Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2023, 18:39   #43061
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wie neemt die leugenachtige, apologetische propagandaschrijfsels van Tomm nog serieus?
Wat is er exact leugenachtig aan? Heeft het Westen volgens u het volkerenrecht niet flagrant geschonden in Servie, Irak, etc. ?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 18:43   #43062
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in de misdaad is de klassieke truuk om uw eigen fouten te verbergen door te beginnen discuteren over een andere die zogenaamd een fout maakt.

Ik heb tot vermoeiends toe al bewezen dat Israel een mandaat heeft van de UNO om daar te verblijven... dat is een gevolg van de WOII nazisme story waartegen Putin nu aan het vechten is die dan een onnozel probleem geschapen heeft.. Dank u Paul voor de duiding maar ik lees dat niet en ik blijf mijn pravda mening trouw
Nu ben ik toch wel eens erg benieuwd naar dat mandaat van de VN om Oost-Jerusalem, de Westbank en de Golan te bezetten en koloniseren?

U blijft uw Ukrainska pravda mening trouw? Dat wist ik al hoor.

Als een wet heel flagrant en openlijk geschonden wordt door bepaalde mensen, en er komt zelfs geen poging tot vervolging, dan is die wet niets waard. Dan is er gewoon geen rechtssysteem.
Oud 19 juli 2023, 18:47   #43063
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stop toch eens met die gebedsmolen op autistische manier te blijven afdrammen...

Dit draadje gaat over Oekraine, over de russische invasie.

Interesseert het onderwerp je ZO weinig dat je altijd over andere dingen begint te keuvelen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 18:58   #43064
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nu ben ik toch wel eens erg benieuwd naar dat mandaat van de VN om Oost-Jerusalem, de Westbank en de Golan te bezetten en koloniseren?

Als een wet heel flagrant en openlijk geschonden wordt door bepaalde mensen, en er komt zelfs geen poging tot vervolging, dan is die wet niets waard. Dan is er gewoon geen rechtssysteem.
je moet nog de quiz antwoorden, zodat je mij beter kunt begrijpen, want je denkt dat je mensen kent of begrijpt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 19:09   #43065
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

het westen heeft een ondankbaar jodencomplex, dwz het moet een flinterdunne lijn bewandelen om niet voor neonazi verweten te worden door israel
>uiteraard heeft Israel niet het recht om om zo om de paar jaar 10km2 te pikken van de buren ??? Waar en wanneer stuurt EU het leger naar Israel om ze te helpen vechten tegen de buren ? Enig idee wanneer we nog bommen helpen gooien hebben ? Want daarover lijkt het volgens u te gaan ?

Ga u eens een vraag stellen: waar en hoe krijgen de palestijnen daar wapens in handen om zo om d ehaverklap ook raketten af te schieten naar Israel, zodanig dat Israel zich verplicht heeft gevoeld een eigen raketschild te ontwikkelen ? Wie levert er die raketten en welke raketten zijn dat ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juli 2023 om 19:12.
Oud 19 juli 2023, 19:25   #43066
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stop toch eens met die gebedsmolen op autistische manier te blijven afdrammen...

Dit draadje gaat over Oekraine, over de russische invasie.

Interesseert het onderwerp je ZO weinig dat je altijd over andere dingen begint te keuvelen ?
Dit zijn geen andere dingen.
Het gaat erover of het internationaal recht gerespecteerd wordt, en of het niet respecteren ervan afgestraft wordt. Het antwoord is 2 keer "nee".

Als het internationaal recht niet afgedwongen wordt wat betreft het Westen of Israel, dan ook niet wat Rusland betreft.
Zoniet is dit "a la tete du client".
Wat ik net autistich vindt, is de gebedsmolen die steeds weer russofobe propaganda verspreidt. Niets nieuws, kijk maar naar oude Hollywood films. De russofobie is er stevig ingebakken.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2023 om 19:38.
Oud 19 juli 2023, 19:34   #43067
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het westen heeft een ondankbaar jodencomplex, dwz het moet een flinterdunne lijn bewandelen om niet voor neonazi verweten te worden door israel
>uiteraard heeft Israel niet het recht om om zo om de paar jaar 10km2 te pikken van de buren ??? Waar en wanneer stuurt EU het leger naar Israel om ze te helpen vechten tegen de buren ? Enig idee wanneer we nog bommen helpen gooien hebben ? Want daarover lijkt het volgens u te gaan ?

Ga u eens een vraag stellen: waar en hoe krijgen de palestijnen daar wapens in handen om zo om d ehaverklap ook raketten af te schieten naar Israel, zodanig dat Israel zich verplicht heeft gevoeld een eigen raketschild te ontwikkelen ? Wie levert er die raketten en welke raketten zijn dat ?
Het Westen stuurt wapens... naar de agressor, naar Israel. Moesten de Palestijnen echte wapens krijgen, geen zelfgemaakte raketten, dan gaan de Israeli keihard betalen voor hun agressie. Ik pleit daarvoor.
Maar het Westen stuurt dus wapens naar de agressor.
Oud 19 juli 2023, 19:42   #43068
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zou geschonden hebben"...

Daar zakt je broek toch van af van zulke hypocrisie ?

Hebben we het ons allemaal collectief zitten inbeelden dat de russen hun buurland zijn binnengevallen ?
Nee, maar het regime heeft ook het vredesakkoord van Minsk flagrant geschonden. Dus is de vraag of de Russische inval daar geen logisch gevolg van was.
Volgens de VS was de inval in Irak legitiem omdat ze in strijd met internationale wetten massavernietigingswapens zouden hebben verborgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2023 om 19:42.
Oud 19 juli 2023, 19:47   #43069
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn geen andere dingen.
Het gaat erover of het internationaal recht gerespecteerd wordt, en of het niet respecteren ervan afgestraft wordt. Het antwoord is 2 keer "nee".

Als het internationaal recht niet afgedwongen wordt wat betreft het Westen of Israel, dan ook niet wat Rusland betreft.
Zoniet is dit "a la tete du client".
Wat ik net autistich vindt, is de gebedsmolen die steeds weer russofobe propaganda verspreidt. Niets nieuws, kijk maar naar oude Hollywood films. De russofobie is er stevig ingebakken.
maar Tomm:

heeft EU dat veroordeeld of erkend en bevorderd ?

Syrie heeft historisch banden met RU, hoe kan EU Syrie helpen tegen Israel, door gewoon passief te blijven, dus Israel wordt niet geholpen, wordt veroordeeld en aangezien Syrie banden heeft met RU, is het dat werk van RU om daar te helpen

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juli 2023 om 19:48.
Oud 19 juli 2023, 19:50   #43070
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Westen stuurt wapens... naar de agressor, naar Israel. Moesten de Palestijnen echte wapens krijgen, geen zelfgemaakte raketten, dan gaan de Israeli keihard betalen voor hun agressie. Ik pleit daarvoor.
Minuutje:

het westen stuurt wapens ? DUs het westen geeft gratis wapens aan Israel ? een beetje zoals UKR zittent e steunen ? Dus wij sturen daar F16, raketten, tanks, artillerie, en al die andere troep zoals in UKR om ISrael alle kans te geven te winnen tegen syrie ?

en Palestijnen zijn waarlijks ineens rocketengineers geworden en maken zelf raketten??? Jaja ze maken raketten onder licentiewaarvan al de componenten en onderdelen geleverd worden door ???

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juli 2023 om 19:53.
Oud 19 juli 2023, 20:02   #43071
Walvader
Parlementslid

Standaard

https://www.newsweek.com/prigozhin-w...to-lie-1808700
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 20:03   #43072
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
maar Tomm:

heeft EU dat veroordeeld of erkend en bevorderd ?

Syrie heeft historisch banden met RU, hoe kan EU Syrie helpen tegen Israel, door gewoon passief te blijven, dus Israel wordt niet geholpen, wordt veroordeeld en aangezien Syrie banden heeft met RU, is het dat werk van RU om daar te helpen
Steek je tijd niet meer in deze trol(lenfabriek).
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 20:09   #43073
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat herinner ik mij.

Was u trouwens niet véél specifieker betreffende 1) de soort Palestijnen en 2) de soort 'echte wapens' die ze dienden te krijgen?

In het conflict rond de "Russische vlag op het parlement van de Krim" stuurt 'het Westen' evenwel géén echte wapens naar 'de agressor', integendeel zelfs.

Het ziet er naar uit dat het veeleer de Oekraïners zijn die 'echte wapens' krijgen, en dié Oekraïners blijken vastbesloten 'de Russen' keihard te doen betalen voor hun agressie.

Dat maakt het laten wapperen van die "Russische vlag op het parlement van de Krim" een in alle opzichten steeds duurder wordende onderneming, zonder veel vooruitzicht op beterschap.

En zeggen dat het allemaal zo klein en 'onschuldig' begon:

<

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Crimean region parliament at Simferopol
around 120 pro-Russian Gunmen occupied the parliament building
raised the Russian flag
>

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 20:40   #43074
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaaw... ik ben heeel erg onder de indruk nu. Filosemitisch...

In de niet-religieuze betekenis van het woord is dat niet eens mis. Klein prutslandje, in theorie bijna onverdedigbaar, kleine bevolking, omgeven door tientallen miljoenen vijanden en dat zich door niemand laat afzeiken en zijn eigen nationaal belang laat primeren op alles en ten koste van alles. Ja, dat respecteer ik.

Maar verder is dit stuff voor in de juiste draadjes te bespreken, en niet voor een draadje over de Krim.
Ja, dit bedoel ik zo ongeveer. Filosemitisme. Een compleet wereldvreemde kijk op de realiteit, vanuit je voorliefde voor het Joodse volk (welk volk, want Ashkenazi en Mizrahi delen nauwelijks wat. Cultureel en genetisch niet).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 20:41   #43075
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Steek je tijd niet meer in deze trol(lenfabriek).
Gewoon een vraag: geldt internationaal recht enkel voor Rusland, maar niet voor het Westen en Israel?
Of is deze vraag stellen verboden en subversief en ben ik daarom een trol die opgepakt moet worden?
Oud 19 juli 2023, 20:45   #43076
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon een vraag: geldt internationaal recht enkel voor Rusland, maar niet voor het Westen en Israel?
Of is deze vraag stellen verboden en subversief en ben ik daarom een trol die opgepakt moet worden?
Internationaal-recht is nooit universeel. In de VN heb je gewoon veto-recht.
Oud 19 juli 2023, 20:46   #43077
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja, dit bedoel ik zo ongeveer. Filosemitisme. Een compleet wereldvreemde kijk op de realiteit, vanuit je voorliefde voor het Joodse volk (welk volk, want Ashkenazi en Mizrahi delen nauwelijks wat. Cultureel en genetisch niet).
Ik heb zelf gedeeltelijk Joods bloed maar ik heb met eigen ogen gezien hoe de Palestijnen onderdrukt worden. Uiteraard een schending van het internationaal recht maar veel erger vind ik de echte onrechtvaardigheid.
De Russen schenden het internationaal recht om de Russisch taligen er te redden van een westers nazi-proxy regime dat een culturele genocide tefen hen wil plegen
Oud 19 juli 2023, 20:47   #43078
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf gedeeltelijk Joods bloed maar ik heb met eigen ogen gezien hoe de Palestijnen onderdrukt worden. Uiteraard een schending van het internationaal recht maar veel erger vind ik de echte onrechtvaardigheid.
De Russen schenden het internationaal recht om de Russisch taligen er te redden van een westers nazi-proxy regime dat een culturele genocide tefen hen wil plegen
Joods bloed?

Sprak dat stukje Hebreeuws?
Oud 19 juli 2023, 20:48   #43079
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Internationaal-recht is nooit universeel. In de VN heb je gewoon veto-recht.
Als het niet universeel is en niet afgedwongen kan worden, dan bestaat het gewoon niet.
Oud 19 juli 2023, 20:48   #43080
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het niet universeel is en niet afgedwongen kan worden, dan bestaat het gewoon niet.
Jawel? want soms kun je het wel afdwingen. Het is gewoon onderdeel van het geopolitieke schaakbord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be