![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan gewoon zeggen: a) dit zijn mijn niet-negocieerbare programmapunten, dit moet in het regeer akkoord. b) dit zijn onderhandelbare punten waar ik open sta voor discussie. En vragen welke partijen daarin geinteresseerd zijn. Als er niet voldoende partijen daarop in gaan, dan kan Wilders zeggen dat de Nederlandse politiek zijn essentiele punten niet wil aannemen, en hij dus bedankt voor een regeringsdeelname he, meer moet dat niet zijn. Dat de anderen het dan zelf maar uitzoeken. Kijk, cordon aanhangers stellen (verkeerdelijk als uitleg voor het cordon, maar kom) dat partijen vrij zijn om NIET willen in een coalitie te stappen (omdat daar een partij in zou zitten die ze niet willen). Ik zou denken dat Wilders ook dat recht heeft, en dus het recht heeft om te zeggen dat hij geen coalitie wil hebben waar zijn essentiele programma punten niet in opgenomen worden. Meer moet dat niet zijn he. Waarom zou Wilders "er iets moeten van bakken" als anderen zijn punten niet aanvaarden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2023 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Islamofobie kan beschouwd worden als vergelijkbaar met nazifobie of met een afkeer voor milieuvervuiling he. Islamofobie is iets om fier over te zijn, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://nos.nl/artikel/2499425-verke...ntstane-onrust
![]() Verkenner Van Strien (PVV) stopt ermee vanwege 'ontstane onrust' Verkenner Gom van Strien legt per direct zijn taken neer. Dat laat hij weten in een korte verklaring. Aanleiding is een artikel van NRC van dit weekend waarin Van Strien in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever. "Zowel de hierover ontstane onrust als het voorbereiden van een reactie hierop verhouden zich in mijn ogen niet met mijn huidige werk als verkenner", schrijft Van Strien. "Daarom heb ik Geert Wilders en de voorzitter van de Tweede Kamer laten weten mijn taken als verkenner per direct neer te leggen." Van Strien zou vandaag gesprekken voeren met PVV-leider Wilders, GroenLinks-PvdA-leider Timmermans, VVD-leider Yesilgöz en D66-voorman Jetten. Het is nog onduidelijk hoe de formatie nu verder gaat. Zelfs oppositiepartijen kunnen in Nederland verdacht worden van fraude.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind fobie een compleet verkeerd gekozen woord. Ik ben alvast niet Islamofoob. Ik ben niet bang van de Islam. Ik walg er gewoon van, dat is iets helemaal anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen wordt hun aantal in Europa geschat op 50 miljoen, als nog maar 1% daarvan extreem is, lopen er in de EU toch zo'n 500.000 wacko's rond.
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onduidelijke redenen? Een patriarchaal religieus systeem dat gericht is op overheersing van de hele wereld en gelinkt wordt aan ettelijke aanslagen en dictatoriale regimes geeft genoeg redenen voor angst. Niet in verhouding tot de reële dreiging? Kan iemand even helpen want ik vind dat lijstje met terroristische aanslagen van het laatste decennium niet terug.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Lees wat er staat.... Het gaat over de réden dat de term islamofoob misbruikt wordt om elke kritiek op islam de mond te kunnen snoeren door critici vals te beschuldigen van islamofoob te zijn. De vergelijking met andere fobieën is volkomen irrelevant. Waarom vindt gij dat islamofobie iets is om fier over te zijn?!
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willen verbieden van moskeeën is gewoon islamofoob hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best afluister-apparatuur en camera's plaatsen in elke moskee, om de staatsveiligheid toe te laten het boeltje in het oog te houden.
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat versta jij onder "islamofoob" ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden om erediensten niet publiek uit te zenden. De staatsveiligheid hoeft dat niet in het geniep te doen. Geen enkele religie of levensbeschouwing is geheimzinnig of beperkt tot een exclusieve kring.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervang ‘moskee’ door ‘synagoge’ en ge zult eens wat zien.
![]()
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de dag dat Joden hier een aanslag plegen, zal ik dat ook voor synagoges bepleiten.
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En een moskee, gefinancierd door islamitische schurkenstaten als kweekvijver voor geradicaliseerde jihadi's, is een kwestie van staatsveiligheid.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilders: “Ik zal premier van dit mooie land worden.” Mij goed, maar dan ben ik benieuwd wat hij ervan gaat bakken als Nederlandse Minister-President. Gaat hij maken dat Nederland uit de EU stapt? Gaat hij massaal moskees sluiten? Gaat hij migranten in grote getallen wegjagen? Enz, enz. Eerst zien en dan geloven. Want als hij dit niet doet, dan blijkt hij gewoon een ordinaire praatjesmaker. De zoveelste politieke praatjesmaker in de rij. En dit dan al gedurende een vrij behoorlijke lange tijd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2023 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeer juist opgemerkt en mooi ingekopt. Daar heeft dadeeke geen antwoord op.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien hun gevaarlijkheid en schadelijkheid is het dus eerder normaal om bang te zijn van wat ze gaan uitrichten. Je hebt ergens gelijk dat "fobie" een verkeerde term is, want het wil zeggen een *irrationele* angst. Bang zijn voor de schadelijke gevolgen van moslim daden is niet irrationeel maar is ingegeven door waarneming en logische afleiding. Maar daarom walgt men daar niet van, men beseft gewoon dat de maatschappelijke aanwezigheid van die wezens met zulk gedrag gevaarlijk is en het dus normaal is van bang te zijn van hun aanwezigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A priori ben ik tegen dat verbieden. Het toelaten van het te vernietigen vind ik realistischer dan het verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islamofoob kan vergeleken worden met antisemitisme, maar dan gebaseerd op ware concepten en gekende ware feiten. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2023 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |