Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2023, 20:18   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef de problemen zijn er en moeten worden aangepakt. Trouwens is het de fout van de politiek dat het allemaal zo ver is kunnen komen. Maar ja we weten allemaal dat sinds jaar en dag het krioelt van de mensen die hier in feite niet mogen zijn.
Met dank aan de partijen die dit probleem decennialang lieten uit de hand lopen en rotten uit schrik om verweten te worden dat ze het BLOK naliepen.
Oud 5 september 2023, 20:19   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik kende toen bijna al die hoertjes. Veel van hen kwamen hun verdiende geld "investeren" waar ik werkte (juwelier).
Ondertussen is het een "no go"-zone waar zelfs de politie pas komt als ze met "genoeg" in aantal zijn.
Ik heb nog de tijd gekend van de laten we zeggen Belgische en Vlaamse straat hoertjes die voor eigen rekening werkten zonder inmenging van pooiers.

Die meisjes stonden langsheen de Louizalaan net als in de zijstraten zoals de G Stassartstraat. Ook in Parijs had je zo de ganse Montmartre wijk enz...

Wel dat was de beste sociale controle die er bestond......de BOB haalde de meeste van hun informatie bij die meisjes. Die meisjes hadden altijd wel iets gezien of opgemerkt dat niet pluis was.

Maar goed op zeker moment moesten die dames daar allemaal verdwijnen en moest het zonnodig ondergronds gebeuren.

Wat niet legaal mag gaat sowieso ondergronds met alle gevolgen vandien. Waar hebben we dat nog gezien
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 21:12   #103
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met dank aan de partijen die dit probleem decennialang lieten uit de hand lopen en rotten uit schrik om verweten te worden dat ze het BLOK naliepen.
Minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Vervoort van de PS zei gisteren in Ter Zake dat hij er een communautair complot van Vlaanderen in ziet.

De toestand daar is dus niet schuld van de sossen die daar aan de macht zijn maar wel de schuld van Vlaanderen volgens hem.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 22:14   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Vervoort van de PS zei gisteren in Ter Zake dat hij er een communautair complot van Vlaanderen in ziet.

De toestand daar is dus niet schuld van de sossen die daar aan de macht zijn maar wel de schuld van Vlaanderen volgens hem.
ja de Vlamingen moeten dat daar maar betalen he, dien opkuis, dat is toch al een paar weken duidelijk, elke keer als ze zo ne waal intervieuwen is het van dat

we heb de hulp nodieg en solidariteit voor steek de mens ien opvang ...

yeah right ... wie heeft die sukkels binnen gelaten en in zijn straten laten camperen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 12:02   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Onder andere maar Vervoort kan er ook niks aan doen dat er in Brussel bijna 100.000 mensen rondlopen die al lang retour thuisland hadden moeten geweest zijn.
Illegalen sluit je op of je stuurt ze retour. Doe of kan je dat niet wel dan kan je evengoed alle ambassades sluiten zodat niemand meer om een legaal visum moet.

Kan men nu echt geen Albanees retour sturen ??? Niet zeveren he....de mensen gaan daar op vakantie. Mooi land en lekker eten. Maar neen een Albanees komt hier wat klagen hij geen opvang krijgt en mag dat dan nog komen vertellen op Televisie

Maar wij moeten er zeker altijd voor zorgen we onze parkeerschijf niet zijn vergeten want als het moet komt je gevalletje zeker voor de rechtbank

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2023 om 12:06.
Oud 6 september 2023, 17:04   #106
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus het buurtcomité noordwijk liegt volgens u? Wat gisteren te zien was op de vrt, dat zijn allemaal leugens?
Lees eerder wat Fred Vanhove zegt. Ik beweer zeker niet dat dit een mooi en probleemloos wijk is maar de overgrote meerderheid van de Brusselaars hebben helemaal geen wapens. We zijn niet in de VS hier. We zijn in België. Zo'n reportage is inderdaad pure sensatie en dit over het wapen aspect.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 17:28   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Lees eerder wat Fred Vanhove zegt. Ik beweer zeker niet dat dit een mooi en probleemloos wijk is maar de overgrote meerderheid van de Brusselaars hebben helemaal geen wapens. We zijn niet in de VS hier. We zijn in België. Zo'n reportage is inderdaad pure sensatie en dit over het wapen aspect.
Lees jij beter eens wat Fred schrijft in de eerste post van deze draad.
Dat is wat anders dan "Ik ben geen Belg maar Fransman. Vive la France!"

De beweringen van een ordinaire leugenaar en jassendraaier neem ik niet ernstig.
Steek jouw wapen aspect maar rap waar de zon nooit schijnt. Er is véél meer aan de hand is Brussel-Zuid dan een wapen aspect.

Citaat:
Station Brussel-Zuid kampt met toenemende criminaliteit: "Toeristen hebben nog nooit zoiets gezien"

Agenten die worden aangevallen, straathoekwerkers die er de brui aan geven en vecht- en steekpartijen: de incidenten in en rond het Brusselse Zuidstation stapelen zich op terwijl het onveiligheidsgevoel van buurtbewoners piekt. Wat is er aan de hand in het drukst bezochte station van ons land?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...criminaliteit/

Citaat:
NMBS-topvrouw Dutordoir luidt alarmbel: "Situatie aan Zuidstation in Brussel is dramatisch"

Gedelegeerd bestuurder Sophie Dutordoir van de NMBS vraagt om hulp van verschillende partners om de veiligheids- en netheidsproblemen van het station Brussel-Zuid aan te pakken. Ze heeft een brief gestuurd aan Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS), minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo), minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) en de burgemeesters Jean Spinette (PS) van Sint-Gillis en Fabrice Cumps (PS) van Anderlecht.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08...russel-is-dra/

Citaat:
Updated: 21-08-2023

Jaarlijks vinden er rond het station Brussel-Zuid evenveel criminele feiten plaats als in alle stations van de dertien Vlaamse centrumsteden samen. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen maandag op basis van politiecijfers die N-VA-Kamerlid Tomas Roggeman heeft opgevraagd bij minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V).
https://www.bruzz.be/veiligheid/even...men-2023-08-21

https://www.google.com/search?q=brus...t=gws-wiz-serp

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 september 2023 om 17:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 07:23   #108
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het probleem bespreken zonder ooit de woorden migratie of illegaliteit in de mond te nemen ... zolang je armoede importeert blijft het dweilen met de kraan open ... en zo lang je je ogen daarvoor gesloten houdt kan je geen oplossingen zien.
Oud 9 september 2023, 14:55   #109
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vreemd. We nemen zeer vaak de trein in die stations en komen er dus terug via diezelfde stations : nooit problemen gehad.

En dan de metrostations "te vermijden"...... Om ermee te lachen. Hetzelfde als met de treinstations : nooit problemen gehad.
Ik geen probleem... dus niemand een probleem. Man toch!
Ik heb meer dan 20 jaar in de buurt van het Zuid-station gewerkt, en ook nooit zelf een probleem gehad. Maar ik heb wel weet van bijna dagelijkse incidenten. Waarvan meer dan 99% nooit de krant of de media halen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 9 september 2023 om 14:57.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 07:02   #110
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De beslissing is al gevallen,in de Midi komt er een permanente politiepost ..

https://www.brusselstimes.com/belgiu...ister-confirms

Het is niet onwaarschijnlijk dat ook andere grote stations uiteindelijk zoiets gaan krijgen...Het lijkt me logisch dat op openbaar toegankelijke lokaties waar veel mensen zijn er ook permanent ordediensten zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2023 om 07:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 07:22   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het is niet onwaarschijnlijk dat ook andere grote stations uiteindelijk zoiets gaan krijgen...Het lijkt me logisch dat op openbaar toegankelijke lokaties waar veel mensen zijn er ook permanent ordediensten zijn....
Gaan die enkel binnen het station opereren of is er een veilige corridor (cordon de sécurité) rond het station ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 08:07   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is alleen maar te hopen die politiepost niet meer zal gesloten zijn dan open.
Oud 13 oktober 2023, 08:23   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is alleen maar te hopen die politiepost niet meer zal gesloten zijn dan open.
Er staat permanent hé.

Citaat:

Oud 13 oktober 2023, 12:23   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er staat permanent hé.
Ja dat staat er.

Er staat nu ook al permanent een combi

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2023 om 12:27.
Oud 13 oktober 2023, 12:32   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat staat er.

Er staat nu ook al permanent een combi
Die is zonder Naft gevallen hé.
Oud 13 oktober 2023, 14:25   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die is zonder Naft gevallen hé.
Misschien eens tegen pissen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 15:44   #117
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naar aanleiding van de "problemen" waarmee dit draadje begin was het weer eens opvallend hoe plotseling van overal te lande politici begonnen te bleiten om politie voor hun lokaal probleempje...

Want wat een beetje ontbreekt in het verhaal is dat de politie niet meer MEEDOGENLOOS kan optreden ..speciaal tegen het verschijnsel "jong overbodig mannetje"...

Ik citeer een spreuk van het Inquisitorum uit Warhammer 40K (ja,ik kijk nu naar fiction om nog enige wijsheid op te sporen die van onze politiek niet meer te horen is).

"Meedogenloosheid is de goedhartigheid van de Wijze"...

Als tenslotte het politiekantoortje in de MIDI ook kapotgeslagen wordt,zoals elders wel eens gebeurt..door overbodige jonge mannetjes.....kan men daar eens aan denken...meer zal er niet gebeuren.....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2023 om 15:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 16:36   #118
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik geen probleem... dus niemand een probleem. Man toch!
Ik heb meer dan 20 jaar in de buurt van het Zuid-station gewerkt, en ook nooit zelf een probleem gehad. Maar ik heb wel weet van bijna dagelijkse incidenten. Waarvan meer dan 99% nooit de krant of de media halen.
Het kan 30 naar geleden zijn dat ik bezoek kreeg van een Indonesische leverancier. Omdat hij daarna naar Amsterdam ging voerde ik hem naar de Midi en zet hem af aan de ingang.
De dag nadien belt hij me op, na enkele minuten op de trein wil hij zijn portefeuille nemen, weg! Alles kwijt, geld, kredietkaarten paspoort en vliegtickets voor zijn reizen die hij gepland had (die toen nog gedrukt werden en als enig bewijs golden).

Hij herinnerde zich dat hij ineens tussen een groep moslims stond op het perron en er werd wat geduwd en gedrumd en daar moeten ze het hem gelapt hebben.

Dan zijt ge wat beschaamd dat die mensen een slechte ervaring hebben in uw land. Nu is dat natuurlijk dagelijkse kost geworden en wordt men gewoon van continu alles in de gaten te houden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 21:26   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het kan 30 naar geleden zijn dat ik bezoek kreeg van een Indonesische leverancier. Omdat hij daarna naar Amsterdam ging voerde ik hem naar de Midi en zet hem af aan de ingang.
De dag nadien belt hij me op, na enkele minuten op de trein wil hij zijn portefeuille nemen, weg! Alles kwijt, geld, kredietkaarten paspoort en vliegtickets voor zijn reizen die hij gepland had (die toen nog gedrukt werden en als enig bewijs golden).

Hij herinnerde zich dat hij ineens tussen een groep moslims stond op het perron en er werd wat geduwd en gedrumd en daar moeten ze het hem gelapt hebben.

Dan zijt ge wat beschaamd dat die mensen een slechte ervaring hebben in uw land. Nu is dat natuurlijk dagelijkse kost geworden en wordt men gewoon van continu alles in de gaten te houden.
Ik was 30 jaar geleden in Indonesie en herinner me die controles onderweg van Jakarta naar Surabaya door de Indonesische smeerlappen politie. Corruptie tot en met....op zeker ogenblik bijna alles moeten afgeven of ze gingen ons arresteren.

Het was daar toen voor ons een pak onveiliger dan voor een Indonesier alhier. Uw papieren gepikt is heel ambetant en triest maar in den bak vliegen als je niks hebt misdaan is nog tien keer erger.

Dus zo erg moest je je nu ook niet schamen en al zeker niet als we even zouden stilstaan bij hun Molukkers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2023 om 21:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be