Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2023, 17:30   #44321
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Pandareus

De oorzaak is de onderdrukking van de Russische minderheid sinds Maidan.
Je kunt niet zomaar een element in de geweldsspiraal er uit nemen en de rest vergeten.

Net zomin als je kunt zeggen "NAVO moet zich terugtrekken, en Servië moet Kosovo terug innemen". Je kunt dat nog 1000 keer zeggen, en vanuit puur volkrechterlijk standpunt zou je ook gelijk hebben, maar daarmee gebeurt het nog niet, omdat de situatie zoveel ingewikkelder is. (om te beginnen, NAVO zal zich niet terugtrekken, al staan de Serviërs nog op hun kop, net zomin als de Russen zich zullen terugtrekken, welke dramatiek Zelensky ook uitkraamt)

256000 volgens de Oekraïense fabeltjeskrant.

Nee, de bal ligt nu niet in het kamp van Poetin, hij ZAL zich niet onvoorwaardelijk terugtrekken, zal niet gebeuren, zo simpel is het. En indien nodig zal hij nog een miljoen Russen mobiliseren. De Russen hebben meer volk dan de Oekraïners weet je... De bal ligt in het kamp van het Westen nu, steeds meer hoor je personen in het Westen dat zeggen, recent nog Sarkozy, de woordvoerder van de NAVO, etc. Meer en meer mensen denken dat, al mag dat nog niet zo luid gezegd worden.

Er is eens een drone ingeslagen in een willekeurig appartementsgebouw zonder een enkele dode, great succes. Ondertussen wordt heel Oekraïne onophoudelijk bestookt. Gelijk welke terrorist kan ook een drone aanval lanceren op Brussel, zo moeilijk is dat niet, zeker niet als die terrorist een handje geholpen wordt door andere machtige staten... ik zou daar niet te veel mee stoefen moest ik U zijn..

Idem dito

Voor U wel ja. Niet voor de familie van de 100000'en Oekraïners die door het westers proxy-regime de dood ingejaagd worden. Ik denk niet dat die toe zijn aan popcorn.
https://www.youtube.com/watch?v=3T4PJ-fqZLA
https://www.youtube.com/watch?v=YjI-WLrQUeM
https://www.youtube.com/watch?v=hfI6KIQdBa8

Ik zie niemand popcorn eten. Alleen eindeloos lijden.

Ik verdenk U ervan net als Patrick te denken, gewoon "pseudo-Russen en Russen die elkaar uitmoorden, goed voor het Westen, meer popcorn"

Als de SU nooit gevallen was was dit alles nooit gebeurd.
De zaadjes van haat werden geplant door Soros en co. toen het lijk van de Sovjet-Unie nog niet koud was.
met de Tomm-troll logica:

aangezien de Ru na WOII zowat de helft van EU bezet hielden, hebben al die landen defacto het recht om een stukje van RU te bezetten;;;

de logica is eenvoudig: voor WOII waren ze autonoom, en dankzij de historische bezetting door RU hebben ze het recht om de omgekeerde aanval richting RU te doen... #ditistrolllogica
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 17:33   #44322
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nu,er nog een vlootje F16 naar UKR gestuurd worden, gaat Medelev weer eens zeggen dat er een rode lijn overschreden is en dat ze een atoombom moeten gooien ? Tommm, heb je al iets op uw radardaarover?

https://euromaidanpress.com/2023/08/...ts-to-ukraine/

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 augustus 2023 om 17:33.
Oud 20 augustus 2023, 18:24   #44323
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de SU nooit gevallen was was dit alles nooit gebeurd.
De zaadjes van haat werden geplant door Soros en co. toen het lijk van de Sovjet-Unie nog niet koud was.
Wanneer precies werd de SU aangevallen met tanks en dergelijke ?

Het "lijk van de Soviet unie" was, met wat vertraging, zoals het "lijk van de Derde Rijk" he: door de verzwakking van de centrale dictatuur, de bezette gebieden die de biezen kiezen.

Het "de biezen kiezen" wordt door uw eigenaardig beeld gezien als "de centrale dictatuur aanvallen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2023 om 18:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:38   #44324
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een nieuwe en onverwachte bondgenoot voor Oekraine !

De maan heeft beslist van niet langer neutraal toe te kijken en heeft de SMO Luna-25 die rusland wou uitvoeren preventief uitgeschakeld.

Er zijn géén eeuwenlange en dus historische aanwezigheden van grote groepen russischtaligen op de maan dus hun opdringerige bezoek was ongewenst.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 augustus 2023 om 18:39.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:45   #44325
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De schandaleuze onderdrukking van Russischtaligen in de frontlinies in Oekraine begint toch echt wel iedere redelijkheid te overstijgen...

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 19:09   #44326
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
't Is nog erger als ik dacht.
Hier kickt men op de dood van diegenen die werden omgebracht door hun geestesgenoten.
Geen woorden voor.
Ik kick daar niet op. Sommigen hier om pandareus niet bij naam te noemen kicken op soldaten die sneuvelen. Ik niet. Ik leef mee met de familie en ik geef eerlijk toe dat ik het bij zulke scenes niet droog hou. Al deze mensen zijn slachtoffers van de politiek, van cynische machtsspelletjes. Moest je weten hoeveel ervan, ondanks de obligate nazi-symbolen van het regime die je overal ziet (in Noord-Korea zie je overal de Grote Leider en de Dierbare leider, wil niet zeggen dat iedereen hen aanbidt) Sovjet nostalgisch zijn daar in de diepe provincie en dorpen van Oekraine, je zou verschieten
De vraag wie verantwoordelijk is voor de geweldscarroussel staat daar los van. Reeds 10 jaar lang kun je op deze draad volgen hoe het in Oekraine van kwaad naar erger ging, en wie verantwoordelijk was voor het mislukken van de Minsk vredesakkoorden. Ik besteed zoveel tijd aan deze draad net omdat het onderwerp zo belangrijk is. Niet alleen omdat ik een speciale band heb met zowel Rusland als Oekraine.

Oekraine is al jaren verdeeld tussen het pro-Russische Oosten en pro-Europese Westen, niets nieuws. Het was een kruitvat, en Verhofstadt en co. hebben op Maidan de lont aangestoken.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 augustus 2023 om 19:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 19:25   #44327
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Mocht u zich ooit nog afvragen waarom ik van mening ben (en wellicht ook blijf) dat u er een 'verknipt' wereldbeeld op nahoudt...

... zo'n onversneden nijd & tomeloze wraakzucht kunnen niet gezond zijn.

Heb je niet door dat ik Anselmo, met zijn onversneden nijd en tomeloze wraakzucht, een spiegel voor hou?

Als ik met rechts-Israëlische of Marokkaanse vrienden ben, doe ik hetzelfde. Alle haatvolle uitspraken keer ik om. En dan zijn ze eerst verbaast en verontwaardigt, tot ze snappen dat ik hen een spiegel voor hou.
Oud 20 augustus 2023, 20:24   #44328
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kick daar niet op. Sommigen hier om pandareus niet bij naam te noemen kicken op soldaten die sneuvelen. Ik niet. Ik leef mee met de familie en ik geef eerlijk toe dat ik het bij zulke scenes niet droog hou. Al deze mensen zijn slachtoffers van de politiek, van cynische machtsspelletjes. Moest je weten hoeveel ervan, ondanks de obligate nazi-symbolen van het regime die je overal ziet (in Noord-Korea zie je overal de Grote Leider en de Dierbare leider, wil niet zeggen dat iedereen hen aanbidt) Sovjet nostalgisch zijn daar in de diepe provincie en dorpen van Oekraine, je zou verschieten
De vraag wie verantwoordelijk is voor de geweldscarroussel staat daar los van. Reeds 10 jaar lang kun je op deze draad volgen hoe het in Oekraine van kwaad naar erger ging, en wie verantwoordelijk was voor het mislukken van de Minsk vredesakkoorden. Ik besteed zoveel tijd aan deze draad net omdat het onderwerp zo belangrijk is. Niet alleen omdat ik een speciale band heb met zowel Rusland als Oekraine.

Oekraine is al jaren verdeeld tussen het pro-Russische Oosten en pro-Europese Westen, niets nieuws. Het was een kruitvat, en Verhofstadt en co. hebben op Maidan de lont aangestoken.
iemand die voorstander is van de russische invasie en dan lekker hypocriet beweert dat hij empathie heeft... jaja

had putin zijn historiisch fake argument niet gebruikt , dan was daar niets aan de hand, iedereen gelukkig, geen Nato, geen 500k doden, geen miljarden schade, fantastisch hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 augustus 2023 om 20:25.
Oud 20 augustus 2023, 20:26   #44329
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je niet door dat ik Anselmo, met zijn onversneden nijd en tomeloze wraakzucht, een spiegel voor hou?

Als ik met rechts-Israëlische of Marokkaanse vrienden ben, doe ik hetzelfde. Alle haatvolle uitspraken keer ik om. En dan zijn ze eerst verbaasd en verontwaardigd, tot ze snappen dat ik hen een spiegel voor hou.

Ja, kijk, ik kan alleen maar afgaan op wat u hier allemaal al laten weten hebt.

Ik was & ben niet degene die ondermeer 'hoopt' op nucleaire wapens in handen van fanatieke islamisten, hé.

Mocht het u nog interesseren: de éérste "Europeaan" die - reeds in 1450 - met 'wetenschappelijk' racisme t.a.v. de 'zwarte' medemens op de proppen kwam en zodoende de slavenhandel en slavernij zocht te rechtvaardigen, was een Portugees en dus géén 'Brit'!

Zijn naam: Gomes Eanes De Zurara.

Zoek het maar eens op.

En als ge daar dan toch mee begonnen bent: steek tegelijkertijd eens uw groot licht op over de oorspronkelijke bewoners van de "Canarische Eilanden", en de propere kerels die hen - voorgoed - 'wég' gedaan hebben.

Tip: het waren - alwéér - géén 'Britten'!

Suggestie: misschien kunt u uw haatgevoelens wat 'diversifiëren' (want ervan af geraken zie ik u niet doen).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 22:15   #44330
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een nieuwe en onverwachte bondgenoot voor Oekraine !

De maan heeft beslist van niet langer neutraal toe te kijken en heeft de SMO Luna-25 die rusland wou uitvoeren preventief uitgeschakeld.

Er zijn géén eeuwenlange en dus historische aanwezigheden van grote groepen russischtaligen op de maan dus hun opdringerige bezoek was ongewenst.
U lacht dus met de onderdrukte minderheid, dit is blijkbaar zeer grappig. Behalve de Oeigoeren, Tibet en Taiwan natuurlijk, die "volkeren" moeten we steunen tegen die stoute Chinezen.

Als ik verwijs naar de Vlamingen schermt u met "dit staat verankerd in de grondwet". Net zoiets wilden de Russen en het stond ook in het vredesakkoord van Minsk, maar het regime maakte er korte metten mee.

Ik heb zo de indruk dat voor U en andere russofoben een goeie Rus een dooie Rus is, net zoals voor antisemieten een dode Jood een goeie Jood is. "Ja maar ze vallen andere landen binnen". Zijn de VS, het VK en ook Nederland en Polen Irak niet binnen gevallen? En NAVO Servie? Nee die "territoriale integriteit" is het schaamlapje voor ongegeneerde haat.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 augustus 2023 om 22:19.
Oud 20 augustus 2023, 22:21   #44331
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
iemand die voorstander is van de russische invasie en dan lekker hypocriet beweert dat hij empathie heeft... jaja

had putin zijn historiisch fake argument niet gebruikt , dan was daar niets aan de hand, iedereen gelukkig, geen Nato, geen 500k doden, geen miljarden schade, fantastisch hé
Dan ging de oorlog in Donbas gewoon voortduren, en vermits het regime het vredesakkoord publiekelijk verscheurde, ging er zowiezo grootschalige oorlog van komen.

https://youtu.be/3uZuAdsT_8M

Trump zegt :
"ik kan deze oorlog in 24 uur stoppen" en hij heeft nog gelijk ook. De bal ligt nu in het kamp van het Westen.

Wat was er trouwens zo schandalig aan het voorstel van Sarkozy dat de inwoners zelf mogen beslissen over hun lot? De russofobe meute riep om ter hardst dat dit schandalig was.
Zelf hebben ze, net als U geen oplossing behalve meer wapens en meer bloedvergieten. Maar ter hunner informatie: het lenteoffensief is mislukt. Heeft gewoon voor talloze Oekraiense doden gezorgd maar voor de rest een oplossing geen stap dichter gebracht.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 augustus 2023 om 22:27.
Oud 20 augustus 2023, 23:08   #44332
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ging de oorlog in Donbas gewoon voortduren, en vermits het regime het vredesakkoord publiekelijk verscheurde, ging er zowiezo grootschalige oorlog van komen.

https://youtu.be/3uZuAdsT_8M

Trump zegt :
"ik kan deze oorlog in 24 uur stoppen" en hij heeft nog gelijk ook. De bal ligt nu in het kamp van het Westen.

Wat was er trouwens zo schandalig aan het voorstel van Sarkozy dat de inwoners zelf mogen beslissen over hun lot? De russofobe meute riep om ter hardst dat dit schandalig was.
Zelf hebben ze, net als U geen oplossing behalve meer wapens en meer bloedvergieten. Maar ter hunner informatie: het lenteoffensief is mislukt. Heeft gewoon voor talloze Oekraiense doden gezorgd maar voor de rest een oplossing geen stap dichter gebracht.
wat voor zever, ukraine zit nog altijd in de verdediging:

de russen zitten continu nog altijd met missiles te stoken, en doen elke dag aanvallen op de frontlinie

de donbas is één opgezet spelleke van de russen die jaren aan een stuk wapens leverden zoals de CIA in afganistan indertijd

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 augustus 2023 om 23:10.
Oud 20 augustus 2023, 23:14   #44333
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
Ik was & ben niet degene die ondermeer 'hoopt' op nucleaire wapens in handen van fanatieke islamisten, hé.
Sommigen hier op dit forum zitten toe te juichen dat westerse proxies Moskou bestoken met westerse drones. Het is dan ook de logica zelf dat de Russen drones geven aan andere proxies die daarmee het Westen bestoken. Of klopt deze logica niet?

Citaat:
Mocht het u nog interesseren: de éérste "Europeaan" die - reeds in 1450 - met 'wetenschappelijk' racisme t.a.v. de 'zwarte' medemens op de proppen kwam en zodoende de slavenhandel en slavernij zocht te rechtvaardigen, was een Portugees en dus géén 'Brit'!

Zwarte slavenhandel bestond al onder de oude Grieken en de Romeinen.

Citaat:
Zijn naam: Gomes Eanes De Zurara.

Zoek het maar eens op.
Kan goed zijn. Maar ondertussen zie je in Portugese ex-kolonies dat er veel meer vermenging is tussen blanken en zwarten, net als in de Spaanse en in Arabische landen.
De Russen hebben historisch zeer zelden zwarte slaven gehad (en degene die er waren, werden als zo bijzonder gezien dat ze prompt tot adel werden geheven, zoals de grootvader van Pushkin) Maar de Russen kwamen al in een vroeg stadium van hun bestaan in contact met Aziatische of Euraziatische culturen, zoals de Tataren, Peshenegs, Avaren, Kumanen, Mongolen, allerlei Oegrische volkeren, etc. De eerste Russische koningen werden "Kahn" genoemd, en de Russen vermengden zich op grote schaal met al die volkeren. Dit wordt het zelfs verweten door Oekraïners, die zeggen dat Russen "halve Mongolen" zijn. (net alsof er geen Aziatisch DNA in de Oekraïners zit, het woord "Attaman" en zelfs het woord "Kozakken" zelf zijn van Turkse origine om maar een voorbeeld te geven).

Russische minister van Defensie:

Burgemeester van Moskou:

Etnische Russische Subgroep uit Noord-Rusland, de Pomors:

Ik heb U ook al het voorbeeld gegeven van Alaska, waar op 2 generaties er geen sprake meer was van autochtonen of Russen, maar de 2 samensmolten tot een groep. Dit was wat de Yankees het meeste haatten. Nog steeds spreken sommige inheemse groepen in Alaska Russisch en behoren ze tot de Russisch-orthodoxe kerk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alaskan_Creole_people
The development of arts, architecture, and music during the Russian period combined traditional Alaska Native techniques with Old Russian culture derived from the Byzantine Church. Cross-cultural borrowings were the characteristic of the period; an example of this cross-cultural borrowing was the Alaskan celebration of Christmas incorporating traditional masked performances.[6]

Alaskan Russian society was characterized by multilingualism and multiculturalism. Generally three languages were used: Church Slavonic was used for religion; for official and educational purposes, Russian was used; Alaska Native languages were used for colloquial purposes. Specific usage of each language depended on the locale within Alaska; in many regions of colonial Alaska, Russian was spoken as a colloquial language as much as Alaska Native languages, and Alaska Native languages were spoken during religious service for liturgy and songs.[6]

Alaskan Creoles spoke Russian and their local Alaska Native language; they could read and write both. Creoles also maintained Alaska Native traditions and continued native hunting methods using traditional weapons.[3][4]

After the Alaska Purchase, the multilingual-multicultural Alaskan society continued; English became increasingly important as more Americans immigrated to Alaska. In 1898 for example, Vladmir Modestov, a priest of the Russian Church, took a Creole boy named Iakov Orlov to San Francisco both to improve his Russian and to learn English; Modestov remarked that English "is becoming essential even in the North of Alaska".[6]

Alaskan Creole scientific advances

New Archangel (Sitka) in 1805
The Alaskan Creoles made significant contributions to world science, particularly in the domains of hydrography, geography, and cartography. Americans unconditionally acknowledged Alaskan Russian scientific advances and achievements in the years following the sale of Alaska. American explorers in Alaska used a large number of Alaskan Russian scientific papers and brought them into the light of international scholarship.[7]

The government of colonial Alaska frequently collected geographical data through expeditions lead by Creole scientists and ship commanders. Creole explorers also made expeditions into the interior of Alaska to connect and trade with uncontacted native tribes and to introduce them to Christianity. Alaskan Russian explorations made great advancements in the 1820s and 1840s, such as the expeditions of Vasilev (1829), Glazunov (1833), Ivan Malakhov (1832–1839) and Zagokin (1842–1844).[7]

Tebenkhov, a Creole printer and citizen of New Archangel, compiled all of the data of these expeditions into a scientific atlas titled "Atlas of the Northwest Coasts of America" in 1852. Tebenkhov's atlas served as a navigational aid for sailing through Alaskan territory and it became the basis of American cartography in Alaska for decades after the sale of Alaska.[7]

The Sale of Alaska, 1867

The flag of Russian Alaska.

The signing of the Treaty of Alaskan Cession between the United States of America and Imperial Russia.
Further information: Sale of Alaska
When the United States of America purchased Alaska from the Russian Empire in 1867, the Creoles became disenfranchised. Americans looked down on Creoles with contempt because they associated the term "Creole" with the meaning of "mixed race".[8][3]

In New Archangel (Sitka), after the colonial government transferred sovereignty to the American forces, the Creoles of the town were amazed by the American soldiers. Creole officials, farmers, and employees all opened their homes to the Americans with full Russian hospitality; in many instances the Americans committed robberies and assaults on Creoles overnight. The Creoles of Sitka were eventually compelled to begin locking their doors from the Americans and wait until sunrise.[8]

Having lost their social status under American rule, Alaskan Creoles began to look back on Alaska's colonial period as the golden age of their civilization.[5]

Na meer dan 300 jaar leven de meeste zwarte Amerikanen nog steeds in ghetto's. De kolonies gesticht door Noord-West-Europeanen bleken altijd veruit de meest racistische, ik heb U het voorbeeld gegeven:
Latijns-Amerika:
https://www.youtube.com/watch?v=7Kxk...&start_radio=1

De VS
https://www.youtube.com/watch?v=tAGnKpE4NCI

(mooie muziek, daar niet van, maar zo blank als de vers gestreken lakens in de Hilton)

Als ik Belgische vrienden meenam naar Cuba, was de eerste reactie altijd: wow, zwart en blank leven echt samen, je kunt het onderscheid nog moeilijk maken, geen uitzondering zoals in België (begint wel te veranderen) maar de regel. Kenia is nog zo'n extreem racistisch land met in de praktijk Apartheid, gevolg van Britse kolonisatie. Ondanks mijn zeer korte aanwezigheid in het land heb ik alvast mijn DNA achtergelaten. Ik leef er tussen de zwarten en neem het openbaar vervoer. (wat al die overbetaalde NGO'ers niet doen, afgeraden door de ambassade) Dit is zeer uitzonderlijk, normaal gezien hebben blanken hun eigen wijken met slagbomen, etc.

Citaat:
En als ge daar dan toch mee begonnen bent: steek tegelijkertijd eens uw groot licht op over de oorspronkelijke bewoners van de "Canarische Eilanden", en de propere kerels die hen - voorgoed - 'wég' gedaan hebben.
Wist je dat de huidige inwoners van de Canarische eilanden voor meer dan 30% Guancho bloed in hun genen hebben?
Hoeveel percent Aboriginal zit er in het bloed van de gemiddelde Australiër? Ik zal het U zeggen: nul percent. En hoeveel Indiaan in het bloed van de gemiddelde Canadees? Zal ook wel rond de nul procent liggen. (situatie in Nieuw-Zeeland iets beter)

Citaat:
Suggestie: misschien kunt u uw haatgevoelens wat 'diversifiëren' (want ervan af geraken zie ik u niet doen).
Ik heb enkel haatgevoelens ten opzichte van de westerse elite, ik haat de gewone westerling niet. Wat ik schreef was gewoon Anselmo een spiegel voorhouden.

Maar ik word hier wel op deze draad geconfronteerd met extreme russofobie, niet alleen ten opzichte van de Russische elite, maar ten opzichte van het hele Russische volk. Ook het totale gebrek aan empathie met de onderdrukte Russische minderheid, terwijl het Westen anders altijd de mond vol heeft over mensenrechten, etc. is schrijnend.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 augustus 2023 om 23:41.
Oud 20 augustus 2023, 23:46   #44334
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat voor zever, ukraine zit nog altijd in de verdediging:

de russen zitten continu nog altijd met missiles te stoken, en doen elke dag aanvallen op de frontlinie

de donbas is één opgezet spelleke van de russen die jaren aan een stuk wapens leverden zoals de CIA in afganistan indertijd
Verschil is wel dat de Russen er een onderdrukte Russische minderheid vlakbij Rusland bewapenden, en geen moslim-extremisten aan de andere kant van de wereld.
Oud 21 augustus 2023, 00:03   #44335
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verschil is wel dat de Russen er een onderdrukte Russische minderheid vlakbij Rusland bewapenden, en geen moslim-extremisten aan de andere kant van de wereld.
het verschil ?

1/ je zit een bezetter van een land te 'kloten' door wapens te leveren aan de bevolking die zo een sluipende oorlog voert tegen zijn bezetter : zoals UKR nu

2/ buurland stimuleert illegaal een groepering naievlingen om te vechten tegen zijn legitieme eigenaar
Oud 21 augustus 2023, 00:35   #44336
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De algemene Russische mentaliteit is vooral om de wereld als een theater te zien. Het is hun way of life. In Rusland is dat ook aangewezen om niet aan de drank te geraken.
En hoe zit het met de alcoholconsumptie in eigen land? Zijn we er niet trots op dat ook wij iets kunnen "verzetten"?
Oud 21 augustus 2023, 00:44   #44337
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
symbolisch voor russiche beleid: maanlander crasht... russische hoogmoed, denken dat ze alles aankunnen en symbooldossiers moeten excelleren, maar vergeten dat ze limieten hebben
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/20/7416317/
Roskosmos (Russia's government authority responsible for space projects) has reported that the Luna 25 space station collided with the Moon and ceased to exist.
Source: Roskosmos
Details: The Russians said that the station "went into a non-calculated orbit, collided with the Moon and ceased to exist."
On Saturday, the Russians reported that an "emergency situation" had occurred, without specifying what it was.
Luna-25 was scheduled to land on the Earth's satellite on 21 August.
Het had anders wel een mooi resultaat geweest, als eerste ooit landen op de zuidkant van de Maan.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Luna-25-Moon-Mission-Live-Status.png‎
Bekeken: 44
Grootte:  372,3 KB
ID: 118260  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 augustus 2023 om 00:47.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 00:46   #44338
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een foto van de maanlander (Roscosmos).

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  AA1fwaUZ.gif‎
Bekeken: 55
Grootte:  784,2 KB
ID: 118261  

Oud 21 augustus 2023, 01:12   #44339
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Russian Luna 25 Launch in October Could Beat Americans to the Moon’s South Pole

LINK
27 apr 2021

= = =

Nederlandstalige wikipedia pagina:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Loena_25

(fig.: een maquette van de Luna 25)
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Luna-25.gif‎
Bekeken: 55
Grootte:  309,1 KB
ID: 118262  

Oud 21 augustus 2023, 01:15   #44340
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een opvolger is in de maak, de Luna 26, waarvan de lancering gepland is voor 2027:
https://en.wikipedia.org/wiki/Luna_26

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Luna-26.gif‎
Bekeken: 45
Grootte:  550,7 KB
ID: 118263  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be