![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in vennootschappen welke ik had is alles privé aanslagbaar. Tot toekomstige erfenissen toe. https://www.mijntipsenadvies.be/2019...IAR_EU10220301
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 juli 2023 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen ook nog altijd hamsterhuren, een praktijk die meer en meer voorkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je op de buiten of een provinciestad woont, dan heb je dat niet, en is de prijs heel wat lager. Ook hebben ze vaak veel later kinderen, dat scheelt serieus op hun inkomsten.
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 12 juli 2023 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Of als U "fouten" maakt, een eufemisme dat doorgaans gebruikt wordt voor vermoedelijke fraude.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorgaans begint het al bij de opmaak van overeenkomsten of leveranciers die wel zorgen dat u moet tekenen als persoonlijke borgsteller. Ook fiscaal, rsz en what ever is dat het geval. Kortom een advocaat kan er zich op uitleven. Daarom opletten bij eigendommen. Ze zijn vatbaar. Ik ken grote bedrijven die niks hebben, alles van printer of computer of copy machine tot stoelen toe huren ze.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee van de exacte cijfers, maar De Tijd is normaal gezien toch wel een krant die haar werk doet als het gaat om zulke dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook zo dat er allemaal nieuwe normen zijn ingevoerd dat bouwen veel duurder maakt dan vroeger. Gij moogt niet zomaar eenders wat bouwen he. Dat het veilig moet zijn akkoord, maar dat ge moet bouwen naar specifieke normen is dan weer niet te begrijpen.
Ik kan een droomhuis bouwen voor nog geen 50k maar het mag wettelijk gezien niet. (Earthship)
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woord ‘earthship’ komt nergens voor in de Vlaamse wetgeving. Er is dus geen algemeen verbod dat stelt dat deze alternatieve woningen niet door de beugel kunnen. Toch blijkt het hondsmoeilijk om een bouwvergunning te verkrijgen. Zo zijn er tal van kleine regeltjes die het praktisch onmogelijk maken om af te wijken van de conventionele bouwmethodes. Hieronder lees je enkele obstakels waarmee je geconfronteerd wordt als je een earthship wilt bouwen.
https://earthshipsbelgium.wordpress.com/regelgeving/ Er is geen expliciet verbod, maar door alle vereisten kunt ge aan het einde van de rit niet meer van een eartship spreken. Ik mag dat ook niet bouwen in een stuk bos, zelfs wanneer ik dat bos zelf aankoop.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mediane jaarinkomens van 30K voor belastingen per gezin. Ik begrijp dat niet zo goed eerlijk gezegd... Verder moeten we ook zeggen dat de rentes in de jaren 80 van een andere orde waren dan nu.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan het einde van de rit betaalde je toen meer dan 2x de aankoopprijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die hebben waarschijnlijk ook veel langer moeten sparen vooraleer ze een woning konden kopen dan dat hun ouders dat konden. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. En dat geldt niet alleen voor huizen. Auto's: net hetzelfde... Dus ja, je kan je daar als jongere boos over maken maar veel gaat dat niet uithalen als je bij de makelaar aan zijn bureau zit denk ik. Daarnaast mogen we ook niet vergeten dat de huizen die tegenwoordig aangeboden worden van een heel ander kaliber zijn dan die van, ik zeg maar wat, de jaren '70. Ze zijn wel degelijk duurder maar verbruiken ook minder energie, zijn met betere materialen gebouwd en vragen minder onderhoud dan die van vroeger. Net als met auto's. Die kosten vroeger ook een pak minder dan tegenwoordig maar hadden toen geen gps, lederen interieur, 25 veiligheidssnufjes, panoramisch open dak,....
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() De prijzen van een huis zijn relatief verdubbeld, omdat velen met twee zijn gaan werken, zonder dat het aantal huizen is verdubbeld.
Zo werkt vraag en aanbod nu eenmaal.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk zijn er nog jongeren die het anders aanpakken en die dan nog wel zonder al te veel problemen een huis kunnen kopen/bouwen/verbouwen. Net als wij dat vroeger ook konden. Met de nodige toegevingen qua luxe ed. En die jongeren bewijzen dus maar mooi dat de stelling van 'jongeren kunnen tegenwoordig geen huis meer kopen' echt niet klopt. Ze kunnen dat wel. Maar dan komen er (net als bij ons vroeger) bloed, zweet en tranen bij kijken. En dat wordt blijkbaar minder snel aanvaard dan vroeger.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe moet je per jaar 0,4% aftrekken van de vraagprijs....waardeprijs. Alles verslijt immers.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De interest bepaalt dan hoeveel ik kan lenen hiervoor. Als de interest laag staat (zoals de laatste decennia) dan kan ik hiervoor redelijk veel geld lenen op lange termijn. Bijvoorbeeld, als de rente 1% is, dan kan ik voor 1000 Euro per maand: 167 000 Euro lenen op 15 jaar, of 265 000 Euro lenen op 25 jaar. Als de rente 5% is, dan kan ik voor 1000 Euro per maand: 127 000 Euro lenen op 15 jaar, of 170 000 Euro op 25 jaar. Kortom, als de rente laag staat, dan is het de moeite om op langere termijn te lenen: door van 15 naar 25 jaar te gaan, kan ik 59% meer lenen aan 1% ; maar ik kan maar 34% meer lenen als de rente aan 5% staat. Het is dus de moeite niet om lange leningen aan te gaan als de rente hoog staat, want veel meer kan ik daarvoor niet kopen ; daarentegen, dat verandert als de rente laag staat. Je kan dus zeggen dat het gezin dat 1000 Euro per maand kan ophoesten, aan 1% bereid zou zijn om een woning van 265 000 Euro te kopen, en aan 5% maar een woning van 127 000 Euro zal willen neertellen. Je ziet dat een interestwijziging van 1% naar 5% de immo vraag door 2 deelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is onnozel: mensen doen werken in hun huizen, installeren nieuwe dingen en zo voort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Grapjas, ge moet uw huis onderhouden he.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een oude woning: -16%
Hoe ouder de woning, hoe minder de woning waard is. Per jaar daalt de waarde met 0,4 procentpunt, maar het effect neemt wel af naarmate een woning ouder wordt. Een woning van 40 jaar is gemiddeld 16 procent minder waard dan een nieuwe woning. https://m.standaard.be/cnt/dmf20160729_02403823 Niks te grappen.... De makelaar zal het niet vertellen. Dus confronteren!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juli 2023 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 juli 2023 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de woningen nog "goedkoop" waren, waren intresten van 7 tot 10% heel normaal. |
|
![]() |
![]() |