Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2023, 15:46   #45241
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
en daarmee is voor u bewezen dat "de CIA heeft de media in handen". Ach ja...

Nee, effectief, vroeger kon je nog goeie discussies voeren hier. Met u is dat onmogelijk. Veel van de interessante forummers zijn afgehaakt. Wat overblijft is echo-kamer vs. echo-kamer heb ik den indruk. Zelfs Facebook discussies zijn soms betekenisvoller.

Ik had moeten wegblijven, zoals ik me eind vorig jaar had voorgenomen (https://forum.politics.be/showthread...2#post10095072). Om één of andere reden toch terug gekomen,... om eigenlijk opnieuw tot dezelfde conclusie te komen...
Ik heb bewezen dat alle grote media in Vlaanderen in handen zijn van de staat of van 2 families. Niet de "CIA" het is veel subtieler dan dat. Maar nu ook weer niet zo subtiel, maar een paar muisklikken kun je dat al zien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 15:50   #45242
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Alles waar U en de elite het mee eens is is correct en alles waar U en de elite het niet mee eens is is niet correct. Ik begrijp het.
nee Tomm ik heb echt geen moeite om dingen te aanvaarden die echt/waar gelijken, maar er zitten zodanig veel bomen en het russische leugenbos dat niemand nog de waarheid kan zien wat jullie vertellen: de Russische leuze is a lie a day keeps the truth away
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 15:50   #45243
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Polleke
Citaat:
er is daar niets in scene gezet, je ziet dat zo
Ik wist niet dat U aanwezig was in Konstantinovka.
Ah "je ziet dat zo", leg uit? Enkel degene die net op dat moment daar aanwezig waren konden dat zo zien.
Moesten de Russen zoiets beweren zou je het weghonen, maar als het in je kraam past "zie je het zo". Tijdens WOII hadden mensen ook niet veel nodig om de Joden van alles en nog wat te beschuldigen. ("je ziet dat toch zo dat deze "mensen" kwaadaardig zijn?" Als je al jarenlang constant hoort hoe evil de Joden zijn, dan zie je dat inderdaad "zo", of denk je dat toch)

Aj ja maar ze zeggen het op den tv dus t zal wel waar zijn he.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2023 om 15:53.
Oud 7 september 2023, 15:56   #45244
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Polleke

Ik wist niet dat U aanwezig was in Konstantinovka.
Ah "je ziet dat zo", leg uit? Enkel degene die net op dat moment daar aanwezig waren konden dat zo zien.
Moesten de Russen zoiets beweren zou je het weghonen, maar als het in je kraam past "zie je het zo". Tijdens WOII hadden mensen ook niet veel nodig om de Joden van alles en nog wat te beschuldigen. ("je ziet dat toch zo dat deze "mensen" kwaadaardig zijn?" Als je al jarenlang constant hoort hoe evil de Joden zijn, dan zie je dat inderdaad "zo", of denk je dat toch)

Aj ja maar ze zeggen het op den tv dus t zal wel waar zijn he.

ale kom er valt een bom en drie seconden later hebben ze daar een scene gemaakt.. straf
Oud 7 september 2023, 15:56   #45245
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee Tomm ik heb echt geen moeite om dingen te aanvaarden die echt/waar gelijken, maar er zitten zodanig veel bomen en het russische leugenbos dat niemand nog de waarheid kan zien wat jullie vertellen: de Russische leuze is a lie a day keeps the truth away
Ik heb hier al aangetoond dat de westerse media EN het proxy-regime constant liegen, met referenties naar WESTERSE media. (bvb. westerse media en leiders die zichzelf tegenspreken, etc.)

De enige "bronnen" die U gebruikt, zijn "Oekraïense fabeltjeskrant", "disinfo"(noemt echt zo!), etc.

Nu goed zoals ik al zei tegen Voltian, ik ben hier niet om jullie propagandisten te "overtuigen", zal nooit gebeuren, wel andere lezers. Door goede argumenten gebaseerd op betrouwbare bronnen aan te reiken.

En wat uiteindelijk telt is wie de oorlog zal winnen, en dat zullen de Russen zijn. Donbas, de Krim en waarschijnlijk nog andere gebieden zullen de volgende generaties, en waarschijnlijk langer, deel uitmaken van Rusland.
En de westerse leugenachtige wereldorde is in elkaar aan het stuiken, de niet-westerse wereld verenigt zich tegen de neokoloniale leugenachtige westerse elite.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2023 om 15:58.
Oud 7 september 2023, 16:01   #45246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russen proberen wel, maar door dat Rusland geen westers land is hun propaganda vooral op de eigen bevolking (en uiteraard Oekraïne, etc.) gericht, minder geschikt voor westers publiek
De Russische manier om aan propaganda doen, namelijk zodanig grof liegen dat iedereen het zonder problemen ziet, meer nog, dat ge het soms expliciet fier toont dat ge liegt, komt overeen met de Russische manier om aan bestuur te doen: uw grofheid zodanig ten toon spreiden dat de andere geintimideerd is en beseft dat alle discussie zinloos is en enkel slecht kan aflopen voor uw hachje. De Pravda manier. Leugen als machtsvertoon. "ik lieg in uw smoel, en ik zeg het U erbij, durf maar eens iets zeggen". Zodanig zeker zijn van uw terreur, dat ge het U kunt permitteren van de andere te vernederen door openlijk te liegen en de andere die alleen maar durft beamen, uit schrik.

Dat is natuurlijk niet de fijnzinnigste manier om mensen waar ge GEEN macht over hebt in uw blaaskes mee te krijgen. In het westen is men dus veel subtieler in de leugen, omdat - in tegenstelling tot in de Russische cultuur waar het een bewijs is van macht - in het westen als een schande wordt gezien.

Vandaar dat die twee manieren van doen, die twee culturen, elkaar niet begrijpen. De westerling vindt het een grove schande dat een Russisch machtshebber flagrant durft te liegen en hierdoor verliest die in de westerling zijn ogen elke vorm van respect. De Rus vindt de geniepige westerling die zijn leugens probeert te verbergen een machteloze flauwerik die niet het minste gezag verdient.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:04   #45247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat uiteindelijk telt is wie de oorlog zal winnen, en dat zullen de Russen zijn. Donbas, de Krim en waarschijnlijk nog andere gebieden zullen de volgende generaties, en waarschijnlijk langer, deel uitmaken van Rusland.
Dat is ook onze bedoeling. Wij winnen deze oorlog als die verovering voor de Russen zodanig bloederig is dat ze de verdere invasie van Europa opgeven.
Oud 7 september 2023, 16:05   #45248
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de westerse leugenachtige wereldorde is in elkaar aan het stuiken, de niet-westerse wereld verenigt zich tegen de neokoloniale leugenachtige westerse elite.
Dat is de fout geweest van teveel te dwepen met mensenrechten en die niet op tijd allemaal uit te roeien zoals het hoort he.
Oud 7 september 2023, 16:08   #45249
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de fout geweest van teveel te dwepen met mensenrechten en die niet op tijd allemaal uit te roeien zoals het hoort he.
Ga uw gang. U zult rap zitten waar u thuishoort.
Oud 7 september 2023, 16:10   #45250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ga uw gang. U zult rap zitten waar u thuishoort.
Het was gemakkelijker geweest toen het nog allemaal klein negerkes, indierkes en chinezekes waren he en ze onze schoenen poetsten...

Maar nee, er waren er die vonden dat die menskes ook een kanske moesten krijgen en blabla ....

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2023 om 16:10.
Oud 7 september 2023, 16:21   #45251
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dus het gevolg van gebrek aan deftige discussies. Claims als “de CIA heeft de media in handen” alsof dat reeds een algemeen geweten, breed geaccepteerd gegeven is dat geen bewijs meer nodig heeft.

In realiteit is dit een waanzinnige claim die stevig uitgedaagd zou moeten worden en degene die ze maakt zou met stevige argumenten moeten afkomen.

Maar, dat is niet nodig. We accepteren het als feit en bouwen daar dan een argumentatie op met dat uitgangspunt.

It’s just depressing…

Ooit was dit een forum waar ge echt nog goeie discussies kon voeren
In tijden van oorlog wordt elke discussie moeilijker maar is het ook logisch dat diensten zoals de CIA in zo’n situatie alles uit de kast halen wat ze kunnen. Het is vreemd om te stellen dat de CIA niet overal in zit, het land is in oorlog. Waarom denk je dat de CIA niet zou proberen om alles in handen te krijgen in de media?

Ik begrijp je probleem met Tom maar je doet net hetzelfde.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:25   #45252
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russische manier om aan propaganda doen, namelijk zodanig grof liegen dat iedereen het zonder problemen ziet, meer nog, dat ge het soms expliciet fier toont dat ge liegt, komt overeen met de Russische manier om aan bestuur te doen: uw grofheid zodanig ten toon spreiden dat de andere geintimideerd is en beseft dat alle discussie zinloos is en enkel slecht kan aflopen voor uw hachje. De Pravda manier. Leugen als machtsvertoon. "ik lieg in uw smoel, en ik zeg het U erbij, durf maar eens iets zeggen". Zodanig zeker zijn van uw terreur, dat ge het U kunt permitteren van de andere te vernederen door openlijk te liegen en de andere die alleen maar durft beamen, uit schrik.

Dat is natuurlijk niet de fijnzinnigste manier om mensen waar ge GEEN macht over hebt in uw blaaskes mee te krijgen. In het westen is men dus veel subtieler in de leugen, omdat - in tegenstelling tot in de Russische cultuur waar het een bewijs is van macht - in het westen als een schande wordt gezien.

Vandaar dat die twee manieren van doen, die twee culturen, elkaar niet begrijpen. De westerling vindt het een grove schande dat een Russisch machtshebber flagrant durft te liegen en hierdoor verliest die in de westerling zijn ogen elke vorm van respect. De Rus vindt de geniepige westerling die zijn leugens probeert te verbergen een machteloze flauwerik die niet het minste gezag verdient.
Dat is een mooie uitleg, zo bekeken kun je het inderdaad verklaren. Poetin reageerde exact hetzelfde bij de dood van de Wagner baas, dat was recht in z’n dood gezicht uitlachen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:32   #45253
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Nouhou...? Trump kón er wat van hoor. Maar ja, dat is/was wellicht ook een Russisch agent.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 16:42   #45254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kennedy zegt in dat interview dat na het bekend worden in de jaren 70 hoe de CIA 400 journalisten in de VS in dienst had er een commissie werd opgericht. De CIA beloofde daar dit niet meer te doen, maar enkel in de VS.

Komt er op neer dat er nooit een einde kwam aan operation Mockingbird. Integendeel is het nu wereldwijd. En uiteraard zal Google je onmiddellijk zeggen "Operation Mockingbird is the name given to the United States Central Intelligence Agency's (CIA) involvement in the manipulation of the news published in the United States and across the world. Today, we can identify this kind of manipulation as fake news." Ha ha.

Ulfkote was een prestigieus journalist die een tip van de sluier oplichte over hoe de VS de Duitse journalisten in handen heeft. Niet lang na de publicatie van zijn ophefmakend boek waar hij uit de biecht klapt werd hij dood gevonden. Naderhand volgde nog wat pogingen tot media karaktermoord via hit pieces. Toeval of een waarschuwing aan de rest?

Het is ondertussen meer dan invloed. Het is controle. Europa betaalt hier een prijs voor die het niet terdege beseft. Het is ook absoluut niet evident deze situatie om te keren. Ik wil niet pessimistisch zijn, maar zie niet veel positieve ontwikkeling daaromtrent. Integendeel zelfs. VS controle over Europa is vergroot sinds dit nieuwe ijzeren gordijn.

Kennedy zegt...

Een kerel die verdrinkt in zijn conspiracy bullshit, een notoire Wappie, anti-Vaxxer die zijn eigen familie wel liet vaccineren, een fantast tot in het kwadraat. Zijn eigen familie distantieert zich van hem omwille van zijn groteske uitspraken en beweringen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 17:47   #45255
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kennedy zegt...

Een kerel die verdrinkt in zijn conspiracy bullshit, een notoire Wappie, anti-Vaxxer die zijn eigen familie wel liet vaccineren, een fantast tot in het kwadraat. Zijn eigen familie distantieert zich van hem omwille van zijn groteske uitspraken en beweringen.
Wat gezegd werd over de CIA komt aan bod in de Church commissie. Geen fabeltjes maar feiten.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 18:41   #45256
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Samengevat, het is 1 groot complot, de CIA, de FBI, de NSA, de C&A.
Bewijslast is niet nodig. Ik heb gesproken.

Dat is het niveau.
Oud 7 september 2023, 18:42   #45257
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samengevat, het is 1 groot complot, de CIA, de FBI, de NSA, de C&A.
Bewijslast is niet nodig. Ik heb gesproken.

Dat is het niveau.
Iedereen is schuldig behalve Rusland.

Want het staat op tinternet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 18:47   #45258
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Iedereen is schuldig behalve Rusland.

Want het staat op tinternet.
Ik vraag me oprecht af, hoe ga je in discussie met iemand die rotsvast gelooft dat er bvb een complot is met de CIA of zo. Allez, er is werkelijk niks wat je kan aanbrengen dat ook maar iets impact heeft.

Depressing
Oud 7 september 2023, 19:34   #45259
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Nouhou...? Trump kón er wat van hoor. Maar ja, dat is/was wellicht ook een Russisch agent.
Bij Trump was dat geen propaganda he, hij geloofde dat zelf
Oud 7 september 2023, 20:44   #45260
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al aangetoond dat de westerse media EN het proxy-regime constant liegen, met referenties naar WESTERSE media. (bvb. westerse media en leiders die zichzelf tegenspreken, etc.)

De enige "bronnen" die U gebruikt, zijn "Oekraïense fabeltjeskrant", "disinfo"(noemt echt zo!), etc.

Nu goed zoals ik al zei tegen Voltian, ik ben hier niet om jullie propagandisten te "overtuigen", zal nooit gebeuren, wel andere lezers. Door goede argumenten gebaseerd op betrouwbare bronnen aan te reiken.

je ziet dat jij niet kijkt naar de bronnen die ik gebruik

ga u eens vertellen, ik lees meestal via en newsaggregator, ga hem in mijn handtenkings stoppen voor Tomm dat hij die ook kan gebruiken
het grappige van een newsaggregator tom , is dat hijalle bronnen samenvat, alle bronnen bekijkt en alle soorten informatie samenvoegt

en kijk, er zit daar zelfs 'dissidente info' tussen van aljazeera en bulgarianmilitary

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2023 om 20:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be