Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2023, 10:21   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik ben groot tegenstander van deelnames aan betogingen van politici die verkozen zijn. Spijtig dat de klacht zo lang na de feiten gebeurt.

De tijd dat sujetten als Filip De Winter nog sympathie verworven als ze gehandboeid afgevoerd werden in een politiecombi is verleden.

https://www.hln.be/binnenland/onbegr...ngen~ab651ad2/

Ik ben het niet eens met Tom Van Grieken die op de sociale media de politieagent die hem een mep in het gezicht gaf een smeerlap noemt. Als de politie aandringt dat je het afbolt en niet uitdaagt met spandoeken, gedrag of wat dan ook bol het dan af.

https://www.youtube.com/watch?v=oRdxUFDoQe0

Als je jouw stem wenst uit te brengen op iemand die absoluut geen respect heeft voor politie stem dan op Connor Rousseau. Het Vlaams Belang leek mij op weg om de enige partij te worden die politie niet ziet als je vriend maar als exclusieve houder van het geweldmonopolie voor de ordehandhaving.

Tom Van Grieken verlaagt zich met zijn aanklacht op sociale media op het niveau van een drugscrimineel op Sky ECC. Met dit verschil dat de Sky ECC drugscrimineel zijn aanklacht niet publiek wenste te maken maar beperkt te houden in het crimineel milieu.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 december 2023 om 10:22.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 10:22   #62
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Na Vooruit vallen de klappen nu blijkbaar bij het VB. Na de spionage-affaire nu dit.
De schandalen blijven zich opstapelen bij het VB.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231216_97080930

De politie had toen groot gelijk met deze wildbetogende groep af te zonderen. Onze wetten gelden ook voor Vlaams Belangers.
Ik en gans Vlaanderen die toen het nieuws gezien hebben ( tot vreugde of ergenis), heb gehoord en gezien op TV in het nieuws van de VRT & VTM dat een agent Van Grieken een slag in het gezicht gaf. Of deed de VRT & VTM toen aan Facke nieuws door beeldmatreaal te manipuleren?

Wat ondemocratisch is dat is het cordon waardoor Brusselse burgemeester met zijn eigen militie meent te mogen oordeel dat VB geïsoleerd moest worden = waardoor vrije meningsuiting geschonden werd.

Ok dan, wild betogen mag niet .... maar dat waarschijnlijk de linkse politie vakbond gesteund door Brussels dictatoriaal gedrag klacht neerlegt is sterk eenzijdig politiek gemanipuleerd gedrag.

Terwijl duidelijk tegen anarchisten die ordediensten aanvallen, voertuigen, handels zaken vernietigen en plunder er geen klachten neergelecht worden door de Brusselse politie ............. Bedoel heb daar in pers en TV nog nooit iets van gehoord of gelezen.

In het sjoemel merk België worden wetten en regels door machtswellustige naar willekeur gemanipuleerd om gelijk te krijgen.

Waardoor angst, haat en wrok ontstaat door dit Trump achtig gedrag van de politie van Brussel.
Waardoor VB steeds meer kiezers aantrekt ...............stel ik als politiek neutraal denkend persoon vast.

Geen enkele partij wil het echt democratische politieke gebeuren van Zwitserland toepassen hier, waardoor het voor mij onmogelijk is te kiezen voor een partij in het sjoemel merk België.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 december 2023 om 10:38.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 10:23   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ben groot tegenstander van deelnames aan betogingen van politici die verkozen zijn. Spijtig dat de klacht zo lang na de feiten gebeurt.

De tijd dat sujetten als Filip De Winter nog sympathie verworven als ze gehandboeid afgevoerd werden in een politiecombi is verleden.

Ik ben het niet eens met Tom Van Grieken die op de sociale media de politieagent die hem een mep in het gezicht gaf een smeerlap noemt. Als de politie aandringt dat je het afbolt en niet uitdaagt met spandoeken, gedrag of wat dan ook bol het dan af.

Als je jouw stem wenst uit te brengen op iemand die absoluut geen respect heeft voor politie stem dan op Connor Rousseau. Het Vlaams Belang leek mij op weg om de enige partij te worden die politie niet ziet als je vriend maar als exclusieve houder van het geweldmonopolie voor de ordehandhaving.

Tom Van Grieken verlaagt zich met zijn aanklacht op sociale media op het niveau van een drugscrimineel op Sky ECC. Met dit verschil dat de Sky ECC drugscrimineel zijn aanklacht niet publiek wenste te maken maar beperkt te houden in het crimineel milieu.
Het recht op betogen is nu eenmaal een recht in België.
Van over de hele wereld mogen mensen hier betogen, alleen een Vlaams Nationalistische partij mag dit niet.

Ik vind dit op z'n minst opmerkelijk.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 10:32   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Uw onderschrift verklaart alles. PvdA-er
Oud 17 december 2023, 10:57   #65
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, ook het VB dient zich aan onze normen en waarden (wetten) te houden en niet weerspannig zijn tegen de politie.
Van grieken z'n "misdaad" is dat hij niet begon te bloeden toen die flik hem op z'n oog klopte.
Maar uw communistisch hartje moet een sprongetje gemaakt hebben nu dat men een politiek tegenstander kan aanklagen voor "slagen en verwondingen" omdat hij zich niet deemoedig op zijnen teut liet kloppen.

Straf hoor. Diepgang hoor. Echt waar.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 december 2023 om 11:01.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 11:26   #66
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als iemand een klacht indient wil dat niet zeggen dat het parket van oordeel is dat hij een misdrijf heeft begaan.

Iedereen is vrij een klacht in te dienen tegen een ander.

Dat element wordt hier vrolijk genegeerd, want er dient zich een kans aan om zich voor de zoveelste keer in de slachtofferrol te wentelen.

Wat een hoop laffe zieligaards.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 11:27   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hahahahahahahahaha!

JIJ zal je dus ook op je smikkel laten kloppen als jij en je communistische vriendjes verboden wordt om te betogen?

Denk je écht met deze Brusselse tweezakkerij te kunnen scoren?

Dan vergis je je nog geen beetje. Hugo Watzeels was destijds chef bij de BOB in Hasselt. Dit liet hij horen:

Citaat:
Oproerkraaiers
05/03/2003 om 15:17 door Hugo Watzeels – Landen
In het HBvL van vrijdag 28/2 en van zaterdag 1/03 lees ik de titels: "Betoging van extreem-rechts draait uit op relletjes" en "NSV betoging: alle opgepakten vrijgelaten".
Deze titels wekken de indruk: dat het geweld in de NSV betoging van het NSV kwam, en dat de arrestanten leden waren van het NSV. Dit vind ik een misleidende weergave van de werkelijkheid. Het NSV hield een toegelaten betoging en volgde de opgelegde reisweg. Extreem links daarentegen hield een niet eens
aangevraagde, dus niet toegelaten tegenbetoging. Daarbij wierp extreem links barrikaden op met gestolen fietsen, andere gestolen voorwerpen en gebruikten zij levensgevaarlijke molotov-cocktails om de politiediensten te bekogelen of de NSV betoging aan te vallen.. Bovendien richtten zij terloops nog wat vernielingen en inbraken aan. ALLE administratief of gerechtelijk aangehouden personen waren extreem links.
Gelijkaardige verkeerde voorstelling van zaken werd gegeven bij teletekst en in de TV en radioberichten.
Ik verwacht van journalisten in het algemeen en van de krant die ik dagelijks koop in het bijzonder dat zij de intellectuele eerlijkheid zouden aan de dag leggen om de zaken ondubbelzinnig en JUIST voor te stellen, van welke hoek ook het geweld of wangedrag of de misdrijven, en naar welke kant ook de journalistieke sympathie moge uitgaan.
Na de talrijke ordediensten die ik in de Rijkswacht meemaakte weet ik wel dat het meeste geweld komt uit de extreem-linkse boek, alhoewel bet hier steeds anders wordt voorgesteld. Maar de gewone man of vrouw in de straat krijgt het totaal anders voorgeschoteld. En als U uw journalistieke deontologie niet beter gaat naleven
hebt u binnenkort een vaste klant minde
r.
https://www.hbvl.be/cnt/eid6583/extern-oproerkraaiers
Oud 17 december 2023, 11:52   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
VB scoort te goed in de peilingen, alle registers worden opengetrokken.
Pathetisch
Meer dan ooit verdienen ze bij het VB onze steun.
Oud 17 december 2023, 11:55   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als iemand een klacht indient wil dat niet zeggen dat het parket van oordeel is dat hij een misdrijf heeft begaan.

Dat element wordt hier vrolijk genegeerd, want er dient zich een kans aan om zich voor de zoveelste keer in de slachtofferrol te wentelen.

Iemand die een klacht neerlegt is een laffe hond, bedoel je?
Oud 17 december 2023, 12:00   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Er is geen reden om een groep die zich rustig houdt, gaan te verwijderen omdat een andere groep die hen haat, hierdoor onrustig wordt. Geen enkele wet zegt dat.

Dat zou dan OK zijn, vermits er op zijn minste gelijke behandeling met moslim crapuul moet zijn he. Je gaat toch mensen van eigen volk niet strenger aanpakken dan moslim krapuul.
Je hebt het probleem beet bij de staart nu.

Hint: Belgie heeft geen eigen volk. Daarom heeft Belgie liever moslimvreemdelingen dan Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 december 2023 om 12:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 12:02   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoor wie het zegt!
Oud 17 december 2023, 12:09   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als de politie vraagt te stoppen,
dan doet men dat
Achteraf niet janken dat men zich doodgereden heeft als men op de vlucht slaat
Pascal Smet deed dat nochtans toen een Marokkaan die op de vlucht sloeg voor de politie onder een auto liep.
Hij vond het niet kunnen dat de politie iemand die duidelijk iets te verbergen had achtervolgde.
Volgens hem had de politie de dag nadien een gesprek met hem moeten hebben inplaats van hem te achtervolgen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2023 om 12:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 12:10   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van het VB zijn voor de Chinezen en Poetin, dus neen, dank u.

Het Vlaams Belang ging niet op de koffie bij Poetin om te "onderhandelen". Drie Belgische premiers wél. Charel Michel, Yves Leterme en Guy Verhofstadt

Citaat:
7december 2023

Voormalig Belgische premier roept op tot samenwerking met China

Ter gelegenheid van de China International Import Expo (CIIE) in Shanghai verscheen er einde november op het Chinese televisiekanaal CGTN een video waarin de Belgische gewezen premier Yves Leterme zijn visie op de Chinese economie geeft en oproept tot vertrouwen om samen de multilaterale instellingen te moderniseren en versterken.
https://www.dewereldmorgen.be/artike...-samenwerking/
Oud 17 december 2023, 12:12   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan doet men dat
Achteraf niet janken dat men zich doodgereden heeft als men op de vlucht slaat
Als de politie vraagt weg te gaan,
dan doet men dat
Achteraf niet komen zagen dat het fallicant afloopt als men weerspannig begint te duwen en slaan
DAT geldt VANEIGES niet voor jouw linkse vrienden en "weerspannige" moslims.
Oud 17 december 2023, 12:28   #75
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan doet men dat
...
Alleen als dat verzoek in lijn is met mijn rechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moslims willen uw vernietiging, en uw ondergang. Gewoon omdat gij geen moslim zijt. Natuurlijk gaan ze niet allemaal direct tot geweld overgaan, maar hun diepere bedoeling is uw vernietiging en ondergang. ....
Wat heb je gerookt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een korte samenvatting: De beelden waren duidelijk. Op een bepaald ogenblik krijgt een agent de opdracht spandoeken van een demonstrant te confisqeren. TVG probeert dat fysiek met zijn handen te verhinderen. Er is wat duw en trekwerk. De agent neemt TVG vast bij de polsen en wordt weggeduwd. Tommeke maakt hierop terug een voorwaartse beweging en geeft de agent een por waarna de agent Van Grieken een klets geeft. Hoe je dit ook draait of keert, TVG gaat hier de fout in....
Die agent had TvG nooit in zijn gezicht mogen slaan.
Die dient onverwijld te worden verwijderd uit het korps. totaal ongeschikt in dit beroep. De politie kan deze idioten missen als kiespijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 12:33   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
VB scoort te goed in de peilingen, alle registers worden opengetrokken.
Pathetisch
Inderdaad.
Mij valt bv het op dat alle negatieve artikels over het VB te lezen zijn zonder abonnement en vrijwel alle andere artikels achter een betaalmuur zitten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 12:36   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Mij valt bv het op dat alle negatieve artikels over het VB te lezen zijn zonder abonnement en vrijwel alle andere artikels achter een betaalmuur zitten.
Allemaal symptomen van de Belgische doodstrijd.

Waarom denk je dat de corrupte subsidies voor de post/media nog niet afgeschaft worden? Volgende regering, volgende regering...
Oud 17 december 2023, 12:44   #78
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Precies wat ik bedoel met de calimerohouding.

Er gaat geen dag voorbij waarin jullie afkomen met iets dat jullie zou zijn aangedaan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 12:50   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenaardige interpretatie van onze grondvoddelijke vrijheden.

Verzet is geen misdaad. ABVV

Als de flikken beginnen met manifest illegale dingen, al dan niet op aangeven van hun corrupte burgemeesters, dan is verzet-dat-de-media-haalt, ten zeerste aangewezen.

Tom Van Grieken verlaagt zich met zijn aanklacht op sociale media op het niveau van een drugscrimineel op Sky ECC.

Wie in rechte aangevallen wordt, mag zich verdedigen. Dat is een steunpilaar in onze juridische samenleving.

Met dit verschil dat de Sky ECC drugscrimineel zijn aanklacht niet publiek wenste te maken maar beperkt te houden in het crimineel milieu.
Mijn ervaring als ambtenaar, in het bijzonder met procedures van tucht en ontslag, doet mij vermoeden dat die flik die klacht neergelegd heeft, om de boel te vertragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 13:05   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik bedoel met de calimerohouding.

Er gaat geen dag voorbij waarin jullie afkomen met iets dat jullie zou zijn aangedaan.
De feiten zijn nochtans wat ze zijn. Maar dat JIJ daar geen probleem mee hebt verwondert niemand. Integendeel. Jouw reactie is tekenend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be