Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2023, 14:14   #621
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar
1. Mc dat is toch de universele afkorting van Mac.
Dat is dan weer zo een verdoken publiciteit voor Apple he.

Met uwen emsie-intosh.

Eerlijk gezegd, het komt een beetje belachelijk over om met mensen hun uitspraak te lachen, maar je mag ook geen te gesofistikeerd gehalte van politici verwachten op dat vlak, natuurlijk. Mochten het bekwame mensen zijn, ze zaten daar niet he.

Citaat:
2. Als je minimaal naar het politieke en economische nieuws luistert dan zal je de naam McKinsey toch wel eens tegengekomen zijn. Zeker als je interventies over McKinsey wil houden.
De meest prestigieuze Franse school voor top ambtenaren en politici, namelijk de ENA (école nationale d'administration) gaat er prat op dat om politieke en administratieve beslissingen te nemen, men helemaal geen domeinkennis moet hebben, dat werkt zelfs, volgens hen, nadelig. Hoe minder men van een onderwerp afweet, hoe beter men daar top beslissingen kan over nemen, men moet gewoon maar een goeie administrateur-politicus zijn die nergens iets van af weet maar enorm pretentieus is.

Als dusdanig zou ik zeggen dat we perfect te maken hebben met een veelbelovend bestuurspersoon.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 14:28   #622
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20230516_96915217

Deze belangenvermenging tussen Bpost en Emsie Kensie loopt uit de hand.
Nathalie Dewulf verdient meer onze aandacht.

Wat denkt u?

Edit: maar nu serieus, zo’n idioten zitten nu in de Kamer.
Heeft u uw lievelingetjes seniele Biden en madame Kamala Harris al horen 'speechen'? En dat zou dan de top zijn in de VS. Daar zwijgt u natuurlijk over.

Dit hoort in K&K.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 mei 2023 om 14:32.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 14:34   #623
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat ik denk?

Ik wil geen parlement dat alleen maar uit juristen, artsen en ingenieurs zou bestaan.
Mensen als Kittir, Stevaert en andere, qua opleidingsniveau, mogen en moeten ook kunnen verkozen worden.

De belangrijkste flater is eigenlijk begaan door de parlementaire medewerken van ons vb-madammeke. Die wordt verondersteld haar te behoeden voor dergelijke flaters. En haar partij, in mijn ogen, moet haar ook ondersteunen. Zowel bij de keuze van een goede parlementaire medewerker, als bij de voorbereiding van dergelijke interventies.

Verder zal de lijst van grappige versprekingen, die al lang is, nog langer worden.

Luc Appermont had het ooit eens over iets met "Poets..." Terwijl het over een vereniging of zoiets was van dichters, maar dan in het Engels.
Kent er iemand nog zo'n goeie?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 14:41   #624
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan weer zo een verdoken publiciteit voor Apple he.

Met uwen emsie-intosh.

Eerlijk gezegd, het komt een beetje belachelijk over om met mensen hun uitspraak te lachen, maar je mag ook geen te gesofistikeerd gehalte van politici verwachten op dat vlak, natuurlijk. Mochten het bekwame mensen zijn, ze zaten daar niet he.

...
Sorry patrick, dat is geen kwestie van ‘uitspraak’, dat is gewoon niet weten waarover je het hebt. Ze zit daar gewoon een briefje af te lezen dat door iemand anders geschreven is.
Moest ze ooit zelf research naar McKinsey gedaan hebben zou ze zeer goed weten hoe dat uitgesproken wordt.
Oud 17 mei 2023, 14:43   #625
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry patrick, dat is geen kwestie van ‘uitspraak’, dat is gewoon niet weten waarover je het hebt.
Dat is precies wat van haar een goede politica maakt.
Iemand die wel weet waarover hij/zij praat zou beter een nuttige job doen he. Dus is het ideale dat we politici hebben die niet weten waarover ze praten, wat trouwens al veel langer dan vandaag het geval is. Hier was het enkel een uitspraak die dat verraadde, maar had ze het juist uitgesproken, dat zou niks veranderd hebben he.
Oud 17 mei 2023, 14:44   #626
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik denk?

Ik wil geen parlement dat alleen maar uit juristen, artsen en ingenieurs zou bestaan.
Uiteraard. Het zou zonde zijn, die mensen kunnen elders nuttige zaken doen. Enfin, slechte juristen, mislukte artsen en onbekwame ingenieurs mogen uiteraard wel in 't parlement. Want anders maken die brokken he.
Oud 17 mei 2023, 16:00   #627
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik ook niet, wat niet belet dat die linken werken zonder account. Alsof Calvo's zeer geslaagd optreden enkel maar op Facebook te zien was. Nep-excuus dus.
Hier is hij ook te bewonderen .

https://www.youtube.com/watch?v=qMuIa72M7ro
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 16:13   #628
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik denk?

Mensen als Kittir, Stevaert en andere, qua opleidingsniveau, mogen en moeten ook kunnen verkozen worden.

De belangrijkste flater is eigenlijk begaan door de parlementaire medewerken van ons vb-madammeke. Die wordt verondersteld haar te behoeden voor dergelijke flaters. En haar partij, in mijn ogen, moet haar ook ondersteunen. Zowel bij de keuze van een goede parlementaire medewerker, als bij de voorbereiding van dergelijke interventies.

Verder zal de lijst van grappige versprekingen, die al lang is, nog langer worden.

Luc Appermont had het ooit eens over iets met "Poets..." Terwijl het over een vereniging of zoiets was van dichters, maar dan in het Engels.
Steve Stevaert zou ik daar niet bijrekenen. Die heeft hogeschoolstudies gedaan en is zelfs docent geweest. En dat imago van ‘cafébaas’ heeft hij zichzelf aangemeten. In werkelijkheid was hij vastgoedmakelaar in cafés.

Kitir is dan weer het voorbeeld van het Peter Principle. Die heeft goed werk geleverd als Kamerlid maar een kabinet leiden was duidelijk te hoog gegrepen. En dat is geen schande, ik en vele anderen zou daar ook niet goed in zijn.

En ja hier is het VB duidelijk tekort geschoten in de begeleiding. Ik zou toch tenminste verwachten dat iemand samen met haar die tekst eens (vocaal):zou doornemen, dat was deze katastrofe nooit gebeurd. Maar het VB investeert blijkbaar liever in vastgoed dan in bekwame medewerkers/studiedienst.
Oud 17 mei 2023, 16:45   #629
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik denk?

Opleidingsniveau is niet zo relevant. Het is enkel een eerste indicatie van basisintelligentie. Maar het betekent natuurlijk niet dat je intelligent bent als je een diploma hebt. Kijk maar naar Decroo. Het betekent ook niet dat je dom bent als je geen diploma hebt, kijk maar naar pakweg marc zuckerberg
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 mei 2023 om 16:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 17:19   #630
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Erg he, iemand die gewerkt heeft in het parlement. Had ze er haar hele carrière als délégué rondgelopen en netjes alle vakbondsvorming gevolgd dan mocht ze minister van ontwikkelingssamenwerking worden maar nu ... ooo ze spreekt mac als em c uit ... ik ben hoernalist bij Belga en dit is mijn niveau ...

K&K
Misschien minder K&K als u wil toegeven.
Het is het bewijs dat eens voorbij de kreten "makakken buiten" en "Vlaemen eerst" bij het VB nauwelijks mensen te vinden zijn die serieus kunnen meepraten over politieke items.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 17:23   #631
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Toen hij in 2010 uit het "bedrijfsleven" stapte had het bedrijf waar hij mede eigenaar van was een negatief eigen vermogen. Ze stapelden de verliezen op. In de jaren na zijn uitstap is dat dan geleidelijk aan beter geworden. De dag van vandaag is het een gezond bedrijf. Zijn medevennoten hebben dus net op tijd Alexandertje buiten gekregen.

In 2015 heeft hij dan definitief zijn eigen managementvennootschap opgedoekt ook. Op dat moment met een balanstotaal van welgetaald nul euro en een te vereffenen passief van 7500 euro.

Dus ook in de privé liep alles wat hij deed met een serieuze sisser af. En nu is zo een stuk onbenul verantwoordelijk voor ons land. We zien het aan de cijfers...
Onze opdracht is dus den Dweil buitenwerken!
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 17:25   #632
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In de privé verdien je veel meer. Het enige probleem is dat er teveel zijn om te betalen. Het is dus beter om de federale kamer en senaat af te schaffen en het vrijgekomen geld te investeren in betere mensen in het overblijvende parlement.
In de privé schrijf je je vlug Stratemans als je niet rendeert!
Oud 17 mei 2023, 17:25   #633
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie de pakjesafdeling die,in mijn geval toch,goed tot uitstekend werk aflevert...Dat zijn de logistieke en technische mensen die dat voor mekaar krijgen.....Dit is iets waar,voor zover ik begrijp,geen staatsgeld in betrokken is.

Over de krantenbedeling en wat nog rest van de geadresseerde post echter,waar ze WEL staatsgeld voor krijgen,kunnen wel twijfels geuit worden....

En toch bekruipt me een onaangenaam gevoel dat de toplagen van BPost een probleem zijn....er lopen er daar rond met andere belangen.....En wat die beheerrraad eigenlijk doet..........wie weet het?

Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2023 om 17:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 17:26   #634
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als ge zo geïnteresseerd zijt in de miserabele kwaliteit van Kamerleden, waar was uw kritiek op Calvo's idioot initiatief inzake salariswagens dan ???

https://www.facebook.com/nieuwvlaams.../?locale=nl_NL
Dat blijft lachen geblazen hé.
Oud 17 mei 2023, 18:20   #635
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Onze opdracht is dus den Dweil buitenwerken!
Na Decroo komt er een nieuwe Premier die er is voor de mensen i.p.v. voor de patroons.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 18:48   #636
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Na Decroo komt er een nieuwe Premier die er is voor de mensen i.p.v. voor de patroons.
Denk je dat de staatsschuld naar stratosferische hoogtes brengen in het belang van "de mensen" is? Vraag anders eens in Griekenland hoe goed de mensen het daar wel niet hadden na 2008
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 mei 2023 om 18:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 18:54   #637
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is het bewijs dat eens voorbij de kreten "makakken buiten" en "Vlaemen eerst" bij het VB nauwelijks mensen te vinden zijn die serieus kunnen meepraten over politieke items.
Het probleem is dat we een grote kaste politici hebben die ZELFS DAT niet eens in orde heeft Dan heeft de rest geen belang meer he, als zelfs de basis principes er niet zijn.

Bezie het zo: er zijn er die, behalve de kreten "de wereld is rond" en "de aarde draait rond de zon" weinig competente mensen hebben. Dat al die andere sofisten veel gecultiveerder zitten te lullen over de platte aarde in het centrum van het universum, is bijzaak he.
Oud 17 mei 2023, 18:56   #638
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Niet dat ik in die mogelijkheid geloof, maar het zou ooit wel eens mogen gebeuren, ja.

Ik heb er al een flink aantal zien komen & gaan, maar ik heb er nog geen één gekend die er niet in de éérste (en tegelijk laatste) plaats voor zichzelf en 'de vrienden' was.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 19:07   #639
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik dacht dat we met Guy Chocomousse een absoluut dieptepunt bereikt hadden op de evolutionaire ladder naar beneden.

Maar het kan dus 'beter' !
Citaat:
Had ze er haar hele carrière als délégué rondgelopen en netjes alle vakbondsvorming gevolgd dan mocht ze minister van ontwikkelingssamenwerking worden maar nu ...
Vlad maakt een denkfout, en geen kleintje. Een délégué van de vakbond die zich zou outen als Blokker vliegt per direct met haar pruim op straat. De idee alleen al dat een Blokster zou minister worden is een perverse en sadistische grap.

Het Blok heeft 0 Vlaamse schepenen, 0 Waalse schepenen (ja ja, VB komt op in alle Waalse kieskringen) 0 vlaamse ministers, 0 federale ministers, 0 député's, niets. Om de goeie reden dat heel het politiek milieu moet kotsen van die partij.

Het mag dan al vermakelijk zijn dat ze tekstjes schrijven voor hun hersenloos politiek personeel om af te lezen in het parlement om te doen alsof ze enig nut & relevantie hebben, maar zowel de casting is fout, de capaciteiten zijn er niet en de begeleiding is blijkbaar onbestaande. En dan krijg je zulke pareltjes van billenkletsers.

Benieuwd of we die ooit nog terug gaan zien.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 19:16   #640
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Het Blok heeft 0 Vlaamse schepenen, 0 Waalse schepenen (ja ja, VB komt op in alle Waalse kieskringen) 0 vlaamse ministers, 0 federale ministers, 0 député's, niets. Om de goeie reden dat heel het politiek milieu moet kotsen van die partij.
Absoluut. Het is onmogelijk om binnen de kaste van "wij willen meer makakken" een VB-er op te nemen. Het zou aangeven dat er een barst zou zitten in het dogma van meer makak. ZELFS mocht die VB-er bereid zijn om een N-VAtje te doen en dus zelf ook lippendienst te bewijzen aan meer makak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2023 om 19:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be