Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2023, 00:46   #101
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de video van Poetin gezien en ofwel is dat echt een sociopaat, maar hij leek er echt mee in te zitten dat hij dood is. Kan goed zijn dat hij geen keuze had gezien zijn positie en entourage maar dat hij het ook niet echt wilde.

Of het is allemaal poppenkast. Wie zal het zeggen?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 01:05   #102
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb de video van Poetin gezien en ofwel is dat echt een sociopaat, maar hij leek er echt mee in te zitten dat hij dood is. Kan goed zijn dat hij geen keuze had gezien zijn positie en entourage maar dat hij het ook niet echt wilde.

Of het is allemaal poppenkast. Wie zal het zeggen?
Poetin keek nauwelijks in de camera, alsof zijn geweten voor een keer knaagde.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 01:10   #103
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik voel een nieuwe complottheorie aankomen. In de komende jaren gaat Prigosjin overal ter wereld gesignaleerd worden.
Terwijl hij "Are You Lonesome Tonight" zingt.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 augustus 2023 om 01:12.
Oud 25 augustus 2023, 01:11   #104
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
das zeker dat!

Hij zat in een vliegtuig van Amerikaanse makelij en de middelen die gebruikt werden ombetreffend vliegtuig aerodynamisch plotsklaps twijfelachtige eigenschappen te doen vertonen bevatten ongetwijfeld wel Amerikaanse dinges....

Wlad kan eigenlijk NIKS doen zonder "de Amerikanen"....
Psst, Embraer is Braziliaans, ik zeg het maar
Oud 25 augustus 2023, 01:21   #105
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je op het dodenlijstje van Poetin staat is er geen ontkomenaan. Zelfs als ze naar het Westen overlopen weet hij ze te vinden.

haha hah poetin heeft lange dodenlijstje hahha misschien sta ik er ook op

deze Wagner maffia baas prigozijn is toch serie moordenaar ok, dirty war, in Afrika hebben deze wagner freaks honderdduizenden negers afgeslacht dus ik ben wel blij nu dat hij opgeruimd is. die wagner criminelen hadden heel veel oekrainers toch doodgemarteld verkracht en het waren bloedbaden

Ene duivel ruimt andere op, zo gaan de grote zaken in de HEL

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 02:35   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is net de Brics conferentie bezig in Zuid Afrika met plus 100 landen en Putin die spreekt op een groot scherm. Echt wel het slechtste moment om zichzelf in verlegenheid te brengen door een vliegtuig uit de lucht te halen, terwijl heel de wereld weet dat Putin en Prighozin niet de beste vriendjes zijn.
--->
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Oekraine binnenvallen was dan weer wel een geniaal plan van Poetin dat aantoont dat hij nooit iets onnozel, krankzinnig en zelfdestructief zou ondernemen.
't is inderdaad om van te zuchten, hè Zucht.
Oud 25 augustus 2023, 02:43   #107
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Peskov is de enige van die Kremlin bende waar ik enig vertrouwen zou in hebben als president. Daarom is hij misschien verwijderd. De grootste ramp zou zijn dat het die Medvevev wordt, die is zo zot als een deur.
Ik ben eerder van de veronderstelling dat alleen nog groter ongedierte het gefrustreerd exemplaar uit de goot van St Petersburg duurzaam in tijd kan vervangen, vandaag de dag.

Erg ja, maar zo is 't.
Oud 25 augustus 2023, 06:31   #108
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Een doordachte opinie die niet het "Putin did it" westers narratief volgt.
Er zijn verschillende argumenteren om aan dat narratief te twijfelen, het zelfs onwaarschijnlijk te achten.

https://youtu.be/a3mMi0gWr08?feature=shared

Laatst gewijzigd door Bach : 25 augustus 2023 om 06:35.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 06:50   #109
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Blijkbaar wilde de Wagnerbaas een staatsgreep plegen?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230823_97509954

Bruno Beeckman in Oekraïne: “Russische bronnen vertelden me net nog dat Prigozjin een staatsgreep ging plegen”
Bruno Beeckman, onze journalist in Oekraïne, is niet helemaal verrast door de mogelijke aanslag op Jevgeni Prigozjin. “Een paar uur voor zijn vliegtuig naar beneden stortte, vertelden drie Russische bronnen me nog dat ze 100% zeker waren dat Prigozjin snel opnieuw in Moskou zou staan om een staatsgreep te plegen."
De journalist die u noemt is mogelijk gecompromitteerd.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 augustus 2023 om 06:50.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 07:04   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer een beetje na te denken en dat is me niet duidelijk. Putin wil de boel samen houden. Dit voorval doet dat niet.
Putin's macht is gebaseerd op schrik. Dit is een heel sterk signaal naar elkeen die het in zijn hoofd zou halen om nog eens iets te doen dat hem niet aanstaat, he. Putin doet dat geregeld, het is zijn manier om zijn omgeving "in check" te houden.

Meer nog, dit is ook een heel sterk signaal aan de Wagneraars. Als men hen een "offer they can't refuse" doet, en ze twijfelen, kan men hen wijzen op wat er met hunne chef is gebeurd om hen tot inzicht te brengen.

Meer nog, Wagner heeft zich goed ingewerkt in Afrika, maar dat is een beetje aan de controle van Putin aan het ontsnappen. Hij wil ginder dus de dingen terug onder zijn controle hebben, en die Wagneraars die ginder goed netwerken nu inlijven in een of andere Russische dienst, zonder zo een spilfiguur zoals Prigozjin, die te gevaarlijk wordt als die macht heeft, zoals gebleken is. Zolang Prigozjin rondloopt moeten die mensen kiezen tussen twee meesters. Nu is dat probleem opgelost. Putin kan nu al die terrein mensen puur in een Russische dienst (waarschijnlijk binnen het leger) krijgen.

Bovendien heeft de Prigozjin nogal wat militairen belachelijk gemaakt, en nu heeft de Vladimir die militairen meer nodig dan Prigozjin die nuttig is geweest maar nu niet meer.

Kortom, dit was vele vliegen in een klap voor de Vladimir:

1) de Afrikaanse machtsstructuren binnendoen

2) een overtuigend middel hebben voor Wagneraars om hun twijfels weg te nemen over wie ze moeten dienen

3) een goed signaal geven aan gelijk wie twijfelt of hij de Vladimir iets zou willen in de weg leggen

4) de militairen een pleziertje doen

5) en laten we de facteur jouissance niet vergeten he, dat doet altijd deugd.

Het zou mij trouwens niet verwonderen dat de problemen die er nu zijn met al die overlevende crimineel-wagneraars zullen opgelost worden, en dat is iets gemakkelijker als de gast die hen een contract had aangeboden, niet meer rondloopt om van zijne neus te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2023 om 07:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 07:07   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is net de Brics conferentie bezig in Zuid Afrika met plus 100 landen en Putin die spreekt op een groot scherm. Echt wel het slechtste moment om zichzelf in verlegenheid te brengen door een vliegtuig uit de lucht te halen, terwijl heel de wereld weet dat Putin en Prighozin niet de beste vriendjes zijn.
Het is daar omgekeerd he, in die kringen dwingt dat bewondering af.
Oud 25 augustus 2023, 07:24   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het einde van de oorlog in Oekraïne nadert.

Prigozjin weet te veel over de oorlogsmisdaden van Poetin en moet daarom verdwijnen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 07:46   #113
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is daar omgekeerd he, in die kringen dwingt dat bewondering af.
Dat zeker, ze vroegen zich al af waarom het zo lang duurde.

Maar het is nu niet dat alles opgelost is, Wagner is als een land waar Putin nu een staatsgreep heeft op gepleegd. De manschappen gaan niet zomaar van baas veranderen en hoe betrouwbaar is Putin nu nog voor de Afrikaanse landen? Indien nodig worden zij ook opgeofferd voor het grote goed van Putin.

De soldaten waarmee Putin de Wagnersoldaten wil vervangen zijn niet vergelijkbaar in slagkracht, alsof hij middenin z’n oorlog elitesoldaten met modern materiaal naar Afrika zal sturen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 08:01   #114
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een doordachte opinie die niet het "Putin did it" westers narratief volgt.
Er zijn verschillende argumenteren om aan dat narratief te twijfelen, het zelfs onwaarschijnlijk te achten.

https://youtu.be/a3mMi0gWr08?feature=shared
Dat zijn wel erg zwakke argumenten.

Prigozjin was Wagner in BRICKS aan het opwerken als het grote en sterke leger die regimes zou helpen in het zadel te blijven. Hij was Rusland buiten spel aan het zetten. Logisch ook want Rusland wou inderdaad geen wapens en geld meer leveren dus moesten ze wel zelfbedruipend worden op andere manieren. Zoals Putin ook zei in z’n reactie, “een uitstekend zakenman in stenen (=diamanten)”.

Theoretisch zou Oekraïne de aanslag kunnen gepleegd hebben maar Wagner vocht niet meer tegen hen en was nu enkel nog een gevaar voor Moskou, ze hadden totaal geen reden om dit interne conflict voor Putin te gaan oplossen, ze hadden er alleen maar voordeel aan.

Het is dus een erg zwak argument, net zoals Putin zelf NS2 zou opgeblazen hebben, totaal ongeloofwaardig.
Oud 25 augustus 2023, 08:41   #115
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Putin's macht is gebaseerd op schrik. Dit is een heel sterk signaal naar elkeen die het in zijn hoofd zou halen om nog eens iets te doen dat hem niet aanstaat, he. Putin doet dat geregeld, het is zijn manier om zijn omgeving "in check" te houden.

Meer nog, dit is ook een heel sterk signaal aan de Wagneraars. Als men hen een "offer they can't refuse" doet, en ze twijfelen, kan men hen wijzen op wat er met hunne chef is gebeurd om hen tot inzicht te brengen.

Meer nog, Wagner heeft zich goed ingewerkt in Afrika, maar dat is een beetje aan de controle van Putin aan het ontsnappen. Hij wil ginder dus de dingen terug onder zijn controle hebben, en die Wagneraars die ginder goed netwerken nu inlijven in een of andere Russische dienst, zonder zo een spilfiguur zoals Prigozjin, die te gevaarlijk wordt als die macht heeft, zoals gebleken is. Zolang Prigozjin rondloopt moeten die mensen kiezen tussen twee meesters. Nu is dat probleem opgelost. Putin kan nu al die terrein mensen puur in een Russische dienst (waarschijnlijk binnen het leger) krijgen.

Bovendien heeft de Prigozjin nogal wat militairen belachelijk gemaakt, en nu heeft de Vladimir die militairen meer nodig dan Prigozjin die nuttig is geweest maar nu niet meer.

Kortom, dit was vele vliegen in een klap voor de Vladimir:

1) de Afrikaanse machtsstructuren binnendoen

2) een overtuigend middel hebben voor Wagneraars om hun twijfels weg te nemen over wie ze moeten dienen

3) een goed signaal geven aan gelijk wie twijfelt of hij de Vladimir iets zou willen in de weg leggen

4) de militairen een pleziertje doen

5) en laten we de facteur jouissance niet vergeten he, dat doet altijd deugd.

Het zou mij trouwens niet verwonderen dat de problemen die er nu zijn met al die overlevende crimineel-wagneraars zullen opgelost worden, en dat is iets gemakkelijker als de gast die hen een contract had aangeboden, niet meer rondloopt om van zijne neus te maken.
Dit lijkt me idd. het scenario waar ik ook eerst aan zou denken. De manier waarop het gebeurde, is wel op zijn minst ongewoon. Het is vreemd dat een ‘voorzichtige’ Poetin ervoor zou kiezen om een passagiersvlucht tussen Moskou en Sint-Petersburg zonder meer neer te halen. De mogelijke nevenschade was/is toch wel erg groot en het lijkt me niet meteen zijn stijl. Het zou er alvast op wijzen dat dit Poetin regime een nieuwe fase van brutaliteit is ingegaan.

De situatie wordt echter pas echt problematisch wanneer Poetin hier niet verantwoordelijk voor is en dit ‘ongeluk’ hem overkwam. Een kat in het nauw maakt rare sprongen!
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 09:03   #116
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Putin's macht is gebaseerd op schrik. ...
Prigozjin had nochtans zijn voorzorgen genomen in de Embraer , laat ik maar niet aan het venstertje gaan zitten...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 09:35   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Prigozjin weet te veel over de oorlogsmisdaden van Poetin en moet daarom verdwijnen.
Dat werd gisteren ook geopperd in dat debat. Er was een Rus die daarmee moest lachen: oorlogsmisdaden zijn in Rusland geen probleem maar eerder een vorm van fierheid.

Dat is niet zoals bij ons waar politici zich aan de wet moeten houden: in Rusland is Putin de wet, en als er zogezegde oorlogsmisdaden werden begaan is dat ginder iets om over te stoefen.

Stel U voor dat iemand een dossierke zou hebben over Himmler, dat die misdaden tegenover Joden zou begaan hebben. Denkt ge dat zoiets in nazi-Duitsland Himmler had laten bibberen ? Die zou daar met zijn luitenant eens een toast op brengen he

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2023 om 09:40.
Oud 25 augustus 2023, 09:38   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zeker, ze vroegen zich al af waarom het zo lang duurde.
Inderdaad, maar dat is ook een boodschap. "denk niet dat omdat ge het 2 maanden hebt overleefd, ge gerust kunt zijn".

Het zou zelfs kunnen zijn dat hij hiermee wat staatshoofden van zijn BRICS bende wil intimideren he: "spreek mij niet teveel tegen, ge neemt ook nogal vaak het vliegtuig, niewaar".

Citaat:
Maar het is nu niet dat alles opgelost is, Wagner is als een land waar Putin nu een staatsgreep heeft op gepleegd. De manschappen gaan niet zomaar van baas veranderen
Toch wel, die draaien enkel maar op geld. Als die lokaal mogen blijven plunderen, dan is er geen enkel probleem.

Dat is zoals een roedel he, als de leider vervangen wordt, dan is de nieuwe leider de leider en is de oude een loser.

Citaat:
en hoe betrouwbaar is Putin nu nog voor de Afrikaanse landen? Indien nodig worden zij ook opgeofferd voor het grote goed van Putin.
Haha, uiteraard Wat dachten die negerkes misschien Maar zo gaat het ginder altijd he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2023 om 09:38.
Oud 25 augustus 2023, 09:49   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar dat is ook een boodschap. "denk niet dat omdat ge het 2 maanden hebt overleefd, ge gerust kunt zijn".

Het zou zelfs kunnen zijn dat hij hiermee wat staatshoofden van zijn BRICS bende wil intimideren he: "spreek mij niet teveel tegen, ge neemt ook nogal vaak het vliegtuig, niewaar".

Toch wel, die draaien enkel maar op geld. Als die lokaal mogen blijven plunderen, dan is er geen enkel probleem.

Dat is zoals een roedel he, als de leider vervangen wordt, dan is de nieuwe leider de leider en is de oude een loser.
De boodschap was inderdaad erg duidelijk, die BRICKS leiders moeten na de vergadering allemaal met het vliegtuig terug naar hun land, dat zet iedereen aan het denken.

Putin wil de Wagner soldaten vervangen door het leger, zodat hij zelf het goud en diamanten kan binnenhalen. Wagner wordt compleet ontbonden als het aan putin ligt, daar gaat de roedel niet aan meewerken.

Eigenlijk is de assassinatie inderdaad eerder een waarschuwing voor de landen die momenteel met Wagner samenwerken, "waag het niet om verder te doen zonder ons". Daarom moest het zo openlijk en opvallend mogelijk gebeuren.
Oud 25 augustus 2023, 14:30   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ah de bom zat in een wijnkratje...

komt ervan hé heledagen wijn zuipen...

https://inews.co.uk/news/world/russi...56?ITO=newsnow
Daar zou ik me ook aan laten vangen: zo'n houten kistje met logo en opschriften van Franse kwaliteiten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be