Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2023, 23:58   #381
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Nog eens, wat is voor jou een eerlijke deal die veiligheid zou garanderen voor beide partijen?
Het blijft toch een merkwaardig idee dat basale mensenrechten, soevereiniteit en zelfbeschikking van de Palestijnen zo vanzelfsprekend als voorwaardelijk worden voorgesteld.

Een Palestijnse staat lijkt me net zo min verantwoording schuldig aan Israël over met wie het welke relaties aanknoopt, als dat Israël zich aan de Palestijnen moet verantwoorden voor het eigen buitenlands beleid. Israël neemt momenteel de Gazastrook onder vuur met deels Amerikaanse wapens. Welke waarborgen had jij in gedachten om te voorkomen dat Israël "relaties aanknoopt met de VS en erdoor wordt bewapend"?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 03:51   #382
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zo is Israël ook gevormd, veel immigratie. En toch waren de Palestijnen daar niet blij mee.
En terrorisme. Daar waren de Britten niet blij mee.
Oud 25 oktober 2023, 03:58   #383
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En terrorisme.
Daar waren de Britten niet blij mee.
Ge kunt niet iedereen plezieren.
De Irgun daarentegen kende hoogdagen toendertijd.
Oud 25 oktober 2023, 07:29   #384
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het blijft toch een merkwaardig idee dat basale mensenrechten, soevereiniteit en zelfbeschikking van de Palestijnen zo vanzelfsprekend als voorwaardelijk worden voorgesteld.

Een Palestijnse staat lijkt me net zo min verantwoording schuldig aan Israël over met wie het welke relaties aanknoopt, als dat Israël zich aan de Palestijnen moet verantwoorden voor het eigen buitenlands beleid. Israël neemt momenteel de Gazastrook onder vuur met deels Amerikaanse wapens. Welke waarborgen had jij in gedachten om te voorkomen dat Israël "relaties aanknoopt met de VS en erdoor wordt bewapend"?
Kijk, als volk moet je soms gewoon ondergaan naar de situatie. Neem du Egypte, dat is een kunstmatig land met verschillende culturen die een land werd omdat de Britten en Fransen met een lat grenzen tekende op een kaart. De verschillende groepen in dat land werd ook hun land afgenomen, Berbers, Copten, Numibiërs, Bedoienen en waarschijnlijk nog een paar die uitgeroeid zijn.

Waar zijn hun rechten? Waarom hebben zij geen eigen land waar ze woonden? Ze zijn nu ook wel omvolkt door moslim Arabieren maar als ze toen hadden gevochten voor hun land waren ze waarschijnlijk nog vlugger uitgeroeid. Dit is de situatie in elk Arabisch land, allemaal culturen waar land van gestolen werd maar geen 1 moslim die daar wakker van ligt.

Het midden oosten is een grote shit-show en Israël is de enige die weerwerk heeft kunnen bieden tegen de Arabische overheersing en daarom steun ik ze. Moslims worden gedreven door haat en overbevolking, als die dan bommen op hun kop krijgen van een dapper Gallisch dorpje die weerstand biedt tegen de Romeinen dan is dat wel hun eigen schuld.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 09:24   #385
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden onze vijanden "rechten" moeten hebben ? Moslims zijn onze objectieve vijanden, het zijn extreem-rechtse totalitairen die imperialistisch tegen ons ingaan, en die wij dus moeten trachten te vernietigen.

Er is geen reciprociteit in "rechten" he, het enige wat telt, zijn wij. Alles moet rond "ons voordeel" draaien. We kunnen enkel maar reciprociteit in gedachten toepassen om de daden van onze vijanden beter in te schatten en als dusdanig beter te counteren, maar zeker niet om hen "rechten" te geven he.

Wie onze vijand is, OMDAT die exact redeneert zoals wij, moet vernietigd worden he.

Dat, in het algemeen. Maar het voorstel van 1947 was exact dat, en werd door de Arabische Liga verworpen JUIST OMDAT ze niet wilden dat de Joden ook iets hadden. Ik zou zeggen: ze hebben een gigantische broek van eigen laken gekregen, maar in plaats van bij te leren, volharden ze.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2023 om 09:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 10:22   #386
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, als volk moet je soms gewoon ondergaan naar de situatie. Neem du Egypte, dat is een kunstmatig land met verschillende culturen die een land werd omdat de Britten en Fransen met een lat grenzen tekende op een kaart. De verschillende groepen in dat land werd ook hun land afgenomen, Berbers, Copten, Numibiërs, Bedoienen en waarschijnlijk nog een paar die uitgeroeid zijn.

Waar zijn hun rechten? Waarom hebben zij geen eigen land waar ze woonden? Ze zijn nu ook wel omvolkt door moslim Arabieren maar als ze toen hadden gevochten voor hun land waren ze waarschijnlijk nog vlugger uitgeroeid. Dit is de situatie in elk Arabisch land, allemaal culturen waar land van gestolen werd maar geen 1 moslim die daar wakker van ligt.

Het midden oosten is een grote shit-show en Israël is de enige die weerwerk heeft kunnen bieden tegen de Arabische overheersing en daarom steun ik ze. Moslims worden gedreven door haat en overbevolking, als die dan bommen op hun kop krijgen van een dapper Gallisch dorpje die weerstand biedt tegen de Romeinen dan is dat wel hun eigen schuld.
De islam kent geen landsgrenzen. Iedereen moet onderworpen worden aan de islam of anders gedood. Zo steekt de islam in elkaar. De gutmenschen willen dat nog altijd niet inzien.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 oktober 2023 om 10:29.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 18:02   #387
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoever zal Israel dit keer gaan ?
Zullen ze het aandurven om ook IRAN tot target te maken ?
Het gaat niet over aandurven.
Het gaat over de Gazastrook.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 18:33   #388
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gaat niet over aandurven.
Het gaat over de Gazastrook.
Ik denk dat durven niet het punt is. Een goeie reden en doel, da's een ander verhaal.

De wereld is dit grapje al vergeten
Oud 27 oktober 2023, 11:55   #389
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zouden onze vijanden "rechten" moeten hebben ? Moslims zijn onze objectieve vijanden, het zijn extreem-rechtse totalitairen die imperialistisch tegen ons ingaan, en die wij dus moeten trachten te vernietigen.

Er is geen reciprociteit in "rechten" he, het enige wat telt, zijn wij. Alles moet rond "ons voordeel" draaien. We kunnen enkel maar reciprociteit in gedachten toepassen om de daden van onze vijanden beter in te schatten en als dusdanig beter te counteren, maar zeker niet om hen "rechten" te geven he.

Wie onze vijand is, OMDAT die exact redeneert zoals wij, moet vernietigd worden he.

Dat, in het algemeen. Maar het voorstel van 1947 was exact dat, en werd door de Arabische Liga verworpen JUIST OMDAT ze niet wilden dat de Joden ook iets hadden. Ik zou zeggen: ze hebben een gigantische broek van eigen laken gekregen, maar in plaats van bij te leren, volharden ze.
Moslims zijn uw vijanden , niet de mijne.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 13:45   #390
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Das heel flink van je. Persoonlijk leg ik de grens op hoe sterk de drang is om zich te moeien met mijn eigen leven. Als ik de huid volgescholden wordt omdat ik in een kort rokje door Brussel durf te lopen, ligt daar wel de grens
Oud 27 oktober 2023, 13:55   #391
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Das heel flink van je. Persoonlijk leg ik de grens op hoe sterk de drang is om zich te moeien met mijn eigen leven. Als ik de huid volgescholden wordt omdat ik in een kort rokje door Brussel durf te lopen, ligt daar wel de grens
Ga maar eens tot in Gaza met uw rokje, ge zult veel vijanden vinden
Oud 27 oktober 2023, 13:55   #392
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Inderdaad.
Het gaat er dus om dat wij ons moeten aanpassen naar hun waarden en normen. Het kan zijn dat de waarden hier honderd jaar geleden ook anders waren, maar daar willen toch niet naar terug?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 14:35   #393
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Inderdaad.
Het gaat er dus om dat wij ons moeten aanpassen naar hun waarden en normen. Het kan zijn dat de waarden hier honderd jaar geleden ook anders waren, maar daar willen toch niet naar terug?
Naturisme bestaat hier al van de 18e eeuw en de eerste grote parken verschenen rond 1900, je moet dus al veel verder dan 100 jaar terugkeren om op hetzelfde niveau te komen als moslim debielen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Naturisme
Oud 27 oktober 2023, 19:04   #394
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Oekraïne wordt aangevallen door de Russen = een politieke oorlog waar iedereen en zelfs de VN zich zou moeten krachtig tegen verzetten, tot zelfs Rusland uit de VN zetten!!!

Het Israël Palestina gebeuren is het gevolg van 2000 jaar haat preken van en door de geloven. De politiek en ook de VN zou zich erbuiten moeten houden maar wel heel duidelijk openbaar eisen dat de Leiders van de geloven moeten samen komen en voor eens en altijd erkennen dat ondanks verschillende parabels, GOD overal en in alles dezelfde is.

Dat gruweldaden in naam van GOD doodzonde is. >> zeker niet getolereerd kan worden

Deze hypocriete figuren dat zich via geloven verheven hebben boven de mensen en steeds even oproepen tot gebed en verder niets doen. Deze samenkomst zouden ze maar mogen verlaten als ze er in slagen de oorlog in Israël - Palestina en alle andere gruwel om de macht inde wereld op basis van geloof per direct stilleggen via een gezamenlijke wereldwijde openbaring op TV enz.

Al 2000 jaar zijn de geloven de oorzaak van alle gruwel met chaos en vele doden om, voor en door de geloven en hun machtswellustige.

Het gereutel van politiek is bijgevolg alleen ramptoeristen Theater .........
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 oktober 2023 om 19:12.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2023, 06:05   #395
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard We zitten dan ook in tegengestelde kampen he.

Maar pas op he, toen ik jong was, had ik totaal niks tegen moslims. Ik moest niet hebben van katholieken, omdat mijn jeugd "gedwongen katholiek" was en ik mij daarvan bevrijd had.
Ik had totaal niks tegen mensen die een ander geloof hadden en enkele tradities. En ik vond destijds het Blok discours ook "racistisch". Sindsdien heb ik die mensen leren "ondervinden". Hun opdringerigheid, hun racisme tegenover ons. Hun blinde haat. Hun kwaadaardigheid. De geschiedenis van Israel was aanvankelijk een ver-van-mijn-bed gedoe. En onze maatschappij is hoe langer hoe meer gaan lijken op dat conflict ginder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2023 om 06:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2023, 07:42   #396
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard We zitten dan ook in tegengestelde kampen he.

Maar pas op he, toen ik jong was, had ik totaal niks tegen moslims. Ik moest niet hebben van katholieken, omdat mijn jeugd "gedwongen katholiek" was en ik mij daarvan bevrijd had.
Ik had totaal niks tegen mensen die een ander geloof hadden en enkele tradities. En ik vond destijds het Blok discours ook "racistisch". Sindsdien heb ik die mensen leren "ondervinden". Hun opdringerigheid, hun racisme tegenover ons. Hun blinde haat. Hun kwaadaardigheid. De geschiedenis van Israel was aanvankelijk een ver-van-mijn-bed gedoe. En onze maatschappij is hoe langer hoe meer gaan lijken op dat conflict ginder.
Exact hetzelfde dan wat ik heb meegemaakt, ik was zelfs een wannebee blockbuster met goeie argumenten. Tot je opeens merkt dat de islam nog vele malen erger is dan de kerk, tja.
Oud 28 oktober 2023, 07:44   #397
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je zelf geen blanke moslim bent dan ben jij alvast wel de vijand van moslims.
Oud 28 oktober 2023, 10:00   #398
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Alsof "de moslim" zou bestaan.

De "christen" ook niet trouwens.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2023, 11:21   #399
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims zijn uw vijanden, niet de mijne.

't Is niet dat ik het inmiddels nog niet doorhad, maar toch bedankt voor de tip.

Edit: ik heb wat de 'religie van de vrede' betreft een 'parcours' achter de rug dat nogal lijkt op dat van forumgenoten als "patrickve" en "Hoofdstraat".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 oktober 2023 om 11:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2023, 11:28   #400
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof "de moslim" zou bestaan.

De "christen" ook niet trouwens.

Alsof "de satanist" zou bestaan.

De "neo-nazi" ook niet trouwens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be