Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2023, 02:08   #45901
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/CDzY1t7haJc?si=l20GoK278yb63O02

Mariupol gisteren. De stad bruist van het leven en is bijna volledig heropgebouwd. 31 jaar wanbeleid door Kiev nog slechts een nare herinnering.
En zo zal het ook verlopen met Artyemovsk (vroeger "Bahmut") en alle steden die nu bij Rusland horen..
Het regime slaagt er niet meer in de stad te terroriseren, ze slagen er ook steeds minder in om Donetsk te bombarderen, het leger van Kiev krijgt constant rake klappen, en geraakt steeds moeilijker recht.

Dramaqueen Zelensky lijkt het ook door te hebben, hij roept weer op tot een mondiale nucleaire wereldoorlog. Zelfs met voor honderden miljarden aan westerse wapens, en ook tal van andere hulp , lukt het ze niet de Russen te verslaan. De toekomst ziet er goed uit. (niet voor het Westen weliswaar, hun wereldorde is definitief naar de vaantjes)

Feest voor de 245 ste verjaardag van de stad, die door Russische tsaren werd gesticht: veel blije gezichten, veel kinderen en jongeren, veel Russische vlaggen.
https://youtu.be/HkEhH6SEbQ4?si=7oBydck8DwCM7dCH

Gewone dag in Mariupol 5 dagen geleden. De meeste gebouwen zijn hersteld, hier en daar zie je nog herstelwerkzaamheden of vernielde huizen. Veel Russische vlaggen, meer dan in de rest van Rusland. Ook veel vlaggen van Donbas en Novorossiya, en Sovjet-vlaggen. Nergens zie je nog de gehate symbolen van het Kiev-regime.

https://youtu.be/IYTXxsdo09E?si=xZoHakt57N4lcg5g

Op dit youtube kanaal kun je alle video's van Mariiupol zien, elke dag worden er nieuwe filmpjes geplaatst.
https://youtube.com/@MariupolVideo?si=Rmd5ISBftwbm6UFw

Eigenlijk zou dit moeten vertaald worden naar het Engels, anti-gif voor de constante diarree aan leugens die de westerse media uitbraakt.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2023 om 02:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 02:42   #45902
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Lees de commentaren (google translate) onder dit programma uitgezonden op de zender van de Verenigde Arabische Emiraten. In de Arabische wereld is Poetin uitgegroeid tot een ware ster, omdat hij het durft op te nemen tegen de gehate Amerikanen.
https://youtu.be/0OJTklwNJEs?si=ffSAdEIIQ3iydOQk

Het Westen liegt dat Rusland geisoleerd en gehaat is.
Het zijn zijzelf die gehaat worden door de wereld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 07:20   #45903
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Lees de commentaren (google translate) onder dit programma uitgezonden op de zender van de Verenigde Arabische Emiraten. In de Arabische wereld is Poetin uitgegroeid tot een ware ster, omdat hij het durft op te nemen tegen de gehate Amerikanen.
https://youtu.be/0OJTklwNJEs?si=ffSAdEIIQ3iydOQk

Het Westen liegt dat Rusland geisoleerd en gehaat is.
Het zijn zijzelf die gehaat worden door de wereld.
Nu ja, moslims aanbidden ook Hitler, het is maar hoe je het bekijkt. Het is wel waar dat de VS en de EU veel meer gehaat worden dan we hier algemeen denken. Zij zien wel al de oorlogen en miljoenen doden die we veroorzaken, we hebben Libië naar de middeleeuwen gebombardeerd en dan gezegd “los het maar verder zelf op”. Maar ja, het zijn negers en bruinen, die tellen niet mee. Maar als het opeens blanken zijn in Europa dan moet de hele wereld opeens mee verontwaardigd zijn, wat een debiele eikels.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 08:09   #45904
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ben ik de enige die een soort plaatsvervangende schaamte voelt bij het lezen van bovenstaande tekst. Ik vind de bijdragen van Tomm waardevol. Ze zijn informatief. Ik ben maar enkele keren in de Sovjet-Unie en later Rusland geweest. Kiev en de Krim heb ik eenmaal bezocht. Ik herken mij in veel van wat Tomm zegt. Waar weinig over gesproken wordt is de verwaarlozing van velden en muzea na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. De machteloosheid van de bevolking die toch zocht naar verbetering van de levensomstandigheden heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Ik begreep de verschillende bezettingen van het Majdan plein. Het nationalisme was trouwens niet alleen in Ukraïne maar ook in Georgië en andere plaatsen van de Sovjet-Unie in opmars.
Men kan het met de stellingen van Tomm eens of oneens zijn maar dat plat schelden haalt de ganse meningsuitwisseling naar beneden. De woordenbrij van hierboven met wat afkortingen en Franse uitdrukkingen zegt uiteraard meer over de steller dan over het onderwerp. Toch toont het een zekere minachting voor de andere deelnemers. Men is niet bezig met een gedachtenuitwisseling, enkel met zichzelf te tonen. Men sprak vroeger van "Arm Vlaanderen". Het ging daarbij niet alleen over materiele welstand. De mensen meenden dat met een vloek of een krachtterm duidelijker te zijn. Het was veelal uit angst omdat zij vreesden zich niet helder uit te drukken en ze dachten met krachttermen duidelijker te zijn. Veelal had het een omgekeerd effect.
Als het gaat over plaatsvervangende schaamte, dan is het toch wel eerder over de talloze "in your face" onwaarheden die sommigen hier komen spuwen. Tomm is daar het exponent van. En wat betreft die persoonlijke aanvallen, sommigen hier zijn scherp voor de splinter in andersmans ogen, maar blind voor de balk in eigen ogen. Het zijn vooral de geniepige, indirecte posts waarin men op de man speelt die elke discussie vergiftigen.

Natuurlijk heb je gelijk he, dat persoonlijke aanvallen niet OK zijn. Echter, ik kan het wel begrijpen hoor. Het is één zaak om te discussiëren met iemand die een opinie heeft die mijlenver van je eigen opinie staat; het is nog iets anders te discussiëren met iemand die simpele waarheden niet erkent en bewust onwaarheden verkondigt. Je krijgt steevast het label "brainwashed door Westerse media" opgeplakt (dat is in feite ook een persoonlijke aanval, want JIJ bent gebrainwashed...). Je zou voor minder kwaad worden. Hoe kan je dan tot een zinvolle discussie komen? Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd hoor en met mijn kop tegen de muur gelopen. En ja, ik heb dan ook wel eens mijn cool verloren en persoonlijk aangevallen. Niet ok natuurlijk.

De discussie zou gebaat zijn met een iets meer ontvankelijke houding voor wat "tegenstrevers" te zeggen hebben. Maar deze draad is een pure stellingenoorlog. Er is geen mogelijkheid om over "twijfelgevallen" te discussiëren.

Soit, ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik heb deze draad een beetje opgegeven en ik ga het ook niet meer proberen. Je kan hier niks leren. Van alle draden is deze de grootste zelfkastijding. Een garantie op dovemansgesprekken en persoonlijke aanvallen.

Overigens, ik geef u op een blaadje dat er van de usual suspects ook op deze post de gebruikelijke -al dan niet subtiele- persoonlijke aanvallen zullen komen. Misschien daar ook even bij stilstaan Valentinus...
Oud 20 september 2023, 09:19   #45905
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler heeft een verdienstelijke poging ondernomen om wat U Untermenschen noemt te verdelgen. Ook toen had Duitsland dezelfde handlangers: Oekraiense nationalisten , Vlaams-nationalisten, Balten, etc.
Een strijd, zowel vanuit Uw standpunt (vernichtigung der Untermenschen, Drang nach Osten, Generalplan Ost) als vanuit mijn standpunt. (het opnemen voor deze volkeren)
Die Oekrainse nationalisten waren géén nazi's. Ze vochten TEGEN de RUSSEN.
EEN MIDDEL HIERVOOR WAS "MEEDOEN" MET DE DUITSERS.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 09:29   #45906
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is voor een deeltje waar.
Nog al eens gehoord over de Slag om Engeland ?
Spitfirepiloten vochten 3 maanden tegen de Duitsers en...
wonnen.
Nog al eens gehoord over de slag bij El Alamein ?
Nog al eens gehoord over "De langste Dag" ?
Nog al eens gehoord over de slag bij Bastogne ?
Het helpt niet hoor. Voor Tomm was dat allemaal gepruts in de marge. Allee het glorieuze Rode Leger van Stalin heeft Hitler en zijn nazis klein gekregen. Over het Von Ribbentrop-Molotov pact van 1939 (waardoor Stalin de toen nog onafhankelijke Baltische staten rustig kon opslokken) zwijgt hij uiteraard.
Oud 20 september 2023, 09:33   #45907
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Een nieuwe overwinning van Rusland om de hearts & minds van de inwoners van Donbas te veroveren:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1699396935679873203

Over Konstantinovka:
Citaat:
@ Voltian

Maar u bent niet alleen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
https://www.hln.be/home/oekraine-liv...fers~aa229769/

Ik vraag me werkelijk af hoe men dit individu hier verder zijn gangen kan laten gaan en pertinente leugens verkopen enkel om de vrijheid van meningsuiting te respecteren.
Ergens zijn er grenzen en werden al meermaals duidelijk overschreven.
Hier is gewoon een perfide propagandist aan het werk!
Oud 20 september 2023, 09:36   #45908
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De MSM doet niet aan feitenonderzoek voor ze iets publiceren.

Ze hadden nochtans zich gewoon een klein beetje kunnen informeren om onmiddellijk meer dan gerede twijfel te hebben.

En het niet te brengen.
Oud 20 september 2023, 09:43   #45909
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Domme propaganda.
Natuurlijk jongen, uw glazen bol heeft u dat verteld.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 09:46   #45910
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De MSM doet niet aan feitenonderzoek voor ze iets publiceren.

Ze hadden nochtans zich gewoon een klein beetje kunnen informeren om onmiddellijk meer dan gerede twijfel te hebben.

En het niet te brengen.
Rusland kreeg gisteren in de algemene vergadering v.d.UNO de VOLLE LAAG !!!
Na de 100 miljard $ krijgt Zelensky nog eens 24 miljard !
+ de NAVO HOUDT VOLGEND JAAR DE GROOTSTE MANEUVERS SEDERT WO II.

Goed zo !

Laatst gewijzigd door Boduo : 20 september 2023 om 09:49.
Oud 20 september 2023, 09:54   #45911
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

in elk geval tommeke

Citaat:
Als alle NAVO-landen Oekraïne zouden helpen zoals België, dan zou Oekraïne nu Russisch zijn

https://www.hln.be/buitenland/als-al...zijn~a98c26b6/
dus snap niet dat je zo boos bent op ons, en dat je de belgen zo zit te beschimpen. Wij kunnen het goed zeggen, en uiteindelijk heel slecht in uitvoering
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 10:05   #45912
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Nu de Angelsaksische MSM het verhaal brengt zal ook "Het Laagste Nieuws" moeten volgen. Benieuwd hoelang dat gaat duren.

BTW (1): al dan niet toevallig was Mr. Blinken juist op dat ogenblik in Kiev.

BTW (2): ook toevallig dat die raket op een marktplaats terechtkomt.

Maar goed, wie dit afgevuurd heeft en waarom, dat zullen we wellicht nooit te weten komen.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Konstantinovka-marktaanval.png‎
Bekeken: 344
Grootte:  154,1 KB
ID: 118397  

Oud 20 september 2023, 10:06   #45913
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het helpt niet hoor. Voor Tomm was dat allemaal gepruts in de marge. Allee het glorieuze Rode Leger van Stalin heeft Hitler en zijn nazis klein gekregen. Over het Von Ribbentrop-Molotov pact van 1939 (waardoor Stalin de toen nog onafhankelijke Baltische staten rustig kon opslokken) zwijgt hij uiteraard.
technisch gezien wie een land de leiding wegneemt, verovert dat land.
RU heeft idd eerst Berlijn bereikt, maar dat was volgens mij puur het resultaat van geologische opportuniteiten, opstelling van legermateriaal aan Duitse zijde
en niet vergeten: de TANG beweging heeft uiteindelijk RU ook geholpen om Berlijn rapper te ontzetten want je hebt overal troepen nodig...

Technisch gezien hebben de VS/Australie/Canada/UK Duitsland moeten aanvallen
- in het noorden te beginnen in Bretagne met een heel bloederige en gedurfde landing
- maar hetzelfde hebben ze herhaald in zachtere versie in Italie, Zuid Frankrijk, Griekenland, etc...
- en niet vergeten de hevige strijd in stille zuidzee tegen Japan...

T'is een factor moeilijker om via de zee, een landing uit te voeren met al het legermateriaal, met een volledige cascade aan bunkers en met luchtmacht alles over te vliegen volgens mij, dan wanneer je een supplyline via spoorwegen kan organiseren vanuit een zone die niet in oorlog zit naar een oorlogsgebied.

Bovendien tussen de wil om met een coalitie Duitsland aan te vallen (zeg maar 1942) en de inval 1944 zit er 2 jaar planning, organisatie... en tussen de inval en uiteindelijke val van Duitsland zit ook nog eens een jaar...

T'is dus niet dat dit een 'walk in the park' was allemaal...
idemdito zal dus die oorlog in UKR tussen de inval in 2022 en de laatste RU buitengeschopt uit UKR ook zeker 3-5 jaar zitten, je kunt het met andere woorden heel moeilijk voorspellen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2023 om 10:07.
Oud 20 september 2023, 10:06   #45914
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in elk geval tommeke

dus snap niet dat je zo boos bent op ons, en dat je de belgen zo zit te beschimpen. Wij kunnen het goed zeggen, en uiteindelijk heel slecht in uitvoering
Volgend jaar komen de eerste F-35's toe in Belgie.
Dan zal Belgie ook een (klein) aantal F-16's geven aan Oekraine.
Oud 20 september 2023, 10:08   #45915
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgend jaar komen de eerste F-35's toe in Belgie.
Dan zal Belgie ook een (klein) aantal F-16's geven aan Oekraine.
ik kan mij inbeelden met zo'n groene heks op het ministerie, dat die al haar averechtse zevertheorien loslaat op het departement, zoals TVDS ons energiebeleid volledig keldert met haar wako theorien

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2023 om 10:08.
Oud 20 september 2023, 10:23   #45916
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Evidence Suggests Ukrainian Missile Caused Market Tragedy

LINK
19 sep 2023
De marktplaats in Konstantinovka werd getroffen door "een verdwaalde raket", meldt het artikel. Het zou om "een tragisch ongeluk" gaan, gaat het artikel verder. De raket zou "uit koers geraakt zijn".

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Konstantinovka-marktaanval-fragment.gif‎
Bekeken: 354
Grootte:  190,8 KB
ID: 118398  

Oud 20 september 2023, 10:24   #45917
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over Konstantinovka:

@ Voltian

Maar u bent niet alleen.
Ja hebt gelijk. Iets te snel geconcludeerd dat het een bewuste Russische aanval was. Het gaat meer waarschijnlijk een defecte Oekraïense luchtafweer raket geweest zijn.
Oud 20 september 2023, 10:25   #45918
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu de Angelsaksische MSM het verhaal brengt zal ook "Het Laagste Nieuws" moeten volgen. Benieuwd hoelang dat gaat duren.

BTW (1): al dan niet toevallig was Mr. Blinken juist op dat ogenblik in Kiev.

BTW (2): ook toevallig dat die raket op een marktplaats terechtkomt.

Maar goed, wie dit afgevuurd heeft en waarom, dat zullen we wellicht nooit te weten komen.

(fig.)
denk je nu serieus dat UKR zo kinderachtig zou zijn om te verzwijgen als er per ongeluk een S300 verkeerd zou lopen.

er is niets fout aan oorlog voeren en fouten maken kan nu eenmaal.
Maar volgens mij heeft UKR dat al tegengesproken

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2023 om 10:26.
Oud 20 september 2023, 10:28   #45919
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
denk je nu serieus dat UKR zo kinderachtig zou zijn om te verzwijgen als er per ongeluk een S300 verkeerd zou lopen.

er is niets fout aan oorlog voeren en fouten maken kan nu eenmaal.
Maar volgens mij heeft UKR dat al tegengesproken
Da's niet kinderachtig. Maar ja, dat gaan ze ontkennen.

Hebben ze al erkend dat dat ongeval in Polen eigenlijk een Oekraïense luchtdoel raket was die op drift is geraakt en in Polen is gevallen? Ik denk het niet, terwijl dat intussen wel quasi bewezen is.
Oud 20 september 2023, 10:29   #45920
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja hebt gelijk. Iets te snel geconcludeerd dat het een bewuste Russische aanval was. Het gaat meer waarschijnlijk een defecte Oekraïense luchtafweer raket geweest zijn.
En wat als de aanval op de Konstantinovka-marktplaats (meer waarschijnlijk) een doelbewuste aanval is?

Ballistisch deskundige Martyanov:
... it wasn't "errand" but deliberate ...
... there was NO "tragic mishap" ...

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2023 om 10:35.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be