Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2023, 21:10   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik al schreef. Er zijn normen rond, en we betalen de (r)overheid genoeg om die normen te laten handhaven.
Verwittig de politie, en geef een nummerplaat op.
Indien de "eigenaar" geen speciaal handje boven het hoofd heeft.

Over zoiets in Brussel de politie verwittigen Succes
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 21:12   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel brommerkes rijden er nog rond? Maar ja, 1 klootzakje is genoeg.

En de wettelijke norm is het resultaat van democratie Corruptistaanse stijl.
Klopt. In mijn jeugd reed zowat iedereen met een 50 cc al dan niet met uitgeholde uitlaat. Nu zie ik denk ik nog om de 3 maanden een 50 cc.
Oud 28 augustus 2023, 21:16   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Yep, en vroeger gingen de flikken daar nog achter.
Vandaar dat ik eigenlijk altijd mijn uitlaten zo dik mogelijk inpakte met asbestdoek. dat was toen nog gemakkelijk beschikbaar, in mijn geboorteomgeving. Mijn companen boorden nog liever extra gaten in hun Simonini/Ninja/Leovinci uitlaten om die virtuele 0.01km/u extra te halen. Maar ik reed liever rond zonder zo'n stomme combi aan mijn kloten.
Mijn enige keer ik een boete gekregen heb wegens te snelle brommer, was met mijn vaders brommer, die we hadden van voor de de "40km/u" wetgeving.
Citaat:
Maar tegelijk: de jeugd rijdt nu op elektrische steps en ... elektrische fietsen.
Deel steps/fietsen. Extreem irritante dingen. Als ze ergens liggen.
Citaat:
Ik heb bijzonder weinig last van geluidshinder. (op een koppel blaffende honden na, omdat de eigenaar een oen is)
Af en toe een idioot die in eerste door de 30 km/u straat komt tegen 60km/u.
Voor de rest valt het hier al een paar jaar goed mee.
Geen knetterende brommerkes meer, geen Boenke Boenke Golfkes 2-3, en de Kech roepende bontkraaghyena's zijn ook ter orde geroepen door de lokale moskee.

Helaas voor mij, was dat pas nadat ik geen nachtwerk meer deed.
Oud 28 augustus 2023, 21:21   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik eigenlijk altijd mijn uitlaten zo dik mogelijk inpakte met asbestdoek. dat was toen nog gemakkelijk beschikbaar, in mijn geboorteomgeving. Mijn companen boorden nog liever extra gaten in hun Simonini/Ninja/Leovinci uitlaten om die virtuele 0.01km/u extra te halen. Maar ik reed liever rond zonder zo'n stomme combi aan mijn kloten.
Mijn enige keer ik een boete gekregen heb wegens te snelle brommer, was met mijn vaders brommer, die we hadden van voor de de "40km/u" wetgeving.
Deel steps/fietsen. Extreem irritante dingen. Als ze ergens liggen.

Af en toe een idioot die in eerste door de 30 km/u straat komt tegen 60km/u.
Voor de rest valt het hier al een paar jaar goed mee.
Geen knetterende brommerkes meer, geen Boenke Boenke Golfkes 2-3, en de Kech roepende bontkraaghyena's zijn ook ter orde geroepen door de lokale moskee.

Helaas voor mij, was dat pas nadat ik geen nachtwerk meer deed.
Ik heb weet dat in landen als bv Finland geluidsoverlast zeer zwaar wordt beboet.
Ook burenlawaai. Stelt de ploitie vast dat je na 22 uur stoort is de boete niet mals zijnde 350 euro

Persoonlijk vind ik dat niet slecht want geluidsoverlast is naar het schijnt ergernis nummer 1 bij de meeste mensen.
Oud 28 augustus 2023, 21:30   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Over zoiets in Brussel de politie verwittigen Succes
Dat schrijf ik toch: "handje boven het hoofd".
Welke figuren rijden er nu rond met een luid knallende uitlaat?

Toen ik jong was, zowat elke hormonaal gestoorde puber.
Maar het werd voor velen te dure hobby, als geld het punt niet was, dan wel de verspilde tijd.

Voor brommerkes, waren de "rollekes" samen met de transitie naar volledig 4 takt de doodsteek.
2 takterkes opdrijven naar een "leuk niveau" was betaalbaar met een basis kennis "dit is een steeksleutel, en dit een schroevendraaier, en het ronde stuk moet in het ronde gat".
4 Takt vergt meer kennis en inzicht (ergo intelligentie), en duurdere gereedschappen alswel meer tijd.
En met een knetterende uitlaat gestopt worden bij elke combi die je hoorde.... Zelfs al reed je niet te snel, of nog erger, kon je niet "te snel", dat vreet ook tijd.

Voor auto's.... Tof, race-uitlaat, nieuwe podfilter met cold air shield. Grotere carburateur, of gechipte injectoren, tot je bij de controle kwam, en de geluids/emissienorm niet haalde, of ze begonnen wel te zeiken over de bredere banden dan origineel etc etc. Laat staan over een sticker waar ze vonden dat het niet pastte.

Maar nu, ge moet al als een totale debiel met een veel te snelle illegale step met je smoel 20 meter goot vervuilen wil de politie in een "grote agglomeratie" er nog iets over willen zeggen.
Oud 28 augustus 2023, 21:49   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben dus wel kapot gepest geweest door beleidmakers, (ok soms terecht, SOMS), gecriminaliseerd, gemarginaliseerd. Ik heb me als een garnaal in een hoek gewrongen, wachtende op de LEGALE kruimel naar rijkdom.... Ge kunt dan toch op zijn minst zorgen dat ik niet verder en dieper in mijn ptsd zak door al da laweit oept straat dat 1001 maal erger is dan het pestbeleid toegepast op mij...
Oud 28 augustus 2023, 21:56   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik heb het niet over belleken trek, want ik vind dat grappig. Maar over echte zware uitlaten he...
Oud 29 augustus 2023, 08:58   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Hetgeen ik net het vervelendste aan mijn hybride wagen vind is het gebrek aan geluid als hij elektrisch rijdt.

En dan heb ik het vooral over rijden door woonwijken of -straten.

Er rijden 2 fietsers in't midden van de baan, je komt zo dichtbij dat je ze bijna van hun fiets kan duwen maar ze horen je niet.
Even kort op de toeter duwen heb ik ook al afgeleerd. Omdat je er zo vlak achter hangt verschieten die mensen zich een ongeluk, rijden ze ei zo na de kant in en krijg je iets tussen boze blikken en de middelvinger als je ze dan voorbij rijdt.

Te weinig geluid is dus ook niks.
Oud 29 augustus 2023, 09:05   #29
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een BEV is in de regel stiller tot 20-30 kmu. Dan overheersen rolgeluiden en windgeruis naargelang snelheid en wegdek.

...
Voila, en daarom zouden alle gemotoriseerde voertuigen moeten begrensd worden op 30 km/u. Omdat harder gaan gelijk staat aan aanranding, stalking en schending van de integriteit.

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:08   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mijn auto stilstaat en stationair draait gebeurde het al ik uitstapte en mijn motor vergat stil te leggen.
Als ze warm zijn... koudstart is wat anders...

Citaat:
Heel geruisloos zijn die moderne benzine motoren.
Tja ze zijn ook maar half zo groot in cilinderinhoud, zelfs nog minder...

Citaat:
Dit zal nog wel anders zijn met een oude diesel.
Daar is het verschil nog groter tussen koud en warm.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:11   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hetgeen ik net het vervelendste aan mijn hybride wagen vind is het gebrek aan geluid als hij elektrisch rijdt.

Er rijden 2 fietsers in't midden van de baan, je komt zo dichtbij dat je ze bijna van hun fiets kan duwen maar ze horen je niet.
Even kort op de toeter duwen heb ik ook al afgeleerd. Omdat je er zo vlak achter hangt verschieten die mensen zich een ongeluk, rijden ze ei zo na de kant in en krijg je iets tussen boze blikken en de middelvinger als je ze dan voorbij rijdt.

Electrische vrachtwagens mogen 's nachts leveren in steden. Plofcamions niet...

Uit het folderke van Volvo:
Citaat:
Because electric trucks produce no exhaust gases, they can also make deliveries in zero emission zones. In addition they are quieter, which means that they can operate in cities at night when other heavy vehicles are not allowed to. As a result, electric trucks can increase the efficiency of a business. The trucks can be on the road when there is less congestion and make deliveries more quickly and easily. They also improve productivity, because they can make more journeys during periods when there is less traffic and get even closer to the end delivery point because of their silent operation. For drivers electric trucks offer a better working environment due to less vibrations and the quiet operation.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2023 om 09:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:12   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Jama er rijden gewone wagens en brommers, die storen natuurlijk niet. Ik hoor altijd de autostrade suizen en af en toe een vliegtuig dat luid opstijgt.
Dat zijn de storende elementen niet, maar das hier een zone 30 waar ge best onder de 2000 toeren kunt bollen.
Al die showstreken maken onnodig veel lawaai. Pain!!!!
Oud 29 augustus 2023, 16:16   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, en vroeger gingen de flikken daar nog achter.

Maar tegelijk: de jeugd rijdt nu op elektrische steps en ... elektrische fietsen.
Ik heb bijzonder weinig last van geluidshinder. (op een koppel blaffende honden na, omdat de eigenaar een oen is)
Toevoeging:
ik heb ook last van klokkengelui.
Wat is eigenlijk de christelijke boodschap van (ook 's nachts) om het uur een aantal slagen te laten horen, plus op het half uur telkens één slag ?
Weten die pastoors niet dat sedert de laatste oorlog elk gezin een klok in de living en in de keuken heeft; aangevuld met een wekker naast de sponde en een gsm met alarm-functie?
Komt daar nog bij dat ik op de 2de verdieping op gelijke afstand zit van twee kerktorens, die elk hun deuntje ten beste brengen.

(ik vond het wel aangenaam te vernemen en te horen dat de doodsklokken geluid worden als er een dorpsgenoot overleden is, EN als de pastoor of assistent verwittigd wordt. Mooi geluid.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 20:41   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omschrijf eens de wijk of omgeving waar jij woont.
Of wie die lawaaimakers zouden kunnen zijn.
Een zone 30 in de ghetto bij BDW. Dreires van de hood.
Voer geen war on drugs! Voer een war tegen laweit!

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 augustus 2023 om 20:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 06:36   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Micele zal het graag horen: allemaal verplicht elektrisch en geruisloos rijden want de bevolking heeft overal last van geluidsoverlast door al dat fossiele plofgedoe.
Dat klopt niet hé. Als we allemaal elektrisch rijden zal de Brandweer en de Ambulances 10x meer moeten uitrukken om die elektrische gedrochten te gaan blussen een de gewonden te gaan ophalen. Dat gaat gepaard met luide TUUT TAAT, enz…
Dan spreek ik nog niet over het vervoer van de watercontainers om die elektrische wagens in onder te dompelen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 augustus 2023 om 06:37.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 08:10   #36
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat klopt niet hé. Als we allemaal elektrisch rijden zal de Brandweer en de Ambulances 10x meer moeten uitrukken om die elektrische gedrochten te gaan blussen een de gewonden te gaan ophalen. Dat gaat gepaard met luide TUUT TAAT, enz…
Dan spreek ik nog niet over het vervoer van de watercontainers om die elektrische wagens in onder te dompelen.
Dat heeft niks te maken met de geluidsoverlast door plofwagens, hé?
Oud 30 augustus 2023, 08:50   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Micele zal het graag horen: allemaal verplicht elektrisch en geruisloos rijden want de bevolking heeft overal last van geluidsoverlast door al dat fossiele plofgedoe.
Dan hebt ge gasten die onder hun electrische golf een plofmachine gaan bouwen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 08:58   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toevoeging:
ik heb ook last van klokkengelui.
Wat is eigenlijk de christelijke boodschap van (ook 's nachts) om het uur een aantal slagen te laten horen, plus op het half uur telkens één slag ?
Weten die pastoors niet dat sedert de laatste oorlog elk gezin een klok in de living en in de keuken heeft; aangevuld met een wekker naast de sponde en een gsm met alarm-functie?
Komt daar nog bij dat ik op de 2de verdieping op gelijke afstand zit van twee kerktorens, die elk hun deuntje ten beste brengen.

(ik vond het wel aangenaam te vernemen en te horen dat de doodsklokken geluid worden als er een dorpsgenoot overleden is, EN als de pastoor of assistent verwittigd wordt. Mooi geluid.)
Ge moet op tijd wakker zijn voor de metten en de poortwachters moeten weten wanneer het tijd is om koffie te gaan drinken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 08:59   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een nieuwe VWGolf met een zogezegde “plofmotor” en met zeer veel leuke electronische snufjes. De motor hoor je nauwelijks.
Oud 30 augustus 2023, 09:06   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb weet dat in landen als bv Finland geluidsoverlast zeer zwaar wordt beboet.
Ook burenlawaai. Stelt de ploitie vast dat je na 22 uur stoort is de boete niet mals zijnde 350 euro

Persoonlijk vind ik dat niet slecht want geluidsoverlast is naar het schijnt ergernis nummer 1 bij de meeste mensen.
Vooral in een treincoupé waar een gezelschapje islamitische bontkraaghyena’s binnenduiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be