Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2023, 06:40   #2641
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Undercover journalist krijgt een BlackRock recuiter aan de praat over waarom BlackRock niet wil dat de oorlog stopt.... "It's good for business"

En andere onthullingen zoals de prijs van een parlementslid ("they are cheap"). Maar geen nood. Het grote publiek snapt er toch niets van, wordt gezegd.

https://vk.com/wall450368010_44819

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juni 2023 om 06:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 15:36   #2642
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

23ste juni 23 en de EU heeft haar 11de sanctiepakket goegekeurd...

Deze pakketten volgen elkaar snel op,want het is nu vooral de bedoeling de lijsten met gesanctioneerde entiteiten en personen uit te breiden en ,naarmate informatie van het slagveld binnenkomt steeds meer "dual use" componenten ook moeilijker verhandelbaar maken middels EU partners.....En er komen snel uitwijkingsmaneuvers die dan weer ongedaan moeten gemaakt worden....

Er is een gedetailleerde pdf downloadbaar...

https://ec.europa.eu/commission/pres.../en/ip_23_3429

Beetje bij beetje worden ook de Russische olien en gassen van onze markt verwijderd...Ze kunnen al niet meer verkopen aan aan prijzen die ZIJ zeggen,in munten die ZIJ willen,en het wordt steeds minder....naar hun directe buren,hun grootste en rijkste voormalige markt....wat gaan de oligarchen,goeie vrienden van Wladimir (anders lagen ze al uit een venster van het 10de) blij zijn...

Vele handelsfirma's (ja,ook West-Europese) gaan SNEL hun leven mogen beteren.

Het is nodig natuurlijk....
Om onze handelaarkes te beletten dat ze plotsklaps bestellingen van ganse paletten microcontrollers en servo's en zo naar Armenie en Kirgystan en zo konden verkopen....allee kom zeg.....
Kijk,dat de Russen van alles proberen is maar normaal en te verwachten....
Perverten die tussen ons leven PROFITEREN ervan,laat ons geen illusies hebben.Helaas voor hen wrijven de UKR's constant de reststukken van missielen,met RECENTE gesanctioneerde onderdelen,onder onze neus......

EN ook het transporteren van goederen doorheen Rusland richting de EU wordt zowat afgebouwd...het gaf te veel mogelijkheden aan de Russen werd gevreesd....

Op naar pakket 12.....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juni 2023 om 15:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 17:54   #2643
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Als je dat te hardop zegt wordt uw micro afgesloten, niet omdat het niet waar zou zijn maar omdat men niet graag geconfronteerd wordt met de eigen misdaden.

Mick Wallace, Europees parlementslid Ierland:

Citaat:
Ukraine has suffered devastating damage. Cities and towns that stood for centuries no longer exist. We must recognize that these cities, towns and adjacent lands were stolen a long time ago by local oligarchs colluding with global financial capital. This theft accelerated with the outbreak of war in 2014. The pro-Western government opened wide the door to massive structural adjustment and privatization programs led by the European Bank for Reconstruction and Development, the IMF, and the World Bank. Zelenski used the current military conflict to concentrate power and accelerate the sale to corporations on the cheap. He banned opposition parties who opposed highly unpopular legislative amendments that would tighten the sale of land to foreign investors. More than three million hectares of farmland now belong to companies based in Western offshore zones. Ukraine's mineral reserves alone are estimated at more than $12 trillion.
Oud 28 juni 2023, 18:29   #2644
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Naam: IMG_20230628_192407.jpg
Bekeken: 260
Grootte: 113,7 KB

Totaal te verwachten. De sukkels mogen niet eens hardop zeggen wie hen Nord Stream heeft afgenomen. Wel, wees dan kolonie. Laat u uw industrie maar afnemen. Als ge u hult in zelfbedrog verdient ge niet beter.

Dit zegt mijn teleurgestelde ik.

Uiteraard is dit een tragische evolutie met een Europa op weg naar een dictatuur en verarming. Het was niet nodig geweest.

Het verschil tussen outflow en inflow van investeringen is 132 miljard dollar in Duitsland in 2022.

Je krijgt gewoon geen geld meer vast voor investeringen in Europa, tenzij je je naar de VS richt. Nog nooit was de VS vontrole over Europa zo groot dan nu.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2023 om 18:36.
Oud 28 juni 2023, 19:09   #2645
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bijlage 118028

Totaal te verwachten. De sukkels mogen niet eens hardop zeggen wie hen Nord Stream heeft afgenomen. Wel, wees dan kolonie. Laat u uw industrie maar afnemen. Als ge u hult in zelfbedrog verdient ge niet beter.

Dit zegt mijn teleurgestelde ik.

Uiteraard is dit een tragische evolutie met een Europa op weg naar een dictatuur en verarming. Het was niet nodig geweest.

Het verschil tussen outflow en inflow van investeringen is 132 miljard dollar in Duitsland in 2022.

Je krijgt gewoon geen geld meer vast voor investeringen in Europa, tenzij je je naar de VS richt. Nog nooit was de VS vontrole over Europa zo groot dan nu.
Waar kan ik die data ergens vinden?...

Ik dacht ook dat de international investment position van Duitsland al jaren een positief saldo heeft (2000MJ€ of zo?). Misschien is die 132Mj€ dan een verschil?

Misschien spreken we over iets verschillend...
Oud 28 juni 2023, 19:31   #2646
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waar kan ik die data ergens vinden?...

Ik dacht ook dat de international investment position van Duitsland al jaren een positief saldo heeft (2000MJ€ of zo?). Misschien is die 132Mj€ dan een verschil?

Misschien spreken we over iets verschillend...
ik denk zoiets

https://tradingeconomics.com/belgium...er%20of%202022.

https://tradingeconomics.com/germany/capital-flows
https://tradingeconomics.com/germany...ect-investment
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2023, 19:44   #2647
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

aja, dat kan. Monthly data wel. Ik zie die 132 wel niet, dus ik vraag me af wat dat dan is...
Oud 29 juni 2023, 08:12   #2648
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aja, dat kan. Monthly data wel. Ik zie die 132 wel niet, dus ik vraag me af wat dat dan is...
2 seconden zoekwerk.

https://app.handelsblatt.com/politik.../29225468.html

"2022 flossen 132 Milliarden US-Dollar mehr Direktinvestitionen ab, als in Deutschland investiert wurden. Unter 46 Staaten war das der stärkste Abfluss."

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2023 om 08:14.
Oud 29 juni 2023, 08:13   #2649
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Undercover journalist krijgt een BlackRock recuiter aan de praat over waarom BlackRock niet wil dat de oorlog stopt.... "It's good for business"

En andere onthullingen zoals de prijs van een parlementslid ("they are cheap"). Maar geen nood. Het grote publiek snapt er toch niets van, wordt gezegd.

https://vk.com/wall450368010_44819
Ah, dan is het simpel hé.

Rusland kan zich dan eenvoudigweg volledig terugtrekken uit UA en ons zo 'schade' toebrengen.

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 08:16   #2650
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ah, dan is het simpel hé.

Rusland kan zich dan eenvoudigweg volledig terugtrekken uit UA en ons zo 'schade' toebrengen.

"Ons"? Denkt ge nu echt dat Europa en de VS hier gelijklopende belangen hebben? Blijkbaar. Een dekolonisering van the mind dringt zich op.
Oud 29 juni 2023, 13:45   #2651
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor moest de link naar het handelsblatt niet zichtbaar zijn, RT herhaalt met graagte hoe de Duitsers zich hier in eigen voet aan het schieten zijn.

Citaat:
Germany reports record capital flight
Growing outflows could lead to the de-industrialization of the Eurozone’s economic engine, according to a study

Foreign companies held back on investments in Germany last year while billions flowed out of the country, the German Economic Institute (IW) reported on Wednesday.

According to IW calculations, around €125 billion ($132 billion) more direct investment flowed out of the EU’s largest economy in 2022 than was invested in the country from abroad, representing “the highest net outflows ever recorded in Germany.”

Nearly 70% of the money from German companies flowed into other European states, the report shows.
“The numbers are alarming: in the worst case, this is the beginning of de-industrialization,” the institute warned.

The IW said the negative trend started before the Covid-19 pandemic, with the situation worsening as a result of the EU’s energy crisis.

According to the report, a shortage of skilled workers has placed an enormous burden on German companies. In addition, investment programs such as the Inflation Reduction Act in the United States “made investments outside of Germany more attractive.”
READ MORE: Germany’s recession will get worse – survey

“Investment conditions in Germany have recently deteriorated once again due to high energy prices and the increasing shortage of skilled workers,” IW economist Christian Rusche said, pointing to high corporate taxes, rampant bureaucracy, and ailing infrastructure. “For Germany to once again become the top address for foreign investment in the future, the German government urgently needs to take countermeasures.”
Oud 29 juni 2023, 14:48   #2652
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Investoren flüchten im Rekordtempo aus Deutschland
Oud 29 juni 2023, 22:06   #2653
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Der Deutsche Hans-Peter Moser ist neuer Generaldirektor der Autofabrik Moskvich

Das Auto ist chinesisch, der Direktor ist deutsch. Die Marke ist russisch. Und das im ehemaligen Renault-Werk in Moskau.
https://t.me/neuesausrussland/14927

Dank het Biden regime en de Vollidiote Europese vazal politici maar om Europese bedrijven weg te halen uit Rusland.
Oud 30 juni 2023, 00:11   #2654
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wat perspectief hierbij.

https://austrianchina.substack.com/p...dwide-economic
Oud 30 juni 2023, 09:25   #2655
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Douglas Macgregor evolueert Duitsland naar een depressie, minstens een diepe recessie.

Omdat heel ons economisch model gebaseerd is op goedkope energie.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 juni 2023 om 09:25.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 09:54   #2656
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Volgens Douglas Macgregor evolueert Duitsland naar een depressie, minstens een diepe recessie.

Uit iedere economische crisis groeit er weer een nieuwe kracht ,
zoals nu voor Duitsland de omschakeling van afhankelijkheid van Rusland naar nieuwe partners.
Over een paar jaar draait de motor van Duitsland weer als een tierelier en dan zonder Rusland.

Laatst gewijzigd door cato : 30 juni 2023 om 09:55.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 13:28   #2657
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor moest de link naar het handelsblatt niet zichtbaar zijn, RT herhaalt met graagte hoe de Duitsers zich hier in eigen voet aan het schieten zijn.
Ja, Handelsblatt had ik wel gevonden. Ik bedoelde de originele bron. Blijkt dus dit te zijn German Economic Institute (IW) https://www.iwkoeln.de/en/ (een denktank?)

Op hun website vind ik de publicatie niet.

Ik vraag het specifiek, omdat voor zover ik weet de net FDI in Duitsland traditioneel net positief is, zeker sinds begin 2000 (zie: https://data.worldbank.org/indicator...S?locations=DE of https://www.bundesbank.de/en/press/p...21-2022-903736)

Maar, ik heb de originele bron intussen gevonden denk ik:
https://www.bundesbank.de/en/press/p...21-2022-903736

"
FDI flows remained robust in 2022, despite Russia’s war of aggression
While the availability of FDI stock data taken from corporate balance sheets is subject to a time lag of around 16 months, balance of payments reporting already provides transaction data for 2022. These capture solely the primary FDI relationships. At €169 billion, German FDI flows abroad proved robust, despite being down slightly on the exceptionally high level of the previous year. By contrast, FDI flows from abroad to Germany almost halved to €44 billion. In net terms, €125 billion thus flowed abroad in the form of FDI – more than ever before.
"

125B€ = 132B$

Ok, dan is het zoals ik dacht. Een verschil op de net.

Worth noting dat FDI vanuit DE er 1.500B€ outward FDI is, om maar te zeggen dat een net in-out nogal makkelijk kan fluctueren. Allé, dat zin fluctuaties die ge misschien zelfs gewoon kunt verklaren met stock market schommelingen (is blijkbaar een ding, zie " In addition to capital flows, positive exchange rate effects played a role, leading to a higher valuation of stocks. Stocks of FDI in Germany show a different picture.").

Soit, niet zo dramatisch als het klinkt. Zie bvb. hoe net FDI fluctueert over langere termijn:
https://www.ceicdata.com/en/indicato...n%20Dec%202022.

Geen goed nieuws natuurlijk, maar het is niet alsof er een massale kapitaalvlucht is in DE (hoewel die getallen groot lijken).

We zouden misschien dezelfde oefening moeten doen voor Rusland (in zoverre dat mogelijk is met data die er is...)
Oud 30 juni 2023, 16:10   #2658
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Ik vind die Colonel ook naar een VS extremist eigenlijk. Niettegenstaande daarvan zegt hij interessante dingen die taboe zijn in de westerse main stream media.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 juni 2023 om 16:17.
Oud 30 juni 2023, 21:02   #2659
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die Colonel ook naar een VS extremist eigenlijk. Niettegenstaande daarvan zegt hij interessante dingen die taboe zijn in de westerse main stream media.
Inderdaad. De militair op rust is redelijk extreem, net als die rechter Napolitano. Het blijft Amerika, waar de normen en waarden toch iets anders liggen dan in Europa. Volgens wikipedia is Macgregor van opleiding een militair geschoold ingenieur met daarna een PhD in internationale relaties. Binnen de Republikeinse partij, waarvan hij waarschijnlijk lid zal zijn (zonder op te komen voor verkiezingen), wordt Macgregor gesitueerd in "de Putin vleugel van de partij".

Macgregor is duidelijk geen neoconservatief. Hij is tegen de oorlog in Oekraïne, hij was tegen de oorlog in Kosovo en hij is tegen het voortbestaan van NAVO. Hij is ook tegen neoliberalen als Soros. Deze twee strekkingen noemt hij een "bipartisan globalist elite". Macgregor is een graag geziene gast in de niet-MSM van diverse pluimage. Ook Tucker Carlson liet hem vaak aan het woord komen. Hij kan zijn standpunten zeer goed uitleggen, heeft een grote deskundigheid en beschikt veelal over inside-informatie.
Oud 1 juli 2023, 09:42   #2660
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Is dit geen goed moment om eens te kijken naar alle straffe claims het afgelopen jaar over de economische van de oorlog, zowel de impact op EU als Rusland.

Ik heb geen probleem toe te geven dat ik verrast ben dat de Russische economie nog altijd overeind staat. Veel slimme mensen (en ik ook), hadden toch verwacht dat dit onhoudbaar was. Likewise, de doemberichten ober de EU zijn ook niet uitgekomen (kijk gewoon al naar de gasprijzen…).

Zou goed zijn als we eens een stapje achteruit zetten, en in de breedte evalueren hoe EU en Rusland ervoor staan, economisch. Vergelijken op dezelfde basis (gdp?, account surplus?, werkloosheid?,…)

Als er iemand zin heeft om dat evenwichtig te willen doen natuurlijk…

Laatst gewijzigd door Voltian : 1 juli 2023 om 09:42.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be