Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2023, 07:05   #341
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 10:55   #342
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Niks nieuw, de prijssetting hangt vooral af van wat de klant wil/kan betalen. Onlangs was er zo’n onderzoek naar identieke produkten bij Kruidvat. Sommigen waren in België duurder dan in Nederland en vice versa. En dat bleek enkel af te hangen van de prijs bij de concurrentie.
Oud 7 november 2023, 17:14   #343
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Das precies of ik oefen invloed uit op wat ik schrijf.

Wel, verdubbel mijn inzet nog eens, of verdriedubbel voor 2024 en ik zweer u gefatsoeneerd te onderwerpen. Complete overgave!
Oud 17 november 2023, 13:30   #344
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

En mag ik u er wel op wijzen, Knuppel, dat als ik om reputatie zou geven, laat staan wat anderen denken; ik me wel iets anders zou opstellen.

Laat mij hier maar een simpele bso loser zijn. Dat motiveert mij alleen maar. Gattenlikkers die zich anders voordoen wegens reputatie hebben nooit mijn voorkeur gehad.
Oud 18 november 2023, 12:11   #345
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard Armoede een zegen

Armoede een zegen, behalve voor wie het is natuurlijk.
Ik weet het, beetje provocerende titel (helpt om lezers aan te trekken naar het schijnt).

Dus allesbehalve een zegen voor wie het is, maar wel voor de mensheid in haar geheel.
Ik verklaar me nader:
8 miljard mensen, 2 miljard armen.
Grofweg dus 25% arm, 75%niet arm.
Stel dat die 25%armen, morgen niet arm zouden zijn.

Ze zouden dan ook een wagen hebben, enkele malen per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan, minstens 1 keer per seizoen gaan shoppen (oa nieuwe kleren kopen, niet omdat de oude versleten zijn, maar gewoon …) Hun huis verwarmen of koelen, elke dag minstens 1 maal douche of een bad nemen, en zoveel meer …

Weten dat het nu al bijna onbegonnen werk is om het op hol geslagen leefmilieu terug binnen leefbare grenzen te houden, hoe zou het zijn met 25% meer belasting.

Je zou verkeerdelijk kunnen denken dat ik een pleidooi houd voor meer armoede, maar dat is niet zo.
Eigenlijk zou armoede de wereld uit moeten.
Het punt dat ik wil maken is dat de strijd tegen armoede pas echt kan slagen (verantwoord kan aangevat worden) als we onze aantallen in overeenstemming kunnen brengen met hetgeen de aarde ons op een duurzame manier kan aanleveren.

Net zoals met zoveel andere problemen die de mensheid ondervind, geldt ook hier dat onze aantallen het bronprobleem zijn.
Als we er in slagen deze aantallen terug te schroeven (graag op een zo mensvriendelijk mogelijke manier) zullen we ook echt in staat gesteld worden om ook armoede echt uit de wereld te helpen, samen met nog heel veel andere problemen die alle hun oorsprong vinden in die aantallen die veel te ver ontspoord zijn.
Oud 18 november 2023, 12:17   #346
satiper
Minister-President

Standaard

Aan bovenstaande post wil ik nog een bedenking toevoegen.
De Russen, Chinezen, Koreanen, Afrikanen, Arabieren, … ze kunnen allemaal onze vrienden worden. Ze kunnen ook onderling allemaal vrienden worden.

Het lijkt veraf (zie de berichten hier, zie de dagelijkse journaals)
Toch geloof ik dat het kan.

Het zal niet zomaar gebeuren.

We moeten eerst geloven dat het kan.
Vervolgens moeten we ook willen dat het gebeurd.

Liefst allemaal, minimaal een heel grote meerderheid (op mondiale schaal bekeken).

Eens we zover zijn kunnen we samen afspraken maken om deze broederschap onder de volkeren te verwezenlijken (want vanzelf zal ze er niet komen) en te bestendigen.
Oud 20 november 2023, 08:22   #347
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Deepfake naar aanleiding van de Nederlandse verkiezingen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 november 2023 om 08:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2023, 08:27   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Aan bovenstaande post wil ik nog een bedenking toevoegen.
De Russen, Chinezen, Koreanen, Afrikanen, Arabieren, … ze kunnen allemaal onze vrienden worden. Ze kunnen ook onderling allemaal vrienden worden.

Het lijkt veraf (zie de berichten hier, zie de dagelijkse journaals)
Toch geloof ik dat het kan.

Het zal niet zomaar gebeuren.

We moeten eerst geloven dat het kan.
Vervolgens moeten we ook willen dat het gebeurd.

Liefst allemaal, minimaal een heel grote meerderheid (op mondiale schaal bekeken).

Eens we zover zijn kunnen we samen afspraken maken om deze broederschap onder de volkeren te verwezenlijken (want vanzelf zal ze er niet komen) en te bestendigen.
Mensen die zich niet laten leiden door den tv hebben dan ook geen vijandsbeelden.
Er is niet altijd en overal conflict zoals de tv ons wilt laten geloven.

Al die mensen zijn reeds vrienden op de meeste plaatsen. Vrienden in de zin van geen vijanden.

Laatst gewijzigd door CUFI : 20 november 2023 om 08:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2023, 08:29   #349
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armoede een zegen, behalve voor wie het is natuurlijk.
Ik weet het, beetje provocerende titel (helpt om lezers aan te trekken naar het schijnt).

Dus allesbehalve een zegen voor wie het is, maar wel voor de mensheid in haar geheel.
Ik verklaar me nader:
8 miljard mensen, 2 miljard armen.
Grofweg dus 25% arm, 75%niet arm.
Stel dat die 25%armen, morgen niet arm zouden zijn.

Ze zouden dan ook een wagen hebben, enkele malen per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan, minstens 1 keer per seizoen gaan shoppen (oa nieuwe kleren kopen, niet omdat de oude versleten zijn, maar gewoon …) Hun huis verwarmen of koelen, elke dag minstens 1 maal douche of een bad nemen, en zoveel meer …

Weten dat het nu al bijna onbegonnen werk is om het op hol geslagen leefmilieu terug binnen leefbare grenzen te houden, hoe zou het zijn met 25% meer belasting.

Je zou verkeerdelijk kunnen denken dat ik een pleidooi houd voor meer armoede, maar dat is niet zo.
Eigenlijk zou armoede de wereld uit moeten.
Het punt dat ik wil maken is dat de strijd tegen armoede pas echt kan slagen (verantwoord kan aangevat worden) als we onze aantallen in overeenstemming kunnen brengen met hetgeen de aarde ons op een duurzame manier kan aanleveren.

Net zoals met zoveel andere problemen die de mensheid ondervind, geldt ook hier dat onze aantallen het bronprobleem zijn.
Als we er in slagen deze aantallen terug te schroeven (graag op een zo mensvriendelijk mogelijke manier) zullen we ook echt in staat gesteld worden om ook armoede echt uit de wereld te helpen, samen met nog heel veel andere problemen die alle hun oorsprong vinden in die aantallen die veel te ver ontspoord zijn.
Ga dat maar eens vertellen aan de moslims. Bvb. in Gaza.
Oud 20 november 2023, 16:04   #350
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ga dat maar eens vertellen aan de moslims. Bvb. in Gaza.
Je legt de vinger effectief op een zere plek.
Moslims in gaza zijn mogelijks weinig ontvankelijk voor de boodschap.
Als ze komt van een bleekneus als ik, dan vermoed ik dat dit ook niet erg bevorderlijk zal zijn om ingang en instemming te verkrijgen.

Maar we hebben hier (Belgie/Vlaanderen) intussen een multiculturele samenleving.
Met redelijk wat nadelen.
Maar één van de voordelen (van deze multiculturele samenleving) zou kunnen zijn dat sommige van de moslims (en ook andere diverse groepen waar de boodschap niet vanzelfsprekend zal overgenomen worden) die hier wonen en leven wel iets gemakkelijker overtuigd kunnen worden.
Mogelijks zijn sommigen van hen hier (politics) ook actief.
Ja wij hebben (mogelijks) het paard van Troje binnengelaten.
Maar misschien kunnen we het (paard) wel aanwenden op een nuttige manier.
Misschien kunnen we sommige van de krijgers die er in verstopt zitten overtuigen van de oude paden te verlaten en nieuwe wegen te plaveien die ons allen naar een gouden eeuw kunnen leiden.
Als zij overtuigd raken, kunnen zij op hun beurt veel gemakkelijker de voordelen van de nieuwe gedachten ingang doen vinden bij de vrienden van hun thuisfront.
Als we er allemaal op vooruit gaan, wie gaat daar dan tegen zijn.
Natuurlijk vergt dit geduld en overtuigingskracht.
En 'kracht' is wellicht een verkeerde term in die zin.
Het is immers niet met kracht of geweld dat mensen hun overtuiging zullen wijzigen.
Het is eerder zorg, vriendschap en liefde die in staat is een gesloten (mentale) poort te openen

Laatst gewijzigd door satiper : 20 november 2023 om 16:08.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2023, 19:24   #351
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze hebben "de Hoed van Napoleon" geveild voor 2 miljoen euro....
Oud 20 november 2023, 19:29   #352
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ze hebben "de Hoed van Napoleon" geveild voor 2 miljoen euro....
Het Bed van Napoleon staat gelukkig nog in Linden.
Oud 20 november 2023, 21:41   #353
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja harde egoistische wereld leven wij, ben helemaal alleen nu, alles feitelijk kwijt, ook mijn vader laat mij stikken.

deze topic van mij is geen Grapje, is echt waar en vandaag ontstond er een nieuwe gevaarlijke ontwikkeling. Nu stappen ondernemen anders ben ik over zes maanden echt dood.

ja ik heb niemand meer over nu in feite. Alles is vernietigd, leven leeg en eenzamer dan ooit.

maar ik ga hier nu een dagboek over ontwikkelen en over zes maanden hoop ik nog te leven. alle info en data gaan in dit boek en elke week updates met nieuwe ontwikkelingen tot DOOD dan.

------------------- mensen zijn liever EGOISTISCH op deze harde wereld en daarom vind ik het nu mooi dat er een DOOD bestaat voor mij. Alles is nu ahw voorbij in mijn leven ok, heb bijna niets meer om voor te leven maar het schrijven is mijn passie en daar leef ik nu voor.

------------ zie dit topic van mij:

Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Deze pagina opnieuw laden

Ik ben nu door HOMOHATERS bende bedreigd met dood,

https://forum.politics.be/showthread.php?t=270692
--------------------

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 20 november 2023 om 21:45. Reden: aanvullen
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2023, 13:28   #354
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mensen die zich niet laten leiden door den tv hebben dan ook geen vijandsbeelden.
Er is niet altijd en overal conflict zoals de tv ons wilt laten geloven.

Al die mensen zijn reeds vrienden op de meeste plaatsen. Vrienden in de zin van geen vijanden.
Ik neem aan dat hetgeen we op tv zien (in journaals) toch nog altijd een weergave is van feiten.
Uiteraard, een feit kan in een bepaald licht geplaatst worden waardoor enige stemmingmakerij niet uitgesloten kan worden.

Bvb er worden mensen gedood in Ukr als in Gaza (waarvan bericht wordt op tv).
Dit zou je kunnen zien als 'de feiten' met andere woorden.

De manier waarop over 'de doders' gesproken wordt verschilt enigszins.

Niet abnormaal.

In een tweestrijd/conflict is het moeilijk om volledig neutraal te blijven.
Meestal komt men tot een oordeel dat één van de partijen de grootste schuld/verantwoordelijkheid draagt.
Meestal kijkt men ook naar zijn eigen belangen (iets dat ook bij de normale menselijke aard hoort).
Vanuit die eigen belangen is het iets gemakkelijker om daden bij een vermoede bondgenoot te vergoelijken die men bij de vermoede tegenstander ten zeerste zal afkeuren/veroordelen (het twee maten twee gewichten principe).

Over mensen en politiekers
Jij lijkt een tweedeling te maken.
Gewone mens = goed
Politieker = slecht

Beetje simpel volgens mij (niet akkoord dus).
Gewone mensen gaan al eens naar het voetbal, of naar een demonstratie, of naar school, of het uitgaansleven, of ...
Allemaal plaatsen waar het soms aardig uit de hand kan lopen (qua geweld) zonder dat er één politieker aan te pas komt.
Mensen hebben geen politiekers nodig om soms tot heel foute handelingen over te gaan.
Het goede en slechte zit in ieder mens (alleen de verhoudingen zijn anders per individu, alsook de frequentie waarvan het één of het ander zich manifesteert).

Het beeld is dus niet éénduidig positief of negatief.

De zaak lijkt me te zijn, proberen eerlijk te zijn in het beschouwen van het waargenomene, om lering te trekken en remediëring toe te passen indien nodig.
Oud 22 november 2023, 06:11   #355
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Tilburg,Nederland,is een groene mamba kwijtgeraakt....
Een toppertje onder de giftige slangen.
Het schatje ,(anderhalf a 2 meter lang) is op uitstap ,met het kouder wordende weer zal het wel een knus plekje gaan zoeken.....beter dan zo een stom terrarium ongetwijfeld.(wie kan het die slang kwalijk nemen nietwaar)

https://www.brusselstimes.com/news/8...he-netherlands

en nu hé.......

Laatst gewijzigd door kelt : 22 november 2023 om 06:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 11:45   #356
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat hetgeen we op tv zien (in journaals) toch nog altijd een weergave is van feiten.
Uiteraard, een feit kan in een bepaald licht geplaatst worden waardoor enige stemmingmakerij niet uitgesloten kan worden.

Bvb er worden mensen gedood in Ukr als in Gaza (waarvan bericht wordt op tv).
Dit zou je kunnen zien als 'de feiten' met andere woorden.

De manier waarop over 'de doders' gesproken wordt verschilt enigszins.

Niet abnormaal.

In een tweestrijd/conflict is het moeilijk om volledig neutraal te blijven.
Meestal komt men tot een oordeel dat één van de partijen de grootste schuld/verantwoordelijkheid draagt.
Meestal kijkt men ook naar zijn eigen belangen (iets dat ook bij de normale menselijke aard hoort).
Vanuit die eigen belangen is het iets gemakkelijker om daden bij een vermoede bondgenoot te vergoelijken die men bij de vermoede tegenstander ten zeerste zal afkeuren/veroordelen (het twee maten twee gewichten principe).

Over mensen en politiekers
Jij lijkt een tweedeling te maken.
Gewone mens = goed
Politieker = slecht

Beetje simpel volgens mij (niet akkoord dus).
Gewone mensen gaan al eens naar het voetbal, of naar een demonstratie, of naar school, of het uitgaansleven, of ...
Allemaal plaatsen waar het soms aardig uit de hand kan lopen (qua geweld) zonder dat er één politieker aan te pas komt.
Mensen hebben geen politiekers nodig om soms tot heel foute handelingen over te gaan.
Het goede en slechte zit in ieder mens (alleen de verhoudingen zijn anders per individu, alsook de frequentie waarvan het één of het ander zich manifesteert).

Het beeld is dus niet éénduidig positief of negatief.

De zaak lijkt me te zijn, proberen eerlijk te zijn in het beschouwen van het waargenomene, om lering te trekken en remediëring toe te passen indien nodig.
Ja zoals Khadaffi een dictator was en daarom weg moest, niet omdat hij een gouden dinar wou?
Zelfde verhaal met Saddam, een dictator en niets met de petrodollar te maken.

Dien tv deelt wel feiten, maar daartussen oorlogspropaganda om wapenhandel en een nwo te bereiken. De vijand is niet over de grens, maar in onze infrastructuren.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 november 2023 om 12:11.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 12:39   #357
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

https://en.wikipedia.org/wiki/Bowling_Alone

Citaat:
since 1950. He has described the reduction in all the forms of in-person social intercourse upon which Americans used to found, educate, and enrich the fabric of their social lives. He argues that this undermines the active civic engagement which a strong democracy requires from its citizens.
Een sterke democratie, hé?
Oud 22 november 2023, 12:42   #358
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een tirannieke vader, een dictator. Rusland, China. Delen van India. Delen van Italia.

https://www.youtube.com/watch?v=ci9q...l=VyPole-Topic

Een maatschappij waar velen als kanonnenvoer worden gebruikt. Veel druk.
Oud 22 november 2023, 12:49   #359
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afrika.

Polygamie. Want vrouwen zijn de fundatie van deze maatschappij. Agricultuur wordt gedaan door vrouwen. Want zij moeten trekken.

50% gefrustreerde mannen die hun verzetje niet hebben. Verkrachtingen, burgeroorlog, de machete, slavernij, etc....
Oud 22 november 2023, 12:54   #360
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

10% meer kans om problemen te vinden.

Daarom moet je een aristocraat in je team hebben.

Wat is gratis in het leven? Lucht en problemen.

https://www.youtube.com/watch?v=GqNG...ypressHillVEVO

Wat heb je aan een aristocraat? Eerlijk...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be