Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2023, 20:14   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Eigen volk eelst
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:15   #102
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie ga je er nog allemaal bijsleuren om toch maar de favoriete bruine partij uit de wind te proberen zetten door over iets anders te beginnen ?
Peppi & Kokki ?
André Van Duin ?
Juul Kabbas ?
Onze Scharme zanger bij uitstek .... Eddy Wally ging die ook niet naar China?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2023 om 20:15.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:16   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn al lang geruchten dat Dewinter spioneert voor de Chinezen:

In 2018 komt aan het licht dat Dewinter jarenlang adviseur is geweest bij een vzw die door de Staatsveiligheid verdacht wordt van Chinese spionage. Hij krijgt onkosten vergoed en heeft een ontmoeting met een directeur van de federale politie in opdracht van de Chinezen.

Het is heel eenvoudig. Spionage is een misdaad, en dus worden zij die daar schuldig aan zijn veroordeeld door een rechtbank he. Ik had nog niet gehoord dat Philip Dewinter veroordeeld was tot jaren gevangenis, maar ik ben er zeker van dat als gevolg van dat vonnis, hij uit het VB vliegt zoals alle andere veroordeelden uit andere partijen werden gezet, niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:17   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OVLD : klein maar dapper.
.
Oud 15 december 2023, 20:18   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Folza Flandlia.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 december 2023 om 20:19.
Oud 15 december 2023, 20:20   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig. Spionage is een misdaad, en dus worden zij die daar schuldig aan zijn veroordeeld door een rechtbank he. Ik had nog niet gehoord dat Philip Dewinter veroordeeld was tot jaren gevangenis, maar ik ben er zeker van dat als gevolg van dat vonnis, hij uit het VB vliegt zoals alle andere veroordeelden uit andere partijen werden gezet, niewaar.
Die tyranieke Tik-Tom Van Glieken heeft Creyleman dus onterecht uit het VB gegooid? Wat een schurk!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:24   #107
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hebben die (VB) een veroordeling door een (Belgische)rechtbank nodig om iemand die voor Rusland of China hand en spandiensten levert uit de partij te zwieren ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:24   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog meer jaa watte:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231215_94819029

Maar over Dewinter zei Van Grieken toen niets slechts. “Hij is nooit in die oostelijke provincies van Oekraïne geweest. Bovendien heeft hij meteen na de inval zijn fout erkend en zich verontschuldigd omdat hij zich in Poetin heeft vergist.” Nochtans zijn Dewinter en Creyelman wel degelijk compagnons de route. Ze dweepten met het Russische regime van Poetin, gingen samen op bezoek bij de Syrische dictator Bashar al-Assad en hebben dus ook vrienden in hetzelfde Chinese netwerk.
Ach, dat is toch publiek geweten, dat Tom de Batty boy is van de echte baas in het Vlaams Blok, en dat die eerste zijn baasje nooit in de kuiten zal proberen te bijten of hij krijgt zelf een trap onder zijn kloten zoals Frank Vanhecke en Bruno Valkeniers eerder mochten ondervinden ?
Oud 15 december 2023, 20:25   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooruit:

Oud 15 december 2023, 20:26   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hebben die (VB) een veroordeling door een (Belgische)rechtbank nodig om iemand die voor Rusland of China hand en spandiensten levert uit de partij te zwieren ?
Omdat het anders geen spionage is he. Tinneke Verstraeten heeft toch ook hand en spandiensten aan Putin geleverd met haar pushen voor gasverbruik ?

Blijkbaar zijn zelfs veroordelingen niet voldoende om mensen uit een partij te zeggen elders he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2023 om 20:27.
Oud 15 december 2023, 20:27   #111
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat is toch publiek geweten, dat Tom de Batty boy is van de echte baas in het Vlaams Blok, en dat die eerste zijn baasje nooit in de kuiten zal proberen te bijten of hij krijgt zelf een trap onder zijn kloten zoals Frank Vanhecke en Bruno Valkeniers eerder mochten ondervinden ?
Onzin. Dewinter speelt al jarenlang derde viool bij het VB. Hij is destijds zwaar vernederd in zijn eigen kieskring. Het succes van VB valt volledig op het conto van salonfähige Van Grieken te schrijven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 15 december 2023 om 20:28.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:28   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al lang geruchten dat Dewinter spioneert voor de Chinezen:

In 2018 komt aan het licht dat Dewinter jarenlang adviseur is geweest bij een vzw die door de Staatsveiligheid verdacht wordt van Chinese spionage. Hij krijgt onkosten vergoed en heeft een ontmoeting met een directeur van de federale politie in opdracht van de Chinezen.

Een VZW die verdacht wordt?
Roep maar wanneer FDW in beschuldiging gesteld wordt. Maar voorlopig is hij zelfs niet verdacht van. Anders stond het in alle kranten, radio en TV zenders in het land.
Oud 15 december 2023, 20:31   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat regime media in Vlaanderen nog steeds oppermachtig zijn en dat ze niet alleen een persoon (Dries Van Langenhove) maar ook hele partij kunnen vernietigen. De gewone Vlaming laat zich veel te veel indoctrineren door de Belgische staatsmedia.

Daarom moeten partijen vaak onnodige beslissingen nemen, zoals het buitenzetten van Frank Creyelman. De man deed niets verkeerd. Hij stond aan de kant van ons volk en werkte tegen onze vijanden.

En ik die echt dacht dat jij Vlaming en dus Belg was ? Sorry Max, ik wist oprecht niet dat je chinese roots had.

Maar je moet wel begrijpen dat het voor ons anders ligt dan voor jullie chinezen : voor ons zijn de chinezen een niet bevriende natie, en als die ons bespioneren met de hulp van verraders uit het Blok dan zijn die zelfs een vijand.
Oud 15 december 2023, 20:32   #114
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Is er eigenlijk iets concreets tegen Filip Dewinter ?

Dan wil ik het graag eens zien.

Of is het weer het zoveelste verzinsel van de Lügenpresse.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:33   #115
van Maerlant

Standaard

Uiteindelijk een goeie manier om van Dewinter en zijn uitschot af te geraken. De weg naar samenwerking met N-VA ligt open.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 15 december 2023 om 20:33.
Oud 15 december 2023, 20:33   #116
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een VZW die verdacht wordt?
Roep maar wanneer FDW in beschuldiging gesteld wordt. Maar voorlopig is hij zelfs niet verdacht van. Anders stond het in alle kranten, radio en TV zenders in het land.
Zelfs Theo Francken zegt dat Dewinter betrokken was bij Chinese spionage.

https://www.demorgen.be/politiek/fil...tiem~b5e8762e/

Vorige week was in Humo te lezen dat Theo Francken (N-VA) indertijd, als staatssecretaris voor Asiel en Migratie, aan partijgenoten de raad had gegeven zich terug te trekken uit Seviratus Aureus, een club voor militairen, ex-militairen, zakenlieden, politici en academici. Francken, staatssecretaris van 2014 tot 2018, had in de gaten dat de club mensen aantrok die te dicht bij Rusland en China stonden. Tegen Humo zei hij daarover: ‘Ik heb gewaarschuwd voor figuren die banden onderhielden met de Russen en Chinezen, mannetjes uit de entourage van Filip Dewinter (VB). Ik zat er niet ver naast, toch?’
Oud 15 december 2023, 20:36   #117
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik die echt dacht dat jij Vlaming en dus Belg was ? Sorry Max, ik wist oprecht niet dat je chinese roots had.

Maar je moet wel begrijpen dat het voor ons anders ligt dan voor jullie chinezen : voor ons zijn de chinezen een niet bevriende natie, en als die ons bespioneren met de hulp van verraders uit het Blok dan zijn die zelfs een vijand.
Neen, hij werkte volgens de Lügenpresse mee (laten we alles nog wel eens rustig en concreet bekijken) met een land, China, die tegen de aartsvijanden van het Vlaamse volk zijn.

Het principe de vijand van mijn vijand is mijn vriend (al dan niet tijdelijk) moet zelfs voor u niet zo moeilijk te begrijpen zijn.

Het is in het belang van ons volk (Vlaams volk) dus dat we internationaal een aantal machtige bondgenoten zouden hebben.

Drie van de vijf (VS, UK en Frankrijk) zijn momenteel vijanden, dus blijven er nog twee over.

Uiteraard zou dat volgend jaar kunnen veranderen moest de MAGA beweging in de VS aan de macht komen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 december 2023 om 20:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 20:38   #118
van Maerlant

Standaard

China is objectief gezien the evil empire. Daarmee samenwerken is nog erger dan de pvda die op de koffie gaat bij brutale dictators.

Oud 15 december 2023, 20:38   #119
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen, hij werkte volgens de Lügenpresse mee (laten we alles nog wel eens rustig en concreet bekijken) met een land, China, die tegen de aartsvijanden van het Vlaamse volk zijn.

Het principe de vijand van mijn vijand is mijn vriend (al dan niet tijdelijk) moet zelfs voor u niet zo moeilijk te begrijpen zijn.

Het is in het belang van ons volk (Vlaams volk) dus dat we internationaal een aantal machtige bondgenoten zouden hebben.

Drie van de vijf (VS, UK en Frankrijk) zijn momenteel vijanden, dus blijven er nog twee over.

Uiteraard zou dat volgend jaar kunnen veranderen moest de MAGA beweging in de VS aan de macht komen.
Ja, dat weten we nog van in de tijd van snorremans.

Op naar het Zesde Chin-Arisch Rijk!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 december 2023 om 20:40.
Oud 15 december 2023, 20:40   #120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs Theo Francken zegt dat Dewinter betrokken was bij Chinese spionage.

https://www.demorgen.be/politiek/fil...tiem~b5e8762e/

Vorige week was in Humo te lezen dat Theo Francken (N-VA) indertijd, als staatssecretaris voor Asiel en Migratie, aan partijgenoten de raad had gegeven zich terug te trekken uit Seviratus Aureus, een club voor militairen, ex-militairen, zakenlieden, politici en academici. Francken, staatssecretaris van 2014 tot 2018, had in de gaten dat de club mensen aantrok die te dicht bij Rusland en China stonden. Tegen Humo zei hij daarover: ‘Ik heb gewaarschuwd voor figuren die banden onderhielden met de Russen en Chinezen, mannetjes uit de entourage van Filip Dewinter (VB). Ik zat er niet ver naast, toch?’

@ Dadee : doe me een lol, quote eens het hele artikel hier op het forum, want anders gaan de usual suspects het achteraf toch weer negeren en doen alsof er niks aan de hand was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be