Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2023, 09:49   #40601
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Leg me eens heel eenvoudig uit hoe Rusland op lange termijn meer munitiecapaciteit zou kunnen hebben dan het hele Westen tesamen?
Rusland heeft nog steeds bondgenoten. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Oekraïne nooit kan winnen in deze. Zelfs al blijkt het lente-offensief successvol, dan gaan de Russen nog eens een half miljoen soldaten erbij smijten. Op lange termijn kan Oekraïne niet winnen want de Russen gaan nooit opgeven zonder de nieuwe gebieden te krijgen.

Hopen dat er een punt komt dat de Russen niet meer kunnen verder doen is wishful thinking imo.
Oud 4 mei 2023, 10:17   #40602
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zou er toch niet meer zo gerust op zijn moest ik Zelensky zijn. En al helemaal niet in zijn gezelschap willen vertoeven nu de leider van de Russische Veiligheidsraad publiekelijk heeft verklaard dat ze hem willen doden.
Het zal gedaan zijn met tripjes naar het Westen, een diepe bunker zonder daglicht wordt zjn lot vanaf nu. Een beetje zoals Hitler dus tijdens zijn laatste dagen in "der Untergang". Maar dan met cocaine in plaats van Crystal Meth.
kan je u één seconde inbeelden dat ook aan russische kant de informatie wordt gemanipuleerd:

eenvoudig voorbeeld:
je hebt een drone die 700km ver vliegt over Rusland ? realistisch of niet ?
die drone omzeilt alle defensie systeme van Rusland ? realistisch of niet ?
die drone wordt gestuurd vanuit UKR volgens RU en geeft zelfs een communicatie bidirectioneel ?? moet nogal een straffe zender op zitten ?? niet gedetecteerd ondanks al die stoorzenders die RU opstelt...
en komt zowaar terecht boven moskow en beeld u in het walhalla zelf ? realistisch of niet
en die drone crasht met een lichte lading op het kremlin

grappige is: die drone gelijkt dus op die iraanse drones...
tweede grappige is: die drone niet gedetecteerd wordt ondanks het geinstalleerde afweergeschut
derde grap is dat die drone een explosiefje had waarmee zelfs een trol op de mansardekamer waar duidelijk niemand vertoeft, nauwelijks een lichtflitsje in zijn ogen zou zien... laat staat is er eigenlijk iemand gewond..

en kijk de supergrap is dat Putain daar ergens in een atoombunker verscholen zit en dan gaat beweren dat er een aanslag was op zijn leven...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 10:19   #40603
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me eens heel eenvoudig uit hoe Rusland op lange termijn meer munitiecapaciteit zou kunnen hebben dan het hele Westen tesamen?
ze kunnen misschien 30% van hun BNP spenderen aan wapens
Oud 4 mei 2023, 10:31   #40604
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Rusland heeft nog steeds bondgenoten. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Oekraïne nooit kan winnen in deze. Zelfs al blijkt het lente-offensief successvol, dan gaan de Russen nog eens een half miljoen soldaten erbij smijten. Op lange termijn kan Oekraïne niet winnen want de Russen gaan nooit opgeven zonder de nieuwe gebieden te krijgen.

Hopen dat er een punt komt dat de Russen niet meer kunnen verder doen is wishful thinking imo.
Maar Rusland heeft één belangrijk nadeel in vergelijking met Oekraïne: zij zijn de aanvallende en niet de verdedigende partij.

Een land dat voor haar eigen voortbestaan vecht kan veel hogere verliezen slikken. Daar zijn heel veel voorbeelden van, zowel oude als heel recente. En Rusland kan er zelf van meespreken, ze hebben het mogen meemaken tijdens WOII.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 10:34   #40605
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze kunnen misschien 30% van hun BNP spenderen aan wapens
USA budget voor defensie: 800 miljard.

Totale BNP van Rusland: 1700 miljard.

Ze gaan dus de helft van hun BNP moeten spenderen aan wapens om op gelijke hoogte met de VS te komen.
Oud 4 mei 2023, 10:46   #40606
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want daar zijn ze niet toe in staat.

Waarom trouwens laten escaleren voor een overduidelijke false flag die louter moet dienen om een nieuwe mobilisatiegolf intern te kunnen verkopen?

Als het trouwens geen false flag is, is het trouwens nog pijnlijker voor Rusland. Dat zou betekenen dat ze zelfs centrum Moskou niet kunnen verdedigen.
Sommige militaire analysten doen zelfs geen moeite om hun cynisme te verbergen als ze die beelden becommentariëren. https://www.youtube.com/watch?v=aSsoaQpEyfg Een traagvliegende drone die 300 km ver geraakt in het best beveiligde stuk van het russische luchtruim (de corridor tussen oekraine en Moscou) is al extreem onwaarschijnlijk. Maar dat de luchtafweer er dan in lukt om die drone niet alleen netjes op camera te krijgen maar hem ook weet af te schieten als hij net een metertje boven de koepel van het Kremlin hangt ?

En dat allemaal net voor 9 mei...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 10:52   #40607
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sommige militaire analysten doen zelfs geen moeite om hun cynisme te verbergen als ze die beelden becommentariëren. https://www.youtube.com/watch?v=aSsoaQpEyfg Een traagvliegende drone die 300 km ver geraakt in het best beveiligde stuk van het russische luchtruim (de corridor tussen oekraine en Moscou) is al extreem onwaarschijnlijk. Maar dat de luchtafweer er dan in lukt om die drone niet alleen netjes op camera te krijgen maar hem ook weet af te schieten als hij net een metertje boven de koepel van het Kremlin hangt ?

En dat allemaal net voor 9 mei...
Ik snap dat niet. Dit moet toch zelfs voor de moderne Rus (waarmee ik bedoel: een stadsbewoner met internettoegang en dus niet één of andere clochard in Siberië) ook totaal ongeloofwaardig zijn?

Dan was de Rijksdagbrand toch veel beter uitgevoerd...

Laat toch gewoon één of andere "Oekraïner" ergens een gebouw in Moskou opblazen ofzo. Véél geloofwaardiger en je krijgt hetzelfde effect. Het is ook geen schaamte dat zoiets gebeurd. Geen enkel land kan zichzelf verdedigen tegen dergelijke acties.
Oud 4 mei 2023, 11:27   #40608
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap dat niet. Dit moet toch zelfs voor de moderne Rus (waarmee ik bedoel: een stadsbewoner met internettoegang en dus niet één of andere clochard in Siberië) ook totaal ongeloofwaardig zijn?

Dan was de Rijksdagbrand toch veel beter uitgevoerd...

Laat toch gewoon één of andere "Oekraïner" ergens een gebouw in Moskou opblazen ofzo. Véél geloofwaardiger en je krijgt hetzelfde effect. Het is ook geen schaamte dat zoiets gebeurd. Geen enkel land kan zichzelf verdedigen tegen dergelijke acties.
FSB is in het verleden nog al door de mand gevallen, toen hun reguliere politie een FSB team wist in te rekenen die explosieven mee hadden. Dat was toen er in rusland veel aan tsjetsjenen toegeschreven bomaanslagen waren. False flag, die kort daarna aanleiding gaf voor de 2e tsjetsjeense oorlog te starten. Het onderzoek tegen die FSB operatives is daarna in de doofpot gegaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/1999_R...tment_bombings

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 mei 2023 om 11:48.
Oud 4 mei 2023, 12:05   #40609
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Russisch ongedierte.
Ik ken nochtans een veel beter adres voor ongediertebestrijding.

Grot nr. 5
1860 Kandagar

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 12:20.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 12:11   #40610
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eén van de grootste roeptoeters in het begin van de oorlog, Kadyrov dus, lijkt wel van het toneel verdwenen te zijn ? Prigozhin zit om de paar dagen ellenlange speeches te geven over Bakhmut en hoe slecht het leger de Wagners helpt. Maar Kadyrov horen we totaal niet meer...
Verlaten de ratten het zinkende schip ?
Oud 4 mei 2023, 12:13   #40611
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je u één seconde inbeelden dat ook aan russische kant de informatie wordt gemanipuleerd:

eenvoudig voorbeeld:
je hebt een drone die 700km ver vliegt over Rusland ? realistisch of niet ?
die drone omzeilt alle defensie systeme van Rusland ? realistisch of niet ?
die drone wordt gestuurd vanuit UKR volgens RU en geeft zelfs een communicatie bidirectioneel ?? moet nogal een straffe zender op zitten ?? niet gedetecteerd ondanks al die stoorzenders die RU opstelt...
en komt zowaar terecht boven moskow en beeld u in het walhalla zelf ? realistisch of niet
en die drone crasht met een lichte lading op het kremlin

grappige is: die drone gelijkt dus op die iraanse drones...
tweede grappige is: die drone niet gedetecteerd wordt ondanks het geinstalleerde afweergeschut
derde grap is dat die drone een explosiefje had waarmee zelfs een trol op de mansardekamer waar duidelijk niemand vertoeft, nauwelijks een lichtflitsje in zijn ogen zou zien... laat staat is er eigenlijk iemand gewond..

en kijk de supergrap is dat Putain daar ergens in een atoombunker verscholen zit en dan gaat beweren dat er een aanslag was op zijn leven...
Ik kan hier ook een drone lanceren, en als die sterk genoeg is naar centrum Brussel laten vliegen om daar een opdracht uit te voeren. Zelfs een kind kan dat. Uiteraard iemand die in de regio Moskou woont, daar wonen genoeg Oekraïners, wel een paar 100000, het is niet uitgesloten dat daar een nazi-aanhanger tussenzit.

Met al zulke frivoliteiten, waar jouw Oekraïense vrienden mee begonnen zijn, zet je natuurlijk wel de lokale IS afdelingen in Molenbeek en co. aan het denken. Ik zou daar dus niet te veel reclame over maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 12:17.
Oud 4 mei 2023, 12:15   #40612
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eén van de grootste roeptoeters in het begin van de oorlog, Kadyrov dus, lijkt wel van het toneel verdwenen te zijn ? Prigozhin zit om de paar dagen ellenlange speeches te geven over Bakhmut en hoe slecht het leger de Wagners helpt. Maar Kadyrov horen we totaal niet meer...
Verlaten de ratten het zinkende schip ?
geeuw. Poetin is verdwenen, Poetin is zwaar ziek, Kadyrov is zwaar ziek, Kadyrov is dood, Progozhin en Poetin hebben ruzie, de berichtgeving in de westerse media lijkt wel een deel roddelwijven bij de kapper, nog lager niveau dan Dag Allemaal, die hun roddels toch nog ergens op baseren.
Ze lijken het allemaal wel erg fascinerend te vinden. Zoals Trump al lang weet, slechte reclame is ook reclame.
Bij veel Belgen van Arabische, Afrikaanse, etc. origine werkt het juist omgekeerd. "Die klootzakken vinden de Russen de slechteriken, dan zullen het wel goeie zijn". Vooral bij de Afrikaanse en arabische gemeenschap in Frankrijk lijkt dit zo te zijn, door de Wagner acties tegen de gehate Fransen in bvb. Mali en Centraal-Afrikaanse republiek.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 12:23.
Oud 4 mei 2023, 12:17   #40613
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geeuw. Poetin is verdwenen, Poetin is zwaar ziek, Kadyrov is zwaar ziek, Kadyrov is dood, Progozhin en Poetin hebben ruzie, de berichtgeving in de westerse media lijkt wel een deel roddelwijven bij de kapper, nog lager niveau dan Dag Allemaal, die hun roddels toch nog ergens op baseren.
Terwijl we allemaal weten dat Kadyrov gewoon thuis bij vrouw en kinderen zit:

Oud 4 mei 2023, 12:19   #40614
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee, dit waren allemaal militaire doelwitten.
Kijk, daarvoor heb je dus onderzoek.

- Journalisten doen hier onafhankelijk onderzoek op, en komen tot andere conclusies, inclusief beelden, waarbij zelfs speeltuintjes gebombardeerd worden.
- Ik heb zelf met honderden vluchtelingen gesproken, die zeiden ook het tegendeel. Heel aangrijpend vond ik een filmpje dat iemand op haar gsm toonde. Een tank rolde een woonwijk binnen, begon wat rondjes te rijden en schoot opeens op het appartementsgebouw tegenover haar appartement.
- Mijn kennissen in Kherson vertellen me ook, huizen gebombardeerd, het trolley bus gebouw, ze richten gewoon op civiele doelen. In december werd er niet ver van hun appartement nog met fosfor op woonhuizen gebombardeerd. Met nieuwjaar, exact op 12u werd het hospitaal en de universiteit daar gebombardeerd.

Nu, ik ben er zeker van dat u persoonlijk een speelpleintje wel als militair doelwit zal beschouwen, een 3-jarige zou er eens met zijn speelgoed autootje over de teen van een Orc kunnen rijden, maar als je al dat bewijs ziet, hoe kan je dat dan nog weerleggen?

Meer nog: een mede-forumgebruiker nodigde u al meerdere malen uit om eens mee een vluchtelingencentrum te bezoeken zodat u zelf de verhalen kan horen, maar dat durft u totaal niet, dat zegt ook al wel genoeg, niet?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 12:48   #40615
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan hier ook een drone lanceren, en als die sterk genoeg is naar centrum Brussel laten vliegen om daar een opdracht uit te voeren. Zelfs een kind kan dat. Uiteraard iemand die in de regio Moskou woont, daar wonen genoeg Oekraïners, wel een paar 100000, het is niet uitgesloten dat daar een nazi-aanhanger tussenzit.

Met al zulke frivoliteiten, waar jouw Oekraïense vrienden mee begonnen zijn, zet je natuurlijk wel de lokale IS afdelingen in Molenbeek en co. aan het denken. Ik zou daar dus niet te veel reclame over maken.
van mij mogen ze eentje sturen naar westraat en omgeving, die angstcultuur kan de kliek politiekers weer als kippe nzonder kop zitten kakelen en de indruk geven dat ze de wereld gaan redden met camerashilden en andere troep
Oud 4 mei 2023, 13:31   #40616
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl we allemaal weten dat Kadyrov gewoon thuis bij vrouw en kinderen zit:

Ah ja hij is een moslim en noemt Ahmed, dus het zal wel een geitenneiker zijn...
Goedkoop en plat racisme, maar had van U niet anders verwacht.
Oud 4 mei 2023, 13:42   #40617
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Kijk, daarvoor heb je dus onderzoek.

- Journalisten doen hier onafhankelijk onderzoek op, en komen tot andere conclusies, inclusief beelden, waarbij zelfs speeltuintjes gebombardeerd worden.
- Ik heb zelf met honderden vluchtelingen gesproken, die zeiden ook het tegendeel. Heel aangrijpend vond ik een filmpje dat iemand op haar gsm toonde. Een tank rolde een woonwijk binnen, begon wat rondjes te rijden en schoot opeens op het appartementsgebouw tegenover haar appartement.
- Mijn kennissen in Kherson vertellen me ook, huizen gebombardeerd, het trolley bus gebouw, ze richten gewoon op civiele doelen. In december werd er niet ver van hun appartement nog met fosfor op woonhuizen gebombardeerd. Met nieuwjaar, exact op 12u werd het hospitaal en de universiteit daar gebombardeerd.

Nu, ik ben er zeker van dat u persoonlijk een speelpleintje wel als militair doelwit zal beschouwen, een 3-jarige zou er eens met zijn speelgoed autootje over de teen van een Orc kunnen rijden, maar als je al dat bewijs ziet, hoe kan je dat dan nog weerleggen?

Meer nog: een mede-forumgebruiker nodigde u al meerdere malen uit om eens mee een vluchtelingencentrum te bezoeken zodat u zelf de verhalen kan horen, maar dat durft u totaal niet, dat zegt ook al wel genoeg, niet?
U bedoelt propagandisten, sorry journalisten, van de Oekraiense pravda en CNN?
En hoeveel de "fact finding missions" waard zijn kun je hierboven lezen.
Niet gebaseerd op Russische propaganda, maar op documenten vrijgegeven op wikileaks. Om een of andere bizarre reden heeft dit onze "vrije kwaliteitspers" niet gehaald...
"Mijn kenissen in Kherson". De overgrote meerderheid verliet de stad eind vorig jaar, nu wonen er voornamelijk Oekraiense militairen. En ha, die mogen de volle laag krijgen inclusief alles wat ook het Westen uit de kast haalde in Irak, Libie, etc.
AI heeft in hun rapport duidelijk aangegeven dat de Kiev troepen vanuit scholen, hospitaals, etc. de Russen beschieten. Bespaar me uw zielige huilie huilie verhaaltjes over boze Russen die kindjes als ontbijt eten. De mayonaise pakt niet meer, ook niet bij het grote publiek.
Tijdens heel deze oorlog vielen volgens de VN veel minder burgerslachtoffers dan bvb. tijdens de westerse agressie tegen Irak.
U reageerde niet op mn artikel over Douma waar de "kindermoordenaar" Assad chemische wapens tegen burgers zou ingezet hebben. Inclusief heel zielige beelden van op het eerste zicht dode of zieke kindjes. Blijkt uit gelekte documenten op wikileaks dat het Westen bewust de verslagen daarover manipuleerde, om verwarring te scheppen, want de VN onderzoekers vonden uiteraard geen spoor van chemische wapens, gewoon westerse leugens. Als ze daartoe in staat zijn zijn ze ook in staat om te liegen over Oekraine.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 13:46.
Oud 4 mei 2023, 13:49   #40618
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van mij mogen ze eentje sturen naar westraat en omgeving, die angstcultuur kan de kliek politiekers weer als kippe nzonder kop zitten kakelen en de indruk geven dat ze de wereld gaan redden met camerashilden en andere troep
Wel je brengt uw IS vrienden nu wel op ideeen.
Oud 4 mei 2023, 14:02   #40619
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U bedoelt propagandisten, sorry journalisten, van de Oekraiense pravda en CNN?
Rusland laat geen journalisten toe in hun gebied. Daarentegen kan andere media wel in Oekraine opereren.

Citaat:
"Mijn kenissen in Kherson". De overgrote meerderheid verliet de stad eind vorig jaar, nu wonen er voornamelijk Oekraiense militairen. En ha, die mogen de volle laag krijgen inclusief alles wat ook het Westen uit de kast haalde in Irak, Libie, etc.
Nee, het zijn 2 dames, een op echt oudere leeftijd, een van middelbare leeftijd. Ze wonen niet in het bezette stuk.

Citaat:
U reageerde niet op mn artikel over Douma waar de "kindermoordenaar" Assad chemische wapens tegen burgers zou ingezet hebben. Inclusief heel zielige beelden van op het eerste zicht dode of zieke kindjes.
Het gaat hier niet over Syrie, en voor zover ik weet ligt Syrie niet in Rusland, noch in Oekraine.

En u reageerde ook niet op de verhalen van de vele vluchtelingen. Zoals al meermaals aangehaald, u doet in uw broek om eens echt met vluchtelingen te praten. Nu, begrijpelijk natuurlijk. Als u met verhalen zoals de uwe aankomt in een centrum waar mensen wonen waar hun huizen, hun familie en vrienden zijn gebombardeerd, dan vrees ik dat het wel eens onprettig zou kunnen worden...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 14:19   #40620
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja hij is een moslim en noemt Ahmed, dus het zal wel een geitenneiker zijn...
Nee, hij is een vuil stuk stront. Leider van een doodseskader, enorme homohater, grote mond over Oekraïne maar zelf een laffe hond, kinderontvoerder..

Dat is waarom ik graag met hem lach.

En heet hij Ahmed? Ik dacht dat het Ramzan was.

Citaat:
Goedkoop en plat racisme, maar had van U niet anders verwacht.
Dat ga je me toch eens moeten uitleggen. Het zou me namelijk verbazen moest je veel racistische posts van mij kunnen terugvinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be