![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed gezien van Geubels.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 15 november 2023 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de racist wel of niet wordt vervangen maakt geen weinig verschil. De schade kan enkel beperkt worden door Connard een goed half jaar voor de verkiezingen te vervangen. De smet die Connard op zichzelf en zijn partij laadde zal hoe dan ook nog jaren lang gevolgen hebben. Niet in het minste voor de partij die decennialang werd gedemoniseerd en uitgesloten om dezelfde reden als de zattemansklap van Connard. Connard is een debiel als hij dacht dat hij de media het zwijgen kon opleggen. Dat dit zich zou wreken was niet alleen voorspelbaar. Vriend en vijand weet nu waarom Connard dee wat hij deed, en via welke weg hij in zijn opzet slaagde. Connard is niet alleen een radicale racist, hij is ook een pretentieuze zot, een schaamteloze dommekloot, een ordinaire leugenaar, en een vuige lafaard.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2023 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() De uitspraken van Rousseau zijn een stuk erger dan ik had verwacht, en gaan mijns inziens ook een stuk verder dan wat zattemansklap. Iemand van Vlaams Belang of N-VA had maar een fractie moeten zeggen van wat Rousseau gezegd heeft, en Vooruit zou als eerste moord en brand schreeuwen.
Gerechtelijk ervoor gestraft worden lijkt me nogal overdreven, maar dat hij nog een plaats zou mogen hebben bij een partij die zichzelf als links-progressief voorstelt lijkt me uitgesloten, laat staan dat hij voorzitter blijft. Maar bon, net zoals de blauwe collega's primeren de postjes boven ideologische coherentie. Michel Van den Brande, te racistisch bevonden voor Vlaams Belang, heeft mogelijks nog een mooie toekomst bij de partij Vooruit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het al op het forum geplaatst is, maar dit is wat hij zei:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231115_96495582 “De oppersos.” “Mijn appartementsblok is racistisch en ik snap ze wel. We moeten eerlijk zijn: het zijn altijd die bruin mannen”, zegt hij tegen de agenten. “Van mij moogt ge die veel harder aanpakken. Ge moet veel meer uw matrak gebruiken. Ik kan dat bruin gespuis niet allemaal buitenzetten.” “Die Roma of andere zigeuners staan hier elke fucking dag met hun matras of frietketel aan de glasbol. Echt waar, die Roma, gewoon op slaan. Daar kunde geen fucking kloten mee doen hé, met die gasten.” (over een punker met hanenkam: ) “Het is geen zicht. Gebruik jullie matrak om die lelijke dikzak op zijn bakkes te slaan.” (Waarna hij die vriendin ook nog eens in weinig flatterende bewoordingen seksueel aanprijst bij de agenten in kwestie.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 november 2023 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen gaan flaneren en dineren in Knokke en rijden daarna in hun Range Rovers retour naar hun dure villa's verscholen in het groen. Ik weet met zekerheid waar Gert Verhulst A . Decroo Willy Sommers en vele andere welstellenden zeker nooit zullen willen gaan wonen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2023 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Nieuwsblad is met meer letterlijke citaten afgekomen. Onder andere (helemaal onderaan) hoe hij zijn eigen vriendin schoffeert.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231115_96495582 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231117_96422687 “De oppersos.” “Mijn appartementsblok is racistisch en ik snap ze wel. We moeten eerlijk zijn: het zijn altijd die bruin mannen”, zegt hij tegen de agenten. “Van mij moogt ge die veel harder aanpakken. Ge moet veel meer uw matrak gebruiken. Ik kan dat bruin gespuis niet allemaal buitenzetten.” “Die Roma of andere zigeuners staan hier elke fucking dag met hun matras of frietketel aan de glasbol. Echt waar, die Roma, gewoon op slaan. Daar kunde geen fucking kloten mee doen hé, met die gasten.” “Weet ge wat het stadsbestuur doet? Drie brugfiguren (een soort bemiddelaars nvdr.)? Goed idee? Peist ge dat dat helpt bij de Roma, die brugfiguren? Neen he. We zijn dat nu al twintig jaar aan het zien. Ze smijten hun kak nog altijd buiten.” Tegen de agenten zei hij dit: “Er wordt veel te zacht opgetreden waardoor jullie respect verliezen.” “Ik kan niet tegen racisme. Als ik weet dat er racisten in het korps zijn, smijt ik ze direct buiten.” “Zoveel politie hier. Ik voel me superveilig.” (...) De urekes zitten erop, ge hebt ze weer goed verdiend.” (...) “Gulder wordt dik betaald.” “Ik weet dat jullie allemaal op het Vlaams Belang stemmen.” Over de enige punker, een man met een hanenkam, op het terras zei hij dit: “Geen zicht. Matrak gebruiken en die lelijke dikzak op zijn bakkes slaan.” Zijn vrienden komen vervolgens tussen en proberen de Vooruit-voorzitter mee huiswaarts te nemen: “Leg het tegen ons uit, Conner. Kom, we zijn hier weg.” Rousseau: “Respect voor die mannen hé. Allez, ze worden goed betaald.” (over de aanwezige agenten). Vriend van Conner: “Gij verdient 8.000 euro per maand hé Conner.” Rousseau: “Meer. Ik ben voorzitter.” (Elders in het gesprek noemt hij zichzelf ook nog de ‘oppersos’.) Na een gesprekje waarin hij zijn loon opsomt, herhaalt een vriend dat ze beter vertrekken. “Ik denk dat ge hier nu weg moet.” Waarna het gesprek opnieuw hervat over een gesneuvelde spiegel aan het café. “Het enige wat gulder vanavond moeten doen hebt.” Vriend tegen Rousseau: “Zijt gij nu helemaal aan het toeten?” (...) Vriendin tegen Rousseau: “Och jongen, ga gewoon weg.” Vrienden daarop tegen de agenten: “Wat kost het om Conner vier dagen in de bak te steken?” Waarop Rousseau antwoordt: “Ge moet dat eens een keer proberen, proberen om mij in de cel te steken. Het gaat uw beste dag niet zijn.” Het gesprek eindigt met een bedankje van de vriendin jegens de agenten. Waarop Rousseau nog een laatste keer het woord neemt en zich op volgende manier uitdrukt. “Als ge afgezogen wilt worden moet ge bij haar zijn. Ik ga naar huis.”
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen en hypocrisie het blijft me verbazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja hoor. Hij was een eerlijke racist, maar hij probeerde wel te voorkomen dat zijn racistische uitspraken de media haalden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Excuus: je gaf het antwoord al.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 november 2023 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() ![]()
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 17 november 2023 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231118_95608936
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 18 november 2023 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Oproepen tot geweld is strafbaar. Dat Panda dat niet vindt is logisch, die vindt het zelfs OK om op te roepen om gaskamers in te zetten om zijn politieke tegenstanders te vergassen. Eens je mentaal zo ver heen bent, is een gedwongen opname het veiligst, ook voor de maatschappij.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk strafbaar feit pleegde die punker?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien was hij wel lid van Vooruit.
![]() (Hij frekwenteert in elk geval dezelfde café's als CR)
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook maar mores leren met de matrak, Connard?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 november 2023 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |