![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit nu al zowat een maand in Act 3 van BG3, en de plot wordt alsmaar ingewikkelder. Heel spannend hoe het gaat eindigen.
Ik ben -- voor sommige gevechten -- nu wel moeten overschakelen van "standaard" naar "explorer", de "gemakkelijke" optie. (Nu ja, alles is relatief). Je kan op elk moment switchen, dus spelen op standaard of moeilijk, en als een boss fight echt niet gaat, naar een minder moeilijke optie zappen, en daarna terug naar waar je voordien was. Gelukkig want anders denk ik niet dat ik geraakt zou zijn tot op het punt waar ik nu ben. Ik las ooit dat iemand een "hug" optie vroeg in de dialogen. Ik snap nu waarom. Gevoelige zielen zouden een traantje kunnen wegpinken in zo 1 van die dialogen. (Hangt ook wel af van de keuzes die je maakt) Ik ben geen hardcore gamer, maar BG3 is veel rijker dan ik me had voorgesteld van een crpg.
![]() |
#1062 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Act 3 kan overweldigend zijn. Dat had ik ook, maar hou vol en doe alle zijquests en je wordt beloond. Ik vind het trouwens prachtig dat je zoveel middelen hebt, maar het vergt best wel wat organisatie. Drow Poison blijft toch één van mijn favoriete poisons, maar je hebt zoveel strategieën. Op YT is er eentje die het spel uitgespeeld heeft met enkel lvl 1's. Een gamebreaker die cheesestrategieën bedenkt, maar op een creatieve manier. Helaas is het ook spoilerrijk, dus om het meteen te bekijken zou ik niet doen.
Ik herspeel BG1 om het eens echt uit te spelen en zit nog in Durlag's Tower. Ben een beetje gamingmoe. Laatst gewijzigd door Weyland : 14 oktober 2023 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dus als je een PC expliciet prepareert voor een bepaald gevecht waarvan je op voorhand weet hoe de situatie is, dan lijkt het we gemakkelijk. Maar door de hele campagne gaan op een normale manier en dingen missen , slechte teerlingworpen en dilemma's oplossen zonder te weten wat er gaat komen, dat is natuurlijk heel wat anders. Ik probeer internet spoilers te vermijden, al heb ik voor de Baldur gazet toch even moeten pieken, en dan nog verschillende keren moeten proberen om er door te geraken. Die feedback naar Act 2 was dan weer een fijne/grappige verrassing. De uren die ik verloren heb aan mislukte opdrachten en gevechten. Ik moet er niet aan denken.
![]() |
![]() |
#1064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De githyanki creche verhaallijn uitgespeeld en dan terug naar de Last Light Inn. Ik was daar weggegaan voor het gevecht om Isobel en de daaropvolgende massale slachting. SPOILER Bij het gevecht met Marcus werd Isobel net zoals ik vroeger al eens ondervonden had ontvoerd voor het gevecht gedaan was en startte er onmiddellijk het grote gevecht. Heeft wat geduurd, maar uiteindelijk heb ik toch gewonnen. De gevolgen zijn echter niet min. Isobel ontvoerd, mijn dekmantel voor Moonrise Tower naar de vaantjes, Jaheira evenals de refugees en de Harpers dood. Ben dan toch maar op het internet gaan spieken en het blijkt dat je al die miserie kan vermijden door Isobel ‘levende’ te houden gedurende het initiële gevecht. Toch wel vervelend dat zoiets niet in het spel zelf aangegeven wordt want dat bepaalt een hoop latere zaken.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 oktober 2023 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Minister
|
![]() Met 182 uur op de teller ben ik nu aan het einde van BG3. En ik heb zin om het opnieuw te doen. Ongetwijfeld beste game die ik heb gespeeld in de afgelopen jaren (lang niet slecht voor een Vlaamse ontwikkelaar
![]() Alleen denk ik dat ik in mijn volgende playthrough exact hetzelfde ga doen wat de verhaallijn betreft. Het verhaal zoals ik het nu heb gespeeld lijkt me gewoon ideaal. Ik heb nu ook een paar spoilers bekeken, blijkt dat ik toch een aantal sidequests heb laten liggen, dus die ga ik de volgende keer wel meenemen. Ik heb nu ook een beter idee van hoe de builds werken, dus daar kan ik nog een en ander aanpassen zodat de gevechten minder rommelig verlopen. Hopelijk krijgt Wyll dan ook een prominentere rol in mijn team. Er zijn wel wat dingen die beter hadden gekund, vind ik. Het blijkt dat de meeste interacties met je companions in Act I zitten, het had leuker geweest als ze meer gespreid waren over het hele verhaal. Zoals in andere games zien de meeste wapenuitrustingen met de beste eigenschappen er nogal lullig uit. Hoeft niet echt een probleem te zijn, ik denk dat je ze niet echt nodig hebt om het spel te spelen. Maar ik zou het leuk vinden als je de bestaande uitrusting van je companions kon upgraden zodat ze hun oorspronkelijke look behouden. [EDIT: is mogelijk via een mod: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/2750 - ga ik zeker uitproberen] Inventory management is wel vaker problematisch in dit soort games. De inventorymenu's hebben nu verschillende formaten, zodat als je iets sorteert in het ene menu, de volgorde in het andere menu verknoeid wordt. Verder zou ik graag een menu hebben waarmee je je companions kunt selecteren en beheren zonder dialoogcutscene. Nu ik niet bang meer hoef te zijn van spoilers ben ik op de officiële forums gaan kijken. In vergelijking daarmee is het hier op politics.be toch wel een hele brave bende ![]()
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 16 oktober 2023 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Minister
|
![]() (oeps dubbel)
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 16 oktober 2023 om 09:53. Reden: dubbel |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 16 oktober 2023 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 |
Minister
|
![]() Ik bedoel in het kamp, met de companions die niet in je team zitten. Nu moet je altijd de ene "dismiss" via dialoog + cutscene en de andere "join" via dialoog + cutscene. Zoiets moet toch sneller kunnen.
![]() |
#1069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat vind ik ook bijzonder lastig.
![]() |
#1070 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 oktober 2023 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#1072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin mij stilaan ook wel te storen aan de onzekerheid omtrent de gevolgen van een bepaalde beslissing of respons.
SPOILER Ik ben na de Last Light Inn waar ik deze keer Isobel kunnen redden heb naar de Moonrise Towers getrokken. Daar een conversatie gehad met Z’rell en de opdracht gekregen om Balthasar te zoeken en het artefact dat bij hem zou moeten zijn (ik vermoed de Nightsong). Maar dan heb ik haar in een verdere conversatie blijkbaar beledigd en beland ik in de kerkers. Ik vermoed dat ik daar uiteindelijk wel ga moeten belanden om de refugees te redden, maar compromiteer ik zo niet de zoektocht naar de Nightsong en maak ik de ganse Moonrise Towers niet hostile? Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en heb de conversatie herstart (ik was al uit de Oubliette geraakt en was de uitbraak al gestart, dat zal dus later herbeginnn zijn…).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 oktober 2023 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt en zelfs als je weet welke kant je uit wil in de dialoog is het soms interessant om te quicksaven, gewoon uit curiositeit om te zien wat de andere opties tot gevolg hebben. Ook al ga je daarna door met het origineel plan.
Heb je heel de Last Light inn wel goed bezocht (*) ? Het lijkt me dat je nogal snel naar Moonrise gaat. Dat mag natuurlijk, maar er is ook veel te doen onderweg. En je bent fan van horrorfilms dan zijn de cursed lands wel de omgeving waar je je gading kan vinden dacht ik. (*) spoiler: Selecteer witte tekst hieronder Er ligt een zieke man in de slaapvertrekken van de fists. Die zou je moeten proberen te ondervragen.
![]() |
#1074 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1075 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Howhowhow. Ik ben er ook door geraakt. 154 uur tot het einde en net geen 700 uur speeltijd in totaal met early access bijgerekendl.
Het was ruw. Eerst de "gemakkelijke" Tony Stark optie gebruikt om erdoor te geraken, gewoon om toch maar het einde te bereiken. Maar uiteindelijk toch ook gelukt om het op de normale manier te doen. Phew. Misschien begin ik nog wel eens aan een tweede run, maar nu maar eens iets anders gaan doen. Ik ben nu ook al zo gehecht aan mijn PC en de ontwikkelde taktiek, dat het moeilijk zou zijn om een totaal ander karakter te gaan bouwen. Ik denk dat ik gewoon hetzelfde zou gaan doen. Allez het was de 60 € wel waard.
![]() |
#1076 |
Parlementslid
|
![]() - Rimworld (in mijn kop noemt dit gewoon 'Organ harverster 3K')
- * Quake Champions - * Counterstrike Nieuwe GM aangenomen en enkel af en toe zelf consultancy opdrachten dus terug wat tijd voor gaming * Niet ver van pro niveau |
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rimworld. Waar oorlogsmisdaden plegen aangemoedigd wordt. Ik vind het enkel langdradig.
![]() Dat spel doet me aan Prison Architect denken. Laatst gewijzigd door Weyland : 22 oktober 2023 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was niet van plan om snel weer een BG3 run te doen, maar wou eens een "Dark Urge" character creëren om te kijken wat dat juist inhield. Van het 1 kwam het ander, en ik heb nu al weer een 20-tal uren achter de rug met die nieuwe PC.
Deze speciale achtergrond geeft wel wat nieuwe opties die je bij een vanilla PC niet hebt. En dat maakt een mens curieus hoe het verder gaat. Maar tov mijn eerste run, die in Augustus begon zie ik ook dat er een aantal nieuwe en interessante elementen bijgekomen zijn in act 1 via de laatste patches. Ik ken nu heel het verhaal na de eerste run, en die bijkomende cutscenes en info is best wel interessant aangezien ze bepaalde gebeurtenissen meer detailleren. Met een Dark Urge beginnen zou ik zeker niet doen. Eerst gewoon een eigen persona maken. Maar als je een tweede keer wil proberen geeft het een frisse en nieuwe perspectief.
![]() |
#1079 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Binnenkort eens beginnen met de nieuwe Spider-Man 2.
Als ik de reviews en verkoopscijfers mag geloven, zou het behoorlijk fenomenaal moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar nog enkele oude Nintendo's staan ergens, die eens terug tot leven proberen te roepen.
NES Super-NES GameBoys... Intussen nog steeds de laatste Ded Space waar ik ver alles in heb. Credits 207.000 Beste pak (dat witte) Waarom blijf ik het spelen, de reden daarvor is, het is een prachtige game en ik ben van alle Dead Space games wel fan. Tomb Raider staat ook nog op die PC Op deze laptop durf ik al wel eens een spel uit de STORE-games downloaden, daar zijn er ook best leuke bij. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |