen getuigen, is dat geen bewijs dat wat we in labo's zien ook van toepassing is op sommige mensen?
Als we het weerhouden omdat we hopen op een wondermiddel, kunnen we evengoed chemo afschaffen omdat het niet altijd werkt.
Het wil zeggen dat er tot hiertoe nog niet veel bewijs is.
Maar ze zoeken wel verder.

En idd chemo werkt ook niet zo goed.

Men zal dringend met heel veel centjes betere chemo of iets anders moeten zien te vinden.
Oud 15 april 2023, 19:05   #102
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het wil zeggen dat er tot hiertoe nog niet veel bewijs is.
Maar ze zoeken wel verder.

En idd chemo werkt ook niet zo goed.

Men zal dringend met heel veel centjes betere chemo of iets anders moeten zien te vinden.
Vooral de oorzaken in de kiem smoren. Dat voedsel kankerverwekkend is zou niet mogen zijn. Ze vervangen die pfos fabrieken beter door wietplantages.
Oud 15 april 2023, 20:58   #103
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn de nadelen van enkele druppels olie per dag BigF?
Ge vergelijkt recreatief gebruik met medisch om longkanker aan te halen. Maar ge gaat geen longkanker krijgen van enkele druppels per dag he. Noch uw lever belasten zoals met andere zware pijnstillers.
Oud 16 april 2023, 06:51   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral de oorzaken in de kiem smoren. Dat voedsel kankerverwekkend is zou niet mogen zijn. Ze vervangen die pfos fabrieken beter door wietplantages.
Pas op pas op. Lepe Kapoen Bart De Wever heeft horen zeggen er een wiet gebruiker is geweest die zijn eigen ogen had uitgelepeld Dus als dat nog geen reden is om het te verbieden wat dan wel
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 07:04   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Pas op pas op. Lepe Kapoen Bart De Wever heeft horen zeggen er een wiet gebruiker is geweest die zijn eigen ogen had uitgelepeld Dus als dat nog geen reden is om het te verbieden wat dan wel
Misschien kunnen die politici eens naar Weed The People op Netflix kijken waar ze het aan kinderen geven?

Ik geloof wel dat wiet in het illegale circuit voor problemen kan zorgen. Maar voor de war on drugs was dat gewoon een medicijn. Ironisch is dat ze toen voorzichtig moesten zijn met tincturen edm omdat alcohol verboden was.
Oud 16 april 2023, 08:25   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen die politici eens naar Weed The People op Netflix kijken waar ze het aan kinderen geven?
En gij gelooft dat ? Politici kijken naar niks behalve dan naar hun eigen portemonnee en vieze goestinkjes.
Oud 16 april 2023, 09:13   #107
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij gelooft dat ? Politici kijken naar niks behalve dan naar hun eigen portemonnee en vieze goestinkjes.
Want cannabis legaliseren zou hen armer maken?
Wat ik ook niet begrijp is waarom de CBD coffeeshops gesloten werden?
Daar werden legale soorten verkocht, maar toch moesten die toe, waarom?
Oud 16 april 2023, 09:16   #108
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn de nadelen van enkele druppels olie per dag BigF?
Geen idee. Jij?

Ik veronderstel dat er niet veel nadelen aan verbonden zijn maar dat is dan ook enkel als je verder geen medicijnen neemt.
Wat ik wel weet, maar vraag er niet te lang op door want ik ben niet medisch geschoold, dat er in combinatie met bepaalde medicijnen wel de nodige voorzichtigheid aan de dag gelegd moet worden.

En bij olieën met een hoog THC-gehalte moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat even "lekker weg van de wereld zijn" niet voor iedereen persé een aangename ervaring is.

Citaat:
Ge vergelijkt recreatief gebruik met medisch om longkanker aan te halen. Maar ge gaat geen longkanker krijgen van enkele druppels per dag he. Noch uw lever belasten zoals met andere zware pijnstillers.
Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat je alle zware pijnstillers per definitie kan vervangen door cannabis-olie.

Een chronisch pijntje links of rechts misschien wel ja. En dan heb ik er ook geen problemen mee dat iemand olie gebruikt om dat te verhelpen.
Ik zou alleen de raad geven om dat in samenspraak met een arts te doen en niet in samenspraak met een kweker die geen flauw idee heeft hoe zijn wiet gaat interageren met eventuele andere medicijnen die de patient al neemt.
Oud 16 april 2023, 09:23   #109
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet alleen maar dat ziekenhuizen kamers voor kankerpatiënten moet bijbouwen.
Ze kunnen bijna niet meer volgen.
Exact wat ik ook hoorde van verpleegsters en dokters.

Vroeger (en dan hebben ze het niet over 50 jaar geleden maar over pakweg 5a10 jaar geleden) kregen ze ongeveer eens om de twee maanden een geval binnen als ik (op mijn leeftijd die bepaalde aandoening).

Tegenwoordig krijgen ze er meerdere per maand binnen. En dat kon ik zelf vaststellen als ik de mensen op de afdeling ontmoette. Praktisch allemaal min of meer dezelfde leeftijd.

En wat ik raar vind is dat je hier nauwelijks iets over in de pers leest.
Er is blijkbaar iets gaande maar het feit dat Pommeline een tattoo heeft laten zetten is blijkbaar belangrijker dan een ziekte die plots wel heel erg vaak rondwaart.
Oud 16 april 2023, 09:55   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want cannabis legaliseren zou hen armer maken?
Aan kiezers zeker. Vergeet niet dat Vlaanderen heel achterlijk is op dat vlak.
Oud 16 april 2023, 09:57   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Exact wat ik ook hoorde van verpleegsters en dokters.

Vroeger (en dan hebben ze het niet over 50 jaar geleden maar over pakweg 5a10 jaar geleden) kregen ze ongeveer eens om de twee maanden een geval binnen als ik (op mijn leeftijd die bepaalde aandoening).

Tegenwoordig krijgen ze er meerdere per maand binnen. En dat kon ik zelf vaststellen als ik de mensen op de afdeling ontmoette. Praktisch allemaal min of meer dezelfde leeftijd.

En wat ik raar vind is dat je hier nauwelijks iets over in de pers leest.
Er is blijkbaar iets gaande maar het feit dat Pommeline een tattoo heeft laten zetten is blijkbaar belangrijker dan een ziekte die plots wel heel erg vaak rondwaart.
Over welk soort kanker hebben we het dan als ik vragen mag ? Ik wens je alvast een spoedig herstel toe.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2023 om 10:03.
Oud 16 april 2023, 10:00   #112
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Jij?

Ik veronderstel dat er niet veel nadelen aan verbonden zijn maar dat is dan ook enkel als je verder geen medicijnen neemt.
Wat ik wel weet, maar vraag er niet te lang op door want ik ben niet medisch geschoold, dat er in combinatie met bepaalde medicijnen wel de nodige voorzichtigheid aan de dag gelegd moet worden.

En bij olieën met een hoog THC-gehalte moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat even "lekker weg van de wereld zijn" niet voor iedereen persé een aangename ervaring is.
En je krijgt bij consistent gebruik ook geheugenproblemen.
Daar is ook al genoeg over te lezen, en er zijn vroeger tijden geweest waar ik perioden elke avond ofzo gebruikte waarbij ik dat zelf ook wel merkte.
Oud 16 april 2023, 10:15   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar is ook al genoeg over te lezen, en er zijn vroeger tijden geweest waar ik perioden elke avond ofzo gebruikte waarbij ik dat zelf ook wel merkte.
Dat klopt heel waarschijnlijk. Echter hoor ik bijna de meeste 60+ hier over klagen. Ook die die nooit iets gebruikten beweren hun geheugen niet meer is wat het ooit was

Maar ja zoals met alles is geen mate houden niet al te best.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2023 om 10:16.
Oud 16 april 2023, 10:18   #114
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Jij?

Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat je alle zware pijnstillers per definitie kan vervangen door cannabis-olie.

Een chronisch pijntje links of rechts misschien wel ja. En dan heb ik er ook geen problemen mee dat iemand olie gebruikt om dat te verhelpen.
Ik zou alleen de raad geven om dat in samenspraak met een arts te doen en niet in samenspraak met een kweker die geen flauw idee heeft hoe zijn wiet gaat interageren met eventuele andere medicijnen die de patient al neemt.
Denkte nu zelf niet dat doorwinterde breeders en kwekers daar meer van weten dan artsen?
Oud 16 april 2023, 10:22   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herein, 11 general types of natural cannabinoids from Cannabis sativa as well as 50 (-)-CBD analogues with therapeutic potential were described. The underlying molecular mechanisms of CBD as a therapeutic candidate for epilepsy and neurodegenerative diseases were comprehensively clarified. CBD indirectly acts as an endogenous cannabinoid receptor agonist to exert its neuroprotective effects. CBD also promotes neuroprotection through different signal transduction pathways mediated indirectly by cannabinoid receptors. Furthermore, CBD prevents the glycogen synthase kinase 3? (GSK-3?) hyperphosphorylation caused by A? and may be developed as a new therapeutic candidate for Alzheimer’s disease
https://scholar.google.be/scholar?hl...3Dx6Kbt3bFbvkJ
Oud 16 april 2023, 10:24   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welk soort kanker hebben we het dan als ik vragen mag ? Ik wens je alvast een spoedig herstel toe.
Daarom zijn we bijna verplicht het stigma om te keren.
Oud 16 april 2023, 10:27   #117
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herein, 11 general types of natural cannabinoids from Cannabis sativa as well as 50 (-)-CBD analogues with therapeutic potential were described. The underlying molecular mechanisms of CBD as a therapeutic candidate for epilepsy and neurodegenerative diseases were comprehensively clarified. CBD indirectly acts as an endogenous cannabinoid receptor agonist to exert its neuroprotective effects. CBD also promotes neuroprotection through different signal transduction pathways mediated indirectly by cannabinoid receptors. Furthermore, CBD prevents the glycogen synthase kinase 3? (GSK-3?) hyperphosphorylation caused by A? and may be developed as a new therapeutic candidate for Alzheimer’s disease
https://scholar.google.be/scholar?hl...3Dx6Kbt3bFbvkJ
Ik heb het dan ook niet over CBD.
Oud 16 april 2023, 10:34   #118
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het dan ook niet over CBD.
Ook THC.

Interestingly, combination therapies of CBD and ?9-tetrahydrocannabinol (THC), the main active ingredient of cannabis sativa, show that CBD can antagonize the psychoactive effects associated with THC and possibly mediate greater therapeutic benefits than either phytocannabinoid alone. The studies provide “proof of principle” that CBD and possibly CBD-THC combinations are valid candidates for novel AD therapies. Further investigations should address the long-term potential of CBD and evaluate mechanisms involved in the therapeutic effects described.

The delta-9-tetrahydrocannabinoid (?9-THC) and cannabidiol (CBD) cannabinoids of plant Cannabis sativa have shown neuroprotection upon PD and AD animal models yet triggered toxic effects on patients when administered directly. Therefore, understanding the precise molecular cascade following cannabinoid treatment is suggested, focusing especially on gene expression to identify drug targets for preventing and repairing neurodegeneration.

https://scholar.google.be/scholar?hl...3DkHgdoMluHJUJ
Oud 16 april 2023, 10:47   #119
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Cannabis can potentially facilitate the growth of new brain cells. Traumatic brain injury usually leads to anxiety and depression but according to research, cannabis compounds can help in mood recovery after injury

https://www.google.com/url?q=https:/...3kWBfdKqMzdo5t

What If Weed Could End the NFL's Concussion Epidemic?

CBD could protect brain cells as well as promote cell growth, offsetting CTE, the degenerative brain disease caused by concussions and linked to depression, memory loss, and suicide. In other words, marijuana could work as both a preventative and healing measure to treat the battered brains of football players.
https://www.esquire.com/lifestyle/he...h-concussions/

The treatment of 1.5 mg/kg of ?9-THC has increase all the markers for neurogenesis and cognition function while improve the cognitive performance.

Throughout this study, ?9-THC enhanced the markers involved in all stages of neurogenesis mechanism. Simultaneously, the cognitive behaviour of rat also showed improvement in learning and memory functions observed in behavioural test and molecular perspective. Administration of ?9-THC was observed to enhance the neurogenesis in the brain, especially in hippocampus thus improved the cognitive function of rats

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5766723/
Oud 16 april 2023, 12:01   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkte nu zelf niet dat doorwinterde breeders en kwekers daar meer van weten dan artsen?
Een doorgewinterde en gepassioneerd kweker zal allicht alle mogelijke lectuur wel kennen.

Maar een doorgewinterde dealer zal daar allicht vierkant zijn kl..aan vegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be