![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Werk, buitenlanders. Winkel, buitenlanders. Woonst, buitenlanders. Wat zoek ik eigenlijk nog in dit land? Kan toch even goed gewoon naar het buitenland gaan. Geen verschil. En dat de ene bevolkingsgroep direct integreert en de andere niet.... Mja... |
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De goede ziekteverzekering en de ietwat redelijke educatie?
Voor hoe lang nog? Als de trend blijft voortzetten is dat ook buitenlands in 1 generatie met kwaliteitsverlies. Dat is hetzelfde als je er 1 zwanger wilt maken hé. Het zaad; de snelheid is goed, de hoeveelheid is goed, maar de kwaliteit is overal slecht. Dat noemen ze een vloed waarna niets groeit.... |
|
|
|
|
|
#383 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch hoor ik VB altijd roepen dat zij de immigratiestop wel gaan doorvoeren en migranten (en/of vluchtelingen) gaan terugsturen naar het land van herkomst. Hoe gaat het VB hun beloftes dan aanpakken? En hoe denken mensen die op het VB stemmen dat het VB hun beloftes gaat waarmaken? Citaat:
Maar op dat vlak liggen er volgens mij nog mogelijkheden. Mijn ex-baas nam geen anderstaligen aan als ze zich niet minstens een beetje verstaanbaar konden maken in het Nederlands. Gewoon kwestie van veiligheid. Wij werkten met draaiende en levensgevaarlijke machines waar veiligheid en onderling toezicht heel belangrijk waren. Geen Nederlands was gewoon niet te doen. Natuurlijk heb je andere sectoren waar de werkgever gaat argumenteren: "Als ik geen anderstaligen aanneem heb ik personeel te kort."... Kunnen we daar niet mee starten? Geen Nederlands? Geen job. Geen lessen Nederlands volgen? Geen dop. Arabisch op de werkvloer? Berisping. Bij herhaling (3x bv): buiten. Ik denk dat we daar vooral op in moeten zetten want het taalprobleem is volgens mij hetgeen waar de meeste mensen zich het ergste aan storen. Citaat:
Dat kan lachwekkend klinken maar dat heeft een behoorlijke impact op een grensdorp. In één van de deelgemeentes wonen meer dan 50% Nederlanders. En dan vernederlandst stilaan alles. Het vereningingsleven, de huisvesting, het woningaanbod, het aanbod in de winkels, het taalgebruik van kinderen,... En dan heb ik het nog over een bevolkingsgroep ik die nog wel kan verstaan. Ik kan begrijpen als dat niet zo is dat ergernis nog groter wordt.
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Buiten het feit dat jij daar de buitenlander bent.
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn inderdaad maar twee wegen: het Kalifaat of genocide. Allen die beweren dat ze geen Kalifaat willen, maar staan te steigeren tegen genocide zijn zeveraars. En allen die iets tegen genocide hebben, werken mee aan het Kalifaat he. Waar men mee moet ophouden is de hypocrisie dat men iets zou kunnen doen aan het makakkenprobleem zonder genocide. We HADDEN dat kunnen doen zonder genocide 40 jaar geleden, met het 70-punten plan. Dat was veruit de meest humane oplossing om het Kalifaat te weren zonder groot bloedvergieten. Die kans is verkeken he. Nu is het het ene of het andere. Zeggen dat er een middenweg is, is plat populisme. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige keuze is ten onder gaan of genocide. Maar dat is niet zonder hoop he, er zijn in de geschiedenis voldoende werkende genocides geweest. Geen reden om dat niet te doen. We moeten gewoon af van het idee dat de nazi's "slecht" waren omwille van hun genocide. Ze waren slecht omdat ze verloren hebben, da's al. Maar er vallen daar veel dingen uit te leren. De verkeerde, om niet te herhalen, de goeie, om zich aan te inspireren he. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 09:24. |
|
|
|
|
|
|
#387 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat gezegd, er is geen enkele partij die voorstelt dat men de storende mensen mag uitroeien, en dus een betere keuze zou zijn dan het VB. De beperkingen van hogeraf zijn normaal voor een soeverein land geen probleem: die beperkingen worden dan opgeheven he, zoals de UK die uit de EU stapte en dergelijke. Aan de andere kant kan die "hogerhand" ook omslaan, en juist wel een hulp worden bij het uitkuisen van de stal he, als het dan *opgelegd* wordt van "hogerhand". Maar dat zal nog even wat tijd nodig hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De krimpvoorbeelden die wij nu in Europa kennen, Bulgarije en Roemenië bv, stemmen nou niet echt tot vrolijkheid. En op regionaal niveau hoeven we maar naar het Franse of Spaanse plateland te kijken. een in en intrieste bedoening daar. En elk jaar treuriger, doodser en stiller. Veel landen kunnen zelfs met migratie-overschotten hun krimp niet meer compenseren. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meest prominente immigranten in Vlaanderen zijn Nederlands-onkundige voetballers en ceo's. Die worden door de media netjes in het Engels (of andere vreemde taal) bediend, zijn niet van plan Nederlands te leren en toch likt het grote publiek hun voeten. Vurrie umportant pursons.... |
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zouden we ten onder gaan zonder genocide?
Ook na deze omvolkingstijd zal er nog een Vlaanderen zijn. Anders, maar toch. Citaat:
Ik weet niet of dat een te wensen model is voor België, dat de oorspronkelijke bevolking wordt uitgeroeid voor een beter land erna. |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met de 0.002% aanwezige Ijslanders die hier onder de allochtonen zijn en enkel Engels spreken hebben we toch ook geen problemen? Negers en islamieten daarentegen....
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 september 2023 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die zien ze hooguit op tv. Waar ze voor vermaak zorgen. De Nederlands-onkundige Mohammed gaat echter meer ergernis oproepen want daar hebben ze op de werkvloer meer problemen mee dan iets anders. En ze zorgen nooit voor vermaak.
|
|
|
|
#396 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het westerse blanke volk en zijn aanvankelijke beschavings-superioriteit, ten onder gegaan aan een idioot geloof van universaliteit van zijn superioriteit. |
||
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik heb diezelfde denkoefening ook al gemaakt. Er is misschien nog een mogeijkheid en dat is met een oprotpremie, maar ik vrees dat dat ook niet meer gaat pakken. |
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar waren wel een succes voor ons volk. Wij konden dit, we kunnen dit nog. We moeten alleen uit onze universalistische roes wakker worden.
Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 12:13. |
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ge een voorbeeld wilt van hoe een enorme krimp gigantische vooruitgang bracht: de pest en de middeleeuwen. Door het decimeren van de Europese bevolking door de pest op het einde van de middeleeuwen, werden de feodale structuren die op "veel volk" draaiden, naar de vaantjes geholpen en werd arbeid en vindingrijkheid waardevol. De Renaissance was er het gevolg van. |
|
|
|
|