![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2023 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge gewoon WEET HEBT of VERMOEDT dat iemand pedofiele daden heeft begaan, en daar uw bakkes over houdt, dan zou ik zeggen dat het waarschijnlijk onwettelijk is om dat voor U te houden, maar begrijpelijk. Ge kunt er enkel maar extra ambras mee hebben. Als ik ergens een moord of zo zou zien, dan zou ik stillekes hopen dat niemand weet dat ik het gezien heb en voor de rest mijn klep houden daarover, niks gebeurd, niks gezien, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat pastoor X ontdekt dat zijn collega pastoor Y, klein mannen verkracht, en dat OM EEN OF ANDERE REDEN die klein mannen of die ouders het NIET NODIG VINDEN OM NAAR DE POLITIE TE GAAN. Stel dat pastoor X daar met bisschop Z gaat over praten. Bisschop Z zegt wat dan ? a) pastoor X, hou uw bakkes, het is toch de regel bij ons dat als er bij ons zijn die kinderen verkrachten, wij naar de andere kant kijken, zie maar, ensekliek 28 artikel 16. b) pastoor X, ik weet het. Maar als we dat nu aan de grote klok hangen, dan zijn we weer zoveel parochianen kwijt. Stuur die klein mannen eens naar hier, ik zal ze ne nieuwe playstation kopen, en hen vragen van dat te vergeten. c) pastoor X, kunnen we pastoor Y niet weghalen uit zijn verleidingen daar, en hem als pastoor benoemen in een oudmannekes huis waar hij geen klein mannen meer kan vinden ? d) pastoor X, we gaan direct de rijkswacht bellen zie. Ik hoop dat ge uw getuigenis wilt herhalen voor hen ? Stel dat pastoor X geen gehoor krijgt, en nu bij de kardinaal gaat aankloppen, en daar ook geen gehoor krijgt, en bij de paus gaat aankloppen. Denkt gij echt dat hij een stamp onder zijn kont krijgt van de paus ? In DAT geval is het inderdaad geinstitutionaliseerd en is het nogal evident dat de instelling zelf voor het gerecht moet komen. Maar als er daar ergens in die chain of command iemand zegt "dit is ernstig, we moeten de rijkswacht bellen", dan is het NIET geinstitutionaliseerd, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In al deze anti-katholieke agitprop krijgen we nooit antwoord op de vraag: waarom gaat men niet naar het gerecht?
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er nog altijd moeite mee te denken dat de dag van vandaag, de kerk al haar middelen gebruikt om bijvoorbeeld ouders onder druk te zetten, af te dreigen en zo om geen klacht in te dienen, huurmoordenaars engageert om moedwilligen tot stilte te brengen, kinderen bij de bisschop roept om die ferm te bedreigen en schrik aan te jagen zodat die niks durven gaan zeggen en zo voort, en verder pedofiele feestjes te organiseren en iedereen die zich daartegen wil uitspreken met alle mogelijke maffioze middelen de mond snoert. Ik denk niet dat rechters fysisch bedreigd of zwaar omgekocht worden en zo. Nu, het kan zijn van wel he. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2023 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks te antikatholieke agitprop. U weet heel goed waarom dit nooit of zelden gebeurde. Alles werd opgeofferd of in het werk gesteld om 'de goede naam' van de kerk niet te besmeuren. Priesters die zich bezondigden aan kindermisbruik werden in alle stilte overgeplaatst naar een andere gemeente (waar ze vaak opnieuw en vrij snel in hun perverse activiteiten hervielen). Deze overplaatsingen gebeurden zeer discreet en de goede naam van de kerk was gered. En daar ging het om. De zogenaamde 'onberispelijke naam' van de kerk moest kost was kost gehandhaafd worden. Ten koste van het kind. En waarom gingen de ouders dan niet naar het gerecht zou men zich kunnen afvragen. Omdat de kerk toen een - en nu nog bij sommigen blijkbaar- geweldige 'mainmise' had op de gelovigen en ouders aarzelden een 'man van God' aan te klagen (zelfs de kinderen-slachtoffers werden niet geloofd toen ze het aan hun ouders vertelden). En vandaar dat sommigen die wel beter wisten, de katholieke kerk een andere naam gaven: niet de kerk van liefde, maar de kerk van de duivel. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2023 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230118_95001425 Ook in Leuven is er alvast 1 zo een geval geweest. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221021_97023916 Laat ons dus duidelijk zijn. Als proffen geld binnenbrengen dan zijn ze bij den unief geen haar beter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2023 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Dit is dezelfde logica als een conspiracy theorie. "De kerk zit bomvol met pedos, maar we zien ze niet want ze worden goed beschermd." mogelijk, maar dezelfde feiten kunnen ook anders verklaard worden, de kerk heeft niet veel meer of minder pedos dan andere instituten die aantrekkelijk zijn voor pedos, en bescherming is er niet. Je begrijpt toch dat je net hetzelfde klinkt als iemand die zegt dat aliens bestaan, dat we brokstukken hebben van een neergestorte ufo, maar dat wordt allemaal bewaard op een geheime basis in Nevada, en de mensen die op de hoogte zijn zwijgen, want de aliens hebben hun kinderen als gijzelaar. Uh ja, of misschien is een geen neergestorte UFO hee.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat zo is, waarom zouden die dan "onschuldiger" zijn dan de kerkelijke hierarchie, die tenslotte EXACT HETZELFDE TRADITIONELE GEDRAG aan de dag legde ? Ik zou zeggen dat de meest verantwoordelijken voor die kinderen toch die ouders zijn, en niet de werkgever he. Nog eens, ik heb er moeite mee te geloven - ik heb wel de documentaire die fox aanraadde niet gezien - dat sinds een 30-tal jaar er een omerta van hogerhand OPGELEGD WORDT ten aanzien van pedofilie in de kerkelijke organisatie, of erger, dat zij de pedofilie institutioneel organiseren. Welke de enige rechtvaardige reden zou zijn om de kerk als instituut aan te vallen en de leiders ervan om die reden voor het gerecht te dagen. Dat er binnen de kerk inderdaad: 1) een aantrekking is voor pedofiele profielen (zoals binnen het onderwijs en zo) 2) een traditie is van elkaar genen ambras aan te doen en elkaar te beschermen daar is geen twijfel over. Maar dat zoiets georganiseerd wordt door de instelling, daar heb ik mijn twijfels over. Als zelfs de ouders van de kinderen dat willen "toedekken" zonder dat zij op maffiose wijze onder druk werden gezet of omgekocht werden, dan geeft dat aan dat de kerk zelf niet de eerste "schuldige" is he, maar wel de ouders en de mindset in de familie. Mocht ik uitvissen dat er een pastoor aan mijne kleine gezeten heeft, dan zou ik er ALLES aan doen om die vent voor het gerecht te krijgen. Als *IK* als vader dat al niet doe, dan ben ik toch de eerste laakbare schuldige aan verzuim, nee ? De werkgever van die kwiebus komt toch veel en veel lager op de ladder, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juist, schaamte.
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Maar dat is niet uniek voor de kerk, met deze logica kan je even goed "bewijzen" dat de VRT en Vooruit vol moet zitten met pedos en verkrachters, want Gie Laenen en Steve Stevaert zijn maar het topje van de ijsberg.
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil is dat binnen elk geloof de geestelijken een speciale status krijgen. Dat net die geestelijken datzelfde doen geeft bij een bevolking zelfs nog meer verontwaardiging. Op zich is dat geen fout van het instituut de Kerk maar van het concept geloof an sich. Want een geestelijke is en blijft een mens en dus gaan er rotte appels tussen zitten. Maar zijn speciale status verheft hem in de geesten van de mensen. Dus tenzij inderdaad kan aangetoond worden dat er van bovenuit richtlijnen waren om het toe te dekken, is er geen probleem voor het Vaticaan.
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, als je 's avonds naar de hotelkamer van een filmproducer gaat om 'dingen te bespreken', is dat dan echt misbruik? Het is eerder prostitutie als gok of investering: als ik slaap met die vetzak, dan krijg ik misschien die rol en is dat het begin van mijn carriere. Eenmaal de vetzak om een of andere reden persona non grata wordt, dan staan die hoeren klaar om hem een stamp in de kloten te geven. Al dan niet verdiend, maar het blijven toch hoeren hee.
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Praktisch is de deur dan het laatste moment om U te bedenken.
![]() |