Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2023, 17:12   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
daarbij komt nog laadinfrastructuur voorzien of de mogelijkheid hebben om die te plaatsen. (je mag kapitaal hebben maar met een rijhuis in de stad zijt ge wel gesjareld)
Niet altijd, kleine (lonende) renovatie naar inpandige garage ...

https://decimmo.be/panden/perfect-wo...werkhuis-50m2/ alle gegevens, euh reeds verkocht voor €295k, foto in bijlage.

Wie woont nu in een rijhuis in de stad zonder inpandige garage als hij dagelijks de auto nodig heeft? Waar staat die auto dan?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 636.eerste_foto.jpg‎ (465,1 KB, 28x gelezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2023 om 17:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 17:52   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.583
Standaard

Gelijk hoe,bij de steeds grotere aantallen Electrisch voertuigen die we zien zitten er WEINIG kleintjes ...Zoals waar dit draadje ten gronde over gaat is de prijszetting van kleine EV-tjes gewoonweg kompleet verkeerd......Niks aan te doen vrees ik overigens....


Al die grote EV's tenslotte ,durf ik hier postuleren,zullen slechts in minderheid door privé-personen aangekocht zijn met persoonlijk kapitaal of persoonlijke lening.

Een meerderheid zal "bedrijfswagen " zijn,in de vorm van de zeer te verafschuwen "loonwagen",dan wel als bedrijfsgoed....

De EV als fiscale construct,met een groenig vlagje erbovenop,zoals ooit de dieselpersonenwagen er eentje was ...(jawel,inclusief het groene vlagje,zijn we het echt al vergeten hoe begin deze eeuw diesel gepushed werd ,ook fiscaal als groenerij )

Laatst gewijzigd door kelt : 11 oktober 2023 om 17:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 18:38   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gelijk hoe,bij de steeds grotere aantallen Electrisch voertuigen die we zien zitten er WEINIG kleintjes ...Zoals waar dit draadje ten gronde over gaat is de prijszetting van kleine EV-tjes gewoonweg kompleet verkeerd......Niks aan te doen vrees ik overigens....
Voorlopig nog ja. Maar ook bij ICEs gaan de kleintjes eruit. Kleintjes zijn eerder 2e wagen neem ik aan.

Citaat:
Al die grote EV's tenslotte ,durf ik hier postuleren,zullen slechts in minderheid door privé-personen aangekocht zijn met persoonlijk kapitaal of persoonlijke lening.
En al die compacte EVs tussen kleintjes en grote pakweg - ook onder de €40k - sla je over? Dat zijn er zeker 30 en worden pakweg 40 in 2024.
Citaat:
https://ev-database.org/

Current and Upcoming Electric Vehicles

372 cars found
De best verkochte nieuwe wagen allround en wereldwijd was overigens een middenklasse-BEV, ja nog voor de Toyota Corolla...


Citaat:
Een meerderheid zal "bedrijfswagen " zijn,in de vorm van de zeer te verafschuwen "loonwagen",dan wel als bedrijfsgoed...
Uiteraard, BEV-aandeel particulieren (België) loopt wel ondertussen op naar **20%, en steeds meer als ze TCO beter berekenen...
** 19,1% per 1 augustus 2023:
Citaat:
https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...nnootschappen.
Van deze elektrische auto's is het belangrijk op te merken dat 80,8% op naam van een vennootschap staat. Ook al wordt de elektrische wagen in België steeds populairder, toch zijn slechts 26.440 auto’s (19,1%) eigendom van particulieren en 112.056 van vennootschappen.
Citaat:
De EV als fiscale construct,met een groenig vlagje erbovenop,zoals ooit de dieselpersonenwagen er eentje was ...(jawel,inclusief het groene vlagje,zijn we het echt al vergeten hoe begin deze eeuw diesel gepushed werd ,ook fiscaal als groenerij )
Idd zoals de diesel ("-eco" kuch kuch), en de particulier die voor de duurdere diesel koos rekende ook de TCO uit vanaf omslagpunt 20.000 km/jaar ofzo...
Maar blijkbaar kunnen ze het niet zo rekenen als het om een BEV gaat. Raar, zeker voor diegenen die nooit meer hoeven te tanken en dus thuis/werk laden. (daarvoor moet je nog gene kopen hé, als men het maar wil weten)

De Vlaamse overheid heeft zelfs voor een TCO-tool gezorgd (update juli 2023) om het te berekenen, en dat tool zal een remake moeten krijgen vanaf 1.1.2024.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2023 om 19:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 19:50   #24
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen is het nu wel duidelijk.
Een "gewonemensen" wagen dient in Europa tussen de 10k en de 20k te kosten,aanschafbaar voor mensen met een gewoon loontje en zonder allerlei fancy-pancy overheids-subsidies of het aangaan van een lening.
Onze bekende autofabrikanten hebben dit economisch model zelf gebroken......
(...)
Nee, dat hebben de autofabrikanten niet gedaan, integendeel, die hebben daar jaren voor gewaarschuwd maar krijgen geen gehoor meer bij de Europese instellingen.

Wetgeving en normen allerhande maken het voor autofabrikanten nagenoeg onmogelijk om nog op een rendabele manier dergelijke voertuigen aan te bieden.
Je kan van die bedrijven niet verwachten dat ze producten gaan aanbieden waar ze niets op kunnen verdienen.

Tekenend hiervoor is bijvoorbeeld Ford dat met zijn gedurende tientallen jaren heel succesvol Fiesta model om die reden stopt.

Ik kan die dwang richting EV ook niet volgen. Het autoverkeer is met zijn klein aandeel in de uitstoot aan broeikasgassen en zijn dure alternatieven voor ICE gewoon en simpelweg geen prioriteit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 19:57   #25
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gelijk hoe,bij de steeds grotere aantallen Electrisch voertuigen die we zien zitten er WEINIG kleintjes ...Zoals waar dit draadje ten gronde over gaat is de prijszetting van kleine EV-tjes gewoonweg kompleet verkeerd......Niks aan te doen vrees ik overigens....


Al die grote EV's tenslotte ,durf ik hier postuleren,zullen slechts in minderheid door privé-personen aangekocht zijn met persoonlijk kapitaal of persoonlijke lening.

Een meerderheid zal "bedrijfswagen " zijn,in de vorm van de zeer te verafschuwen "loonwagen",dan wel als bedrijfsgoed....
(...)
Iets van 95% van nieuw ingeschreven EV's zijn ingeschreven op naam van een bedrijf, zoiets.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 19:59   #26
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat die "tegenvallende" vraag overal ter wereld speelt.

Je leest tegenwoordig niets anders. In Amerika blijven de EV's in de showroom staan en komen dealers in de problemen als ze contracten hebben waarbij ze jaarlijks zoveel auto's af moeten nemen. En degenen die niet zo'n contracten hebben verdienen het zout op de patatten niet meer wegens nagenoeg geen verkoop.

Uit China duiken er foto's op van gigantische parkeerterreinen waar EV aan hun lot (en moeder natuur) overgelaten worden.

Op plaatsen waar de subsidiëring wordt afgebouwd lopen de verkoopscijfers in dezelfde mate terug.

Heeft men de transitie naar EV's niet een beetje te voorvarend aangepakt?

Het idee dat het subsidiëren van EV's en het zwaarder belasten van ICE's wel zou zorgen voor een soepele, pijnloze en vooral snelle transitie blijkt volgens mij hoe langer hoe meer een zware vergissing geweest te zijn.
Naargelang het percentage van de EV's stijgt gaan de taxen en belastingen daarop ook stijgen. Dat is een melkkoe van de overheid. Op termijn betaald men evenveel taxen etc als nu op benzine en diesel. Nogal naief (of kwade wil) voor sommige promoters uit te bazuinen hoe goedkoop een EV uitvalt omdat hij taxvriendelijk is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 04:27   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik kan die dwang richting EV ook niet volgen. Het autoverkeer is met zijn klein aandeel in de uitstoot aan broeikasgassen en zijn dure alternatieven voor ICE gewoon en simpelweg geen prioriteit.
Niks is in Europa klimaatprioriteit, omdat Europa an sich nog geen 10% van de werelduitstoot betekent, en dus geen invloed van belang heeft op de klimaatsverandering.

Alle klimaatsgelul in Europa is objectieve lulkoek, want het doet niks aan de klimaatsverandering.

De voornaamste reden daarvoor is dat wij niet zijn gaan kweken als konijnen, en dus geen probleem veroorzaken op wereldvlak. Het zijn die die zijn gaan kweken als konijnen die een klimaatsprobleem veroorzaken, dat wij zullen ONDERGAAN maar waar wij zelf zo goed als niks aan bijdragen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2023 om 04:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 06:59   #28
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik kan die dwang richting EV ook niet volgen. Het autoverkeer is met zijn klein aandeel in de uitstoot aan broeikasgassen en zijn dure alternatieven voor ICE gewoon en simpelweg geen prioriteit.
Te danken aan dat autistisch takkenwijf van een Gretha, dat hybriede monster van een Anuna,en andere groene gekken die plots begon te janken over klimaat klimaat en de Europese "leiders" in een paniekaanval zette.

Sindsdien is alles ingestort voor de modale Europeaan, en niet alleen op vlak van autobezit...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:13   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Iets van 95% van nieuw ingeschreven EV's zijn ingeschreven op naam van een bedrijf, zoiets.
80% en dalend (electrisch wagenpark)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2023 om 08:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:16   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Naargelang het percentage van de EV's stijgt gaan de taxen en belastingen daarop ook stijgen. Dat is een melkkoe van de overheid. Op termijn betaald men evenveel taxen etc als nu op benzine en diesel. Nogal naief (of kwade wil) voor sommige promoters uit te bazuinen hoe goedkoop een EV uitvalt omdat hij taxvriendelijk is.
Fijn, het is wel nog wat wachten. Geef me een seintje.

Test Aankoop en andere consumentenorganisaties (BEUC) voorspelden in 2021 dat de BEV goedkoper dan plofwagens zijn, TCO.
https://www.test-aankoop.be/mobiliteit/auto-s/pers/tco

Ze hadden dat redelijk voorzichtig voorspeld, maar de prijzen zijn einde 2023 nog lager geworden door de druk van Chinese merken en ook door Tesla vanaf middenklasse. Ik had niets anders verwacht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2023 om 08:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:23   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Te danken aan dat autistisch takkenwijf van een Gretha, dat hybriede monster van een Anuna,en andere groene gekken die plots begon te janken over klimaat klimaat en de Europese "leiders" in een paniekaanval zette.

Sindsdien is alles ingestort voor de modale Europeaan, en niet alleen op vlak van autobezit...
Greta's en Anuna's waren toen nog niet geboren of baby's. Dat zou sowieso veel teveel eer betekenen.

Europa? Het is wereldwijd ondertekend.

Citaat:
The Kyoto Protocol was adopted on 11 December 1997. Owing to a complex ratification process, it entered into force on 16 February 2005. Currently, there are 192 Parties to the Kyoto Protocol.

In short, the Kyoto Protocol operationalizes the United Nations Framework Convention on Climate Change by committing industrialized countries and economies in transition to limit and reduce greenhouse gases (GHG) emissions in accordance with agreed individual targets. The Convention itself only asks those countries to adopt policies and measures on mitigation and to report periodically.

https://unfccc.int/kyoto_protocol
Nederlands: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2023 om 08:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:34   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wslk appelen en peren? Geef toch eens een voorbeeld van een vergelijkbare ICE-versie (best hetzelfde merk en model, ook automaat) die maar de helft kost van zijn electrische versie? Ik wil altijd bijleren.

Echt trekken, remorqske ? Die tijden zijn voorbij hoor.

Een electrische Volvo XC40 Core Extended Range (€ 54.450 + 1250 € laadstation thuis) zou reeds na 3 jaar/45.000 km € 1.719 goedkoper zijn dan een "vergelijkbare" XC40 benzine T2 Autom. (43.850 €), wat zegt dan de rekenaar? €11k weggeveegd naar bijna €2k besparing?

Of na 8 jaar en dus 120.000 km (15k km/jr) reeds 8.100 € goedkoper, omgerekend €84/maand. Wie men het wil kiezen in die tool.

Tool: https://mow.vlaanderen.be/tco/

Bij SUV/crossover C vind je beide Volvo's, eerst natuurlijke persoon selecteren.

Volvo XC40 Extended Range, bron:
https://ev-database.org/car/1797/Vol...ingle-Motor-ER

of 405 km praktisch rijbereik (WLTP 572 km), mag ook 1500 kg (geremd) trekken.
Rijbereik? Snelladen: Fastcharge Time (41->324 km) 28 minuten.

De Volvo XC40 Core ER heeft *geen puur electrisch platform, dus de e-versie is op hetzelfde platform van de ICE-versie.


Of problemen zoeken waar er geen (meer) zijn.

En vanaf 2024 gaat daar nog eens 5000 € van de prijs af bij wagens tot € 40k (Vlaanderen). De Volvo EX30 (wel E-platform) is alvast een kandidaat. (tot 1400 kg trekgewicht)
En toch rijdt de grootste EV fan zelf nog rond met een verbrandingsmotor. Je bent enorme fan, die dingen rijden fantastisch, ze zijn goedkoper. Maar toch rijd je er niet meer rond. Ben je dan verbaasd dat een normale particulier die wagens links laat liggen, als jij het al niet doet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:36   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg, ...
"Gewone" mens is alvast arm ofzo?
Je hebt gelijk, mensen zullen hun vermogen (lees: huis) liquideren om een elektrische wagen van 50K aan te schaffen. Misschien kan jij het goede voorbeeld geven?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:39   #34
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Naargelang het percentage van de EV's stijgt gaan de taxen en belastingen daarop ook stijgen. Dat is een melkkoe van de overheid. Op termijn betaald men evenveel taxen etc als nu op benzine en diesel. Nogal naief (of kwade wil) voor sommige promoters uit te bazuinen hoe goedkoop een EV uitvalt omdat hij taxvriendelijk is.
Dat is niet echt relevant hé. Ik rij NU goedkoper EV dan met een verbrandingsmotor door die taxatie. Natuurlijk zal dat in de toekomst veranderen, wanneer verbrandingsmotoren meer en meer uitgefaseerd geraken. Je kiest altijd voor de goedkoopste optie van het moment. Waarom zou ik bezig zijn met de taxatie van een nieuwe wagen in pakweg 2030? Ik kies dan wel weer de goedkoopste weg. Als dat dan weer diesel is, dan wordt het een diesel. Maar je moet echt niet verwachten dat dieseltaxatie ooit nog lager wordt dan EV taxatie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:40   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En toch rijdt de grootste EV fan zelf nog rond met een verbrandingsmotor. Je bent enorme fan, die dingen rijden fantastisch, ze zijn goedkoper. Maar toch rijd je er niet meer rond. Ben je dan verbaasd dat een normale particulier die wagens links laat liggen, als jij het al niet doet.
Ik denk dat de EV van tegenwoordig een beetje zijn zoals de PCs van de jaren 80-90, om de 3 - 4 jaar is er een zoveel betere op de markt dat het ding waar je een half fortuin aan hebt gegeven ondertussen belachelijk is geworden. Zeggen dat ik nog meer dan 120 000 Belgische Frankskes had neergeteld voor een Macintosh Plus met 1 M geheugen ! Met zo een piepklein grijs schermke en een broodroosterke voor 3 1/2 schijfje.
Als ge dan 3 jaar later ziet dat uw duur machien ondertussen redelijk achterhaald is, dan vloekt ge he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 08:41   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En toch rijdt de grootste EV fan zelf nog rond met een verbrandingsmotor.
Inderdaad maar de volgende compacte wagen - na onze Skoda Fabia - zal electrisch zijn, mogelijk zelfs een compacte Skoda, einde 2024, en die mag zowat 34.990 € kosten na aftrek Vlaamse € 5k premie. Dan moet ik nog € 28k opleggen.

Citaat:
Je bent enorme fan, die dingen rijden fantastisch, ze zijn goedkoper. Maar toch rijd je er niet meer rond. Ben je dan verbaasd dat een normale particulier die wagens links laat liggen, als jij het al niet doet.
Ergens begin 2021 zouden er al 34% van de bevraagden aan een electrische auto denken als volgende wagen, ik vermoed dat dit in 2024 meer dan 60% gaat zijn. (en daar ben ik bij )

Citaat:
https://www.test-aankoop.be/mobiliteit/auto-s/pers/tco

28 april 2021

43 % kijkt naar de prijs

Uit een bevraging van Test Aankoop bij 2840 Belgen van 25 tot 75 jaar oud, blijkt dat 43% eerst naar de prijs kijkt bij de aankoop van een wagen, 17% focust op het merk en 8 % op het comfort van de wagen. Opvallend: 34 % van de bezitters van een wagen uitgerust met brandstofmotor is bereid om bij aankoop van een volgende auto te kijken naar een groener alternatief zoals een elektrische wagen of een voertuig op waterstof. “Deze cijfers tonen dat het momentum er is om mensen te doen kiezen voor een auto op batterij nu deze vorm van motorisatie binnenkort goedkoper zal zijn dan een alternatief op fossiele brandstof en er bij zo’n 1/3 van de mensen nu al interesse is om een meer ecologische auto te overwegen bij een volgende aankoop”, zegt Simon November, woordvoerder van Test Aankoop.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2023 om 08:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 09:08   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat de EV van tegenwoordig een beetje zijn zoals de PCs van de jaren 80-90, om de 3 - 4 jaar is er een zoveel betere op de markt dat het ding waar je een half fortuin aan hebt gegeven ondertussen belachelijk is geworden. Zeggen dat ik nog meer dan 120 000 Belgische Frankskes had neergeteld voor een Macintosh Plus met 1 M geheugen ! Met zo een piepklein grijs schermke en een broodroosterke voor 3 1/2 schijfje.
Als ge dan 3 jaar later ziet dat uw duur machien ondertussen redelijk achterhaald is, dan vloekt ge he.
Het gaat absoluut zo snel niet met EV wagens. De Model 3 is nog toch al een jaar of 6 in omloop en het is niet dat het rijbereik maal 10 gegaan is of zo. Ik heb er zelf 3 jaar mee rondgereden en ik heb mijn broek echt niet gescheurd aan de restwaarde hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 oktober 2023 om 09:08.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 09:09   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Inderdaad maar de volgende compacte wagen - na onze Skoda Fabia - zal electrisch zijn, mogelijk zelfs een compacte Skoda, einde 2024, en die mag zowat 34.990 € kosten na aftrek Vlaamse € 5k premie. Dan moet ik nog € 28k opleggen.



Ergens begin 2021 zouden er al 34% van de bevraagden aan een electrische auto denken als volgende wagen, ik vermoed dat dit in 2024 meer dan 60% gaat zijn. (en daar ben ik bij )
Jaja. De volgende zal elektrisch zijn. Maar eerst nog 5 jaar met de oude rijden natuurlijk...En ja iedereen denkt aan elektrisch rijden, tot ze in de garage staan en dan uiteindelijk weer voor de traditionele benzine kiezen. Als particulier perfect te begrijpen natuurlijk. Ben ik particulier, ik zou ook nooit zo gek zijn om een nieuwe wagen te kopen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 09:22   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat absoluut zo snel niet met EV wagens. De Model 3 is nog toch al een jaar of 6 in omloop [...]
Februari 2019 kwamen de eerste model 3 aan in Europa.

Vanaf 3e kwartaal 2017 (dus 6 jaar) werden ze idd uitgeleverd in USA, maar slechts beperkte aantallen, ttz enkel voor de werknemers van Tesla. Ik heb dat toen opgevolgd. Of zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3#2017
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 09:24   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.259
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet altijd, kleine (lonende) renovatie naar inpandige garage ...

https://decimmo.be/panden/perfect-wo...werkhuis-50m2/ alle gegevens, euh reeds verkocht voor €295k, foto in bijlage.

Wie woont nu in een rijhuis in de stad zonder inpandige garage als hij dagelijks de auto nodig heeft? Waar staat die auto dan?
Ik mag mijn rijwoning niet verbouwen als Bel Etage. De gevel is gerangschikt als "beschermd stadsgezicht". Dus verhuizen omdat ik een elektrische auto moet rijden van onze politici... Dat ziede van hier.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be