![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders brengen die de goed nieuws show niet meer he, ... geen subsidies, is terug echt nieuws in de gazet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ooit was hij dat maar net zoals alle "vlamingen" die eens bij de koning mogen komen en een postje beloofd worden heeft hij zijn kap rap over de haag gezwierd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stigmatiseert deze twee religies wel zeer sterk! ![]()
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 december 2023 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de overheid de geestelijken betaalt, kan er geen sprake zijn van een scheiding van kerk en staat.
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is het standpunt van het VB tov het gesubsidieerd katholiek onderwijs? Als partijvoorzitter zou ik geen mandatarissen aanvaarden die pro subsidiering van geestelijken of religieus onderwijs aanvaarden. Ik ben voor de afschaffing van beide. Wat zegt het VB?
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 december 2023 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat niet om "etiketjes" goed of slecht te keuren, maar zoals je zegt, aspecten en eigenschappen, gedragingen en attitudes. Die zijn voor neo-nazi's en moslims wat de potentieel laakbare dingen betreft, ongeveer gelijklopend. Oftewel zijn beide dus OK, oftewel zijn beide foei. Maar niet, naargelang het etiketje, door de vingers zien voor de enen, en gaan roeptoeteren voor de anderen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus jouw partij maakt van de mensenrechten een belangrijk politiek partijpunt. Dat is uw goed recht. Kan je begrijpen dat dat gewoon een politiek standpunt is en dat het tegengestelde standpunt een even aannemelijk politiek strijdpunt is, of aanvaard je geen politiek debat hierover ? (ik kan wel aanvaarden dat je zo geen partij leden aanvaardt, omdat het nu eenmaal een belangrijk partij standpunt is - zoals het VB geen mensen zou kunnen aanvaarden die pro Belgische staat zijn bijvoorbeeld) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je kijken naar de individuele persoon, die een zodanige AFSTAND heeft genomen met het "etiket" dat hij/zij/het draagt, dat de aspecten van dat etiket die laakbaar zijn niet meer zichtbaar zijn bij die persoon. Kortom, een geetiketeerde "neo nazi" (omdat hij een CD tje heeft gekocht) kan in werkelijkheid zodanig WEINIG neo-nazi zijn, dat hij niet eens anti semiet is bijvoorbeeld. Maar dat is dan omdat hij juist HEEL WEINIG "neo nazi" is. En op dezelfde manier kan een geetiketeerde moslim zodanig WEINIG moslim zijn, dat hij ongelovigen als evenwaardige mensen erkent. Maar dat komt dan puur omdat die zodanig VER staat van wat moslim eigenlijk is, dat het laakbare aspect ongeveer afwezig is. Maar "de moslim" en "de neo nazi" hebben vergelijkbare laakbare aspecten. De punten waarop ze in detail verschillen zijn niet de laakbare dingen. Dat heeft meer te maken met goeie stijl waar de nazi's stukken beter op scoren dan de moslims. Vergelijk een mooi Hugo Boss SS uniform eens met een kopvod, alles is direct begrepen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2023 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dat gesubsidieerde onderwijs al dan niet "religieus" is, is eigenlijk bijzaak, wat moet (in Frankrijk is dat zo) is dat de leerlingen die naar zo een onderwijs gaan NIET GEDWONGEN WORDEN om religieus onderricht te volgen. Kortom, dat mag een optie zijn, maar dat mag niet opgelegd worden, omdat de school subsidie krijgt voor de equivalentie van de openbare onderwijs dienst, en die dus equivalent moet zijn. Niet vergeten dat openbaar onderwijs evengoed indoctrinerend werkt als vrij onderwijs. Het gaat hem niet zozeer over de indoctrinatie, maar over de concurrentie die noodzakelijk is om de zweep erachter te houden en de kwaliteit naar de klant toe (de leerling + ouders) niet te veel te laten zakken. Ik denk dat een van de redenen waarom het Vlaams onderwijs langer stand gehouden heeft alvorens de verloedering juist was dat er concurrentiele netten waren. Dat heeft de val niet belet, maar toch uitgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef ons wapens! Trololoo
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das Kapitaal. (Marx) Mein Kampf. (Hitler) Het probleem van de nationaliteit. (Stalin) Lenin viel van verbazing op zijn gat toen hij te weten kwam dat het Stalin was die die verhandeling geschreven had. Het was één van de redenen dat hij Stalin dichter bij zich trok. Later had hij daar spijt van, want zelfs Lenin die de revolutie in bloed wilde consolideren, door terreur en moord op grote schaal te gebruiken, had angst van de beestenstreken waar Stalin toe in staat was.
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister
|
![]() Citaat:
+ Toen volgens mijn peter overtuiging "zijn" Koning Albert I van de rots geduwd werd ook al door aanhang van de Frans sprekende elite CVP regering hun "bokken" omdat hij de Vlamingen als dank voor hun strijd aan de ijzer te veel steunde .... "zijn" Koning Albert I die streefde om Vlamingen politiek sterker te maken en samen met de heer Solvay de volkstuintjes introduceerde om de honger tegen te gaan die geleden werd onder slaven bestaan onder de Frans sprekende elite CVP Textielbaronnen enz. die toen de regering totalitair bevolkten met steun van de kerk en donder preken. Werd mijn peter inderdaad AVV/VVK Vlaming: heeft nooit over zijn ervaringen aan de ijzer willen spreken "was te erg" en ja heeft mij dit ingelepeld .... PEPE en MEME hebben wel tijdens WO II veel mensen en ook Joden geholpen en onderdak geboden bij hun vlucht en onderduiken op "hun hof" de boerderij. Hij werd zelf tegen het eind van de oorlog opgepakt op verdenking er voor ...... ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 december 2023 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je de blinde fout die je maakt?
![]() |
![]() |
![]() |