Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2023, 16:59   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard Meningsdelicten lijken zwaarder te worden beschouwd/bestraft dan gewelddelicten

Twee berichten van de afgelopen 24 uur: een man die met geweld een vrouw overviel in Oudenaarde loopt quasi direct na arrestatie alweer vrij rond. Enkele mannen die tijdens een voetbalmatch in Spanje racistische zaken riepen naar een voetballer, worden met veel machtsvertoon gearresteerd.

Ik weet het: het betreft twee verschillende landen, en ik wil racisme hier absoluut niet gaan goedpraten, ook die idiote supporters moeten een gepaste straf krijgen (boete, taakstraf). Toch komt het me voor dat meningsmisdrijven, zoals racisme er één is; zwaarder worden bestraft als diefstal. Gezien de overvaller een verslaafde was, die geweld niet schuwde, lijkt hij me toch wel een groter gevaar voor de maatschappij dan een paar idioten die racistische slogans roepen in een stadion.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Oudenaarde -De dag nadat Wendy Dhondt (34) aan de Batopin-bankautomaat in Oudenaarde werd beroofd, liep ze haar overvaller in het stadscentrum weer tegen het lijf. Haar belager, die op 15 juni in snelrechtprocedure voor de strafrechter moet verschijnen, werd na zijn arrestatie vrijgelaten.(...)

Naast mij stond een man aan een automaat, maar ik zag geen kwaad in hem”, vertelt ze. “Maar toen ik een storting wilde doen, een bedrag van 200 euro, duwde hij mij weg en greep het geld. (...) Nadat ik het geld uit zijn handen had gerukt, probeerde hij nog mijn handtas te pakken.

(...) Een pluim voor de politie, die hem iets later kon arresteren.” (lees verder onder de foto)

De overvaller werd na zijn arrestatie opnieuw vrijgelaten. (...)
EN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AP News
Racial abuse against Vinicius Júnior brings arrests and partial closure of Valencia stadium

MADRID (AP) — Spanish police took action Tuesday after the latest case of abuse against Vinicius Júnior, arresting seven people accused of racially insulting the Real Madrid player.(...)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 mei 2023 om 17:04.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 17:40   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dat is altijd zo geweest in totalitaire maatschappijen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 17:52   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.611
Standaard

Enkel racisme tegenover zogenaamde 'zwakkeren' die door die houding verder 'geïnfantiliseerd' worden, merk ik. Racisme tegen blanken mag gewoon.

Laatst in de VS een verhaal van een zwangere blanke vrouw die bijna haar werk verloren heeft via doxxing, terwijl ze eigenlijk het slachtoffer was wiens e-fiets afgepakt werd door vijf jonge zwarte kerels. De headlines waren meteen "white weaponized tears".

Het grootste uitschot van de wereld zijn toch o.a. dat soort journaille. Benieuwd wanneer de volgende rassenrel is.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 05:42   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Enkel racisme tegenover zogenaamde 'zwakkeren' die door die houding verder 'geïnfantiliseerd' worden, merk ik. Racisme tegen blanken mag gewoon.
Het is de cultus van de losers he. Je moet je als slachtoffer kunnen profileren als groep, en dan mag alles. Dat is begonnen met de Joden via de holocaust he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 06:35   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is altijd zo geweest in totalitaire maatschappijen he.
Inderdaad, de misdadigers worden opzettelijk losgelaten zodat men mensen met een ruggengraat kan identificeren en straffen.

Gelijk Jordan Neely in New York.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be