Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2023, 15:07   #45301
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het was gemakkelijker geweest toen het nog allemaal klein negerkes, indierkes en chinezekes waren he en ze onze schoenen poetsten...

Maar nee, er waren er die vonden dat die menskes ook een kanske moesten krijgen en blabla ....
Die menskes hebben geen kans gekregen maar genomen na een keiharde strijd tegen de westerse kolonisators.

Het Westen had ook graag Rusland gekoloniseerd, en die droom nooit opgegeven, daar gaat heel deze oorlog over.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2023 om 15:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 15:11   #45302
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In tijden van oorlog wordt elke discussie moeilijker maar is het ook logisch dat diensten zoals de CIA in zo’n situatie alles uit de kast halen wat ze kunnen. Het is vreemd om te stellen dat de CIA niet overal in zit, het land is in oorlog. Waarom denk je dat de CIA niet zou proberen om alles in handen te krijgen in de media?

Ik begrijp je probleem met Tom maar je doet net hetzelfde.
Ik ontken niet dat de Russische geheime dienst zeker de Russische media beïnvloedt, en mogelijk ook achter enkele politieke moorden zit. Maar de Amerikanen/Britten doen toch net hetzelfde?

Wat de Russen niet doen is fake "gifgasaanvallen/massamoorden/etc." in scene zetten, of daar zou ik dan toch wel het eerste voorbeeld van moeten zien.
Oud 8 september 2023, 15:14   #45303
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kennedy zegt...

Een kerel die verdrinkt in zijn conspiracy bullshit, een notoire Wappie, anti-Vaxxer die zijn eigen familie wel liet vaccineren, een fantast tot in het kwadraat. Zijn eigen familie distantieert zich van hem omwille van zijn groteske uitspraken en beweringen.
Zijn Scott Ritter(die de Amerikaanse leugenmachine in verband met de agressie tegen Irak openbaarde), Julian Assange, etc. ook wappies volgens U?
Oud 8 september 2023, 15:16   #45304
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Samengevat, het is 1 groot complot, de CIA, de FBI, de NSA, de C&A.
Bewijslast is niet nodig. Ik heb gesproken.

Dat is het niveau.
Nochtans volgens de westerse media is alles een groot Russisch complot, maar daar stelt U niet de minste vragen bij. Bewijslast is niet nodig. Ik heb gesproken.
Oud 8 september 2023, 15:18   #45305
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Iedereen is schuldig behalve Rusland.

Want het staat op tinternet.
Nee nee de Russen zijn schuldig, want den tv zegt het.
Het Westen is per definitie onschuldig.
Volgens het door het Westen gefinancierde ICC hebben de Britten geen oorlogsmisdaden begaan in Irak, en was de aanval op Servië en het erkennen van de Kosovaarse onafhankelijkheid geen inbreuk tegen de internationale rechtsorde en territoriale souvereiniteit van Servië.
Oud 8 september 2023, 15:19   #45306
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me oprecht af, hoe ga je in discussie met iemand die rotsvast gelooft dat er bvb een complot is met de CIA of zo. Allez, er is werkelijk niks wat je kan aanbrengen dat ook maar iets impact heeft.

Depressing
Dus U gelooft ook niet in complotten door de KGB en opvolger? Of U gelooft enkel in die complotten maar niet in complotten waar de CIA bij betrokken is?
Oud 8 september 2023, 15:20   #45307
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij Trump was dat geen propaganda he, hij geloofde dat zelf
Volgens onze propaganda was de verkiezing van Trump een Russisch complot.
Oud 8 september 2023, 15:24   #45308
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je ziet dat jij niet kijkt naar de bronnen die ik gebruik

ga u eens vertellen, ik lees meestal via en newsaggregator, ga hem in mijn handtenkings stoppen voor Tomm dat hij die ook kan gebruiken
het grappige van een newsaggregator tom , is dat hijalle bronnen samenvat, alle bronnen bekijkt en alle soorten informatie samenvoegt

en kijk, er zit daar zelfs 'dissidente info' tussen van aljazeera en bulgarianmilitary
Het Bulgaarse leger is ondergeschikt aan de NAVO dus aan Washington. Al-Jazeera is eigendom van de sheik van Qatar, waar een grote Amerikaanse vloot gevestigd is.

Echt onafhankelijke bronnen (wat betreft het conflict in Oekraïne) zijn bvb. grayzone, teleSur, Hindustan Times, etc.
Oud 8 september 2023, 15:26   #45309
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij zitten ze gewoon in een structuur

die structuur doet hun denkwerk en zij moeten gewoon die info lezen en toepassen, debiteren, overschrijven copypaste dus

Tomm kan dan ook niet buiten die lijnen denken, vanaf hij buiten de lijnen denkt is hij dissident en riskeert hij zijn leven
Ik denk wel buiten de lijnen, ik weet dat de KGB en opvolger soms mensen vermoord of dingen in scene zet. Geeft U ook toe dat de CIA/MI6, etc. daartoe in staat zijn, of het regime in Oekraïne? Of durft U niet buiten de lijnen te kleuren?
Jij, voltian en de rest van de Russefobe meute beschuldigen mij van dingen waar jullie zelf allemaal schuldig aan zijn. Het idee dat het Westen of het regime in Kiev dingen in scene zou zetten komt zelfs niet bij jullie op, jullie durven niet buiten de lijntjes te denken.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2023 om 15:28.
Oud 8 september 2023, 15:30   #45310
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zeg mij eens die graanhavens die bestookt worden, dat is ook ukraine die dat zelf doet zeker ?
Nee, de Russen doen dat. De Russen zijn akkoord met een graandeal op voorwaarde dat het Westen ook de export van Russisch graan niet bemoeilijkt. Erdogan heeft het Westen deze keer expliciet gevraagd zich aan de voorwaarden van de vorige deal te houden, we zullen zien. Het gaat immers om die hongerlijdende Afrikaantjes hé.

Maar als het Westen niet akkoord gaat, dan doen die arme Afrikaantjes er blijkbaar niet toe, en dan gaan de Russen ook de export van Oekraïens graan moeilijk maken. Zo simpel is het.

Sancties zijn ook een vorm van terrorisme.

Het is een graandeal inclusief opheffen van sancties tegen Russisch graan, of geen deal. En geen deal wil zeggen dat de Russen ook de export van Oekraïens graan zullen bemoeilijken. En dat wil zeggen dat behalve militaire installaties ook de graaninfrastructuur ongenadig gebombardeerd zal worden. Dure de comprénure?

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2023 om 15:33.
Oud 8 september 2023, 15:31   #45311
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zijn Scott Ritter(die de Amerikaanse leugenmachine in verband met de agressie tegen Irak openbaarde), Julian Assange, etc. ook wappies volgens U?
Ik heb geen weet dat Scott Ritter of Assange Anti-Vaxx idioten zouden zijn, dus : neen.

Dat Scott Ritter ergens onderweg 'van het paadje geraakte' en wegdeemsterde in de conspiracy bullshit lijkt met gewoon een feit te zijn.

Assange is een heel ander verhaal. Dat die vijand Nr 1 is van de geheime diensten mag dan al een feit zijn, voor het publiek is het een goede zaak dat zo iemand bestaat. Door hem zijn veel groezelige zaken naar boven gekomen die anders onbekend zouden zijn gebleven.

Jij gooit dat allemaal op een hoopje... Nutcases zoals Ritter kun je onmogelijk gaan gelijkstellen met een klokkenluider als Assange.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 15:32   #45312
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee nee de Russen zijn schuldig, want den tv zegt het.
Het Westen is per definitie onschuldig.
Volgens het door het Westen gefinancierde ICC hebben de Britten geen oorlogsmisdaden begaan in Irak, en was de aanval op Servië en het erkennen van de Kosovaarse onafhankelijkheid geen inbreuk tegen de internationale rechtsorde en territoriale souvereiniteit van Servië.
Heeft allemaal geen kloten van de Schoof te maken met het onderwerp : de brutale invasie van Oekraine door de russen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 15:34   #45313
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans volgens de westerse media is alles een groot Russisch complot, maar daar stelt U niet de minste vragen bij. Bewijslast is niet nodig. Ik heb gesproken.
Da's echt zo'n kinderachtige "alles wat ge zegt zijt ge zelf" opmerking he.
Oud 8 september 2023, 15:34   #45314
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U gelooft ook niet in complotten door de KGB en opvolger? Of U gelooft enkel in die complotten maar niet in complotten waar de CIA bij betrokken is?
Maak het specifiek. Welk complot?
Oud 8 september 2023, 15:36   #45315
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heeft allemaal geen kloten van de Schoof te maken met het onderwerp : de brutale invasie van Oekraine door de russen.
Heeft er alles mee te maken. De westerse agressie tegen Servië, etc. heeft aangetoond dat in de praktijk het schenden van de territoriale integriteit geen probleem is voor de internationale gemeenschap. Er zijn precedenten, en die gebeurden ongestraft. Simpel toch?
Oud 8 september 2023, 15:38   #45316
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak het specifiek. Welk complot?
Bvb. het in scene zetten van zogezegde gifgas aanvallen.

Bvb. :
https://wikileaks.org/opcw-douma/

En, als ze daartoe in staat zouden zijn, wat nu bewezen is, waarom dan niet in zaken zoals Bucha in scene zetten?
Oud 8 september 2023, 15:41   #45317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die menskes hebben geen kans gekregen maar genomen na een keiharde strijd tegen de westerse kolonisators.
We hadden ze dus moeten afmaken toen het gemakkelijker was en niet geloven dat die menskes ons leuk zouden vinden.

Citaat:
Het Westen had ook graag Rusland gekoloniseerd, en die droom nooit opgegeven, daar gaat heel deze oorlog over.
Het is andersom: het is Rusland dat Europa wil herkoloniseren natuurlijk. Rusland mocht braaf blijven bestaan in zijn hoekje en ons nuttig zijn, maar nee, ze kregen het weer hoog in hun bolleke he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 15:42   #45318
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Mijn site telde aanvankelijk dagelijks ca. 10.000 bezoekers. Drie jaar geleden kwam ze op de zwarte lijst van de FBI te staan, dus ook op de sociale media die zoals je weet wordt gemonitored door de FBI. Ik verloor mijn ranking bij Google en het was gebeurd met me.
Je had dus enkel je bestaan te danken aan reclame verkopers. Je moet dan ook niet verwonderd zijn dat als het die reclame verkopers niet zint, je succes gedaan is he.
Oud 8 september 2023, 15:43   #45319
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog veel, maar met de dreigementen erbij (ook fysiek) heb ik daar een einde aan gemaakt.
De FBI is U persoonlijk komen bedreigen, zo van die mannen met van die zwarte pakken en een zonnebril stonden op een zeker moment aan uw deur.

Kijk, mocht ge in Rusland ergens de Vladimir op de zenuwen werken, dan zou je niet alleen uw ranking verliezen, maar zou het gevaarlijk zijn om thee te drinken of om ergens op een hogere dan de eerste verdieping te dicht bij een raam te komen he.
Oud 8 september 2023, 15:49   #45320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet hopeloos. Ik (en ook mijn vrouw) kijken dagelijks uren op YouTube waar je letterlijk alles terugvind. Kunst, cultuur, archeologie, geschiedenis, muziek, show, sport, politiek, ALLES. Miljoenen video's; eindeloos. Mijn vrouw bekijkt voornamelijk programma's en nieuwsbulletins in de Georgische taal (haar moedertaal) en in het Russisch (haar 2de taal). Kortom: YouTube is onze primaire informatiebron.

Vermits al die video's voortdurend worden onderbroken door reclame heb ik op YouTube een Premium abonnement genomen aan €11.99 maandelijks.

Probleem opgelost. Geen seconde reclame meer.
Je begrijpt niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat reclame facebook en dergelijke "hopeloos" maakt. Ge kunt dat gebruiken. Maar ge moet goed weten dat ge aan het spelen zijt met de hengel van een reclame verkoper. Zolang wat gij doet en wilt doen, overeenkomt met wat die reclame verkoper graag heeft, dan gaat gij dat "nuttig" kunnen gebruiken, en gaat hij U nuttig gebruiken: win win: de reclame verkoper kan meer reclame verkopen dank zij uw spul, en gij kunt de paar dinges doen die gij plezant vindt, zoals filmkes over dinges maken die de mensen graag bekijken en hierbij reclame consumeren.

Maar uw bewering was dat die reclame verkopers hun reclame machien "discussie plekken" zijn. Dat is onnozel. Die reclame machines zijn niet meer een "parlement" dan het salon van een canape winkel. Ge zijt in dat bedrijf zijne winkel he. Dat is GEEN "eerlijk discussie forum". Dat is gewoon een reclame bedrijf, waar gij uw spul kunt opzetten, op voorwaarde dat dat gunstig is voor de reclame verkoper.

En ja, er zijn veel dinges die gunstig zijn voor die reclame verkoper: alles wat "het gros van het volk" graag bekijkt. Graag hoort. Mee akkoord wilt gaan. Interessant vindt. En als ge DIE dinges wilt doen, dan is een samenwerking met zo een reclame machien win-win.

Maar als ge dinges wilt verkondigen die niet in overeenstemming zijn met wat de reclame verkoper denkt dat gunstig is voor zijn verkoopcijfers, of zelfs, met de patron zijnen dada, dan is het nogal logisch dat die dat niet zal toelaten in zijn reclame machine he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2023 om 15:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be