![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken het spreekwoord, "hoop doet leven", maar ik meen dat je de Belgische anti-Vlaamse propaganda bent beginnen geloven ergens onderweg. Ik ga er van uit dat al die propaganda één grote leugen is, in de stijl van, "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig". BDW zijn brede volksbeweging met de rechtervleugels van CD&V en OVLD is een zuiver aspect van zijn fanatisme, want die vleugels, die bestaan niet eens. Op Twitter zei iemand, "dat beperkt zich tot Bogaert van de CD&V", maar het is zelfs dat niet eens. Bogaert doet nu wat Michel Doomst vroeger deed, voor de kiezing "pas op of we worden Vlaams" komen roepen, en ook dat is een farce. Ik ben benieuwd wat de volgende regeringstermijn in het federaal cordon gaat opbrengen voor de N-VA, wanneer ze zelf gaan beseffen dat ze daarin zitten. Hoe lang de bestuursraad nog vrijwillig en met stank voor dank, aan de Belgische reet wil blijven likken.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2023 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is een uitspraak die zegt: "ik mag niet verdedigen waar ik fier op ben, ik moet mij schamen over waar ik fier op ben, ik moet er alles aan doen om waar ik fier op ben laten te vernietigen zonder mij daartegen te verzetten, meer nog, ik moet allen die er ook fier op zijn en zich willen verdedigen, verafschuwen". Ik ben fier op mijn afkomst maar ik moet hen met een andere afkomst voorrang geven. Ik ben fier op het Vlaamse erfgoed maar het is bijzonder bekrompen. Ik ben fier op de Vlaamse cultuur die bedompte spruitjeslucht afgeeft. Ik kan niet sympathiseren met mensen die een gelijkaardige fierheid op politiek vlak verdedigen en niet vinden dat het bekrompen is. Ik vind mensen die zich verzetten tegen het vernietigen van de Vlaamse cultuur neofascisten. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2023 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dat is twijfelachtig want de NVA heeft geen verkiesbare plaatsen op overschot, integendeel. Het is gewoon wat propagandaprietpraat om zijn komende verkiezingsnederlaag goed te praten: het is de schuld van de anderen, ze hadden maar moeten overlopen, dan was dat niet gebeurd.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent duidelijk enorm onbegaafd in wiskunde en statistiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jouw selectieve blindheid overtreft met het grootste gemak mijn legendarisch zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hoop aannames zijn me dat nu weer...
Citaat:
Ik mag dat wel, het is mijn volste recht om mijn land & regio te willen verdedigen tegen het gevaar van het fascisme. Wie me dat recht wil betwisten ==> djoef op zijn muil Citaat:
Onze maatschappij, cultuur en beschaving verdedigen = de extreem-rechtse vijand zonder enige genade op alle mogelijke, denkbare en zelfs ondenkbare methodes bekampen en proberen kaputt te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We gaan ze zo moeten verslijten, bij legaal gebrek aan doortastender oplossingen. ![]() Citaat:
Ik voel diepe walging voor de spruitjeslucht, de geur van verschaalde pinten en de bezwete kazuifelgeuren die rond Blok kringen hangen. Gruwelijk... Citaat:
Als een extreem-rechts sujet de lef heeft om te beweren dat hij 'mijn' cultuur verdedigt, dan verdient hij een djoef op zijn muil, en/of een stamp tegen zijn kloten van de Schoof. Ik wil helemaal niet leven in een Vlaamse versie van het NSDAP regime van 1933 e.v.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 augustus 2023 om 16:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever wil overlopers van cd&v en o-vld, met name diegenen die een groot aantal van hun kiezers met zich kunnen meetrekken naar dat conservatief vehikel dat we kennen als N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar u zit veel dichter bij de waarheid natuurlijk. Nu heb ik ook nergens geschreven dat de N-VA onder de kiesdrempel zou zakken. Ik zeg alleen als een zo-beroepen coalitie N-VA / VB 1° Mislukt dan N-VA electoraal zal verliezen (moeilijk in te schatten hoeveel bvb 5-7%) wegens "zie je wel ze kunnen het niet, zelfs niet met VB) 2° Lukt Wat dat ook zou betekenen dan ook de N-VA electoraal zal verliezen want het VB zal dan idd, zoals u stelt met de eer gaan lopen en zal stemmen van N-VA afnemen (3-5%) Dus ondanks de bas-comique karikatuur die van mijn bijdrage is gemaakt denk ik dat uw reactie dichtst in de buurt komt. De Wever kan gewoon niet met het VB in zee gaan als hij de N-VA geen schade wil berokkenen. Maar hij beseft wel dat hij op zijn alleentje zijn afspraak met de geschiedenis niet meer zal halen. Of dat zijn bedeltocht naar de zeeroeptoeter veel hulp zal bieden, betwijfel ik. Twee buiten versheidsdatum zijnde oude krokodillen op weg naar de geschiedenis. Het is een hilarisch doch zielig zicht.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 augustus 2023 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Zijn partij zit in de krimpmodus. Er zullen, als de peilingen bevestigd worden, nu al teveel N-VA'er zijn voor het slinkende aantal postjes. Gaat hij dan aan de originele N-VA'er gaan uitleggen dat die vreemden over hun hoofd springen ? Dat gaat hilarisch worden. De jongere belovende krachten zijn nu al uit de partij verdwenen. Trouwens hoeveel zijn er nog binnen CD&V en O-VLD die willen over lopen ? Alles wat dat wou heeft dat al gedaan. Huub Broers: van CD&V Ludo Van Campenhout: van Open Vld Chris Morel: van CVP Andre Gantman: van Open Vld Annick De Ridder: van Open Vld Lorin Parys: van Open Vld Assita Kanko: van MR naar N-VA in 2018 Buiten eventueel een Hendrik 'de straffe' Bogaert lijken mij er geen kandidaten te zijn. Wie nu nog bij CD&V en O-VLD zit is daar omdat ze in de N-VA echt geen alternatief zien ! En met opportunisten ?* la Bracke zullen ze wel even oppassen zeker ? Trouwens welke opportunist gaat er nu naar een krimp partij ?
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
En dat beseft De Wever blijkbaar heel goed.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van wie zou De Wever dat geleerd hebben. Van de PVV?
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de VLD geen overlopers rijk is. Alleen al drie partijvoorzitters uit de VU.
De grootste tafelspringer die "thuis kwam" bij de VLD is.... Citaat:
Zelfs een kanseliersbonus zit er niet in de blauwe dweil.
![]() |