![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet werken met NordVPN.
Mijn wifi router stuurt wel vpn door, maar kan zelf geen verbinding opstellen. Ik zoek dan een router of iets anders waar ik via de ethernet kabel op internet ga en daaraan mijn wifi router verbind. Maar de bedrade router wordt dan ingesteld met de vpn zodat alle internet over de vpn gaat. Ik heb een hele dag met een TP Link Omada geklooid, pas als ik contact opzocht meldden ze me dat die geen authenticiteittablad heeft en dus mijn vpn niet kan linken. Help help help
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://support.nordvpn.com/Connecti...th-NordVPN.htm
https://community.ui.com/questions/R...9-15a18b5e453a Als router die van alles moet kunnen en makkelijk te managen is, die ook heel goed en eenvoudig Wifi en Bridged networks kan doen Ubiquity producten eens bekijken. Niet goedkoop maar wel heel goed. https://nordvpn.com/flashrouters/ kijk daar eens, Netgear lijkt ook iets te hebben dat zou moeten werken , en ik vermoed dat die goedkoper gaat zijn dan voor een Ubiquity oplossing te gaan . Er zijn ook Linux distro's maar dan moet ge zelf uw router bouwen van een bordcomputer of ouwe pc die je nog ergens hebt liggen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen wifi is niet nodig. Ethernet is voldoende. Ubiquity heb ik ook gezien, maar ben bang dat ik opnieuw mijn vpn niet kan koppelen. Mijn vorige adverteerde met OpenVPN. Die heeft dat ook, maar kan die niet authenticeren. Zelfs nordVPN keek mee en bevestigde het mij. Retour. Ik heb deze gevonden, het is wel geen router. Het zou dan voor 1 verbinding dienen. https://www.amazon.com/GL-iNet-GL-AR...s%2C167&sr=8-9 Wel handig gerief. Ge neemt dat overal mee naartoe. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zie ik dat dat klein geneuk ook een router is. Maar den eerste router moet met kabel zijn om geen vertraging op de wifi router te veroorzaken. Ik vrees dat het mij meer dan 100 zal kosten. Dus ga ik tijdelijk dat kleintje nemen, dat kan ik ook meenemen onderweg. NordVPN is daar makkelijk op te koppelen. Zelfs mijn chromecast staat op vpn nu. Zeer tevreden van NordVPN so far.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een minuutje of tien muntjes handelen et voila...
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is het u ontgaan, maar ik ben in 1 trade meer verloren dan ik er in 1000 bereikte.
Dure les, maar een les niettemin. ![]()
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat gaat wel wat netwerk / linux kennis vragen om dat aan t bollen te krijgen en te houden. Dat is altijd het probleem met die hobby oplossingen, vandaar dat ik destijds Ubiquity gepakt heb. Maar ik zeg het dat is niet goedkoop l |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier nog iets tof, geen router maar home asistant,
een open source domotica ding met integratie voor heel veel merken / services. Hue bridge, printer, Pihole , Docker compatible audio devices, etc... hop in een app vanuit mijne zetel mijne radio verzetten, en t licht aanpassen en geeft da kaske na eens hier, gewoon uw madam hare GSM ook die app laten installeren . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik moet iets van links naar rechts bewegen in alle sereniteit.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En God weet wie luistert allemaal mee? Intussen zitten er micro's in onze afstandsbediening. Dat ligt dichterbij dan de tv staat. Voor die Omada moest ik .exe bestanden downloaden en een local host opstellen om de nieuwste firmware erop te krijgen. Sorry, maar ik heb daar te weinig vertrouwen voor. Dat iets niet plug and play is tot daar aan toe, maar exe bestanden voor updates in een router? Mijn wifi router vereist ook wel eens een update, maar dat is .bin en dat bestand moet ik niet eens openen. Gewoon rechtstreeks op de router uploaden.
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge kunt altijd een desktop 2dehands kopen voor een €50, zoiets:
https://www.2dehands.be/v/computers-...vo-m83-desktop Ge steekt daar een 2e netwerkkaart in, draait er opnsense op. Ik vind wel tutorials om er nordvpn op te draaien, maar dat kunt ge eerst eens testen in een virtualbox vm ofzo. En ge kunt er eventueel nog andere services op draaien, aangezien het gebaseerd is op FreeBSD (uitstekend OS, nog jaren draaiend gehad). Zelf heb ik ubiquity, maar zou opnsense wel eens willen proberen (vroeger pfsense gedraaid, en dat werkte uitstekend).
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren wel toepassingen die ge kon gebruiken met de username en paswoord dat Nordvpn geeft in uw account, maar net die ondersteunen ze niet meer. Sta je daar mooi... Ik heb ook al gedacht om een pc te gebruiken, maar verbruikt zoveel he. Een tablet, telefoon bijna niets, een modem en router ook niet. Maar een destkop 24/7 laten draaien loopt wel op, denk ik?
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er zijn algorythmen genoeg die u kunnen identificeren aan andere dingen dan juist uw ip adres. vraagt dat maar aan die sky gasten die ze met hun kladden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja Netgate, maar je zit ook al rap aan de 200 euro. nu ja met nen oude pc en een add on card zijt ge vertrokken natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het ook ooit overwogen om het met een pc en een reeks netwerkkaarten te doen, maar je moet dat ding altijd op laten staan, een Intel nuc met 2 NIC's in bestaat ook ,maar je zit rap op 500 euro voor uw Nuc, memory en SSD. Met ne Pi lukt het niet want die heeft maar 1 netwerk interface. Ah gefunden, .. . https://www.sossolutions.nl/odroid-h3 Odroid is een soort alternatief voor een pi , die heeft 2 NIC's dus maakt het in theory geschikt, maar je moet dan zien of er een distro bestaat van pfsense dat er op draait. https://forum.opnsense.org/index.php?topic=31650.0 https://www.reddit.com/r/PFSENSE/com..._with_pfsense/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
Wat is dit, een "router"? Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een wifinetwerk opgezet met TP link. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil mijn crypto beschermen.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moest een bestandje downloaden en daarin mijn username en paswood plaatsen, dat uploaden naar OpenVPN bij het certificate.
De aanhouder wint.