![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet echt. De drang om te vernietigen die u zozeer en permanent bezielt, bezit ik niet. Gelukkig maar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 april 2023 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle verkavelingen, lintbebouwing, fermettes, tweede woonsten, ... afbreken en de woonkernen verdichten. Omhoog! Niemand nog eigen privénatuur. Meer echte verwilderde natuur, gezonde habitats, gezamenlijk groen. Dat kan perfect samen met de geconcentreerde van pesticide gebruikmakende landbouw die mogelijk maakt dat we met zovelen de aarde bevolken. Bijen hoeven niet overal te zitten maar ze hebben wel veel pesticidevrije ruimte nodig natuurlijk.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 21 april 2023 om 05:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij doet er goed aan die netels met de hand weg te nemen. Ge kunt ze composteren, opeten of als natuurlijke insecticide gebruiken. Wie chemisch verdelgt in zijn tuin is gewoon geen natuurmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zure grond. Is dat nu goed of slecht, da's afhankelijk van wat u eigenlijk wil op dat plekje.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge de netel een seizoen laat staan is de grond ook verbeterd. Of ze wegnemen en wat kalk of kieseriet strooien lost dat ook op. Als ik een tuin had zou ik netels zeer waarderen en ze stockeren in de vriezer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn wandelingen stak ik soms bloemzaden in de grond naast die akkers. Meestal waar een grachtje of zo was.
Nooit heb ik er eentje zien bovenkomen echter. Volgens mij is dat kapotte grond van al dat gespuit. Er kruipt daar nooit geen insect ook. Dat is toch niet normaal?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 april 2023 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Groendak. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2023 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2023 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() K heb de laatste 2 dagen de netels van 60 are gemaaid met de bosmaaier. Volgende keer mag je ze komen plukken.
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ruim 30 are en geen sprietje gazon.. wel een heerlijke diversiteit aan bomen, struiken, planten, kruiden... en bijna het hele jaar door bloemen vol insecten.. afgelopen jaren meerdere bijensoorten zien rondzoemen, ben benieuwd of ik er dit jaar nog zoveel zal zien.. zodra ik wat meer tijd heb, installeer ik ook nog enkele bijenkasten. Nu, veel zal het niet helpen.. van de enige heilige drievuldigheid die er echt toe doet, is al lang geen sprake meer: een gezonde geest in een gezond lichaam in een gezonde omgeving. We beseffen veel te weinig dat deze planeet met alles erop en eraan een levend organisme is, dat wij daar deel van uitmaken en dat wij dus afhankelijk zijn van al het andere.. In symbiose leven met de natuur, dus.. maar zolang de mensheid zich gedraagt als een parasiterende kanker op deze planeet, zal het niet beteren. Nee, met veel handgeklap vernietigen en vervuilen wij onze omgeving om dan te staan jammeren dat kankers en andere mankementen toenemen.. A propos.. de netels in onze tuin hebben we manueel verwijderd door elke beetje wortel uit te graven.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet ik tegenspreken. In die zin: ze spuiten wellicht nog teveel, maar het is al veel verbeterd. Er is nog veel klein en iets groter leven op en rond onze velden, akkers en weiden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |