Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2023, 12:48   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Links ?
Waar schreef ik dat ?
De kiezer dus
En mocht zo’n vb -nva coalitie lukken, dan is het de vb die dichtst bij uw toverstaf komt.

En neen u begrijpt het niet juist als u denkt dat ik de nva zou verdedigen.
Ik stel alleen vast dat De Wever zich tot hier toe perfect gedraagt volgens mijn visie.
Maar hij is een totaal onbetrouwbare windhaan.

Ik verafschuw vooral alle zaken bekrompen Vlaemsch waar de bedompte spruitjeslucht af druipt.
Voor de rest ben ik heel fier op mijn Vlaamse afkomst, het Vlaams erfgoed en de Vlaamse cultuur
Wat uitsluit dat ik kan sympathiseren voor de zelfuitgeroepen zogenaamde Vlaemsch nationalisten in de politiek
Met "de kiezer dus" bedoel je dat de N-VA met de kiesdrempel zou flirten de kiezing daarop? Al die N-VA kiezers kiezen dan plots allemaal voor de anti-Vlaamse partijen, geloof je dat werkelijk?

Ik ken het spreekwoord, "hoop doet leven", maar ik meen dat je de Belgische anti-Vlaamse propaganda bent beginnen geloven ergens onderweg.
Ik ga er van uit dat al die propaganda één grote leugen is, in de stijl van, "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig".

BDW zijn brede volksbeweging met de rechtervleugels van CD&V en OVLD is een zuiver aspect van zijn fanatisme, want die vleugels, die bestaan niet eens.

Op Twitter zei iemand, "dat beperkt zich tot Bogaert van de CD&V", maar het is zelfs dat niet eens. Bogaert doet nu wat Michel Doomst vroeger deed, voor de kiezing "pas op of we worden Vlaams" komen roepen, en ook dat is een farce.

Ik ben benieuwd wat de volgende regeringstermijn in het federaal cordon gaat opbrengen voor de N-VA, wanneer ze zelf gaan beseffen dat ze daarin zitten. Hoe lang de bestuursraad nog vrijwillig en met stank voor dank, aan de Belgische reet wil blijven likken.
Oud 30 augustus 2023, 12:50   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met "de kiezer dus" bedoel je dat de N-VA met de kiesdrempel zou flirten de kiezing daarop? Al die N-VA kiezers kiezen dan plots allemaal voor de anti-Vlaamse partijen, geloof je dat werkelijk?
Nee, hij zegt dat die dan allemaal naar het VB gaan.

Citaat:
En mocht zo’n vb -nva coalitie lukken, dan is het de vb die dichtst bij uw toverstaf komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2023 om 12:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 12:53   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een uitspraak waar ik me volledig in herken en mij bij aansluit.
Het is een schizzofrene, en dus typisch Vlaamse uitspraak, het verwondert mij dus niet dat je daarmee resonantie vindt

Het is een uitspraak die zegt: "ik mag niet verdedigen waar ik fier op ben, ik moet mij schamen over waar ik fier op ben, ik moet er alles aan doen om waar ik fier op ben laten te vernietigen zonder mij daartegen te verzetten, meer nog, ik moet allen die er ook fier op zijn en zich willen verdedigen, verafschuwen".

Ik ben fier op mijn afkomst maar ik moet hen met een andere afkomst voorrang geven. Ik ben fier op het Vlaamse erfgoed maar het is bijzonder bekrompen. Ik ben fier op de Vlaamse cultuur die bedompte spruitjeslucht afgeeft. Ik kan niet sympathiseren met mensen die een gelijkaardige fierheid op politiek vlak verdedigen en niet vinden dat het bekrompen is. Ik vind mensen die zich verzetten tegen het vernietigen van de Vlaamse cultuur neofascisten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2023 om 12:56.
Oud 30 augustus 2023, 12:53   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ik ken het spreekwoord, "hoop doet leven", maar ik meen dat je de Belgische anti-Vlaamse propaganda bent beginnen geloven ergens onderweg.
Ik ga er van uit dat al die propaganda één grote leugen is, in de stijl van, "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig".

BDW zijn brede volksbeweging met de rechtervleugels van CD&V en OVLD is een zuiver aspect van zijn fanatisme, want die vleugels, die bestaan niet eens.

Op Twitter zei iemand, "dat beperkt zich tot Bogaert van de CD&V", maar het is zelfs dat niet eens. Bogaert doet nu wat Michel Doomst vroeger deed, voor de kiezing "pas op of we worden Vlaams" komen roepen, en ook dat is een farce.

Ik ben benieuwd wat de volgende regeringstermijn in het federaal cordon gaat opbrengen voor de N-VA, wanneer ze zelf gaan beseffen dat ze daarin zitten. Hoe lang de bestuursraad nog vrijwillig en met stank voor dank, aan de Belgische reet wil blijven likken.
Die démarche van BDW gaat helemaal niet over een alliantie zegt de NVA nu zelf: ze zoeken overlopers.
Maar zelfs dat is twijfelachtig want de NVA heeft geen verkiesbare plaatsen op overschot, integendeel.

Het is gewoon wat propagandaprietpraat om zijn komende verkiezingsnederlaag goed te praten: het is de schuld van de anderen, ze hadden maar moeten overlopen, dan was dat niet gebeurd.
Oud 30 augustus 2023, 12:57   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die démarche van BDW gaat helemaal niet over een alliantie zegt de NVA nu zelf: ze zoeken overlopers.
Maar zelfs dat is twijfelachtig want de NVA heeft geen verkiesbare plaatsen op overschot, integendeel.
Het is raar dat een partij voor de verkiezingen mandatarissen zoekt, en geen kiezers
Oud 30 augustus 2023, 14:49   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beschrijft hier minimaal 90% van het Blokvolk mee hoor...
U bent duidelijk enorm onbegaafd in wiskunde en statistiek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 14:54   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoof zijn ontkenningsmodus is legendarisch hier op 't forum.
...
Het is niet een van mijn modi die legendarisch is; ik ben het gewoon.
Maar jouw selectieve blindheid overtreft met het grootste gemak mijn legendarisch zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 16:32   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een hoop aannames zijn me dat nu weer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een schizzofrene, en dus typisch Vlaamse uitspraak, het verwondert mij dus niet dat je daarmee resonantie vindt

Het is een uitspraak die zegt: "ik mag niet verdedigen waar ik fier op ben...

Ik mag dat wel, het is mijn volste recht om mijn land & regio te willen verdedigen tegen het gevaar van het fascisme. Wie me dat recht wil betwisten ==> djoef op zijn muil
Citaat:
ik moet mij schamen over waar ik fier op ben,
No way ! Als fiere Belg & Vlaming verdedig ik onze maatschappij en cultuur zonder enig voorbehoud, geen enkele bruine rakker van het Blok zal mij dat af kunnen nemen.
Onze maatschappij, cultuur en beschaving verdedigen = de extreem-rechtse vijand zonder enige genade op alle mogelijke, denkbare en zelfs ondenkbare methodes bekampen en proberen kaputt te maken.

Citaat:
ik moet er alles aan doen om waar ik fier op ben laten te vernietigen zonder mij daartegen te verzetten, meer nog, ik moet allen die er ook fier op zijn en zich willen verdedigen, verafschuwen".
Blokkers verafschuwen is een evidentie, een automatisme, ik kan me niet voorstellen dat ik zelfs maar fysiek in zo iemands gezelschap sta die het daarover heeft zonder dat ik zin heb om erop te kloppen of hem/haar mijn diepe walging duidelijk te maken.

Citaat:
Ik ben fier op mijn afkomst maar ik moet hen met een andere afkomst voorrang geven.
Omvolkingstheorietjes en KKK white supremacy onzin is iets voor simpele duiven & zwakbegaafden. Niemand heeft voorrang.
Citaat:
Ik ben fier op het Vlaamse erfgoed maar het is bijzonder bekrompen.
Correctie, ongeveer 20% van de maatschappij in Vlaanderen is af te schrijven, van de extreem-rechtse ziekte nog kunnen genezen en volledig herstellen is uiterst zeldzaam.

We gaan ze zo moeten verslijten, bij legaal gebrek aan doortastender oplossingen.

Citaat:
Ik ben fier op de Vlaamse cultuur die bedompte spruitjeslucht afgeeft.

Ik voel diepe walging voor de spruitjeslucht, de geur van verschaalde pinten en de bezwete kazuifelgeuren die rond Blok kringen hangen. Gruwelijk...

Citaat:
Ik kan niet sympathiseren met mensen die een gelijkaardige fierheid op politiek vlak verdedigen en niet vinden dat het bekrompen is. Ik vind mensen die zich verzetten tegen het vernietigen van de Vlaamse cultuur neofascisten.
Extreem-rechts heeft geen fierheid te verdedigen, ze leven in een maatschappij die hen politiek en sociaal als paria's behandelt. Ze denken zich een eigenwaarde te kunnen/mogen aanmeten door zelf te kakken op immigranten maar lijken niet te begrijpen dat zijzelf de verschoppelingen van de maatschappij zijn.

Als een extreem-rechts sujet de lef heeft om te beweren dat hij 'mijn' cultuur verdedigt, dan verdient hij een djoef op zijn muil, en/of een stamp tegen zijn kloten van de Schoof.

Ik wil helemaal niet leven in een Vlaamse versie van het NSDAP regime van 1933 e.v.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 augustus 2023 om 16:34.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 16:37   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is raar dat een partij voor de verkiezingen mandatarissen zoekt, en geen kiezers
Niet doen alsof je het niet begrijpt hee patrick...

De Wever wil overlopers van cd&v en o-vld, met name diegenen die een groot aantal van hun kiezers met zich kunnen meetrekken naar dat conservatief vehikel dat we kennen als N-VA.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 16:44   #110
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hij zegt dat die dan allemaal naar het VB gaan.
Ook dat zeg ik niet
maar u zit veel dichter bij de waarheid natuurlijk.
Nu heb ik ook nergens geschreven dat de N-VA onder de kiesdrempel zou zakken.

Ik zeg alleen als een zo-beroepen coalitie N-VA / VB
1° Mislukt
dan N-VA electoraal zal verliezen (moeilijk in te schatten hoeveel bvb 5-7%) wegens "zie je wel ze kunnen het niet, zelfs niet met VB)

2° Lukt
Wat dat ook zou betekenen
dan ook de N-VA electoraal zal verliezen want het VB zal dan idd, zoals u stelt met de eer gaan lopen en zal stemmen van N-VA afnemen (3-5%)

Dus ondanks de bas-comique karikatuur die van mijn bijdrage is gemaakt denk ik dat uw reactie dichtst in de buurt komt.
De Wever kan gewoon niet met het VB in zee gaan als hij de N-VA geen schade wil berokkenen.

Maar hij beseft wel dat hij op zijn alleentje zijn afspraak met de geschiedenis niet meer zal halen.
Of dat zijn bedeltocht naar de zeeroeptoeter veel hulp zal bieden, betwijfel ik. Twee buiten versheidsdatum zijnde oude krokodillen op weg naar de geschiedenis. Het is een hilarisch doch zielig zicht.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 augustus 2023 om 17:08.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2023, 17:00   #111
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

De Wever wil overlopers van cd&v en o-vld, met name diegenen die een groot aantal van hun kiezers met zich kunnen meetrekken naar dat conservatief vehikel dat we kennen als N-VA.
Wat heeft De Wever zo'n overlopers nog te bieden ?
Zijn partij zit in de krimpmodus.
Er zullen, als de peilingen bevestigd worden, nu al teveel N-VA'er zijn voor het slinkende aantal postjes.
Gaat hij dan aan de originele N-VA'er gaan uitleggen dat die vreemden over hun hoofd springen ?
Dat gaat hilarisch worden.
De jongere belovende krachten zijn nu al uit de partij verdwenen.

Trouwens hoeveel zijn er nog binnen CD&V en O-VLD die willen over lopen ?
Alles wat dat wou heeft dat al gedaan.
Huub Broers: van CD&V
Ludo Van Campenhout: van Open Vld
Chris Morel: van CVP
Andre Gantman: van Open Vld
Annick De Ridder: van Open Vld
Lorin Parys: van Open Vld
Assita Kanko: van MR naar N-VA in 2018

Buiten eventueel een Hendrik 'de straffe' Bogaert lijken mij er geen kandidaten te zijn.
Wie nu nog bij CD&V en O-VLD zit is daar omdat ze in de N-VA echt geen alternatief zien !
En met opportunisten ?* la Bracke zullen ze wel even oppassen zeker ?
Trouwens welke opportunist gaat er nu naar een krimp partij ?

Oud 30 augustus 2023, 17:07   #112
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Absoluut. De Ersatz-partij kan onmogelijk samen met het origineel dat het wilde plagieren gaan samenwerken he zonder zichzelf op te lossen en alles aan het origineel over te laten.
Voila...
En dat beseft De Wever blijkbaar heel goed.

Oud 3 september 2023, 12:01   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van wie zou De Wever dat geleerd hebben. Van de PVV?
Oud 3 september 2023, 12:15   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alsof de VLD geen overlopers rijk is. Alleen al drie partijvoorzitters uit de VU.
De grootste tafelspringer die "thuis kwam" bij de VLD is....

Citaat:
Vincent Van Quickenborne

Het is moeilijk om Vincent Van Quickenborne in een hokje te plaatsen. Hij was lid van het extreemlinkse Amada (Alle Macht aan de Arbeiders), waaruit later de Partij van de Arbeid (PVDA) is gegroeid en daarna woordvoerder van TriAngel, een linkse unitaire vereniging. Van Quickenborne zat ook bij de liberale studentenvereniging LVSV en maakte deel uit van het conservatief-katholieke studentenverbond KVHV. Zijn eerste stappen in de politiek zette hij bij ID21, de denktank die Bert Anciaux (nu SP.A) in de schoot van de Volksunie (VU) oprichtte. Nadat de VU en ID21 uiteenspatten stapte hij mee met de groep rond Bert Anciaux naar Spirit. Maar het kartel met SP.A deed hem naar de VLD vertrekken. Daar vormde hij een tandem met Jean-Marie Dedecker. Van extreemlinks naar donkerblauw dus.
Vandaag is het Vlaams Belang drie keer zo groot als de Pest Voor Vlaanderen.
Zelfs een kanseliersbonus zit er niet in de blauwe dweil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be