Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt België Unitair?
Binnen een jaar 6 22,22%
Binnen 5 jaar 10 37,04%
Binnen 10 jaar 4 14,81%
Binnen 20 jaar 7 25,93%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2005, 19:13   #81
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Wij zijn de Volksunie.
Doe dan niet alsof uw partij die éne zetel bereikt heeft zonder geld of media-aandacht.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 19:25   #82
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Doe dan niet alsof uw partij die éne zetel bereikt heeft zonder geld of media-aandacht.
Die zetel hebben we bereikt door het trouwe keizerspubliek. Iedereen weet dat de N-VA genegeerd wordt door de staatszenders.
Wilt u een zetel? Dan stel ik voor dat u ervoor werkt. Men hoort twee keer niets van de bub.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 19:27   #83
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Die zetel hebben we bereikt door het trouwe keizerspubliek. Iedereen weet dat de N-VA genegeerd wordt door de staatszenders.
Wilt u een zetel? Dan stel ik voor dat u ervoor werkt. Men hoort twee keer niets van de bub.
Wij werken harder dan al onze nutteloze parlementsleden samen. Alleen ziet men ons niet, omdat men ons negeert.

U zegt dat men de N-VA negeerde... toch was Bourgeois honderden keren te zien, en de BUB nooit.
Oud 10 april 2005, 19:49   #84
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wij werken harder dan al onze nutteloze parlementsleden samen. Alleen ziet men ons niet, omdat men ons negeert.
Daar hoeft men niet eens moeite voor doen. Ik heb NOOIT een folder, affiche, whatever gezien van de BUB. Jullie bestaan gewoon niet, tenzij op internet of héél zelden eens omdat je met 8 man met een vlag staat te zwaaien op de hoek van een straat.

Die verzonnen media boycot is natuurlijk jullie manna voor een falend partijbeleid. Die boycot bestaat niet. Om jullie te boycotten moet je eerst iets kennen. Men kent jullie niet. Punt.
Oud 10 april 2005, 19:54   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Daar hoeft men niet eens moeite voor doen. Ik heb NOOIT een folder, affiche, whatever gezien van de BUB. Jullie bestaan gewoon niet, tenzij op internet of héél zelden eens omdat je met 8 man met een vlag staat te zwaaien op de hoek van een straat.

Die verzonnen media boycot is natuurlijk jullie manna voor een falend partijbeleid. Die boycot bestaat niet. Om jullie te boycotten moet je eerst iets kennen. Men kent jullie niet. Punt.
Wij bussen geen folders, omdat dat volgens ons geldverspilling is.

Verder denk ik dat de meeste Leuvense studenten die af en toe wel eens naar een debat gaan, ons kennen. Wij doen vele acties, maar om met zó weinig geld in het oog springende acties te voeren, dat is verdomd moeilijk.
Oud 10 april 2005, 19:59   #86
Tantist

Standaard

Citaat:
Wij bussen geen folders, omdat dat volgens ons geldverspilling is.
Kom dan niet af met het excuus dat de mensen jullie niet kennen. Wie het kleine niet eert (folders) is het grote niet weerd (mediabelangstelling).

Citaat:
Verder denk ik dat de meeste Leuvense studenten die af en toe wel eens naar een debat gaan, ons kennen.
Die 20 man (naar BUB normen: 20000 man) zullen het verschil niet maken.

Citaat:
Wij doen vele acties, maar om met zó weinig geld in het oog springende acties te voeren, dat is verdomd moeilijk.
Zoals Carl Devos het al zei: kleine partijen zijn folklore. En zeg eens, Patriot, wat vind jij van Mijnheer Carl Devos?
Oud 10 april 2005, 20:09   #87
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Kom dan niet af met het excuus dat de mensen jullie niet kennen. Wie het kleine niet eert (folders) is het grote niet weerd (mediabelangstelling).
Zeg, slimme kunt gij lezen? Ik zeg wij bússen geen folders, omdat je dan geen contact hebt met de mensen. De laatste maanden zijn door mijn groepje alleen al meer dan tienduizenden folders op straat, op markten, aan aula's en bij debatten uitgedeeld.
Oud 10 april 2005, 20:12   #88
Tantist

Standaard

Citaat:
Zeg, slimme kunt gij lezen? Ik zeg wij bússen geen folders, omdat je dan geen contact hebt met de mensen. De laatste maanden zijn door mijn groepje alleen al meer dan tienduizenden folders op straat, op markten, aan aula's en bij debatten uitgedeeld.
En uiteraard is het geen toeval dat iemand die folders, buiten o zo toevallig BUB leden, die folders ooit hebben aanschouwd.

En zeg ne keer, Patriotje, wat vind jij van Meneer Carl Devos?
Oud 10 april 2005, 20:12   #89
Tantist

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=14170
Oud 10 april 2005, 20:33   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U zegt dat men de N-VA negeerde... toch was Bourgeois honderden keren te zien, en de BUB nooit.
Om op tv wat aandacht te krijgen moet men tenminste IET voorstellen, men kan toch moeilijk ieder marginaal klein clubje op tv brengen.
Een voetbalclubje uit 4de provinciale of cafeclubje komt toch ook niet tv.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 07:44   #91
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Guderian! Prachtige naam. Ik wenste dat ik in m'n leven zijn prestaties kon evenaren. Maar België als achterlijk kunstmatie staatje bestempelen, Guderian, is wel iets voorbarigs Guderian zelf heeft de slagkracht van ons leger ervaren, in 1940. Dat we in een landje wonen van een voorschoot groot en waarin drie talen door de mensen gesproken worden, bewijst op zichzelf al dat we niet achterlijk zijn noch kunstmatig. Moest ge uw geschiedenis herlezen, zoudt ge tot de vaststelling komen dat veel van onze problemen gecreëerd werden door Franse koningen gelijk Philips De Schone (14de eeuw) en Lodewijk de 14de (17de eeuw) en ook, in niet mindere mate door WillemI van Holland die alles goed bedoelde maar mislukte omdat hij ons niet begreep en omdat hij in ons grondgebied alleen Hollanders aanstelde op alle, voor onze mensen belangrijke posten. Deswege 1830. Ik zou zeggen: houden zo. We hebben meer gemeen met de Walen dan met de Hollanders. Ik ken mèèr Walen met een Vlaamse naam dan Hollanders met zo'n naam.
Dit moet je me toch even nader verklaren... Ik ruik namelijk een anachronisme, of toch minstens een conflicterende situatie. Dat meertaligheid een argument voor beschaving zou zijn, dat durf ik te betwijfelen, want daar hebben zelf geen verdienste aan. Wat die Franse namen in Nederland betreft, daar zou ik niet al te zeker van zijn, want er zijn veel Nederlanders met een (verbasterde) Franse naam.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 11 april 2005 om 07:45.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 10:34   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in niet mindere mate door WillemI van Holland die alles goed bedoelde maar mislukte omdat hij ons niet begreep en omdat hij in ons grondgebied alleen Hollanders aanstelde op alle, voor onze mensen belangrijke posten.
Zoals dat vanaf 1830 gebeurde met Franstaligen, bedoel je?
In het 'Hof'.
In het leger.
In de ambtenarij.
In de politiek.
Bij Justitie.

Als je ziet dat Brussel totaal verfranst werd zou een mens zweren dat de Belgische staat geslaagd is waar Willem mislukte.

Maar dat is omdat l' Etat Belge ons wél begreep, natuurlijk.
Oud 11 april 2005, 12:41   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel bijvoorbeeld haalden we 1.1 procent, wat meer dan het dubbel is dan de plaatselijke NVA afdeling die - met uitzondering van één lid - onder de naam VDB opkwam.
1) De VDB had heel wat factoren tegen zich. Er waren reeds twee andere vlaamsgezinde partijen daar en met een klein groepje kan je onmogelijk op een bestaan van enkele maanden de nodige campagnes voeren om potten te breken. Deze vergelijking gaat dus niet op.

2) Merkwaardig dat zelfs in het meest Belgicistische hart van dit land, waar zeer veel verstokte aanhangers van deze monarchie wonen, veel Franstaligen ook die de flamands verafschuwen, zeer merkwaardig dat je dan nog maar 1,1 procent haalt.
Oud 11 april 2005, 17:27   #94
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Ik heb 5 jaar gestemd,dan wordt Vlaanderen onafhankelijk met Brussel als hoofdstad.De rest van den belziek wordt dan unitair.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 17:35   #95
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ik heb 5 jaar gestemd,dan wordt Vlaanderen onafhankelijk met Brussel als hoofdstad.De rest van den belziek wordt dan unitair.
Ik houd u eraan!
Oud 11 april 2005, 17:41   #96
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik houd u eraan!
Dank u,als het zover is trakteer ik u met duvel

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 17:43   #97
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u,als het zover is trakteer ik u met duvel
Zouden die nog wel bestaan na 5000 jaar?

Een Rodenbach is ook ok!
Oud 11 april 2005, 17:47   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het duurt niet meer zolang.

Waarom zou zelfs de CD&V geen enkele moeite doen om Verhofstadt, die toch elke legitimiteit heeft verloren, van zijn premierszetel te stoten?
Toch niet uit schrik voor de laatste onderhandelingen, die niet langer kunnen uitgesteld worden dan tot 2006?
Oud 11 april 2005, 23:58   #99
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een grapjas !
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2005, 12:24   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas moet ik uw optimisme ietwat temperen. Zonder Brussel is Vlaanderen morgen al onafhankelijk als het wil. Met brussel zal dat nog eventjes duren. Verwacht niet dat deze thuishaven van de Belgische heersende macht de hoofdstad zo snel gaat opgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be