Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2023, 11:28   #21
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
https://biolayne.com/articles/nutrit...sity-epidemic/
Kun je nog zoveel zelfverzonnen theorieën neerplanten en komen met anekdotisch bewijs.

En misschien dat die extreme body-builder gelijk heeft, want ik betwijfel dat er ooit betrouwbare medische studies hierover binnen bodybuilders populatie werden uitgevoerd.

Voor de doorsnee westerse overconsumptie bevolking, eenvoudig regeltje om te onthouden: suiker = VERGIF°
(°: is natuurlijk overdreven, maar als bewustwording werkt het wel)

Laatst gewijzigd door DIBO : 18 juli 2023 om 11:29.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 11:31   #22
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
https://biolayne.com/articles/nutrit...sity-epidemic/

Kun je nog zoveel zelfverzonnen theorieën neerplanten en komen met anekdotisch bewijs.

Die Turkse kinderen eten gewoon teveel. Baklava is buitengewoon kcal-rijk. Dus de kans dat als je dat eet, terwijl je je normale voeding ook nog binnenkrijgt je aan een kcal-overschot komt is aanzienlijk.
Alles wat ik hier schrijf is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van Robert Lustig, pediatrisch endocrinoloog met een 200tal publicaties. Heeft zijn hele leven gewijd aan onderzoek en heeft gedurende zijn gehele carrière moeten zwijgen omdat de voedingsindustrie niet wilde dat hij de waarheid zei over suiker.

Nu is hij met pensioen. Ze kunnen hem bij de universiteit niks meer maken en nu komt alles eruit.

Dat gejengel over zelfverzonnen theorieën is een geliefkoosde strategie van mensen die inhoudelijk geen argumenten hebben. Je hebt geen flauw benul waar je over spreekt.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 18 juli 2023 om 11:31.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 11:46   #23
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tot slot, voor alle bourgondiërs die 40+/50jr gepasseerd zijn, en dat anti-suiker gedoe allemaal onzin vinden, laat je HbA1c bloedwaarde maar eens testen en de kans is reëel dat je zal zien dat je bloed "kapot" geglyceerd wordt door die overdaad aan toegevoegde suikers, enkelvoudige koolhydraten en dergelijk lekkers
Oud 18 juli 2023, 15:14   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Interessant artikel, maar met dit zinnetje maakt hij zichzelf natuurlijk wel weer volledig belachelijk:

Zou er echt iemand in de bodybuilding wereld zijn die werkelijk gelooft dat Layen Norton "lifetime natty" is?
Layne Norton is lifetime natty ja.

Dat heeft hij constant bewezen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 15:15   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Alles wat ik hier schrijf is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van Robert Lustig, pediatrisch endocrinoloog met een 200tal publicaties. Heeft zijn hele leven gewijd aan onderzoek en heeft gedurende zijn gehele carrière moeten zwijgen omdat de voedingsindustrie niet wilde dat hij de waarheid zei over suiker.

Nu is hij met pensioen. Ze kunnen hem bij de universiteit niks meer maken en nu komt alles eruit.

Dat gejengel over zelfverzonnen theorieën is een geliefkoosde strategie van mensen die inhoudelijk geen argumenten hebben. Je hebt geen flauw benul waar je over spreekt.
Mijn hemel, wat ben jij stupide.
Oud 18 juli 2023, 15:17   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Tot slot, voor alle bourgondiërs die 40+/50jr gepasseerd zijn, en dat anti-suiker gedoe allemaal onzin vinden, laat je HbA1c bloedwaarde maar eens testen en de kans is reëel dat je zal zien dat je bloed "kapot" geglyceerd wordt door die overdaad aan toegevoegde suikers, enkelvoudige koolhydraten en dergelijk lekkers
Cope voor het hebben van een inferieur fysiek die wat toegevoegde suikers niet aankan.
Oud 18 juli 2023, 15:21   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En misschien dat die extreme body-builder gelijk heeft, want ik betwijfel dat er ooit betrouwbare medische studies hierover binnen bodybuilders populatie werden uitgevoerd.

Voor de doorsnee westerse overconsumptie bevolking, eenvoudig regeltje om te onthouden: suiker = VERGIF°
(°: is natuurlijk overdreven, maar als bewustwording werkt het wel)
Je onnozelheid. Dat is vergif.
Oud 18 juli 2023, 15:43   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En als ik morgen doodval, tant pis. Slechts een paar mensen gaan me missen. En dat op zijn slechtst voor een paar jaar.
Oud 18 juli 2023, 16:01   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Layne Norton is lifetime natty ja.

Dat heeft hij constant bewezen.
Sure.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 17:45   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sure.
Treurig figuur.
Oud 18 juli 2023, 18:18   #31
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En als ik morgen doodval, tant pis. Slechts een paar mensen gaan me missen. En dat op zijn slechtst voor een paar jaar.
Ja, dat is het nu net, doodvallen op zich is een prima terminus. Maar als je nog een paar tientallen jaren te gaan hebt, dan is het sluipende gif 'suikeroverdaad', mogelijks mede-oorzaak van allerlei chronische kwalen en ellende
Oud 18 juli 2023, 18:31   #32
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je onnozelheid. Dat is vergif.
Ik ben blij dat je op zo'n infantiel niveau reageert om je tegenargumenten te onderbouwen
Oud 18 juli 2023, 21:18   #33
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn hemel, wat ben jij stupide.
Ik wacht nog steeds op inhoudelijke argumenten, in plaats van dat wild in het rond slaan.

Ik zal hier spoedig een overzicht plaatsen van de leugens die de voedings/farma - industrie ons heeft wijsgemaakt (ook de diëtisten en huisartsen) met een wetenschappelijke onderbouwing, dus de bijbehorende artikels via pubmed die het tegendeel bewezen.

Ik zal ze ook letterlijk citeren. Kom dan niet af met gejengel over complottheorieën. Pubmed en Medscape hebben zeer strenge kwaliteitscontrole vooraleer daar iets gepubliceerd mag worden.
Oud 19 juli 2023, 09:43   #34
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gemiddelde levensduur is net ENORM gestegen.
Tel je de planten in WZC's mee soms?
Hoeveel rusthuisbewoners waren er pakweg 40 jaar geleden?
Hoeveel WZC bewoners zijn er nu?
Hoeveel is de bevolking toegenomen sindsdien?
Zo die vragen.

Citaat:
De gemiddele levensverwachting in BE is nu net geen 82 jaar. Belgen werken gemiddeld 33 jaar (bij de laagste in Europa, waar het gemiddelde 36 jaar is)

We zijn dus gemiddeld slechts 40% van onze levensjaren aan het werken.
Gemiddelden zijn geen hét criteria.
Bvb het gemiddelde van een 6 tallige populatie van 0 0 0 en 10 10 10 is 5. Toch de helft van de populatie dat 0 kenmerk.
En toch zeg je dan "We zijn ..."
Dat is in tegenstrijd, en daarmee vals.
Het is net zo dat het verschil rijk en arm steeds verder toenam.

Citaat:
Verbaast het dan dat we een pensioenprobleem hebben?
Als er een pensioenprobleem is, komt het door dat tuig daar bij de overheid, dat voor zichzelf bezigheden verzint, en de 0 0 0 laten arbeiten voor de 10 10 10.
En het is dat tuig, dat gemiddeld (nu is een gemiddelde gebruiken wèl eerlijk want het is over een selectie, niet die "we" van jou) 3 keer zoveel euro's krijgt dan de 0 0 0.

Citaat:
Als de overheid echt onze gemiddelde levensduur wil verlagen, zijn ze niet echt goed bezig hé. Ze bereiken net het omgekeerde.
Daar ben je weer, met je "we" en je "onze".
Zijn er statistieken van levensduur die onderscheid maken tussen ongesponsorde echte economie en staatsbezigheid?
Allicht niet zeker?
Dat zou geen studie zijn die een subsidie gaat bekomen.

De staatsmaffia wil de andere mensen afhankelijk maken en houden, daarom dat ze tegen hamsteraars / spaarders / speculanten zijn. Waarom zou dat op vlak van gezondheid anders zijn?
Het is zelfs gewoon logisch dat gezondheid ondermijnen daar een doel is.
Zoals de nazi's indertijd stelselmatig gevangenen uithongerden, om te zien hoever ze konden gaan zonder te doden.
Dezelfde reden als dat ziekenhuizen patienten kalmeermiddelen geven, om hen rustig te houden.
Zie bvb https://www.ziekenhuiswaregem.be/vri...angmaatregelen
Die "bepaalde crisissituaties" worden, van wat ik zelf zag elders, héél ruim genomen. Ze hebben niet veel nodig om er crisis op te stempelen. Tot zelfs niks. Gewoon om de patient weinig actief te hebben, is het rustig, kunnen andere slapen, en minder werk voor de ziekenhuisarbeiters. Kunnen ze de blommen eindelijk eens water geven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 juli 2023 om 09:54.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 09:44   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je op zo'n infantiel niveau reageert om je tegenargumenten te onderbouwen
Post fizeek.
Oud 19 juli 2023, 09:45   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op inhoudelijke argumenten, in plaats van dat wild in het rond slaan.

Ik zal hier spoedig een overzicht plaatsen van de leugens die de voedings/farma - industrie ons heeft wijsgemaakt (ook de diëtisten en huisartsen) met een wetenschappelijke onderbouwing, dus de bijbehorende artikels via pubmed die het tegendeel bewezen.

Ik zal ze ook letterlijk citeren. Kom dan niet af met gejengel over complottheorieën. Pubmed en Medscape hebben zeer strenge kwaliteitscontrole vooraleer daar iets gepubliceerd mag worden.
Post fizeek.
Oud 19 juli 2023, 09:53   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Post fizeek.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 10:19   #38
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat doen toegevoegde suikers helemaal niet.
De bloedsuikerspiegel komt door een regelsysteem waarin insuline een gebruikte stof is. Suikers, maakt niet uit natuurlijk aanwezig of toegevoegd ziet dat regelsysteem als een storing, die het gaat proberen te corrigeren. Dat is wat een "regelsysteem" doet, waarvoor het bestaat.
Echter, het systeem ontwikkelde zich evolutionair volgens de condities, de storingen, die er toen waren. Toegevoegde suiker is een nieuwe conditie, een onbekende, evolutionair "plots", wat het regelsysteem buiten werking kan krijgen. Zie het als een sonde op een tank, die maximum niveau detecteert, dat uit de tank doet wegpompen tot het als laag ingestelde niveau, en een tankwagenchauffeur schiet een kemel en levert in een verkeerde tank, wel, die gaat die kunnen doen overlopen, bvb omdat de sonde zelf beschadigd raakt, de afvoerpomp niet genoeg debiet, de leidingen er niet op berekend, zo van die zaken. Het overlopen beschadigt vanalles, en het regelsysteem niet meer werkzaam. Insulineresistentie kan in deze analogie dan vergeleken worden met een procesoperator die op zijn knopke hamert maar de trend op zijn scherm blijft fout.
De toevoeging van suiker heeft het dan "teveel" gemaakt.
Bvb chocolade, de "normale" versie daarvan, puur, heeft 50% suiker. De helft van het gewicht is suiker. Dat kan tellen he? De bloedsuikerspiegel schiet dan als een raket omhoog, los van wat energetisch nodig is. Ze maken ook lager % suiker chocolades maar die zijn veel duurder dan het % verschil uitlegt, geldklopperij dus.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 12:06   #39
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een baas he.
Oud 19 juli 2023, 12:08   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De bloedsuikerspiegel komt door een regelsysteem waarin insuline een gebruikte stof is. Suikers, maakt niet uit natuurlijk aanwezig of toegevoegd ziet dat regelsysteem als een storing, die het gaat proberen te corrigeren. Dat is wat een "regelsysteem" doet, waarvoor het bestaat.
Echter, het systeem ontwikkelde zich evolutionair volgens de condities, de storingen, die er toen waren. Toegevoegde suiker is een nieuwe conditie, een onbekende, evolutionair "plots", wat het regelsysteem buiten werking kan krijgen. Zie het als een sonde op een tank, die maximum niveau detecteert, dat uit de tank doet wegpompen tot het als laag ingestelde niveau, en een tankwagenchauffeur schiet een kemel en levert in een verkeerde tank, wel, die gaat die kunnen doen overlopen, bvb omdat de sonde zelf beschadigd raakt, de afvoerpomp niet genoeg debiet, de leidingen er niet op berekend, zo van die zaken. Het overlopen beschadigt vanalles, en het regelsysteem niet meer werkzaam. Insulineresistentie kan in deze analogie dan vergeleken worden met een procesoperator die op zijn knopke hamert maar de trend op zijn scherm blijft fout.
De toevoeging van suiker heeft het dan "teveel" gemaakt.
Bvb chocolade, de "normale" versie daarvan, puur, heeft 50% suiker. De helft van het gewicht is suiker. Dat kan tellen he? De bloedsuikerspiegel schiet dan als een raket omhoog, los van wat energetisch nodig is. Ze maken ook lager % suiker chocolades maar die zijn veel duurder dan het % verschil uitlegt, geldklopperij dus.
Het maakt allemaal geen reet uit. Die bloedsuikerspiegel zal zichzelf gewoon weer herstellen.

De enige reden waarom ik als advies geef om niet teveel producten te eten waar veel toegevoegde suikers in zitten is omdat ze lekker zijn, en je daardoor er al snel teveel van eet (en je dus in een kcal overschot komt).

Dat is alles.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be