Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2023, 12:18   #43121
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat ik dan niet begrijp is waarom u zo n simplistische visie hebt wat dit conflict betreft en gewoon de westerse propaganda naaaapt.
veronderstel dat Polen een invasie doet in UKR, dan zou Polen ook geen steun krijgen van ons...

Jij zit te denken dat wij voor Israel zijn, en tegen Rusland vanuit historisch gegroeid perspectief, maar dat is niet waar

We zijn tegen Israel die Syrie grond afpakt, en voor vrede en tegen RUslan die grond afpakt en voor vrede
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 12:23   #43122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik probeer ondermeer te begrijpen op welke manier(en) de 'speciale militaire operatie' een impact had/heeft op wat mensen zoals u en ik denken, maar ook wat die impact dan eigenlijk was/is.

In de 'gereduceerde realiteit' waarvan zowel u als ik voorlopig nog kunnen & mogen getuigen, bevind ik me inmiddels in het kamp van de "decadente satanisten" (of erger).

Die 'positionering' leidt ertoe dat ik inmiddels naast zo véél andere dingen ook de opkomst, de exploten en de propaganda van het Putin-regime aan een diepgaander/grondiger onderzoek wil onderwerpen.

Voor een diepgaander/grondiger onderzoek van de opkomst, de exploten en de propaganda van 'het Westen' kan ik op de bereidwillige hulp van een aantal forumgenoten rekenen, maar ik behoud mij niettemin het recht voor aan m'n eigen onderzoek van deze materie verder te werken.
Poetin was in het begin gewoon pro-westers, maar gaandeweg zag hij in dat het Westen het slecht voor had met Rusland, onder meer westerse steun aan Tsjetsjeense terroristen.
Tip: je kunt het Poetin niet begrijpen zonder het Jeltsin regime te bestuderen. In het Westen wordt dat niet veel gezegd omdat hen dan het rood op de kaken komt: ze hebben het ultra-corrupte, destructieve en tirannieke Jeltsin regime in het zadel geholpen en gehouden. Bvb. de verkiezingen van 1996 toen de communisten wonnen maar er extreme verkiezingsfraude plaatsvond.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2023 om 12:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 12:27   #43123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik dan niet begrijp is waarom u zo n simplistische visie hebt wat dit conflict betreft en gewoon de westerse propaganda naaaapt.
Zelfs mensen met minder intellectuele lading hebben al lang door dat wat we te horen krijgen propaganda is.
Het staat u uiteraard volledig vrij mijn 'simplistische visie' aan diepgaand/grondig onderzoek te onderwerpen.
Mocht u op specifieke vragen een specifiek antwoord willen: u weet waar u terecht kunt.

Inmiddels probeer ik méér over Putin en 'zijn' Rusland te leren.

Ik aanvaard daarbij in een geest van dankbaarheid en erkentelijkheid ondermeer - maar niet uitsluitend - de hulp van de Russische journaliste Maria "Masha" Borzunova.

U zult me er ongetwijfeld wel van op de hoogte weten te brengen wat er zo allemaal verkéérd is aan/met die hulp.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 12:42   #43124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De massale incompetentie van het russisch leger is zo erg dat ze erin gelukt zijn om met hun beschieting van burger doelwitten in Odessa ook het Chinees consulaat te raken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 juli 2023 om 12:43.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 12:50   #43125
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer ondermeer te begrijpen op welke manier(en) de 'speciale militaire operatie' een impact had/heeft op wat mensen zoals u en ik denken, maar ook wat die impact dan eigenlijk was/is.

In de 'gereduceerde realiteit' waarvan zowel u als ik voorlopig nog kunnen & mogen getuigen, bevind ik me inmiddels in het kamp van de "decadente satanisten" (of erger).

Die 'positionering' leidt ertoe dat ik inmiddels naast zo véél andere dingen ook de opkomst, de exploten en de propaganda van het Putin-regime aan een diepgaander/grondiger onderzoek wil onderwerpen.

Voor een diepgaander/grondiger onderzoek van de opkomst, de exploten en de propaganda van 'het Westen' kan ik op de bereidwillige hulp van een aantal forumgenoten rekenen, maar ik behoud mij niettemin het recht voor aan m'n eigen onderzoek van deze materie verder te werken.
Onderzoek is welkom. Zeker historisch onderzoek. Ik denk dat men dan zou dienen af te stappen van de 'ongeprovoceerde invasie' retoriek. Ik hoop dat uw interesse in geschiedenis u ook leidt tot prof Mearsheimer, hiermeernaals vernoemd. Diens aanhaling van feiten die tot deze oorlog geleid hebben kunnen ook dienen om er een einde voor te bedenken. Helaas zijn er daar maar weinigen mee bezig hier, noch in de EU (op een paar moedige uitzonderingen na). De meesten gaan gedwee mee in de Oekraïne is aan het winnen en moet winnen propaganda.

Dit gezegd zijnde begrijp ik nog steeds niet de relevantie van het aanhalen van die Chinese quote. Want meende u ermee te bewijzen behalve dat waarnaar ik verwees?

Wat trekt u aan bij het satanisme als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juli 2023 om 13:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 13:03   #43126
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet zo'n fan van de twee hopeloos vooringenomen heren van The Duran. Maar in deze video laten ze het eerste half uur Jeffrey Sachs aan het woord. En die man zijn inzichten zijn goud waard:

https://www.youtube.com/watch?v=0VMUkLlO4w4

Hij vertelt over zijn ervaringen als adviseur in Oost-Europa. Het gemak waarmee hij een fonds loskreeg van de Amerikaanse overheid om de Poolse economie en de koers van de zloty te stabiliseren na 1989.

En hoe hij enkele jaren later, in samenspraak met Jeltsin en Gaidar, hetzelfde wou doen met de roebel. Maar in eigen land stuitte op een muur van onwil. Dat was het gevolg van de groeiende invloed van de neocons. Dat soort onwil heeft Rusland terug weggedreven van het Westen. Hij vergelijkt dat met het revanchisme van het verdrag van Versailles in 1919, dat één van de aanleidingen was van WOII.

Hij ziet de recente NATO top van Vilnius als een triest dieptepunt maar logisch gevolg van dertig jaar neocon hoogmoed en idiotie ("they're not very clever"): de NATO kan Zelensky niets meer bieden dat de verdere vernietiging van Oekraïne in de weg staat: geen wapenleveringen, geen onderhandelingen met Rusland en geen NATO lidmaatschap.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 20 juli 2023 om 13:20.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 13:05   #43127
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klopt wel dat het vrij vulgair werd. Ik reageerde daarop door hun beledigingen en krachttermen te herhalen. Misschien beter gewoon rapporteren en voor de rest negeren.
Ik zie niet goed wat het sluiten van de draad daar een oplossing voor zou kunnen zijn. Ik dacht dat daarvoor de strafpunten dienden, om de discussie wat geciviliseerd te houden. De discussie zelf dient niet gesloten te worden. Dat is iets wat propagandisten zouden willen. Mensen intimideren en de mond snoeren. Maar zelfs twitter Musk lijkt te weten dat censuur geen goed idee is.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juli 2023 om 13:20.
Oud 20 juli 2023, 13:12   #43128
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Ik zie niet goed wat het sluiten van de draad daar een oplossing voor zou kunnen zijn. Ik dacht dat daarvoor de strafpunten dienden, om de discussie wat geciviliseerd te houden. De discussie zelf dient niet gesloten te worden. Dat is iets wat propagandisten zouden willen. Mensen intimideren en de mond snoeren. Maar zelfs twitter Musk lijkt te weten dat censuur geen goed idee is.
oh ponitifix kan u een weekje verbannen bvb zodat je een weekje kan afkoelen
en kan definitief schorsen, je kan uiteraard opnieuw inloggen met een tweede naam, t'is dus niet dat er echt een eeuwige censuur bestaat op dit messageboard
Oud 20 juli 2023, 13:19   #43129
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik ben niet zo'n fan de de twee hopeloos vooringenomen heren van The Duran. Maar in deze video laten ze het eerste half uur Jeffrey Sachs aan het woord. En die man zijn inzichten zijn goud waard:

https://www.youtube.com/watch?v=0VMUkLlO4w4

Hij vertelt over zijn ervaringen als adviseur in Oost-Europa. Het gemak waarmee hij een fonds loskreeg van de Amerikaanse overheid om de Poolse economie en de koers van de zloty te stabiliseren na 1989.

En hoe hij enkele jaren later, in samenspraak met Jeltsin en Gaidar, hetzelfde wou doen met de roebel. Maar in eigen land stuitte op een muur van onwil. Dat was het gevolg van de groeiende invloed van de neocons. Dat soort onwil heeft Rusland terug weggedreven van het Westen. Hij vergelijkt dat met het revanchisme van het verdrag van Versailles in 1919, dat één van de aanleidingen was van WOII.

Hij ziet de recente NATO top van Vilnius als een triest dieptepunt maar logisch gevolg van dertig jaar neocon hoogmoed en idiotie ("they're not very clever"): de NATO kan Zelensky niets meer bieden dat de verdere vernietiging van Oekraïne in de weg staat: geen wapenleveringen, geen onderhandelingen met Rusland en geen NATO lidmaatschap.

Sachs zegt vaak zinnige dingen. Hij wordt zowat genegeerd tegenwoordig door de main stream media aangezien hij het westers oorlogsnaratief niet steunt.
Oud 20 juli 2023, 13:55   #43130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kan je u dat inbeelden:

Tomm is een ontvoerde jood, die gehersenspoeld werd door de Russen tot het huidige product dat we hier op forum politics het voorrecht hebben mee te redeneren...
Uiteraard net zoals een moslim in zijn 'wit zwart religie cultuur' voor alles een eenvoudig antwoord heeft, is Tomm ook gezegend met voor alles een in zijn geest passend antwoord op alle vragen van het leven...

https://www.kyivpost.com/post/19657
Oud 20 juli 2023, 14:28   #43131
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Onderzoek is welkom. Zeker historisch onderzoek. Ik denk dat men dan zou dienen af te stappen van de 'ongeprovoceerde invasie' retoriek.

1) Ik hoop dat uw interesse in geschiedenis u ook leidt tot prof Mearsheimer, hier meermaals vernoemd. Diens aanhaling van feiten die tot deze oorlog geleid hebben kunnen ook dienen om er een einde voor te bedenken. Helaas zijn er daar maar weinigen mee bezig hier, noch in de EU (op een paar moedige uitzonderingen na). De meesten gaan gedwee mee in de Oekraïne is aan het winnen en moet winnen propaganda.

2) Dit gezegd zijnde begrijp ik nog steeds niet de relevantie van het aanhalen van die Chinese quote. Want meende u ermee te bewijzen behalve dat waarnaar ik verwees?

3) Wat trekt u aan bij het satanisme als ik vragen mag?
1) Die professor Mearsheimer staat op de steeds omvangrijker wordende 'to do' lijst. Misschien wordt dat iets voor later op de dag.

2) Ik wilde wijzen op het wijdverspreide ongeloof waarop de 'alarmisten' tot aan de ochtend van 24 februari 2022 werden onthaald.

Zélf was ik trouwens veeleer geneigd waarde te hechten aan de 'plechtige beloftes' van President Putin en z'n minister Lavrov.
Ook voor mij was het dus een 'rough awakening'.

3) Grotendeels hetzelfde als wat mij 'aantrekt' bij het Jodendom, het Christendom, de Islam, ... bij alle andere 'ideologieën' eigenlijk: het is een 'denkkader' op zich.

Als ik er méér tijd voor vrij kon maken, zou ik dat allemaal nog véél diepgaander/grondiger willen onderzoeken:

waar kwam/komt zo'n 'denkkader' vandaan, hoe bepaalde/bepaalt dat het gedrag van zowel aanhangers als tegenstanders, hoe evolueerde/evolueert dat, welke 'winst'/'verlies' levert dat op, ... ?

Edit: Dezer dagen ben ik - ondermeer onder druk van de 'speciale militaire operatie' - echter vooral bezig met onderzoek naar mijn eigen 'denkkader', want vanwege mijn negatieve appreciatie van President Putin's onderneming en nog een aantal andere op stapel staande projecten van allerlei gedreven wereldverbeteraars werd ik tegen heug en meug in het 'decadente satanisten'-kamp geduwd. Misschien was dat terecht, misschien niet.

Het ziet er alleszins naar uit dat ik nog véél werk voor de boeg heb.

Laatst gewijzigd door djimi : 20 juli 2023 om 14:36.
Oud 20 juli 2023, 15:39   #43132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
de NATO kan Zelensky niets meer bieden dat de verdere vernietiging van Oekraïne in de weg staat:
Aangezien de verdere vernietiging van Oekraine de doelstelling is, zie ik niet hoe men "iets zou kunnen bieden" dat de doelstelling in de weg staat...

Het is trouwens een beetje jammer om te stellen dat de NATO een Versailles verdrag houding zou aannemen, terwijl de vernietiging van Oekraine die nagestreefd wordt juist dient om vooral geen Versailles verdrag situatie te bekomen. In plaats van een vernederende nederlaag (Versailles), een bijzonder bloederige Pyrrhus overwinning bieden aan Rusland. Een "verbrande aarde" overwinning.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2023 om 15:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 18:37   #43133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat u uiteraard volledig vrij mijn 'simplistische visie' aan diepgaand/grondig onderzoek te onderwerpen.
Mocht u op specifieke vragen een specifiek antwoord willen: u weet waar u terecht kunt.

Inmiddels probeer ik méér over Putin en 'zijn' Rusland te leren.

Ik aanvaard daarbij in een geest van dankbaarheid en erkentelijkheid ondermeer - maar niet uitsluitend - de hulp van de Russische journaliste Maria "Masha" Borzunova.

U zult me er ongetwijfeld wel van op de hoogte weten te brengen wat er zo allemaal verkéérd is aan/met die hulp.
Dat is net alsof ik zou schrijven: " ik ben een werk aan het maken over Belgie en de werken van Dries Van Langenhove zullen mijn voornaamste bron zijn."

Dat poppemieke woont niet eens in Rusland en behoort tot de 1% "liberasten" en werkt voor Meduza, Russisch talig blad onderdeel van de propagandamachine van de CIA en MI6.

Bovendien was ze 6 jaar toen Poetin aan de macht kwam, ongetwijfeld maakte ze toen deel uit van het establishment en heeft ze veel inside informatie.

Ofwel stelt u intellectueel niets voor ofwel kent u echt de ballen van Rusland als U dat meisje als een "autoriteit ter zake" beschouwt. Een leuk snoetje heeft ze wel, dat is misschien de reden?
Als u echt wil kan ik u klinkende namen geven, die noch tot de Russische noch tot de westerse propagandamachine horen.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2023 om 19:07.
Oud 20 juli 2023, 18:54   #43134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Bekijk bvb. de werken van of interviews met Vladimir Pozner die zowel voor de Sovjet, Amerikaanse, Israelische en Russische media heeft gewerkt en dat al vele decennia.Die man schrijft en spreekt vrij want wordt door alle partijen gerespecteerd als veteraan die al talloze watertjes doorzwom. Hij is net even kritisch voor het Westen als voor Poetin.

Of nog Eduard Limonov. Sovjet-dissident die boeken schreef in de VS en later terugkeerde naar Rusland waar hij zich tegen zowel het Jeltsin-regime als het Poetin-regime keerde. Hij had echter ook een zeer lage dunk van het Westen.
Iemand dus die niet tot een kamp behoort en met een gigantische kennis ter zake. Hij stierf recent, 2020.

Maar als u licht verteerbare kost wil die het westerse propagandaverhaal nog eens in een light versie herkauwt, en vooral die uw stereotiep beeld van Rusland niet uitdaagt, kies dan liever voor Masha. Ik zou het vooral doen voor de prentjes.

En als U dan toch propaganda wil lezen, dan propaganda van beide zijden als het tenminste de bedoeling is om te leren en U niet enkel uw visie bevestigd wil zien.
Wat westerse propaganda betreft: kies dan liever voor een andere Masha, die voor de New York Times werkt en al jaren onvermoeibaar anti-Russische propaganda uitbraakt.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2023 om 19:15.
Oud 20 juli 2023, 19:15   #43135
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk bvb. de werken van of interviews met Vladimir Pozner die zowel voor de Sovjet, Amerikaanse, Israelische en Russische media heeft gewerkt en dat al vele decennia.Die man schrijft en spreekt vrij want wordt door alle partijen gerespecteerd als veteraan die al talloze watertjes doorzwom. Hij is net even kritisch voor het Westen als voor Poetin.

Of nog Eduard Limonov. Sovjet-dissident die boeken schreef in de VS en later terugkeerde naar Rusland waar hij zich tegen zowel het Jeltsin-regime als het Poetin-regime keerde. Hij had echter ook een zeer lage dunk van het Westen.
Iemand dus die niet tot een kamp behoort en met een gigantische kennis ter zake. Hij stierf recent, 2020.

Maar als u licht verteerbare kost wil die het westerse propagandaverhaal nog eens in een light versie herkauwt, en vooral die uw stereotiep beeld van Rusland niet uitdaagt, kies dan liever voor Masha. Ik zou het vooral doen voor de prentjes.
maar waarom zou ik van het russische systeem moeten houden ? Ze halen 8K per inwoner, en EU halen we 35k/inwoner, BE 43K/inwoner, VS 45K/inwoner, Noorwegen 79K/inwoner, Ierland 51K per inwoner,

laten we het eenvoudig zo bekijken: van Ierland, VS, NL of landen die het beter doen dan Belgie wil ik leren hoe ze het doen...
Oud 20 juli 2023, 19:19   #43136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door djimi : 20 juli 2023 om 19:22.
Oud 20 juli 2023, 19:26   #43137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net alsof ik zou schrijven: " ik ben een werk aan het maken over Belgie en de werken van Dries Van Langenhove zullen mijn voornaamste bron zijn."
Dat is niet eens zo onnozel als ge het laat klinken he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 20:01   #43138
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet eens zo onnozel als ge het laat klinken he
Tomm kan ongehoord goed fantaseren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 20:09   #43139
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

patrick kan met nucleaire precisie redeneren, ik doe dat met farmaceutische precisie, en Tomm is een joods kindje ontvoerd en geadopteerd in Rusland, heeft geleerd dat nonkel putin de president van de wereld is.
Oud 20 juli 2023, 22:57   #43140
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tomm kan ongehoord goed fantaseren.
Lees jij dan eens Vladimir Pozner of Eduard Limonov je zou er iets van kunnen opsteken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be