Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2023, 19:55   #341
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik stel het VB niet verantwoordelijk voor het niet aanpakken van de migratie-crisis. Waar lees je dat?

En wat is er doorzichtig aan het vragen naar een plan?
Je geeft zelf al het voorbeeld van de migratiestop waar Europa niet mee akkoord gaat. Dat is dan misschien wel een plan maar geen realistisch.
Dat bedoel ik als ik vraag naar plannen.

Het is best mogelijk dat het VB het probleem opgelost zou krijgen maar ik zou toch graag vooraf een beetje weten hoe ze dat van plan zijn.
Roepen dat je iets gaat doen is makkelijk maar dat wil nog niet zeggen dat je het uiteindelijk ook gaat doen eh?
Daar is al minstens een realistisch plan voor nodig en ik hoop dat het VB dat heeft. Dat zou voor mij alvast vertrouwen wekken.
Je kan toch moeilijk geloven dat ze één van de meest complexe crisissen van de laatste jaren beloven op te lossen maar dat ze nog geen flauw idee hebben hoe ze dat gaan doen?

Wat mij vooral opvalt is dat VB-aanhangers vaak de eerste zijn om te roepen dat ze de politiek niet vertrouwen. En dat mag en is in veel gevallen ook terecht.
Ik vraag me alleen af waarom ze dan de politiekers van het VB dan wel vertrouwen.
Wat waarom wekken VB-politiekers vertrouwen?
Het is niet dat ze op eerdere verwezenlijkingen kunnen bogen eh?

Dus veronderstel ik dat ze goed uitgewerkte plannen ofzo hebben.
Of vertrouwen de VB-stemmers de VB-ers gewoon op hun woord?

't Is gewoon een vraag eh?
Voor zover ik weet brand ik niemand af ofzo.
Want het valt me op dat, hoewel ik gewoon met wat vaststellingen en vragen kom, er direct gereageerd wordt alsof ik het VB verantwoordelijk stel voor het falen van het beleid en dat ik iets te doorzichtig uit de hoek kom.
Wat dat ook mag betekenen...
Na VIJFTIG JAAR geen migratie-beleid van de gekende machtspartijen, is het VB voor veel mensen de enige kans die overblijft, maar ge moogt toch niet verwachten dat een partij zomaar VIJFTIG JAAR non-beleid kan tenietdoen op "één twee drie".
Ik herhaal het, een absolute waterdichte migratie-stop met onmiddellijke ingang dringt zich op, al begin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 september 2023 om 19:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 20:06   #342
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb een niet discriminerend en mensvriendelijk idee. (naar mijn normen)

Misdadigers na veroordeling worden geheropvoed in Noord Korea. na geslaagde heropvoeding mogen ze in Noord Korea blijven.

Indien de heropvoeding niet geslaagd is, een nieuwe ronde.
Oud 21 september 2023, 20:07   #343
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hier heb jezelf de essentie van omvolking te pakken.

De nieuwe Vlaamse generatie is er één van consumeren en profiteren. Verzwakt, verwijfd, woke, tamelijk lui, nauwelijks geinteresseerd in voortplanting en relatief ambitieloos. Verpest door het geld van hun ouders.
Die worden dus vervangen door nieuwkomers.
Die zijn gemiddeld veel armer, agressiever, hardwerkender, risiconemender en hechten nog waarde aan een gezin (mét voortplanting).

Allemaal een natuurlijk proces dat de oorspronkelijke bevolking wordt verdrongen. Daar is verder niets mis mee.
Het eigen volk wil zelf uitsterven en wij kunnen alleen maar dankbaar zijn dat ze dan tenminste nog vervangen worden De bevolking gaat er alleen iets anders uitzien
Ook het VB gaat dat niet tegen houden. En als je dat niet kan tegen houden dan dien je je best te onthouden van pest maatregelen tegen migranten en probeer je beter een functionerend sociaal weefsel te creëren. Ik vrees dat bij het VB veel opgekropte frustratie aanwezig is die wel eens op die onzinnige manier tot uiting gebracht zou kunnen worden. Geen beleid op lange termijn maar een soort van afreageren tegen een zondebok om een goed gevoel bij de achterban te creëren toch 'iets' te doen. Noem het populisme.

Anderzijds steken de andere partijen hun kop in het zand voor de sociale problemen die migratie met zich meebrengt. Ze proberen harmonie te creëren door de realiteit te ontkennen. En dat werkt averechts. Ze maken door leugens en bedrog naar de bevolking toe het VB groot.

In feite zou men die partij politieke kleinzielige links rechts spelletjes van beide kanten best aan de zetten en eens serieus aan de tafel gaan zitten.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2023 om 20:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 20:19   #344
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen het VB is tegen immigratie in België.
11 % van de Belgen heeft daarop gestemd. 89 % heeft voor immigratiepartijen gestemd dus.
Dat is een keiharde leugen.
Immigratie vanuit de EU landen (27) kunnen we alvast niet tegenhouden. Er is immers vrijheid van personenverkeer door EU ingezetenen.
Dat de andere (niet VB) partijen "immigratiepartijen" zijn is een idiote conclusie en een oenige redenering. Moesten al de andere partijen onverdeeld "immigratie"-partij zijn dan zou er geen staatssecretaris voor de beheersing, controle en desnoods bestrijding van illegale immigratie zijn. En die is er.
Oud 21 september 2023, 21:36   #345
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is een keiharde leugen.
Immigratie vanuit de EU landen (27) kunnen we alvast niet tegenhouden. Er is immers vrijheid van personenverkeer door EU ingezetenen.
Dat de andere (niet VB) partijen "immigratiepartijen" zijn is een idiote conclusie en een oenige redenering. Moesten al de andere partijen onverdeeld "immigratie"-partij zijn dan zou er geen staatssecretaris voor de beheersing, controle en desnoods bestrijding van illegale immigratie zijn. En die is er.
Neen hetgeen ik debiteerde is de keiharde waarheid.

Veel immigratiepartijen zijn tegen ILLEGALE immigratie ja (althans in woord), maar ze zijn allemaal voor reguliere migratie.

Dat er een staatssecretaris voor deze zaken is lijkt me wel een minimum. De omvolking is in volle gang, die zou eerder een aparte minister verdienen om eea goed te begeleiden..
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 21:40   #346
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook het VB gaat dat niet tegen houden. ...
Die zouden rap Meloni volgen.

Die zou het ook allemaal even stoppen... Totdat ze een paar maanden geleden zelf zei dat Italië 800.000 immigranten nodig heeft.

De demografische realiteit in Italië is nog prangender dan bij ons. Het is dat of uitsterven. Meloni heeft dat uiteindelijk goed begrepen.

En ik denk ook niet dat het VB een Nederlandstalige minderheid in België zou willen.
Alhoewel...
Oud 22 september 2023, 00:03   #347
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van een omslagstelsel?
Wie denk je die al die vroeg-gepensioneerde Vlaamse 50plussers hun dikke pensioenen betaalt?
.
De werkende Vlamingen het meest.
Noord-Afrikanen het minst.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 00:06   #348
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In Brussel wordt het toch stilaan duidelijk :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210112_97112015
En het zal wel toeval zijn dat de cijfers van de actieve bevolking daar zo laag zijn zeker?
Oud 22 september 2023, 00:13   #349
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel het VB niet verantwoordelijk voor het niet aanpakken van de migratie-crisis. Waar lees je dat?

En wat is er doorzichtig aan het vragen naar een plan?
Je geeft zelf al het voorbeeld van de migratiestop waar Europa niet mee akkoord gaat. Dat is dan misschien wel een plan maar geen realistisch.
Dat bedoel ik als ik vraag naar plannen.

Het is best mogelijk dat het VB het probleem opgelost zou krijgen maar ik zou toch graag vooraf een beetje weten hoe ze dat van plan zijn.
Roepen dat je iets gaat doen is makkelijk maar dat wil nog niet zeggen dat je het uiteindelijk ook gaat doen eh?
Daar is al minstens een realistisch plan voor nodig en ik hoop dat het VB dat heeft. Dat zou voor mij alvast vertrouwen wekken.
Je kan toch moeilijk geloven dat ze één van de meest complexe crisissen van de laatste jaren beloven op te lossen maar dat ze nog geen flauw idee hebben hoe ze dat gaan doen?

Wat mij vooral opvalt is dat VB-aanhangers vaak de eerste zijn om te roepen dat ze de politiek niet vertrouwen. En dat mag en is in veel gevallen ook terecht.
Ik vraag me alleen af waarom ze dan de politiekers van het VB dan wel vertrouwen.
Wat waarom wekken VB-politiekers vertrouwen?
Het is niet dat ze op eerdere verwezenlijkingen kunnen bogen eh?

Dus veronderstel ik dat ze goed uitgewerkte plannen ofzo hebben.
Of vertrouwen de VB-stemmers de VB-ers gewoon op hun woord?

't Is gewoon een vraag eh?
Voor zover ik weet brand ik niemand af ofzo.
Want het valt me op dat, hoewel ik gewoon met wat vaststellingen en vragen kom, er direct gereageerd wordt alsof ik het VB verantwoordelijk stel voor het falen van het beleid en dat ik iets te doorzichtig uit de hoek kom.
Wat dat ook mag betekenen...
Een deel van hun 70 puntenplan wordt toch al uitgevoerd en had men daar veel vroeger mee begonnen was het misschien nooit zover gekomen.
Oud 22 september 2023, 06:18   #350
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In zijn toespraak voor de VN recent raakte Premier Decroo ook het immigratiepunt (het wrdt zelfs al niet meer vluchtelingenpunt genoemd...) aan...
https://www.brusselstimes.com/belgiu...-african-dream

Het lijkt me een redelijke denkwijze om de "European dream " om te draaien naar een "African Dream"......(hold that thought!.......)

Dat vereist inderdaad allerlei coordinatie...

Alleen,die puntjes die ik begrijp en die eigenlijk al tig keer afgesproken zijn (grensbewaking,legale migratie,terugzending effectiever maken,opleiding verzorgen,samenwerking met emigratielanden...) kwamen VIJFENTWINTIG JAAR GELEDEN ook al aan bod.....Het MINST gewenste punt en een uiting van onmacht,namelijk de spreiding,heeft evident geen overeenkomst nodig?...dat zien we allemaal wel iedere dag.

Een zware factor waar onze ganse EU-politiek niet aan durft is het ELIMINEREN van de ganse vluchtelingenindustrie,dat gaat van advokatuur tot allerlei aktiegroepen,deze laatsten zelfs in veel gevallen nog met directe en indirecte officiele steun notabene....

Zij zijn de laatste schakel in een ronduit Maffieus circuit dat mensen weglokt uit hun land en,een eindeloze ketting van doden achterlatend "en route" ,dan hier mensen in armoede laat wegkwijnen en ganse buurten waar vroeger niks mee aan de hand was,of die gewoon een beetje ruig waren, helpt veranderen in De Derde Wereld...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2023 om 06:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 07:49   #351
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na VIJFTIG JAAR geen migratie-beleid van de gekende machtspartijen, is het VB voor veel mensen de enige kans die overblijft, maar ge moogt toch niet verwachten dat een partij zomaar VIJFTIG JAAR non-beleid kan tenietdoen op "één twee drie".
Dat verwacht ik ook niet. En voor zover ik weet heb ik dat ook nergens gezegd.
Ik vraag gewoon hoe men dat zou gaan doen.

Want zeggen "we gaan iets aan de migratie doen" kan iedereen. Ik wil graag wat meer info voor ik zo'n beloftes geloof.
Als een politieker mij zegt: ik geef iedere inwoner van dit land na de verkiezingen €100.000 vind ik dat een goei plan maar zou ik vooraf wel graag even weten hoe hij dat gaat doen. Want beloftes maken is makkelijk.

Citaat:
Ik herhaal het, een absolute waterdichte migratie-stop met onmiddellijke ingang dringt zich op, al begin.
Tuurlijk, dat is nogal voor de hand liggend.
Er zitten teveel vreemdelingen in ons land en er blijven er binnenkomen. Dan is een migratiestop een voor de hand liggende oplossing om er toch al minstens voor te zorgen dat er niet meer binnenkomen.

Maar ik heb het dan over de 'praktische bezwaren'. Want een migratiestop voer je niet zo maar door. Je gaat met grote tegenkantingen te maken krijgen. Europa bv.
Dus zou ik graag weten hoe men een mooie belofte als migratiestop in de prakijk gaat doorvoeren.

En dat heeft niks te maken met het feit dat het hier nu over het VB of een andere partij gaat. Partijen en tegenstellingen links/rechts interesseren mij niet. Ik ga voor voorstellen die ik goed vind. En of die nu van VB, VLD, of CDNV komen interesseert me niet. Soms vind ik een 'rechts' voorstel goed, soms een 'links'. Wat ik zeker nooit doe is voorstellen afschieten gewoonweg omdat ze van 'links' of 'rechts' komen. Ik begrijp niet dat vele mensen dat wel kunnen. Het gaat toch om het voorstel, niet om wie het aanbrengt?

Ik geef het maar mee omdat ik aanvoel dat men nu denkt dat ik het VB in diskrediet wil brengen. Terwijl dat mijn bedoeling echt niet is.
Oud 22 september 2023, 07:53   #352
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook het VB gaat dat niet tegen houden. En als je dat niet kan tegen houden dan dien je je best te onthouden van pest maatregelen tegen migranten en probeer je beter een functionerend sociaal weefsel te creëren. Ik vrees dat bij het VB veel opgekropte frustratie aanwezig is die wel eens op die onzinnige manier tot uiting gebracht zou kunnen worden. Geen beleid op lange termijn maar een soort van afreageren tegen een zondebok om een goed gevoel bij de achterban te creëren toch 'iets' te doen. Noem het populisme.

Anderzijds steken de andere partijen hun kop in het zand voor de sociale problemen die migratie met zich meebrengt. Ze proberen harmonie te creëren door de realiteit te ontkennen. En dat werkt averechts. Ze maken door leugens en bedrog naar de bevolking toe het VB groot.

In feite zou men die partij politieke kleinzielige links rechts spelletjes van beide kanten best aan de zetten en eens serieus aan de tafel gaan zitten.
Dat bedoel ik ook al ik zeg dat ik geen onderscheid maak tussen links en rechts.

Er zijn punten waar rechts al jaar en dag gelijk heeft maar die door links compleet genegeerd worden enkel en alleen omdat ze van rechts komen.
Of omgekeerd.

Dat heeft niks meer te maken met het zoeken naar een oplossing van het probleem. En dat is wel wat we zouden moeten doen.

Dus goeie voorstellen mogen van mij zowel van links als van rechts komen.
Een goei voorstel is een goei voorstel.

Zolang ze maar realistisch zijn want in deze discussie lees je nogal vaak dingen waarvan je denkt: "Goeie aanleiding voor een goei mop, maar meer ook niet."

Ik las hier pas nog iets over heropvoeden in Noord Korea om maar iets te zeggen...

Laatst gewijzigd door BigF : 22 september 2023 om 07:54.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 08:23   #353
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Aan tafel zitten zegt u? Men moet eerst al eens beginnen met de feiten te benoemen en erkennen en vervolgens kan men dan op basis van objectieve cijfers met gerichte oplossingen komen.

Maar het loopt al mis met links bij het eerste. Als een crimineel van allochtone origine is, dan is voor hen de essentie dat zijn afkomst verzwegen of verdoezeld wordt. Namen van criminelen worden zo ingekort tot eerst enkel de voornaam met afgekorte achternaam, doch aangezien mensen op basis van de voornaam ook de afkomst van Ahmed kunnen afleiden werkt men nu met louter initialen.
Daar waar men in Nederland statistieken bijhoudt mer afkomst, mag dit hier niet want dat is defacto racistisch. Allemaal om de bevolking dom en onwetend te houden en zo hun eigen persoonlijke overtuiging en agenda door te drukken. Allemaal onvoorstelbaar smerig en schijnheilig.

Met pro migratie mensen kan je ook niet discussiëren want het is een gegeven als religie. Die mensen zijn heilig overtuigd van hun eigen gelijk, ongeacht welke sluitende argumenten je ook op tafel legt. Het debat heeft dan ook niets meer te maken met rede en ratio.
Oud 22 september 2023, 08:41   #354
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de kiezer verantwoordelijk. Die stemmen massaal op immigratiepartijen. Of zijn die kiezers debiel?
Nogmaals, er is maar 1 partij tegen immigratie (en zelfs dan nog maar gedeeltelijk) en daar stel 11% vd Belgen op.
Kiezers zijn debiel of dom in die zin dat ze onwetend zijn. Gezinnen met kinderen zijn hele dagen bezig met pampers te verversen van hun kroost en hebben geen tijd om met andere zaken bezig te zijn, laat staan zich te verdiepen in de actualiteit en feiten. De overheid en consoorten doen er ook alles aan om de problemen met migratie gerelateerde dossiers te verzwijgen of verdoezelen zoals het verzwijgen van de afkomst van daders van criminele feiten.

Niettegenstaande tot slot nog even vermelden dat 70 % van de Belgen een strenger migratiebeleid wenst. De overigen 30% zullen dus ofwel zelf migranten ofwel randdebielen - dezelfden die liedjes zingen en kaarsjes branden na iedere aanslag.

Ik raad u overigens aan eens de situatie in het politiek correcte Zweden te bestuderen, waar men van een naar Duits voorbeeld "Wir schaffen dass" migrantenpolitiek, het beleid ondertussen 180 graden heeft gekeerd doordat men men een vloedgolf van problemen geconfronteerd wordt met de nieuwkomers.
Oud 22 september 2023, 10:13   #355
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Niettegenstaande tot slot nog even vermelden dat 70 % van de Belgen een strenger migratiebeleid wenst. ...
Waarom is er dan in de zuidelijke helft van ons land niet 1 partij die tegen immigratie is?

Citaat:

Ik raad u overigens aan eens de situatie in het politiek correcte Zweden te bestuderen, waar men van een naar Duits voorbeeld "Wir schaffen dass" migrantenpolitiek, het beleid ondertussen 180 graden heeft gekeerd doordat men men een vloedgolf van problemen geconfronteerd wordt met de nieuwkomers.
O jee Zweden.

Eerst was het grote voorbeeld van VB'ers voor een stringent migratiebeleid Australie (2022: 635.000 immigraten). toen Meloni (wil 800.000 immigranten) en nu kwispelen ze weer voor Zweden. Gaat hem ook niet worden.

Westerse bevolkingen en economieën, dus ook populisten, zijn verslaafd aan goedkope arbeidsmigranten. In grote hoeveelheden.

Ook in Zweden weten ze niet hoe ze de vacatures moeten invullen en ook door loopt de omvolkingstrein gewoon door. Maak jezelf nu niets wijs.
Oud 22 september 2023, 10:24   #356
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom is er dan in de zuidelijke helft van ons land niet 1 partij die tegen immigratie is?

O jee Zweden.

Eerst was het grote voorbeeld van VB'ers voor een stringent migratiebeleid Australie (2022: 635.000 immigraten). toen Meloni (wil 800.000 immigranten) en nu kwispelen ze weer voor Zweden. Gaat hem ook niet worden.

Westerse bevolkingen en economieën, dus ook populisten, zijn verslaafd aan goedkope arbeidsmigranten. In grote hoeveelheden.

Ook in Zweden weten ze niet hoe ze de vacatures moeten invullen en ook door loopt de omvolkingstrein gewoon door. Maak jezelf nu niets wijs.
Probleem is dat er thans massaal gelukszoekers naar hier komen die enerzijds als enige competentie hebben dat ze geiten kunnen neuken en anderzijds naar hier komen om van onze royale sociale voordelen te komen genieten.

Citaat:
Enorme inactiviteit onder migranten: “In Brussel en Wallonië zijn deze cijfers taboe”
https://businessam.be/enorme-inactiv...cijfers-taboe/
Oud 22 september 2023, 10:33   #357
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is dat er thans massaal gelukszoekers naar hier komen die enerzijds als enige competentie hebben dat ze geiten kunnen neuken en anderzijds naar hier komen om van onze royale sociale voordelen te komen genieten. ....

Waarom willen alle Belgische partijen (op 1 na) en hun kiezers dan toch die immigratie???

Zijn dat dan debielen?

Of willen ze goedkoop op restaurant?
Oud 22 september 2023, 10:39   #358
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verwacht ik ook niet. En voor zover ik weet heb ik dat ook nergens gezegd.
Ik vraag gewoon hoe men dat zou gaan doen.

Want zeggen "we gaan iets aan de migratie doen" kan iedereen. Ik wil graag wat meer info voor ik zo'n beloftes geloof.
Als een politieker mij zegt: ik geef iedere inwoner van dit land na de verkiezingen €100.000 vind ik dat een goei plan maar zou ik vooraf wel graag even weten hoe hij dat gaat doen. Want beloftes maken is makkelijk.

Tuurlijk, dat is nogal voor de hand liggend.
Er zitten teveel vreemdelingen in ons land en er blijven er binnenkomen. Dan is een migratiestop een voor de hand liggende oplossing om er toch al minstens voor te zorgen dat er niet meer binnenkomen.

Maar ik heb het dan over de 'praktische bezwaren'. Want een migratiestop voer je niet zo maar door. Je gaat met grote tegenkantingen te maken krijgen. Europa bv.
Dus zou ik graag weten hoe men een mooie belofte als migratiestop in de prakijk gaat doorvoeren.

En dat heeft niks te maken met het feit dat het hier nu over het VB of een andere partij gaat. Partijen en tegenstellingen links/rechts interesseren mij niet. Ik ga voor voorstellen die ik goed vind. En of die nu van VB, VLD, of CDNV komen interesseert me niet. Soms vind ik een 'rechts' voorstel goed, soms een 'links'. Wat ik zeker nooit doe is voorstellen afschieten gewoonweg omdat ze van 'links' of 'rechts' komen. Ik begrijp niet dat vele mensen dat wel kunnen. Het gaat toch om het voorstel, niet om wie het aanbrengt?

Ik geef het maar mee omdat ik aanvoel dat men nu denkt dat ik het VB in diskrediet wil brengen. Terwijl dat mijn bedoeling echt niet is.
Je zegt het zelf, Europa is de struikelblok omdat de lidstaten zich in de loop der jaren compleet hebben laten verlammen door de EU, zeker wat betreft migratie. Na vijftig jaar mismeesterd te zijn geweest, lijkt het mij niet meer mogelijk om het migratieprobleem alsnog op een legale manier op te lossen, met dank aan de traditionele partijen "all over Europe".

Citaat:
Oud 22 september 2023, 12:01   #359
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf, Europa is de struikelblok omdat de lidstaten zich in de loop der jaren compleet hebben laten verlammen door de EU, zeker wat betreft migratie. Na vijftig jaar mismeesterd te zijn geweest, lijkt het mij niet meer mogelijk om het migratieprobleem alsnog op een legale manier op te lossen, met dank aan de traditionele partijen "all over Europe".
Dat is wel heel negatief.
Dus eender welke partij er aan de macht komt: het kalf is al verdronken?
Oud 22 september 2023, 12:28   #360
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel heel negatief.
Dus eender welke partij er aan de macht komt: het kalf is al verdronken?
Ik zou ook veel liever positief zijn, maar ik zie daar absoluut geen reden toe. Als zelfs een onmiddellijke migratiestop niet mogelijk blijkt. (dan is er nog geen enkele teruggestuurd, eh).
Dus ja, wat mij betreft is het kalf spijtig genoeg verdronken (met dank aan al de traditionele partijen die het de afgelopen 50jaar zo ver hebben laten komen)

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be