Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2023, 07:07   #381
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik neem aan dat je Ekeren bedoelt? Want Borgerhout wordt sinds een paar jar weer wit en hip (en heel duur).

Verhuizen is voor jou een prima optie want juist de meest witte gebieden in Vlaanderen behoren tot de goedkoopste. Westhoek bv.

Maar best vriend, er ontstaan nu juist heel veel plaatsen in Vlaanderen. De eigen bevolking neemt rap af en de vrijgekomen woningen zullen toch moeten worden bewoond. Of dat nu door Joden is of anders.
Juist ja.

Werk, buitenlanders.
Winkel, buitenlanders.
Woonst, buitenlanders.

Wat zoek ik eigenlijk nog in dit land? Kan toch even goed gewoon naar het buitenland gaan. Geen verschil.

En dat de ene bevolkingsgroep direct integreert en de andere niet.... Mja...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 07:41   #382
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De goede ziekteverzekering en de ietwat redelijke educatie?

Voor hoe lang nog?

Als de trend blijft voortzetten is dat ook buitenlands in 1 generatie met kwaliteitsverlies.

Dat is hetzelfde als je er 1 zwanger wilt maken hé.

Het zaad; de snelheid is goed, de hoeveelheid is goed, maar de kwaliteit is overal slecht.

Dat noemen ze een vloed waarna niets groeit....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 08:57   #383
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Moor en Verlinden kunnen ook weinig tot niets doen aan de problematiek. Die wordt vooral veroorzaakt door internationale afspraken van meer dan een halve eeuw geleden die door de geëvolueerde mobiliteit en communicatie nu niet meer werkbaar zijn maar waar men om velerlei redenen niet meer vanaf geraakt. Ik heb enkele weken op Twitter vertoefd en daar ziet men toch zeer veel Twitteraars op De Moor, Verlinden, Kaat, Rutte, DeCroo en andere politici inhakken omwille van de toevloed van 'vluchtelingen' zonder dat die daar eigenlijk veel aan kunnen doen. Ik plaats hier ook bijna elke dag gevallen van geweld van kolonisten tegen Europeanen. Men zoekt een stok om met te slaan in de hoop dat er iets aan gedaan wordt.
Dat is ook de reden van mijn vraag; de politiek hier kan weinig of niets uitvoeren vanwege beperkingen van hogeraf.
Toch hoor ik VB altijd roepen dat zij de immigratiestop wel gaan doorvoeren en migranten (en/of vluchtelingen) gaan terugsturen naar het land van herkomst.

Hoe gaat het VB hun beloftes dan aanpakken?
En hoe denken mensen die op het VB stemmen dat het VB hun beloftes gaat waarmaken?

Citaat:
Met collega's met een migrantenafkomst kom ik goed overeen maar als ik ze buiten het werk tegenkom heb ik al enkele keren meegemaakt dat ze hun vrouw naar binnen sturen want daarmee mag men geen contact hebben. Ik zie zulke collega's liever naar hun landen van herkomst terugkeren ook al zijn ze tweede of derde generatie al zal ik dat niet in hun gezicht zeggen. En meestal gaat dat wel, zo een of twee collega's van buitenlandse afkomst, maar soms lopen ploegen leeg nadat er meer dan twee Marokkanen in verschijnen omdat die onder elkaar Arabische beginnen te spreken. Heb dat al twee keer zien gebeuren. Een dagkuisploeg waar ik nu werk en een nachtkuisploeg elders. Mensen zoeken ander werk of stoppen met werken omdat ze niet voortdurend in dat onverstaanbaar gebrabbel willen zitten.
Dat kan inderdaad een probleem zijn.
Maar op dat vlak liggen er volgens mij nog mogelijkheden.
Mijn ex-baas nam geen anderstaligen aan als ze zich niet minstens een beetje verstaanbaar konden maken in het Nederlands. Gewoon kwestie van veiligheid. Wij werkten met draaiende en levensgevaarlijke machines waar veiligheid en onderling toezicht heel belangrijk waren. Geen Nederlands was gewoon niet te doen.
Natuurlijk heb je andere sectoren waar de werkgever gaat argumenteren: "Als ik geen anderstaligen aanneem heb ik personeel te kort."...

Kunnen we daar niet mee starten? Geen Nederlands? Geen job. Geen lessen Nederlands volgen? Geen dop. Arabisch op de werkvloer? Berisping. Bij herhaling (3x bv): buiten.

Ik denk dat we daar vooral op in moeten zetten want het taalprobleem is volgens mij hetgeen waar de meeste mensen zich het ergste aan storen.

Citaat:
Ik wil nu verhuizen om die reden. Het is echt onvoorstelbaar hoe snel de omgeving hier veranderd. Je hoort hier almaar minder Nederlands. Vervreemding door technologie of ouder worden is er niets tegen. Helaas zal dat verhuizen niet meer lukken. Ik had dat moeten doen toen ik nog jong genoeg was om veel te lenen maar ik had niet verwacht welk een impact zo'n veranderende omgeving heeft.
Ik zit hier met hetzelfde. Ik zie de omgeving hier ook al jaren veranderen. En niet door niet-Europeanen maar door Nederlanders.
Dat kan lachwekkend klinken maar dat heeft een behoorlijke impact op een grensdorp. In één van de deelgemeentes wonen meer dan 50% Nederlanders.
En dan vernederlandst stilaan alles. Het vereningingsleven, de huisvesting, het woningaanbod, het aanbod in de winkels, het taalgebruik van kinderen,...

En dan heb ik het nog over een bevolkingsgroep ik die nog wel kan verstaan.
Ik kan begrijpen als dat niet zo is dat ergernis nog groter wordt.
Oud 25 september 2023, 08:58   #384
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Juist ja.

Werk, buitenlanders.
Winkel, buitenlanders.
Woonst, buitenlanders.

Wat zoek ik eigenlijk nog in dit land? Kan toch even goed gewoon naar het buitenland gaan. Geen verschil.
Buiten het feit dat jij daar de buitenlander bent.
Oud 25 september 2023, 09:20   #385
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eberhard spreekt realiteit. Het is eerlijk gezegd een beetje genieten hoe hij de racisten alle hoeken van de kamer van de logica laat zien totdat ze vluchten in een genocidaire droomwereld.
Natuurlijk heeft hij gelijk, dat de enige werkende oplossing een genocide is. Dat is in het verleden al gedaan, er is geen reden om dat niet te herdoen.

Er zijn inderdaad maar twee wegen: het Kalifaat of genocide. Allen die beweren dat ze geen Kalifaat willen, maar staan te steigeren tegen genocide zijn zeveraars. En allen die iets tegen genocide hebben, werken mee aan het Kalifaat he. Waar men mee moet ophouden is de hypocrisie dat men iets zou kunnen doen aan het makakkenprobleem zonder genocide. We HADDEN dat kunnen doen zonder genocide 40 jaar geleden, met het 70-punten plan. Dat was veruit de meest humane oplossing om het Kalifaat te weren zonder groot bloedvergieten. Die kans is verkeken he.

Nu is het het ene of het andere. Zeggen dat er een middenweg is, is plat populisme.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 09:22   #386
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racisten en klimaatdrammers zijn idd objectieve bondgenoten.
Enkel maar als ze realiteitszin aan de dag leggen, niet de populist gaan uithangen, en niet-bestaande oplossingen niet naar voren schuiven.

De enige keuze is ten onder gaan of genocide.

Maar dat is niet zonder hoop he, er zijn in de geschiedenis voldoende werkende genocides geweest. Geen reden om dat niet te doen.

We moeten gewoon af van het idee dat de nazi's "slecht" waren omwille van hun genocide. Ze waren slecht omdat ze verloren hebben, da's al. Maar er vallen daar veel dingen uit te leren. De verkeerde, om niet te herhalen, de goeie, om zich aan te inspireren he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 09:24.
Oud 25 september 2023, 09:25   #387
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is ook de reden van mijn vraag; de politiek hier kan weinig of niets uitvoeren vanwege beperkingen van hogeraf.
Toch hoor ik VB altijd roepen dat zij de immigratiestop wel gaan doorvoeren en migranten (en/of vluchtelingen) gaan terugsturen naar het land van herkomst.

En hoe denken mensen die op het VB stemmen dat het VB hun beloftes gaat waarmaken?
Het VB hoopt op een rechtse Europese doorbraak zodat de internationale verdragen kunnen aangepast worden en daarvoor moet het natuurlijk zelf ook zoveel mogelijk stemmen halen denk ik. Gemakkelijk zal het alleszins niet zijn.

Citaat:
Dat kan inderdaad een probleem zijn.
Maar op dat vlak liggen er volgens mij nog mogelijkheden.
Mijn ex-baas nam geen anderstaligen aan als ze zich niet minstens een beetje verstaanbaar konden maken in het Nederlands. Gewoon kwestie van veiligheid. Wij werkten met draaiende en levensgevaarlijke machines waar veiligheid en onderling toezicht heel belangrijk waren. Geen Nederlands was gewoon niet te doen.
Natuurlijk heb je andere sectoren waar de werkgever gaat argumenteren: "Als ik geen anderstaligen aanneem heb ik personeel te kort."...

Kunnen we daar niet mee starten? Geen Nederlands? Geen job. Geen lessen Nederlands volgen? Geen dop. Arabisch op de werkvloer? Berisping. Bij herhaling (3x bv): buiten.

Ik denk dat we daar vooral op in moeten zetten want het taalprobleem is volgens mij hetgeen waar de meeste mensen zich het ergste aan storen.

Ik zit hier met hetzelfde. Ik zie de omgeving hier ook al jaren veranderen. En niet door niet-Europeanen maar door Nederlanders.
Dat kan lachwekkend klinken maar dat heeft een behoorlijke impact op een grensdorp. In één van de deelgemeentes wonen meer dan 50% Nederlanders.
En dan vernederlandst stilaan alles. Het vereningingsleven, de huisvesting, het woningaanbod, het aanbod in de winkels, het taalgebruik van kinderen,...

En dan heb ik het nog over een bevolkingsgroep ik die nog wel kan verstaan.
Ik kan begrijpen als dat niet zo is dat ergernis nog groter wordt.
Of Marokkanen Nederlands kennen of niet, zet er een aantal bijeen en ze beginnen in het Marokkaans (Arabisch/berbers) te converseren vanaf er een eerste generatiemigrant tussen zit die wat minder Nederlands spreekt en bij de laaggeschoolde beroepen zal dat wel altijd het geval zijn. De rest van de ploeg gaat dan langzaamaan lopen. Maar zelfs als dat niet het geval is is het nooit aangenaam werken met mensen die de taal minder machtig zijn. Grapjes komen niet door, het kan eens niet over iets serieus gaan, ... .

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 09:37   #388
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad een absolute klucht, je hebt daar gelijk. Het VB was het soort van softe aanpak die 40 jaar geleden zin had gehad, tegenwoordig is dat om te lachen, natuurlijk. Het is een van de redenen waarom de enige reden van succes van het VB het cordon is: mochten ze aan de macht komen, dan zou iedereen dik teleurgesteld zijn natuurlijk.

Dat gezegd, er is geen enkele partij die voorstelt dat men de storende mensen mag uitroeien, en dus een betere keuze zou zijn dan het VB.

De beperkingen van hogeraf zijn normaal voor een soeverein land geen probleem: die beperkingen worden dan opgeheven he, zoals de UK die uit de EU stapte en dergelijke.

Aan de andere kant kan die "hogerhand" ook omslaan, en juist wel een hulp worden bij het uitkuisen van de stal he, als het dan *opgelegd* wordt van "hogerhand". Maar dat zal nog even wat tijd nodig hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 09:38.
Oud 25 september 2023, 10:39   #389
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

(In het verleden waren krimpende samenlevingen trouwens samenlevingen waaruit ontzettend veel vernieuwing en rijkdom bloeide dus het is niet gezegd dat een door gebrek aan immigratie en natuurlijke groei krimpende samenleving zo nodig een slechtere samenleving is. Helaas waren dat geen samenlevingen gebaseerd op schuld.)
Ik ben wel benieuwd welke krimpende samenlevingen jij dan bedoelt.

De krimpvoorbeelden die wij nu in Europa kennen, Bulgarije en Roemenië bv, stemmen nou niet echt tot vrolijkheid.
En op regionaal niveau hoeven we maar naar het Franse of Spaanse plateland te kijken. een in en intrieste bedoening daar. En elk jaar treuriger, doodser en stiller.

Veel landen kunnen zelfs met migratie-overschotten hun krimp niet meer compenseren.

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 10:45   #390
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar is dat echt zo?

De meest prominente immigranten in Vlaanderen zijn Nederlands-onkundige voetballers en ceo's.

Die worden door de media netjes in het Engels (of andere vreemde taal) bediend, zijn niet van plan Nederlands te leren en toch likt het grote publiek hun voeten.

Vurrie umportant pursons....
Oud 25 september 2023, 10:51   #391
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De enige keuze is ten onder gaan of genocide. ...
Waarom zouden we ten onder gaan zonder genocide?

Ook na deze omvolkingstijd zal er nog een Vlaanderen zijn. Anders, maar toch.

Citaat:
Maar dat is niet zonder hoop he, er zijn in de geschiedenis voldoende werkende genocides geweest. Geen reden om dat niet te doen....
De "succesvolle" genocides gingen wel ten koste van de lokale bevolking. Australië, de VS, Nieuw Zeeland, Canada.

Ik weet niet of dat een te wensen model is voor België, dat de oorspronkelijke bevolking wordt uitgeroeid voor een beter land erna.
Oud 25 september 2023, 11:01   #392
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar is dat echt zo?

De meest prominente immigranten in Vlaanderen zijn Nederlands-onkundige voetballers en ceo's.

Die worden door de media netjes in het Engels (of andere vreemde taal) bediend, zijn niet van plan Nederlands te leren en toch likt het grote publiek hun voeten.

Buitenlandse voetballers vormen misschien 0.0002% van de allochtonen in België. Uw staal is niet representatief.
Oud 25 september 2023, 11:17   #393
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Buitenlandse voetballers vormen misschien 0.0002% van de allochtonen in België. ....
Maar die zijn nu net wel voortdurend in de media.

In het Engels.

En vind het eigen volk dat een probleem?
Oud 25 september 2023, 11:25   #394
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die zijn nu net wel voortdurend in de media.

In het Engels.

En vind het eigen volk dat een probleem?
Waarom zouden ze? Die komen hier wat voetballen en vertrekken na hun contract weer naar ergens anders of naar huis.

Met de 0.002% aanwezige Ijslanders die hier onder de allochtonen zijn en enkel Engels spreken hebben we toch ook geen problemen?
Negers en islamieten daarentegen....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 september 2023 om 11:27.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 11:47   #395
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar is dat echt zo?

Volgens mij wel ja want de gemiddelde Belg komt nooit in contact met die Nederlans-onkundige voetballers en ceo's.
Die zien ze hooguit op tv. Waar ze voor vermaak zorgen.

De Nederlands-onkundige Mohammed gaat echter meer ergernis oproepen want daar hebben ze op de werkvloer meer problemen mee dan iets anders. En ze zorgen nooit voor vermaak.
Oud 25 september 2023, 12:12   #396
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we ten onder gaan zonder genocide?
Dat zeg je toch zelf.

Citaat:
Ook na deze omvolkingstijd zal er nog een Vlaanderen zijn. Anders, maar toch.
Ik heb het natuurlijk niet over het stuk aarde he. Het gaat over het volk en zijn volk-zijn.

Het westerse blanke volk en zijn aanvankelijke beschavings-superioriteit, ten onder gegaan aan een idioot geloof van universaliteit van zijn superioriteit.
Oud 25 september 2023, 12:13   #397
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft hij gelijk, dat de enige werkende oplossing een genocide is. Dat is in het verleden al gedaan, er is geen reden om dat niet te herdoen.

Er zijn inderdaad maar twee wegen: het Kalifaat of genocide. Allen die beweren dat ze geen Kalifaat willen, maar staan te steigeren tegen genocide zijn zeveraars. En allen die iets tegen genocide hebben, werken mee aan het Kalifaat he. Waar men mee moet ophouden is de hypocrisie dat men iets zou kunnen doen aan het makakkenprobleem zonder genocide. We HADDEN dat kunnen doen zonder genocide 40 jaar geleden, met het 70-punten plan. Dat was veruit de meest humane oplossing om het Kalifaat te weren zonder groot bloedvergieten. Die kans is verkeken he.

Nu is het het ene of het andere. Zeggen dat er een middenweg is, is plat populisme.
Helaas , is dat de correcte analyse en eindoplossing voor het probleem.

ik heb diezelfde denkoefening ook al gemaakt. Er is misschien nog een mogeijkheid en dat is met een oprotpremie, maar ik vrees dat dat ook niet meer gaat pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 12:13   #398
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "succesvolle" genocides gingen wel ten koste van de lokale bevolking. Australië, de VS, Nieuw Zeeland, Canada.
Maar waren wel een succes voor ons volk. Wij konden dit, we kunnen dit nog. We moeten alleen uit onze universalistische roes wakker worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 12:13.
Oud 25 september 2023, 12:14   #399
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij wel ja want de gemiddelde Belg komt nooit in contact met die Nederlans-onkundige voetballers en ceo's.
Die zien ze hooguit op tv. Waar ze voor vermaak zorgen.

De Nederlands-onkundige Mohammed gaat echter meer ergernis oproepen want daar hebben ze op de werkvloer meer problemen mee dan iets anders. En ze zorgen nooit voor vermaak.
als ge er ene met zijn "geleende" mobilet onder ne stilstaande camion ziet vliegen kan dat nog wel eens vermakelijk zijn, maar die grap is op de duur ook wel uitgemolken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 12:17   #400
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben wel benieuwd welke krimpende samenlevingen jij dan bedoelt.

De krimpvoorbeelden die wij nu in Europa kennen, Bulgarije en Roemenië bv, stemmen nou niet echt tot vrolijkheid.
Ik heb U dat al gezegd, ge draait oorzaak en gevolg om. Het is omdat het ginder niet heel goed gaat DAT mensen weggaan.

Als ge een voorbeeld wilt van hoe een enorme krimp gigantische vooruitgang bracht: de pest en de middeleeuwen. Door het decimeren van de Europese bevolking door de pest op het einde van de middeleeuwen, werden de feodale structuren die op "veel volk" draaiden, naar de vaantjes geholpen en werd arbeid en vindingrijkheid waardevol. De Renaissance was er het gevolg van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be