![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij inbeelden dat het soms nodig is met een prive jet te vliegen als het gaat over op tijd komen of over onmogelijke connecties. Het kan interessanter zijn als ge naar een airstrip op de grens met Polen en Oekraiene moet en een team van beveiligers bij u hebt dat ge een prive jet neemt. Maar om naar de Charles zijn kroningsfeest te gaan kunnen ze in Brussel den Eurostar pakken ook he. (en dat is toffer want ge kunt u in de lounge eerst al half zat zuipen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Een échte Waal, en een schaamteloze liberaal.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onder vuur net als "die Waal" zich pro Europese onafhankelijkheid uit in navolging van Macron.
Zou logischer zijn de Europese instituties eens door te lichten over waar hun loyaliteit eigenlijk ligt want we zijn zwaar op weg een VS kolonie te worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 13 april 2023 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel duidelijk dat weer eens gewerkt zal moeten worden aan een glasheldere afscheiding tussen de Europese Raad en de Europese Commissie...
Charles is voorzitter van die Europese Raad,die eigenlijk als een strategisch overlegorgaan bedoeld is,een soort Raad van Bestuur, en Ursula is voorzitter van de Commissie en dat is executieve,de regering van de EU.... Zie overigens de officiele websites van de EU waar dat allemaal uitgelegd wordt. Men mag dat gerust vergelijken met hoe een grote multinational gestructureerd is... Het is de CEO en zijn verschillende directeurs die voor het voetrlicht treden en effectief de beslissingen nemen..........op aanwijzing desgewenst van de Raad van Bestuur,waar onderandere de grote aandeelhouders in zitten,en wiens voorzitter ZEER belangrijk is maar zich NIET direct moeit met het bestuur ,en ook maar zelden voor het voetlicht komt,en ZEKER NIET in het openbaar omtrent lopende zaken.....Daarvoor is de functie niet! Het zou de EU passen om dat gewoon toe te passen... Het zou ook minder verwarring (of minder op de lachtpieren werken,kies maar),bij verre buitenlandse bezoeken.ER zijn minder stoelen nodig om een Indische delegatie te ontvangen dan een EU-delegatie...denk daar maar eens over na.... Bij menige multinational zijn het leden van de Raad van Bestuur die,heel discreet,internationaal de dingen voor de langere termijn regelen....DAT is werken,en daarbij mag gerust al eens gevlogen worden.. Ik weet net echt wat de Europese Raad momenteel REGELT op de lange termijn....(vernoemen we maar het aanhoudend drama op de Middellandse Zee...ik zeg maar iets...Ursula en haar Commisie KUNNEN dat niet regelen..) Laatst gewijzigd door kelt : 13 april 2023 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een Waalse levensgenieter die zijn gemakkelijk postje heeft binnengehaald door zijn regering en Belgie te verkopen aan Europa. Er had toch niemand gedacht dat die man scrupules heeft?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder weerga ! Die kerels moeten Europa leiden (450.000.000 inwoners) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten gewoon ervoor zorgen dat ieder Europees land onderling handel kan drijven zonder op grenzen te stoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor 20.000€/maand speel ik ook graag den idealist.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een opsomming van de flaters van Michel vind je in het nieuwsblad:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038 Titel: Het debacle met Zelenski was de druppel: “Charles Michel zou beter met zijn dossiers bezig zijn dan als een posterboy de wereld rondvliegen” Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt om dit te melden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik laat in het midden of Louis geschikt is of niet voor deze rol die ,zoals menige op Europees Niveau,geheel onafhankelijk van de kiezers bepaald wordt...(ik ben op alle politieke niveaus dat "onrechtstreeks" kiezen nogal beu geworden...)
Commentaren die ik lees is dat het niet botert tussen hem,de voorzitter van de Europese Raad en Ursula,de voorzitter van de Europese Commissie....Zoals ik al eerder aangaf,verwijzend ook naar de websites van de Eu,bestaan er theoretisch onderscheiden rolverdelingen tussen de beide instituten,maar zijn ze wel verondersteld SAMEN te werken,niet mekaar te beconcurreren ... Het probleem van schijnbare overlappingen is niet nieuw,maar dit "team" lijkt niet goed te functioneren.. Een vorige EC voorzitter,de Heer Junckers,pleitte al in 2017 om beide functies dan maar te verenigen in 1 persoon ...Dat is toen niet gebeurd,en bovendien bleken EC- en ER voorzitters toen redelijk goed elk in hun tuintje iets te bereiken... Nog eens,het mag eens uitgeklaard worden....De EU maakt zich op wereldfschaal belachelijk met al die stoelen die moeten klaargezet worden...Tijdens het recente bezoek van de Franse President Macron aan China,met Ursula ergens op sleeptouw,maakten de Chinezen op nauwelijks diplomatieke wijze ook duidelijk dat de warboel hen irriteert..... En nog eens,dat is aan ONS EUROPEANEN dat uit te zoeken,niet om buitenstaanders te bekritiseren die ons uitlachen... De ons zeer sympathiek gezinde Amerikaanse President Obama zei het een decennium geleden al,na alweer een schier eindeloze reeks handjes schudden: "There are A LOT of Institutions in Europe"....Dat vatte het samen...... Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2023 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de verklaring van ons graaiertje wel geniaal: "Jamaar, mijn medewerkers regelen dat allemaal voor me, ik heb geen tijd om de ticketjes voor trein/tram/bus/privé jet uit te zoeken"
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En stelt die zich nooit vragen over de kostprijs van het één en ander? |
|
![]() |
![]() |