Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2023, 00:25   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Goed gezien van Geubels.

Citaat:
Philippe Geubels snoeihard voor Conner Rousseau.
https://www.showbizz24.be/play-4/phi...edium=facebook
"Als ik nu iemand door duiven wil zien ondergescheten worden, is hij het wel."

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 november 2023 om 00:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 10:53   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Binnen vooruit lijkt het me een strategische vraag
Gaan we met deze voorzitter naar de verkiezingen?
De rooien hebben blijkbaar niks beters dan Connard.
Of de racist wel of niet wordt vervangen maakt geen weinig verschil. De schade kan enkel beperkt worden door Connard een goed half jaar voor de verkiezingen te vervangen.
De smet die Connard op zichzelf en zijn partij laadde zal hoe dan ook nog jaren lang gevolgen hebben. Niet in het minste voor de partij die decennialang werd gedemoniseerd en uitgesloten om dezelfde reden als de zattemansklap van Connard.

Connard is een debiel als hij dacht dat hij de media het zwijgen kon opleggen. Dat dit zich zou wreken was niet alleen voorspelbaar. Vriend en vijand weet nu waarom Connard dee wat hij deed, en via welke weg hij in zijn opzet slaagde.
Connard is niet alleen een radicale racist, hij is ook een pretentieuze zot, een schaamteloze dommekloot, een ordinaire leugenaar, en een vuige lafaard.
Oud 17 november 2023, 11:02   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of de racist wel of niet wordt vervangen maakt geen weinig verschil. De schade kan enkel beperkt worden door Connard een goed half jaar voor de verkiezingen te vervangen.
De smet die Connard op zichzelf en zijn partij laadde zal hoe dan ook nog jaren lang gevolgen hebben. Niet in het minste voor de partij die decennialang werd gedemoniseerd en uitgesloten om dezelfde reden als de zattemansklap van Connard.

Connard is een debiel als hij dacht dat hij de media het zwijgen kon opleggen. Dat dit zich zou wreken was niet alleen voorspelbaar. Vriend en vijand weet nu waarom Connard dee wat hij deed, en via welke weg hij in zijn opzet slaagde.
Connard is niet alleen een radicale racist, hij is ook een pretentieuze zot, een schaamteloze dommekloot, een ordinaire leugenaar, en een vuige lafaard.
Samengevat, zijn opvoeding heeft van Con een wereldvreemde onnozelaar gemaakt die meent dat hij de waarheid in pacht heeft.
Oud 17 november 2023, 11:15   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Voila. Je zegt het zelf Moeilijk om beter te doen, alles in een !

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2023 om 11:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 11:20   #45
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

De uitspraken van Rousseau zijn een stuk erger dan ik had verwacht, en gaan mijns inziens ook een stuk verder dan wat zattemansklap. Iemand van Vlaams Belang of N-VA had maar een fractie moeten zeggen van wat Rousseau gezegd heeft, en Vooruit zou als eerste moord en brand schreeuwen.

Gerechtelijk ervoor gestraft worden lijkt me nogal overdreven, maar dat hij nog een plaats zou mogen hebben bij een partij die zichzelf als links-progressief voorstelt lijkt me uitgesloten, laat staan dat hij voorzitter blijft. Maar bon, net zoals de blauwe collega's primeren de postjes boven ideologische coherentie.

Michel Van den Brande, te racistisch bevonden voor Vlaams Belang, heeft mogelijks nog een mooie toekomst bij de partij Vooruit.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 14:41   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het al op het forum geplaatst is, maar dit is wat hij zei:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231115_96495582

“De oppersos.”

“Mijn appartementsblok is racistisch en ik snap ze wel. We moeten eerlijk zijn: het zijn altijd die bruin mannen”, zegt hij tegen de agenten. “Van mij moogt ge die veel harder aanpakken. Ge moet veel meer uw matrak gebruiken. Ik kan dat bruin gespuis niet allemaal buitenzetten.”

“Die Roma of andere zigeuners staan hier elke fucking dag met hun matras of frietketel aan de glasbol. Echt waar, die Roma, gewoon op slaan. Daar kunde geen fucking kloten mee doen hé, met die gasten.”

(over een punker met hanenkam: )
“Het is geen zicht. Gebruik jullie matrak om die lelijke dikzak op zijn bakkes te slaan.”

(Waarna hij die vriendin ook nog eens in weinig flatterende bewoordingen seksueel aanprijst bij de agenten in kwestie.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 november 2023 om 14:42.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 16:02   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

“De oppersos.”

“Mijn appartementsblok is racistisch en ik snap ze wel. We moeten eerlijk zijn: het zijn altijd die bruin mannen”, zegt hij tegen de agenten. “Van mij moogt ge die veel harder aanpakken. Ge moet veel meer uw matrak gebruiken. Ik kan dat bruin gespuis niet allemaal buitenzetten.”

“Die Roma of andere zigeuners staan hier elke fucking dag met hun matras of frietketel aan de glasbol. Echt waar, die Roma, gewoon op slaan. Daar kunde geen fucking kloten mee doen hé, met die gasten.”

“Het is geen zicht. Gebruik jullie matrak om die lelijke dikzak op zijn bakkes te slaan.”

(Waarna hij die vriendin ook nog eens in weinig flatterende bewoordingen seksueel aanprijst bij de agenten in kwestie.)
Gisteren al.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 17:34   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Je zegt het zelf Moeilijk om beter te doen, alles in een !
Nu alles op een rijtje gezet stel ik alleen maar vast dat al die zogenaamde keurige onbesproken mensen alleen maar willen gaan wonen in mooie propere dure gemeenten waar in de verste verte geen Roma of zelfs geen allochtoon is te bespeuren.

Die mensen gaan flaneren en dineren in Knokke en rijden daarna in hun Range Rovers retour naar hun dure villa's verscholen in het groen.

Ik weet met zekerheid waar Gert Verhulst A . Decroo Willy Sommers en vele andere welstellenden zeker nooit zullen willen gaan wonen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2023 om 17:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 17:43   #49
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Goed gezien van Geubels.

"Als ik nu iemand door duiven wil zien ondergescheten worden, is hij het wel."
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 19:40   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het Nieuwsblad is met meer letterlijke citaten afgekomen. Onder andere (helemaal onderaan) hoe hij zijn eigen vriendin schoffeert.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231117_96422687

“De oppersos.”

“Weet ge wat het stadsbestuur doet? Drie brugfiguren (een soort bemiddelaars nvdr.)? Goed idee? Peist ge dat dat helpt bij de Roma, die brugfiguren? Neen he. We zijn dat nu al twintig jaar aan het zien. Ze smijten hun kak nog altijd buiten.”

Tegen de agenten zei hij dit:

“Er wordt veel te zacht opgetreden waardoor jullie respect verliezen.”

“Ik kan niet tegen racisme. Als ik weet dat er racisten in het korps zijn, smijt ik ze direct buiten.”

“Zoveel politie hier. Ik voel me superveilig.” (...) De urekes zitten erop, ge hebt ze weer goed verdiend.” (...) “Gulder wordt dik betaald.” “Ik weet dat jullie allemaal op het Vlaams Belang stemmen.”

Over de enige punker, een man met een hanenkam, op het terras zei hij dit:

“Geen zicht. Matrak gebruiken en die lelijke dikzak op zijn bakkes slaan.”

Zijn vrienden komen vervolgens tussen en proberen de Vooruit-voorzitter mee huiswaarts te nemen:

“Leg het tegen ons uit, Conner. Kom, we zijn hier weg.”

Rousseau: “Respect voor die mannen hé. Allez, ze worden goed betaald.” (over de aanwezige agenten).

Vriend van Conner: “Gij verdient 8.000 euro per maand hé Conner.”

Rousseau: “Meer. Ik ben voorzitter.” (Elders in het gesprek noemt hij zichzelf ook nog de ‘oppersos’.)

Na een gesprekje waarin hij zijn loon opsomt, herhaalt een vriend dat ze beter vertrekken.

“Ik denk dat ge hier nu weg moet.”

Waarna het gesprek opnieuw hervat over een gesneuvelde spiegel aan het café. “Het enige wat gulder vanavond moeten doen hebt.”

Vriend tegen Rousseau: “Zijt gij nu helemaal aan het toeten?” (...)

Vriendin tegen Rousseau: “Och jongen, ga gewoon weg.”

Vrienden daarop tegen de agenten: “Wat kost het om Conner vier dagen in de bak te steken?”

Waarop Rousseau antwoordt: “Ge moet dat eens een keer proberen, proberen om mij in de cel te steken. Het gaat uw beste dag niet zijn.”

Het gesprek eindigt met een bedankje van de vriendin jegens de agenten.

Waarop Rousseau nog een laatste keer het woord neemt en zich op volgende manier uitdrukt. “Als ge afgezogen wilt worden moet ge bij haar zijn. Ik ga naar huis.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 19:57   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Nieuwsblad is met meer letterlijke citaten afgekomen. Onder andere (helemaal onderaan) hoe hij zijn eigen vriendin schoffeert.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231117_96422687

“De oppersos.”

“Weet ge wat het stadsbestuur doet? Drie brugfiguren (een soort bemiddelaars nvdr.)? Goed idee? Peist ge dat dat helpt bij de Roma, die brugfiguren? Neen he. We zijn dat nu al twintig jaar aan het zien. Ze smijten hun kak nog altijd buiten.”

Tegen de agenten zei hij dit:

“Er wordt veel te zacht opgetreden waardoor jullie respect verliezen.”

“Ik kan niet tegen racisme. Als ik weet dat er racisten in het korps zijn, smijt ik ze direct buiten.”

“Zoveel politie hier. Ik voel me superveilig.” (...) De urekes zitten erop, ge hebt ze weer goed verdiend.” (...) “Gulder wordt dik betaald.” “Ik weet dat jullie allemaal op het Vlaams Belang stemmen.”

Over de enige punker, een man met een hanenkam, op het terras zei hij dit:

“Geen zicht. Matrak gebruiken en die lelijke dikzak op zijn bakkes slaan.”

Zijn vrienden komen vervolgens tussen en proberen de Vooruit-voorzitter mee huiswaarts te nemen:

“Leg het tegen ons uit, Conner. Kom, we zijn hier weg.”

Rousseau: “Respect voor die mannen hé. Allez, ze worden goed betaald.” (over de aanwezige agenten).

Vriend van Conner: “Gij verdient 8.000 euro per maand hé Conner.”

Rousseau: “Meer. Ik ben voorzitter.” (Elders in het gesprek noemt hij zichzelf ook nog de ‘oppersos’.)

Na een gesprekje waarin hij zijn loon opsomt, herhaalt een vriend dat ze beter vertrekken.

“Ik denk dat ge hier nu weg moet.”

Waarna het gesprek opnieuw hervat over een gesneuvelde spiegel aan het café. “Het enige wat gulder vanavond moeten doen hebt.”

Vriend tegen Rousseau: “Zijt gij nu helemaal aan het toeten?” (...)

Vriendin tegen Rousseau: “Och jongen, ga gewoon weg.”

Vrienden daarop tegen de agenten: “Wat kost het om Conner vier dagen in de bak te steken?”

Waarop Rousseau antwoordt: “Ge moet dat eens een keer proberen, proberen om mij in de cel te steken. Het gaat uw beste dag niet zijn.”

Het gesprek eindigt met een bedankje van de vriendin jegens de agenten.

Waarop Rousseau nog een laatste keer het woord neemt en zich op volgende manier uitdrukt. “Als ge afgezogen wilt worden moet ge bij haar zijn. Ik ga naar huis.”
Volgens mij zijn al die mensen die het nu 'zogezegd' opnemen voor de Roma net de eersten die een groep Roma weg willen van zodra die zich in hun buurt komen vestigen.
Mensen en hypocrisie het blijft me verbazen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 20:00   #52
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij was hij gewoon eerlijk. Onbedoeld misschien.
Oud 17 november 2023, 20:13   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Volgens mij was hij gewoon eerlijk. Onbedoeld misschien.

Ja hoor. Hij was een eerlijke racist, maar hij probeerde wel te voorkomen dat zijn racistische uitspraken de media haalden.
Oud 17 november 2023, 20:15   #54
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke bewoordingen?

Excuus: je gaf het antwoord al.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 november 2023 om 20:16.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 20:18   #55
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 17 november 2023 om 20:18.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 17:10   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

“De oppersos.”

dit is dus die bewuste hanekam-punker die volgens CR best met de matrak moest bewerkt worden :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231118_95608936

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 november 2023 om 17:11.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 17:13   #57
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dit is dus die bewuste hanekam-punker die volgens CR best met de matrak moest bewerkt worden :
Hoe die eruit ziet maakt niet uit.
Oproepen tot geweld is strafbaar.
Dat Panda dat niet vindt is logisch, die vindt het zelfs OK om op te roepen om gaskamers in te zetten om zijn politieke tegenstanders te vergassen.
Eens je mentaal zo ver heen bent, is een gedwongen opname het veiligst, ook voor de maatschappij.
Oud 18 november 2023, 17:22   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welk strafbaar feit pleegde die punker?
Oud 18 november 2023, 17:34   #59
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk strafbaar feit pleegde die punker?
Misschien was hij wel lid van Vooruit.
(Hij frekwenteert in elk geval dezelfde café's als CR)
Oud 18 november 2023, 17:44   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Patrick Brysbaert (54) is meest excentrieke advocaat van het land

Advocaat Patrick Brysbaert (54) pleit geen assisen- of zware strafzaken waar iedereen die de zaal in wil langs een metaaldetector moet passeren. "Het zou anders nogal piepen", lacht een deurwaarder in het Antwerpse gerechtsgebouw.

"Advocaten moeten durven te tonen wat er onder hun toga zit. Wij vertegenwoordigen de hele maatschappij. Dus ook mensen die er een beetje anders uitzien, zoals ik." Met een hanenkam, een ijsberenklauw om de hals, piercings in oren, neus en kin, twee tatoeages en een lederen broek met legerbotinnes onder zijn toga is meester Brysbaert uit Zoersel ongetwijfeld de meest excentrieke advocaat van het land. "Dat kan best zijn, maar veel ga ik daar niet over zeggen. De verpakking mag niet belangrijker worden dan de inhoud", zegt de advocaat die gespecialiseerd is in echtscheidingen.
"Ik wil niet choqueren"

Van een advocaat verwacht je dat hij strak in het pak zit, met een das en keurig gepoetste schoenen. "Dat was vroeger ook zo. Klassiek pak, mooie Saab", zegt hij. Maar na een stukgelopen relatie, zat hij zo diep in de put dat hij stopte als advocaat en een café opende. In die periode liet hij ook twee immense vleugels op zijn rug tatoeëren. En een erotisch tafereel met in elkaar verstrengelde mannen op zijn schouder. "Maar ik miste het pleiten, ik miste de omgang met cliënten. Dus trok ik tien jaar geleden opnieuw met toga aan. Alleen, ik was wie ik was. Ze moesten mij pakken zoals ik was. Met alles erop en eraan."

"Ik doe dit niet om te choqueren maar omdat ik het oprecht mooi vind", zegt meester Brysbaert.

Dirk Grootjans, stafhouder aan de Antwerpse balie, grijpt niet in. "Er zijn geen objectieve criteria om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen. En wat belangrijker is: ik heb nog nooit een klacht gekregen over meester Brysbaert."

Ook maar mores leren met de matrak, Connard?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 november 2023 om 17:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be