Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2023, 07:42   #45341
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Handige manier om de vraag te ontwijken...

In feite gaat een om een simplistische goeden tegen slechten houding.

Maar als ge echt wil: https://mate.substack.com/p/aaron-ma...over-up-denies

"Aaron Mate at UN: OPCW cover-up denies justice to Douma victims
At the United Nations, Aaron Maté debunks the OPCW’s latest attempts to whitewash the cover-up of its investigation into the alleged April 2018 chemical attack in Douma, Syria."
Ge doet het weer he.

Ik vroeg concreter vb-en. Tom gaf Douma en Bucha. Dat was mijn antwoord. En dan komt ge nu af met dezelfde vraag. Wel, zelfde antwoord voor u: maak het concreet, geef een vb. Welk complot van KGB en opvolger?

En Aaron Tate… tja… het kriebelt om toch in discussie te gaan, maar het is wsk zinloos. Van zodra we in de diepte zouden duiken, dan loop je toch weer weg. Latrn we het erop houden dat ik die specifieke casus echt in de diepte het uitgezocht en de conclusie is zonneklaar. Bach, als je er toch oo wilt doorvragen, laten we dan de fact-check draad ervoor gebruiken, ok?
Oud 9 september 2023, 07:46   #45342
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge doet het weer he.

Ik vroeg concreter vb-en. Tom gaf Douma en Bucha. Dat was mijn antwoord. En dan komt ge nu af met dezelfde vraag. Wel, zelfde antwoord voor u: maak het concreet, geef een vb. Welk complot van KGB en opvolger?

En Aaron Tate… tja… het kriebelt om toch in discussie te gaan, maar het is wsk zinloos. Van zodra we in de diepte zouden duiken, dan loop je toch weer weg. Latrn we het erop houden dat ik die specifieke casus echt in de diepte het uitgezocht en de conclusie is zonneklaar. Bach, als je er toch oo wilt doorvragen, laten we dan de fact-check draad ervoor gebruiken, ok?
Gij komt af met het OPCW rapport. Dat wil zeggen dat ge nog niet verder geraakt zijt dan dat. Ik hoop dat ge verder wil geraken? Wel dan is dit getuigenis voor de VN de moeite waard. Ik hoorde het een tijd geleden. (Zie de video link)

Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 07:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 07:52   #45343
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pas werd bekend dat de VS achter de verwijdering van president Khan in Pakistan zaten. Nog recenter de info over poging tot kleurenrevolutie in Indonesië.

https://www.mintpressnews.com/leak-c...onesia/285617/

Twee zeer recente voorbeelden.

Het is gewoon continu en wereldwijd dat de VS de democratie van landen niet respecteren en omver helpen werpen. Momenteel bezetten ze zelfs een groter deel van Syrië dan Rusland van Oekraïne.

Om dan te doen alsof de neus bloedt. Niet eens kunnen de waarheid onder ogen zien van de 'eigen' veelvuldige misdaden. De ander vragen om 'bewijs' vooraleer zelfs maar te erkennen dat valse vlaggen, terrorisme, coups, politieke moorden effectief gebruikte middelen zijn ook door het westen. En in historisch perspectief zelfs vooral door het westen in mijn opinie. Wat ook niet wil zeggen dat 'het westen' 'de slechten' van het verhaal zijn. Die Disney of Bijbelse nonsens kan beter opgeborgen worden.
Dat is het niet Bach. Het punt is dat ge ALTIJD evil machinery ziet. In alles. Maar als ge dan een concrete case ontleedt, dan is het helemaal niet zo zwaarwichtig. Is het niet normaal om uitzonderlijk bewijs te verwachten voor uitzonderlijke claims. Van zodra je een pluimpje rook ziet, is er d’office sprake van een uitslaande brand, volgens jou. Waar is uw kritische geest? Waarom slik je dat allemaal?
Oud 9 september 2023, 07:53   #45344
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij komt af met het OPCW rapport. Dat wil zeggen dat ge nog niet verder geraakt zijt dan dat.
Hoe werkt dat causaal verband?

Ik kom af met het rapport

ERGO

Ik heb niet meer onderzoek gedaan

Hoe werkt die logica precies? I really wonder
Oud 9 september 2023, 08:05   #45345
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas werd bekend dat de VS achter de verwijdering van president Khan in Pakistan zaten. Nog recenter de info over poging tot kleurenrevolutie in Indonesië.

https://www.mintpressnews.com/leak-c...onesia/285617/

Twee zeer recente voorbeelden.

Het is gewoon continu en wereldwijd dat de VS de democratie van landen niet respecteren en omver helpen werpen. Momenteel bezetten ze zelfs een groter deel van Syrië dan Rusland van Oekraïne.

Om dan te doen alsof de neus bloedt. Niet eens kunnen de waarheid onder ogen zien van de 'eigen' veelvuldige misdaden. De ander vragen om 'bewijs' vooraleer zelfs maar te erkennen dat valse vlaggen, terrorisme, coups, politieke moorden effectief gebruikte middelen zijn ook door het westen. En in historisch perspectief zelfs vooral door het westen in mijn opinie. Wat ook niet wil zeggen dat 'het westen' 'de slechten' van het verhaal zijn. Die Disney of Bijbelse nonsens kan beter opgeborgen worden.

'Pas werd bekend dat...' en dan serveer je een conspiracy website geschreven door notoire grayzone trollen vol onzin. Native genocide in Brazilië, Israël die een 'derde tempel' wil bouwen, massale onzin over cia, de taliban die de opiumproductie met 99% terugschroefde, de weldaden van rusland in afrika, anti Taiwan en pro china BS, ethnic bioweapons tegen zwarten, de US en UK die samenwerken met nazi's in oekraine

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 08:06   #45346
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe werkt dat causaal verband?

Ik kom af met het rapport

ERGO

Ik heb niet meer onderzoek gedaan

Hoe werkt die logica precies? I really wonder
Bekijk het aangeleverde materiaal en we spreken eventueel verder.
Oud 9 september 2023, 08:07   #45347
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brother Paul en Pandareus zaten er het verste naast mbt het lente offensief. Zij pretenderen nochthans specifieke kennis van deze oorlog, in de praktijk betekent dat echter een eenzijdige overname van de Oekraïense/VS propaganda en geloof dat die info waarheidsgetrouw is of het bewust meewerken aan het verspreiden van die oorlogspropaganda.

Ik denk dat uw houding iets anders is. Alles bijeen zelfs ethischer durf ik voorzichtig denken.
ik vraag mij af waar ik ooit verwacht zou hebben dat er binnen de 4 jaar , nu nog 2 jaar, een einde komt aan deze oorlog ?

als je die oorlog snel wilt eindigen moet één van de twee sneller en significant meer mensen doden aan de andere kant;

Dus ofwel doet RU elke dag 10.000 ukr soldaten dood/gewond
ofwel doet UKR elke dag 10.000 russen dood/gewond
dan gaat dieoorlog snel voorbij zijn, want dan zit je na één maand zonder leger aaneen van de kanten

Nu de oorlog aan een miezerig tempo van 600 doden/gewond per dag loopt, en de recrutering loopt aan 20.000 soldaten per maand en aan ukrainse zijde de helft minder 300doden/gewond per dag en 10.000 recruteren, is dat perfect in evenwicht te noemen. Je kan dus maar de oorlog doen pivoteren als er technieken bedacht worden die de aantallen duidelijk omhoog doet gaan

wie zich bazeert op geobjectiveerde cijfers ziet natuurlijk een ander beeld
en ja ik zou graag de russische cijfers geloven, maar als de aantallen groter zijn dan de beschikbare wapens aan de kan van UKR, weet je dat RU eens dringend zijn systeem van premie betalen voor papieren doelen bereiken moet herbekijken

Laten we zeggen voor de trollen, its your lucky day, gisteren hebben de UKR een record doen sneuvelen in russich materiaal vernielen...

de oorlog zit idd op een kantelmomentje, in die zin, je ziet de cijfers al een periode klimmen, er is idd een soort doorbraak, ondanks jullie wanhopige poging om dit te ontkennen spreken de cijfers dat tegen
er zijn dus twee bronnen die bewijzen dat de oorlog pivoteert: zowel oryx als ukr data

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 september 2023 om 08:15.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 08:12   #45348
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het niet Bach. Het punt is dat ge ALTIJD evil machinery ziet. In alles. Maar als ge dan een concrete case ontleedt, dan is het helemaal niet zo zwaarwichtig. Is het niet normaal om uitzonderlijk bewijs te verwachten voor uitzonderlijke claims. Van zodra je een pluimpje rook ziet, is er d’office sprake van een uitslaande brand, volgens jou. Waar is uw kritische geest? Waarom slik je dat allemaal?
Grappig dat je dat zegt want toen ik het bestaan van demonische krachten in twijfel trok werd ik uitgelachen daarvoor door de chipseter.

Ik stel voor dat u uw eigen advies volgt en de persoonlijke aanvallen opbergt. Ik geraak niet graag in dat straatje. Nu is mijn kritische geest weer zoek?
Oud 9 september 2023, 08:14   #45349
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee zo kom je er niet van af.
Territoriale soevereiniteit is universeel, niet? En dezelfde die de territoriale universiteit van andere schonden, hebben niet het recht om anderen te veroordelen die dezelfde schending begaan hebben, zonder ook een "mea culpa" uit te spreken, of vergis ik mij?
En wat U betreft, waarom ijver je niet voor de vervolging van Blair, Bush, etc. waarom ijver je niet om de territoriale integriteit van Servië te herstellen, en waarom ijver je niet om Servië te steunen in hun betrachting Kosovo te heroveren? Blijkbaar vind je territoriale integriteit niet belangrijk, TENZIJ het in je kraam past.
Zo kom ik er zeer zeker vanaf, tomm.

Ik ben het zat om in je jarenlang steeds maar herhaalde valstrik te lopen, en je techniek van specifieke topics te laten ontsporen met oeverloze meta-discussies, whataboutisms en je geprefereerde truuk van proof by assertion .

Ik reageer enkel nog op je bijdrages binnen het kader van het topic onderwerp, de rest negeer ik. Daar wel op reageren is even zinvol als rondlopen in een hamstermolen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 september 2023 om 08:14.
Oud 9 september 2023, 08:15   #45350
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik vraag mij af waar ik ooit verwacht zou hebben dat er binnen de 4 jaar , nu nog 2 jaar, een einde komt aan deze oorlog ?
Gij had het over een langer tijdsperspectief toen ge die enquête vraag beantwoorde over het 'lente' offensief?

Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 08:17.
Oud 9 september 2023, 08:16   #45351
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bekijk het aangeleverde materiaal en we spreken eventueel verder.
Heb ik gedaan. Verandert niks.

Wilt ge uw assumpties over mijn onderzoek misschien parkeren?

En als je wil, laten we de discussie over Douma dan in het investigative draadje verder zetten. Hier bvb.: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=62

Er zijn er nog.

Maar ja, alleen als je oprecht bent en ECHT onderzoek wilt voeren
Oud 9 september 2023, 08:17   #45352
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grappig dat je dat zegt want toen ik het bestaan van demonische krachten in twijfel trok werd ik uitgelachen daarvoor door de chipseter.

Ik stel voor dat u uw eigen advies volgt en de persoonlijke aanvallen opbergt. Ik geraak niet graag in dat straatje. Nu is mijn kritische geest weer zoek?
Ja, omdat ge claims van weinig kritische journalisten wel heel makkelijk voor waarheid aanneemt.
Oud 9 september 2023, 08:19   #45353
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Handige manier om de vraag te ontwijken...

In feite gaat een om een simplistische goeden tegen slechten houding.

Maar als ge echt wil: https://mate.substack.com/p/aaron-ma...over-up-denies

"Aaron Mate at UN: OPCW cover-up denies justice to Douma victims
At the United Nations, Aaron Maté debunks the OPCW’s latest attempts to whitewash the cover-up of its investigation into the alleged April 2018 chemical attack in Douma, Syria."
huppekee, daar is ie weer. Aaron Maté, een grayzone creatuur die je hier neerzet alsof het een geloofwaardige bron zou zijn...

djeezes fucking christ...
Oud 9 september 2023, 08:26   #45354
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij had het over een langer tijdsperspectief toen ge die enquête vraag beantwoorde over het 'lente' offensief?
er staat toch geen duidelijke tijdskader in de enquete ? Dus RU crushen zal gebeuren, je moet een beetje wachten he, geduld hebben is een mooie gave in de oorlog
Oud 9 september 2023, 08:28   #45355
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

misschien kan j eu meer focussen op het aanleveren van bronnen en data ? Geef eens een paar russische rapporten , met foto's etc
Oud 9 september 2023, 08:30   #45356
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik gedaan. Verandert niks.
Ge denkt dat Mate loog voor de VN? Wat precies was niet correct?

Als uw 'onderzoek' zoals u dat zelf noemt, niet geleid heeft tot de info gegeven in dit getuigenis, scheelt er iets in dat onderzoek mijns inziens.

Wat is de conclusie van uw onderzoek? Dat Assad een gifgas aanval deed op Douma? Dat er geen sprake is van een valse vlag? Dat er geen aanwijzingen zijn in die richting? Dat het gedrag van het OPCW in deze zaak niet verdacht is?
Oud 9 september 2023, 08:38   #45357
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brother Paul en Pandareus zaten er het verste naast mbt het lente offensief.
Ja, maar dat is gewoon "uw wensen voor werkelijkheid" nemen omdat het te emotioneel geladen is om rationeel na te denken en de werkelijkheid onder ogen te zien. Dat is "aan de andere kant" ook zo he, het verwarren van hun wensen met de realiteit.

Nu is het wel zo dat de Russen aanvankelijk een zodanig lachwekkende kolderprestatie hadden neergezet dat het begrijpelijk is dat men niet direct door heeft dat ze hun act een beetje herpakt hebben, en dat we nog altijd met dat leger kloefkappers te maken hebben. Dat is trouwens een Russische traditie om eerst zodanig belachelijk bezig te zijn dat het misleidend is.

Veel van wat je "propaganda" noemt is trouwens, zoals enorm veel in het westen, puur gebaseerd op emotie. Koel nadenken over kosten en baten is er niet bij, niet bij de politici, niet bij de bevolking en niet bij de media. Dat maakt dat men lulkoek vertelt he.

Daarentegen, wanneer er dingen moeten GEDAAN worden, gaat men wat meer over de gevolgen nadenken, en dan komt men uit, of men dat nu wil of niet, op een strategie die een betere kosten-baten verhouding heeft. Het is daarom dat "mijn plan" min of meer ter uitvoering gebracht wordt, ook al hebben de beslissers daarvan de grote lijnen misschien niet eens door. Maar het is gewoon een logische optimale kosten-baten beslissing, die er komt, of men nu "het grote beeld" ziet of niet, omdat elke individuele beslissing geoptimaliseerd wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 08:40   #45358
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon continu en wereldwijd dat de VS de democratie van landen niet respecteren en omver helpen werpen.
Dat is dan ook normaal. Ik begrijp niet waarom gij daar problemen mee hebt. Het is toch normaal dat de rest van de wereld er enkel moet zijn om het westen te dienen, anders hebben die toch geen bestaansreden ? Waarom zou het westen ergens in nutslanden regimes aan de macht laten die ons niet optimaal dienen ?

Ik zou eerder ongerust worden als men dat niet meer doet. De dekolonisatie was al idioot genoeg he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2023 om 08:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 08:44   #45359
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien kan j eu meer focussen op het aanleveren van bronnen en data ? Geef eens een paar russische rapporten , met foto's etc
Ik heb geen zin om Russische propaganda te verspreiden zoals u doet met de westerse en Oekraïnse propaganda. Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid. Met wat geluk komen we dat veel later te weten. Voor de Russische positie verwijs ik u door naar het Russische ministerie van defensie en hun rapporten. Uit hun eigen bronnen uiteraard. Niet via een westerse propaganda filter.

Er zijn ook Russische sites die fake info zeggen te ontmaskeren. Dagelijks berichten. Soms verwijs ik daarnaar. Meestal laat ik het zo zelfs al heb ik info die de andere kant op wijst. Bv met wat er gebeurt in Robotyne nu. Dat is niet het niveau wat me interesseert. Dat doet me denken aan jongetjes die met soldaatjes speelden toen ze klein waren. Deed ik ook wel eens vroeger maar interessant genoeg waren ze meer aan het praten met elkaar dan elkaar de kop in te slaan in mijn spel. Maar als in u of Kelt bezig hoor...jongens toch. Het is geen spelletje he.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 08:46.
Oud 9 september 2023, 08:49   #45360
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge denkt dat Mate loog voor de VN? Wat precies was niet correct?

Als uw 'onderzoek' zoals u dat zelf noemt, niet geleid heeft tot de info gegeven in dit getuigenis, scheelt er iets in dat onderzoek mijns inziens.

Wat is de conclusie van uw onderzoek? Dat Assad een gifgas aanval deed op Douma? Dat er geen sprake is van een valse vlag? Dat er geen aanwijzingen zijn in die richting? Dat het gedrag van het OPCW in deze zaak niet verdacht is?
Ja ik denk dat Aaron Tate loog. Ik heb niet alles bekeken, maar het focus op discrediteren van OPCW dmv 2 dissidenten (wsk Henderson & Bustani). Dat is niks nieuws. Het houdt geen steek. Hebben we ook al uitgezocht. Dus ja…

Overigens, ok terug te komen op “kritisch zijn”, jij ziet er geen graten in dat Rusland zijn spreektijd in de council aan een “onafhankelijke” journalist geeft? Hoe kan die journalist zich ooit nog onafhankelijk noemen.

Maar bon, nogmaals, als je echt onderzoek wilt doen en niet gewoon conclusies wil poneren, misschien in het juiste draadje?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be