Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2023, 15:26   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ah de bom zat in een wijnkratje...

komt ervan hé heledagen wijn zuipen...

https://inews.co.uk/news/world/russi...56?ITO=newsnow
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 15:59   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

PUTIN is wel grondig hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:41   #63
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Opvallend is de passiviteit van onze bekende poetin-trollen hier op het forum over dit onderwerp. We moeten het voorlopig zonder de traditionele eindeloze reeks vergoelijkende berichten of logenstraffingen doen.
Het hoeft eigenlijk niet te verbazen vermits Prigozhin ook baas was van de groep trollen uit Olgino !
Er zal in de burelen van St Petersburg wel enige verwarring heersen. Hoe moeten we dit verkopen ? De schuld in de schoenen van de Oekraïners schuiven is gezien de omstandigheden wel wat moeilijk.
Kortom, ze zijn er nog niet uit en wachten af.
En dat laat onze arme poetin-trollen hier voorlopig zonder hun gebruikelijke souffleurs en dus zonder leidraad, zonder copij!
Benieuwd hoe hoe lang het zal duren tot ze terug bij zinnen komen en hun gewoonlijke desinformatie terug zullen opnemen.
We zijn nu al 24 u na de crash!
Niet alleen hier maar ook in Rusland hullen de trollen zich in stilzwijgen.
Vreemd of zijn ze toch ongerust!
Het moet dus zijn dat het niet makkelijk is een verhaaltje te verzinnen dat ook de CIA (volgens de onnavolgbare Tomm) er bij betrokken is.
Afin! We zullen zien met wat ze af komen.
De chaos en tegenspraak nadat de Russen de MH 17 (ook een burgertoestel maar dan gevuld met Nederlanders) hadden neergeschoten wil men nu duidelijk vermijden.

Citaat:
Kremlin nog steeds stil over vliegtuigcrash
Citaat:
Het Kremlin heeft zich nog steeds niet uitgelaten over de vliegtuigcrash van woensdagavond waarbij Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin om het leven zou zijn gekomen. Ook het Russische ministerie van Defensie houdt zich stil.

Zijn overlijden werd nog niet bevestigd omdat zijn lichaam nog niet kon worden geïdentificeerd. Volgens pro-Kremlinzender 'Tsargrad TV' is het lichaam van Prigozjin wel al aangetroffen, maar moet er nog DNA-analyse gebeuren vooraleer de autoriteiten hem officieel dood kunnen verklaren.
https://www.hln.be/buitenland/live-w...rium~a8ab6578/

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 augustus 2023 om 16:47.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:56   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Deze versie komt overeen met berichten over vaststellingen via flight radar over de altitud variaties die het vliegtuig maakte.

Shot channel: "Source: an explosive device on Prigozhin's plane was planted in the landing gear compartment — this is one of the main versions of the investigation. According to preliminary data, it was in the area of the landing gear that an explosion occurred in the sky — as a result, the wing was torn off, which hit the stabilizer, because of this, the business jet began to climb sharply, and then went into a tailspin. From the explosive depressurization, all those on board instantly lost consciousness, so the pilots could not report an emergency. In any case, it was not possible to save the plane without a wing and the stabilizer. It was because of the explosion in the sky that the tail section of the aircraft fell five kilometers from the fuselage"

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2023 om 17:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:58   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't zullen wel weer de Amerikanen geweest zijn.
das zeker dat!

Hij zat in een vliegtuig van Amerikaanse makelij en de middelen die gebruikt werden ombetreffend vliegtuig aerodynamisch plotsklaps twijfelachtige eigenschappen te doen vertonen bevatten ongetwijfeld wel Amerikaanse dinges....

Wlad kan eigenlijk NIKS doen zonder "de Amerikanen"....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2023 om 16:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 17:27   #66
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Heeft hij eigenlijk kinderen ?
Waar hij weet van heeft?

Blijkbaar 2, z’n zoon vocht ook mee in Syrië. Prigozhin schreef en illustreerde ook kinderboeken.

https://www.themoscowtimes.com/2023/...strator-a81358
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 17:46   #67
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
das zeker dat!

Hij zat in een vliegtuig van Amerikaanse makelij en de middelen die gebruikt werden ombetreffend vliegtuig aerodynamisch plotsklaps twijfelachtige eigenschappen te doen vertonen bevatten ongetwijfeld wel Amerikaanse dinges....

Wlad kan eigenlijk NIKS doen zonder "de Amerikanen"....
Hoe kunt ge eigenlijk zo zeker zijn dat het de Oekraïeners niet geweest zijn? Men kan dit als een militair doelwit beschouwen. Uiteraard past een "Putin did it" versie beter in een verdeel politiek ten opzichte van Rusland. Maar door deze versie als evident aan te nemen zoals hier in deze draad gebeurt zegt men onrechtstreeks ook dat Oekraïne dit niet zou kunnen of willen doen. "Putin did it" werd al verkondigd voor er details bekend waren, zelfs of Prigozhin ook maar op dit vliegtuig zat.

Voor propagandisten te ontmaskeren een interessante case. Een paar durfden er voorzichtig wat twijfel uiten over de "Putin did it" theorie. Niet te veel want dan ben je een "Putin trol".

Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid. En met haar de eerlijkheid.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2023 om 17:52.
Oud 24 augustus 2023, 17:47   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Putin bevestigd eindelijk zijn dood, "hij was een goed zakenman". De DNA zal gecontroleerd zijn dus ik verwacht geen wederopstanding.

man man man
Oud 24 augustus 2023, 17:50   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Putin bevestigd eindelijk zijn dood, "hij was een goed zakenman". De DNA zal gecontroleerd zijn dus ik verwacht geen wederopstanding.

man man man
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat het enige is dat Putin zei. De vraag die dan direct bij me op duikt is: Wat zei hij nog dat wordt weggelaten? Maar dat ben ik. Ik voel me vrij eenzaam hier op dat gebied. Maar om dat na te gaan. Heeft dat zin?

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2023 om 17:51.
Oud 24 augustus 2023, 17:51   #70
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar hij weet van heeft?

Blijkbaar 2, z’n zoon vocht ook mee in Syrië. Prigozhin schreef en illustreerde ook kinderboeken.

https://www.themoscowtimes.com/2023/...strator-a81358
Een echte dictator zal ook de familie vermoorden. Er zou nog maar eens een rebel moeten opstaan die bereid is zijn leven te geven voor een regime change.
Die moet ook weten dat bij een faling niet alleen hij, maar al zijn familie, vrienden en huisdieren er mee aan gaan.
Oud 24 augustus 2023, 17:54   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe kunt ge eigenlijk zo zeker zijn dat het de Oekraïeners niet geweest zijn? Men kan dit als een militair doelwit beschouwen. Uiteraard past een "Putin did it" versie beter in een verdeel politiek ten opzichte van Rusland. Maar door deze versie als evident aan te nemen zoals hier in deze draad gebeurt zegt men onrechtstreeks ook dat Oekraïne dit niet zou kunnen of willen doen. "Putin did it" werd al verkondigd voor er details bekend waren, zelfs of Prigozhin ook maar op dit vliegtuig zat.

Voor propagandisten te ontmaskeren een interessante case. Een paar durfden er voorzichtig wat twijfel uiten over de "Putin did it" theorie. Niet te veel want dan ben je een "Putin trol".

Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is er waarheid. En met haar de eerlijkheid.
Het is niet dat Putin het zal toegeven ofzo, het is gewoon te duidelijk.

Net zoals de damdoorbraak duidelijk door Oekraïne werd veroorzaakt, NS2 door het Westen werd gesaboteerd en de valse chemische aanvallen in Syrië door de rebellen. Als je een beetje nadenkt is dat de logische en duidelijke verklaring en hier ook, Putin did it.

Of toch minstens het Kremlin of de legerleiding maar daar ziet het er toch niet naar uit.
Oud 24 augustus 2023, 17:56   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid. En met haar de eerlijkheid.
Ik zag Yevgeni wel graag bezig ,zijn YT-filmkes zijn nu al legendarisch.
Maar hij en zijn Wagners waren en zijn smeerlappen....
Een collectie oorlogsmisdadigers is verwijderd van het bord,DAT is GOED nieuws.
Er kan alleen maar gehoopt worden dat enkele razende Wagners nu op jacht gaan ....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2023 om 17:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 17:58   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat het enige is dat Putin zei. De vraag die dan direct bij me op duikt is: Wat zei hij nog dat wordt weggelaten? Maar dat ben ik. Ik voel me vrij eenzaam hier op dat gebied. Maar om dat na te gaan. Heeft dat zin?
Nu staat er “Hij was een getalenteerde man die fouten heeft gemaakt”, dat is Putin die quasi toegeeft dat hij de opdracht gaf.

https://www.hln.be/buitenland/live-w...aakt~a8ab6578/

https://www.aljazeera.com/news/liveb...d-in-jet-crash

In his remarks, Putin said: “I knew Prigozhin for a very long time, since the early 90s.

“He was a man of complicated fate, and he made serious mistakes in his life, but he achieved the right results. He was a talented person, a talented businessman, he worked not only in our country, and worked with results, but also abroad, in Africa in particular.

“He was involved there with oil, gas, precious metals and stones.

“As far as I know, he just returned yesterday from Africa. He met some officials here. But what is quite definite – the head of the Investigative Committee reported to me this morning – is they have already begun a preliminary investigation into this event. And it will be carried out in full, and taken right to the end.”
Oud 24 augustus 2023, 18:00   #74
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet dat Putin het zal toegeven ofzo, het is gewoon te duidelijk.

Net zoals de damdoorbraak duidelijk door Oekraïne werd veroorzaakt, NS2 door het Westen werd gesaboteerd en de valse chemische aanvallen in Syrië door de rebellen. Als je een beetje nadenkt is dat de logische en duidelijke verklaring en hier ook, Putin did it.

Ik probeer een beetje na te denken en dat is me niet duidelijk. Putin wil de boel samen houden. Dit voorval doet dat niet. Integendeel. Maar goed. Te weinig info om zinvol te beginnen speculeren mijns inziens.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2023 om 18:06.
Oud 24 augustus 2023, 18:02   #75
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kan alleen maar gehoopt worden dat enkele razende Wagners nu op jacht gaan ....
Benieuwd hoe het met de soldij van Wagner troepen verder zal gaan. Het schijnt dat de Wagners op tijd en volledig hun salaris kregen, hetgeen totaal niet gezegd kan worden van de reguliere Russische soldaten. (Bron: westerse pers uiteraard)

Een hapering in de uitkeringen zal hoogstwaarschijnlijk niet zonder gevolg blijven. (Bron: algemene geschiedenis)
Oud 24 augustus 2023, 18:05   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zijn het opeens goeie smeerlappen ofzo?

Nu hoop je dat ze Putin neerleggen en Rusland overnemen, ik hoop dat ook hoor maar ...
Oud 24 augustus 2023, 18:05   #77
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu staat er “Hij was een getalenteerde man die fouten heeft gemaakt”, dat is Putin die quasi toegeeft dat hij de opdracht gaf.

https://www.hln.be/buitenland/live-w...aakt~a8ab6578/

https://www.aljazeera.com/news/liveb...d-in-jet-crash

In his remarks, Putin said: “I knew Prigozhin for a very long time, since the early 90s.

“He was a man of complicated fate, and he made serious mistakes in his life, but he achieved the right results. He was a talented person, a talented businessman, he worked not only in our country, and worked with results, but also abroad, in Africa in particular.

“He was involved there with oil, gas, precious metals and stones.

“As far as I know, he just returned yesterday from Africa. He met some officials here. But what is quite definite – the head of the Investigative Committee reported to me this morning – is they have already begun a preliminary investigation into this event. And it will be carried out in full, and taken right to the end.”
Thanks. 'HLN is toch echt bucht' moest ik denken toen ik de twee links las.
Oud 24 augustus 2023, 18:06   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thanks. 'HLN is toch echt bucht' moest ik denken toen ik de twee links las.
Inderdaad, daarom dat ik 2 links plaatste.
Oud 24 augustus 2023, 18:08   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer een beetje na te denken en dat is me niet duidelijk. Putin wil de boel samen houden. Dit voorval doet dat niet. Integendeel. Maar goed. Te weinig info om zinvol te beginnen speculeren mijns inziens.
Ik denk dat hij vond dat er geen andere mogelijkheid was, Prigozhin moest in ballingschap gaan maar bleef z'n imperium uitbouwen in Afrika, het was nu of nooit. Wat de gevolgen ook mogen zijn.
Oud 24 augustus 2023, 18:29   #80
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er hier die toch heel snel wisten dat Poetin erachter zat. Misschien weten zij iets dat wij niet weten?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be